تکنیک های تشکر از مشتری

تکنیک های تشکر از مشتری

دسته‌بندی‌ها دیجیتال مارکتینگ
نویسنده ثنا
زمان مورد نیاز برای مطالعه 8 دقیقه

تکنیک های تشکر از مشتری می تواند به شما کمک کند که مشتریان خود را به وفادار ترین مشتریانی تبدیل کنید که شاید سابقه نداشته است. این تکنیک ها بهترین گزینه برای افزایش فروش شما خواهند بود و این چنین شما را با درآمد بالایی روبرو می کنند. تشکر و قدردانی همیشه معجزه می کند و قطعاً در کنار کیفیت و قیمت مناسب خدماتی که ارائه می دهید، تشکر از مشتریان باعث می شود که همیشه و همه جا تنها به استفاده از خدمات شما بیندیشند. البته طراحی سایت شما هم اگر توسط سامانه فعال شده انجام پذیرد، امکاناتی را …

تکنیک های تشکر از مشتری می تواند به شما کمک کند که مشتریان خود را به وفادار ترین مشتریانی تبدیل کنید که شاید سابقه نداشته است. این تکنیک ها بهترین گزینه برای افزایش فروش شما خواهند بود و این چنین شما را با درآمد بالایی روبرو می کنند. تشکر و قدردانی همیشه معجزه می کند و قطعاً در کنار کیفیت و قیمت مناسب خدماتی که ارائه می دهید، تشکر از مشتریان باعث می شود که همیشه و همه جا تنها به استفاده از خدمات شما بیندیشند. البته طراحی سایت شما هم اگر توسط سامانه فعال شده انجام پذیرد، امکاناتی را این مجموعه در سایت مورد نظر اعمال می کند که بتوانید از تکنیک هایی که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم، به راحتی استفاده کنید.

روش های تشکر کردن از مشتریان

روش های تشکر از مشتریان

تشکر کردن از مشتری می تواند یکی از روش های ایده آل برای هدفمند بودن بیزینس شما باشد. طبق تحقیقات به دست آمده، عدم قدردانی از مشتری یکی از دلایل واضح برای دلسرد شدن مشتریان از کسب و کار شماست. طبیعتاً زمانی که از مشتریان خود تشکر کنید، مشتری متوجه خواهد شد که برای او ارزش قائل هستید و باز هم شما را در اولویت انتخاب خود قرار می دهد و چه بسا شما را به دیگران هم معرفی می کند.

تشکر کردن از مشتریان باعث می شود تا راه  درآمدی خود را افزایش داده و قادر باشید آن ها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید. با این حساب، نمی توان اهمیت قدردانی از مشتری را موضوعی کم اهمیت در نظر بگیرید. اما به نظر شما چه روش هایی می تواند برای تشکر کردن از مشتری کار ساز باشد؟

  • ارسال ایمیل

یکی از تکنیک های بسیار ساده جهت تشکر از مشتری می تواند ارسال ایمیل باشد. اما هر ایمیلی قطعاً کارساز نخواهد بود و بهتر است نکاتی را در این بین رعایت کنید. متن تشکر شما باید کوتاه و بسیار تأثیرگذار باشد. متن طولانی صد درصد مشتری را خسته خواهد کرد و شاید هیچ توجهی به متن دریافتی از طرف شما هم نداشته باشد.

تکنیک های تشکر از مشتری به شما کمک می کنند تا بتوانید با توجه به نکاتی خاص و چهارچوبی اصولی این کار را به نحو احسنت انجام دهید. به عنوان مثال یکی دیگر از این تکنیک ها در اسال ایمیل می تواند ارسال متن دقیقاً بعد از خرید مشتری باشد. البته باید دقت کنید که در بخش موضوع ایمیل از یک مطلب خاص و منحصر به فرد استفاده کنید.

متنی که انتخاب می کنید، به هیچ عنوان نباید به فروش مرتبط باشد، یعنی فقط در متن مورد نظر در حوزه تشکر و قدردانی از وی بابت خریدی که انجام داده است باشد. چنانچه پیشنهاد و تخفیف خاصی هم بتوانید اعمال کنید، این پیام تشکر برای مشتری بیشتر از یک تشکر جذابیت خواهد داشت.

  • ارسال پیام کوتاه

شما چنانچه در هنگام طراحی سایت خود امکانی مبنی بر وارد کردن شماره تلفن همراه مشتری در هنگام خرید محصول را در نظر گرفته باشید، می توانید با ارسال پیامک (sms) از تکنیک های تشکر از مشتری به این روش استفاده کنید.

این روش یکی از مؤثرترین روش هایی است که می توان در مورد آن صحبت کرد. این شیوه بسیار ارزان و البته پربازده تر است. بهتر است که الگوی متنی را ذخیره و برای تمامی مشتریان خود اعمال کنید و ارسال پیام کوتاه را بلافاصله بعد از خرید مشتری انجام دهید.

متن پیام کوتاه شما باید کاملاً منسجم و ترغیب کننده باشد و به مشتری این حس را القا کنید که تا چه حد از خرید وی احساس خوبی دارید. چنانچه یک لینک نظر سنجی هم در متن پیام تشکر خود بگنجانید، می توانید از مشتری بخواهید که در مورد تجربه خرید خود، این فرم نظر سنجی را پر کند. به هیچ عنوان محصول خاصی را برای خرید پیشنهاد ندهید و تنها هدف خود را تشکر از مشتری بیان کنید.

  • معرفی مشتریان خاص 

این تکنیک هم یکی از تکنیک های تشکر از مشتری محسوب می شود که شما بابت خرید و حمایت چند مشتری ثابت خود می توانید در سایت و یا شبکه اجتماعی مورد نظر خود این افراد را با اجازه از آن ها معرفی کرده و از این افراد تشکر کنید. تنها کافیست تصویر این افراد را در کنار یکی از محصولات خریداری شده منتشر کنید.

  • هدیه تبلیغاتی

حال که در مورد تکنیک های تشکر از مشتری با شما صحبت می کنیم، بهتر است بدانید که هدایای تبلیغاتی هم یکی از تکنیک های منحصر به فردی به شمار می آید که می تواند تأثیر گذار باشد. با توجه به میزان خرید مشتری و توجه به که برند شما دارد، اگر هدیه تبلیغاتی خاصی مانند تقویم، خودکار یا هر محصول مرتبط دیگر را سراغ دارید، به مشتری در هنگام خرید وی اعطا کنید.

  • تخفیفات ویژه

در نظر گرفتن تخفیفات ویژه را دست کم نگیرید. زمانی که مشتری وفادار شما به خرید محصولی از سایت شما می پردازد، بهتر است تخفیفی را برای خرید بعدی وی برآورد کنید. این تکنیک حقیقتاً یکی از تکنیک های تشکر از مشتری است که توانسته بازدهی بسیار خوبی هم داشته باشد. این چنین مشتری به دیگران هم مجموعه شما را معرفی خواهد کرد تا دیگران هم بتوانند از این خدمات بهره مند شود، به هر حال کسی نیست که از تخفیف قیمت یک محصول استقبال نکند.

  • نظر مشتری

از جمله تکنیک های تشکر از مشتری می تواند تماس با مشتری به فاصله چند از روز از خرید وی باشد. اگر در مورد کیفیت محصول، نحوه استفاده محصول و قیمتی که پرداخت کرده است، سؤالاتی بپرسید مشتری متوجه می شود که تا چه اندازه به کسب رضایت وی اهمیت می دهید. همین امر خود می تواند یکی از تکنیک های بسیار ساده برای تشکر از مشتری باشد.

  • خدمات غافلگیرانه

خدمات غافلگیرانه یعنی شما اقدامی را عملی کنید که مشتری انتظار آن را ندارد. به عنوان مثال در هنگام ارسال محصول یک هدیه تبلیغاتی برای مشتری به صورت رایگان ارسال کنید یا حتی می توانید با ارسال یک بن تخفیف از وی بخواهید که این بن را به یکی از عزیزان خود هدیه دهد. برخی حتی با ارسال رایگان محصول از مشتری خود تشکر می کنند. این روش هم می تواند در دسته بندی تکنیک های تشکر از مشتری بسیار کارآمد باشد.

  • تبریک تولد

شما قبل از عضویت مشتری در سایت می توانید از مشتری بخواهید که فرم عضویت را به صورت کامل پر کند و در این فرم تاریخ تولد خود را هم ثبت کند. بهترین روش قدردانی از مشتریان وفادار می تواند ارسال متن تبریک تولد در روز تولد آن ها باشد. همانند بانک ملت که روز تولد افراد را به خوبی به یاد دارد. قطعاً این تکنیک تشکر کردن از مشتری یک تکنیک ارزشمند است که حس خوبی به او هدیه خواهد داد.

نمونه متن تشکر از مشتری

  • نمونه متن تشکر از مشتری

به صورت کاملاً مختصر و مفید در مورد تکنیک های تشکر از مشتری با شما کاربران عزیز صحبت کرده ایم. در این میان شاید دغدغه ای بابت نوع متن پیام تشکر وجود داشته باشد که ما در ادامه سعی داریم شما را با چند نمونه از متن های امروزی و پرطرفدار تشکر از مشتری هم آشنا کنیم.

  1. از خرید شما صمیمانه سپاسگذاریم.
  2. برند ما با وجود شما قطعاً بهترین مشتریان را دارد.
  3. تلاش ما بهترین بودن برای شماست.
  4. از خرید شما کمال تشکر را داریم و پذیرای هرگونه نظر و پیشنهاد برای تجربه ای بهتر هستیم.
  5. امیدواریم خرید مقرون به صرفه ای را تجربه کرده باشید.
  6. امیدواریم در آینده هم از تجارت با شما لذت ببریم.

نکات مهم در هنگام تشکر از مشتری

از جمله تکنیک های تشکر از مشتری که با شما صحبت کرده ایم، توجه به نکاتی که باید برای استفاده از این تکنیک ها استفاده کنید را نباید نادیده بگیرید. زمان بندی را یکی از مهم ترین نکاتی در نظر بگیرید که برای تشکر از مشتری قطعاً مهم است، بلافاصله بعد از خرید به ارسال پیام تشکر خود بپردازید، یک هفته و یا یک ماه بعد تأثیری زیادی نخواهد داشت.

شروع کار را مهم بدانید یعنی از همان ابتدا با کلماتی آغاز کنید که بتوانند حس خوبی به مشتری القا کنند. دلیل خود را بابت تشکر از مشتری به صورت واضح بیان کنید. چنانچه نام مشتری را در هنگام تشکر به کار ببرید، این خود می تواند بازدهی بسیار خوبی داشته باشد.

به مشتری خاطر نشان کنید که امیدوار هستید در آینده نیز با شما همراه باشد. به شدت از زیاده گویی و حاشیه پردازی بپرهیزید که نتیجه مثبتی نخواهد داشت و در مورد فروش محصولات خود به هیچ عنوان صحبتی به میان نیاورید و البته لینک مربوط به نظر سنجی و یا تخفیف را هم فراموش نکنید.

ار همان ابتدای کار به صورت واضح خود را معرفی کنید که مشتری سردرگم نشود و بداند که دقیقاً از چه مرجعی از وی قدردانی شده است. به مشتری خود اطمینان بدهید که همیشه در کنار او خواهید بود و تمام سعی خود را به کار خواهید گرفت که رضایت او را جلب کنید. انتخاب لحن مناسب هم موضوع بسیار مهمی است که بسیاری برندها لحن مخصوص به خود را دارند.

سخن پایانی

به تکنیک های تشکر از مشتری پرداخته ایم تا بتوانید در حوزه خرید و فروش محصولات خود و برندسازی در طولانی مدت مؤفق باشید. مجموعه ای معتبر به نام سامانه فعال شده که مرجع رسمی طراحی انواع سایت است، امکاناتی نظیر فرم های نظر سنجی، اتوماتیک سازی ارسال پیام یا ایمیل و همچنین فرم عضویت در سایت را به گونه ای اعمال می کند که بتوانید از تکنیک های گفته شده به راحتی استفاده کنید.

امتیاز یادتون نره
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید