ادموب

ادموب چیست

دسته‌بندی‌ها دیجیتال مارکتینگ
نویسنده تیم مارکتینگ
زمان مورد نیاز برای مطالعه 8 دقیقه

ادموب چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چه مزایایی دارد؟ منبع اصلی آن چیست و بسیاری از سؤالات این چنینی دیگر را در بر دارد و به همین دلیل، پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید در ادامه همراه این سری از مقاله های مجموعه سامانه فعال شده باشید تا بتوانید در دنیای نت، با درامد بالا و بازدهی هرچه بیشتر آن شما را آشنا کنیم. حقیقتاً فعالیت در صفحات وب کار سختی نیست؛ چراکه تنها به دانش، تمرین و تجربه نیاز دارید که قطعاً شما می توانید به راحتی به آن دست یابید. ادموب چیست و در چه سطحی …

ادموب چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چه مزایایی دارد؟ منبع اصلی آن چیست و بسیاری از سؤالات این چنینی دیگر را در بر دارد و به همین دلیل، پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید در ادامه همراه این سری از مقاله های مجموعه سامانه فعال شده باشید تا بتوانید در دنیای نت، با درامد بالا و بازدهی هرچه بیشتر آن شما را آشنا کنیم. حقیقتاً فعالیت در صفحات وب کار سختی نیست؛ چراکه تنها به دانش، تمرین و تجربه نیاز دارید که قطعاً شما می توانید به راحتی به آن دست یابید.

ادموب چیست و در چه سطحی قرار گرفته است؟

ادموب یک نوع پلتفرم تبلیغاتی در گوگل است. برای این که بدانید ادموب چیست باید با ماهیت آن بیشتر آشنا شوید، گوگل ادموب برای سازندگان اپلیکیشن های گوناگون تلفن های همراه، یک روش عالی برای کسب درآمد دلاری به شمار می آید.

با توجه به این که تبلیغ کنندگان جهانی در این پلتفرم در حال فعالیت هستند و همچنین فرمت هایی که مورد استفاده قرار میگیرند، فرمت هایی بسیار خلاقانه و ترغیب کننده به شمار می آیند، هر تبلیغ صد در صد بازدهی بسیار بالایی را به وجود می آورد. بسیاری از اپلیکیشن ها غیر پولی هستند و این چنین است که استفاده کنندگان از آن هم کم نیستند. با این تفاسیر، تبلیغ کنندگان می توانند بستری مفید را بیابند و از آن به نحو احسنت به کسب درآمد بپردازند.

این منبع درآمد در حوزه کسب و کار تجاری دیجیتال حرف های زیادی برای گفتن دارد. شاید باور نکنید اما Admob میلیون ها تبلیغ کننده دارد و به همین دلیل، رقابت در این پلتفرم بسیار بالا است و این خود مزیت استفاده از این پلتفرم است که بتوان با کیفیت فعالیت کرد.

نحوه کارکرد پلتفرم ادموب

حال که متوجه شده اید ادموب چیست بهتر است در مورد نحوه کارکرد این پلتفرم اطلاعاتی را ارائه دهیم. تبلیغ دهنده باید به طراحی تبلیغ خود بپردازد تا مخاطبین در اپلیکیشن غیر پولی به مشاهده این تبلیغ ترغیب شوند، نمایش دهنده تبلیغ را توسط گوگل با معیارهایی ارزیابی می کند و سپس به آن را در فضای معین شده به نمایش در می آورد.

اگر شما به کاربران نمایش دهنده توجه نکنید و ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار ندهید، گوگل با شما وارد پروسه همکاری نخواهد شد. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که نمایش دهنده هم مبلغ مشخصی از تبلیغ کننده دریافت می کند. احتمالاً متوجه شده اید که گوگل ادموب یک نوع واسطه است که به اتصال نمایش دهنده و تبلیغ کننده می پردازد. نمایش دهنده وظیفه دارد تا فضایی را برای تبلیغ کننده در اپلیکیشن در نظر بگیرد و این فضا متحمل هزینه ای است که باید تبلیغ کننده به نمایش دهنده بپردازد و گوگل این هزینه را رد و بدل می کند.

سازنده اپلیکیشن حساب کاربری ادموب خود را به وجود می آورند. در این میان، سازنده باید نوع اپلیکیشن، موقعیت نمایش و نام کاربری را در اختیار گوگل بگذارد. SDK کیتی است که گوگل در اختیار سازنده اپلیکیشن می گذارد تا اطلاعات لازم را به دست آورده و بتوانند درآمدزایی کنند.

نحوه کارکرد تبلیغات ادموب

ادموب برای سیستم عامل های Android و IOS خدمات خود را اعمال می کند. در این پلتفرم، کلیه صاحبان مشاغل می توانند خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و به درآمدزایی از این طریق بپردازند. تبلیغات زمانی می تواند بازدهی کافی داشته باشد که مطابق با نیازهای مخاطبین باشد. به همین دلیل، باید در این حوزه با افرادی باتجربه و صاحب علم در ارتباط باشید تا بتوانید آگاهانه از این مسیر لذت ببرید و درآمد خوبی را دریافت کنید. با توجه به آنچه در مورد این مسئله که ادموب چیست با شما صحبت کرده ایم، قطعاً به ارزش تبلیغات در این پلتفرم در سطح جهانی آشنا شده اید.

گوگل ادموب از چه فرمت هایی استفاده می کند؟

به نظر شما فرمت های مورد استفاده ادموب چیست؟  یکی از این فرمت ها تبلیغات جایزه دار است که کاربر با دریافت پاداش، ترغیب می شود تا تبلیغ مورد نظر را مشاهده کند. یکی دیگر از این پلتفرم ها تبلیغات همسان است. بدین ترتیب که نظر کاربر را بسیار هوشمندانه به دست می آورد و جزء تعامل برانگیز ترین تبلیغاتی است که می توان در نظر گرفت و همچنین در دسته بندی تبلیغات آزاردهنده و مزاحم برای کاربر هم نیست.

تبلیغات بنری معمولاً در پایین و یا بالای صفحه قرار تبلیغ را قرار می دهد و این مورد هم می تواند بسیار ایده آل و بدون مزاحمت باشد. تبلیغات بینابینی به تبلیغاتی اشاره می کند که در بازه ای خاص، توسط آگهی های ویدئویی مشخص می شوند و حالتی که می توان در نظر گرفت، حالت فول اسکرین است. این فرمت هم می تواند برای ایجاد تعامل کاربر با تبلغ مورد نظر بسیار مفید باشد.

مزایای ادموب

فضای بی نظیر و رقابتی که در این پلتفرم تبلیغاتی به چشم می آید، اولین و مهم ترین مزیتی است که می توان در مورد آن صحبت کرد،این چنین کیفیت تبلیغات هم افزایش می یابد. فرمت های گوناگونی که در مورد آن صحبت کرده ایم هم خلاقانه طراحی شده اند و این خود مزیت دیگری است که می توان در نظر گرفت.

معمولاً وقتی که تبلیغات مطابق با نیاز کاربران باشد، نرخ رضایت کاربر از اپلیکیشن هم بالا خواهد بود و اپلیکیشن  مورد نظر می تواند بسیار کاربردی باشد. ایمنی برند هم یکی دیگر از مزایایی است که می توان در نظر گرفت؛ چراکه بازخوردهای جامعی به دست می آید و این بازخوردها قطعاً به کنترل تبلیغات کمک می کنند.

با توجه به ماهیت و ساختاری که برای این موضوع یعنی ادموب چیست بیان کرده ایم، امکان دریافت گزارش بابت چرخه تبلیغات مورد نظر در فرمت های گوناگون هم وجود دارد. این چنین است که به تعامل کاربران با اپلیکیشن  هم کمک می کند و عملیات بهینه سازی هم به نحو احسنت حفظ می شود.

در تمامی شبکه های تبلیغاتی Google امکان ایجاد آگهی به واسطه ادموب است و به همین دلیل، درآمد بالایی را می توان انتظار داشت. ناگفته نماند که از شبکه های تبلیغاتی چندگانه هم می توان به راحتی استفاده کرد. به هر حال هرچقدر از مزایای این بستر هدفمند و یکپارچه بگوییم، کم گفته ایم.

هزینه تبلیغات ادموب

با توجه به این نکته که بیان کرده ایم مزایای ادموب چیست به نظر شما هزینه و تعرفه این پلتفرم میتواند مقرون به صرفه باشد و چقدر است؟

Admob تعرفه خود را این چنین عنوان می کند که برای  CPC 1 دلار، برای هر 1000 نمایش  CPM 1 دلار و برای تعامل در برنامه CPE هم 1 دلار در نظر گرفته است. درآمدی که از این طریق به دست می آید معمولاً در حساب کاربری تبلیغ کننده ذخیره و بعد از این که به حد نصاب برسد، گوگل به وی پرداخت می کند.

درآمدی که باید به حد نصاب برسد چیزی حدود 100 دلار است و در غیر این صورت، گوگل عملیات پرداخت را انجام نخواهد داد. سپس که حداقل 100 دلار در حساب شما قرار می گیرد، هر 21 ماه میلادی، 30% از درآمد حاصله کم شده و سپس واریزی انجام خواهد شد. با توجه به آن چه در مورد نحوه کارکرد این پلتفرم و تبلیغات آن گفته شد، بهتر است بدانید که کیفیت تبلیغات شما به افزایش درآمد شما کمک می کند و هرچقدر تبلیغات باکیفیت تری را تولید کنید، قطعاً نتیجه پایانی کار نتیجه ایده آل تری خواهد بود. تبلیغات در این پلتفرم یک معامله است و این معامله قطعاً به نفع شما خواهد بود. این نکته را برای تبلیغ این پلتفرم بیان نمی کنیم؛ چرا که حقیقت این است.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز (گوگل ادوردز) در اصل منبع اصلی گوگل ادموب است.  Google Ads ولی تبلیغات پولی را مدیریت می کند و می توان گفت جزء کانال های بازاریابی است. حقیقتاً Google Ads می تواند در دنیای تبلیغات بسیار مؤثر باشد؛ چرا که کاربری اگر آماده خرید باشد، تبلیغات پولی این شبکه به وی خواهد کرد. گوگل به این دلیل جزء پراستفاده ترین موتورهای جستجو است که 5 میلیارد در روز درخواست جستجو دارد.  این واقعاً چیز کمی نیست!

به مزایای این که ادموب چیست اشاره کرده ایم، بهتر است به مزایای گوگل ادز هم اشاره ای داشته باشیم. رقابت در کسب و کار، بالا بردن ترافیک سایت، تبلیغاتی هدفمند، تبلیغات در دستگاه های مختلف، ارزیابی میزان موفقیت و مدیریت بودجه همگی دلایل واضحی هستند که تبلیغات را در گوگل این چنین پررنگ می کنند.

سخن پایانی

ادموب چیست را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی محال است که فردی با انواع اپلیکیشن آشنا نباشد و از مزایایی که این اپلیکیشن ها ارائه می دهند، غافل بماند. در دنیای وب همه چیز ممکن است و می توان به راحتی از هر نوع کسب و کاری به کسب درآمد پرداخت، در صورتی که با افراد ماهر و باتجربه در این حوزه مشورت کنید. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با سامانه فعال شده در ارتباط باشید و صد درصد این مجموعه از صفر تا صد کار با شما همراه خواهد بود. تنها کافیست به این مجموعه اعتماد کنید تا جواب اعتماد خود را بگیرید و درآمد بالایی به دست آورید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید