بهترین روش ایمیل مارکتینگ

بهترین روش ایمیل مارکتینگ

دسته‌بندی‌ها دیجیتال مارکتینگ
نویسنده تیم تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه

ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی اینترنتی است که با کمک آن می‌ توانید به فرصت‌های فروش و تقویت بسیار بالای روابط با مشتریان دست پیدا کنید. نکته جالب و قابل توجه این است که بازگشت سرمایه از طریق بازاریابی ایمیلی ۴۳۰۰ درصد است. به همین جهت است که یک سرویس ایمیل مارکتینگ موفق به علاوه اینکه در هزینه‌های ساختن یک کمپین های بازاریابی تا حدود زیادی صرفه ‌جویی می ‌کند، بیشترین بازخورد را نیز از بازار هدف خواهد داشت. اما مشکل از آن جایی شروع می ‌شود که بدون داشتن یک ابزار مناسب نمی‌ توان یک سرویس ایمیلی موفق راه‌ …

ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی اینترنتی است که با کمک آن می‌ توانید به فرصت‌های فروش و تقویت بسیار بالای روابط با مشتریان دست پیدا کنید. نکته جالب و قابل توجه این است که بازگشت سرمایه از طریق بازاریابی ایمیلی ۴۳۰۰ درصد است. به همین جهت است که یک سرویس ایمیل مارکتینگ موفق به علاوه اینکه در هزینه‌های ساختن یک کمپین های بازاریابی تا حدود زیادی صرفه ‌جویی می ‌کند، بیشترین بازخورد را نیز از بازار هدف خواهد داشت. اما مشکل از آن جایی شروع می ‌شود که بدون داشتن یک ابزار مناسب نمی‌ توان یک سرویس ایمیلی موفق راه‌ اندازی کرد. البته باید ذکر کرد که  نتایج نیز قابل پیش بینی نیست. از همین رو به اهمیت انتخاب یک سرویس Email marketing مناسب پی می‌بریم. در این مقاله نیز قصد داریم شما را با یکی از این سرویس‌ها آشنا کنیم.

بهترین روش ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟

هدف اصلی ایمیل مارکتینگ ایجاد ارتباط میان فروشندگان و مشتریان آنان است. طی این فرایند فروشنده یا ارائه دهنده خدمات محصول، خدمت خود را در قالب یک پیام ایمیلی به مشتریان معرفی می‌ کند. به طور کلی بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین و کم هزینه‌ این روش‌ های بازاریابی مستقیم به حساب می‌ آید. از آن جایی که در این روش برای گروه خاصی از مخاطبان یک ایمیل مخصوص طراحی و ارسال می‌ شود، باز خورد بهتری خواهد داشت. از طرفی ارسال این ایمیل برای صاحبان کسب و کار هزینه ای در بر ندارد.

در صورتی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌ اید و یا قصد دارید نام و کالای شرکت خود را هر چه بیشتر به مخاطبان معرفی کنید، استفاده از بازاریابی ایمیلی و ایجاد کمپین تبلیغاتی یکی از بهترین گزینه‌ های پیش روی شماست. یکی از دلایلی که باعث می ‌شود بازاریابی ایمیلی بازخورد بهتری داشته باشد این است که مشتری با خواست خودش ایمیل خود را در اختیار کسب و کار قرار می‌ دهد. به همین سبب زمینه ‌مناسب‌ تری برای ایجاد روابطی عمیق ‌تر فراهم است. از آن‌ جایی که ایمیل مارکتینگ با ابراز علاقه مشتری نسبت به دریافت ایمیل از این کسب و کار شرایط بهتری برای آغاز به کار ایمیل مارکتینگ را فراهم می کند. برای همین است که می‌ گوییم ایمیل مارکتینگ بهترین گزینه برای بازاریابی اینترنتی است. استفاده از این روش در کسب و کار مزیت های زیر را دارا است.

  • تعریف محصولات جدید
  • اطلاع رسانی درباره ‌جشنواره‌ ها و کمپین‌ های دارای تخفیفات
  • تبریک مناسبتی برای تولد مشتریان
  • ارسال فاکتور یا پیش فاکتور
  • ارسال رسید در صورت پرداخت الکترونیکی
  • ایجاد نظرسنجی برای مشتریان درباره‌ی محصولات و خدمات گوناگون
  • ارسال اخبار و اطلاعات جدید در قالب کمپین ‌ها و خبرنامه‌ ها

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ در واقع یک نقطه شروع برای جذب مشتریان و ایجاد گسترش کار در جامعه است. از طرفی حفظ ارتباط با مشتریان سابق و فعلی نیز از دیگر مزیت‌ های استفاده از یک سرویس ایمیل مارکتینگ فعال است. امکان شخصی سازی در نظر گرفته شده برای این روش، یکی دیگر از بزرگ ‌ترین مزیت‌ های استفاده از این روش است. شما می ‌توانید با طراحی و ساخت یک ایمیل اختصاصی برای کسب و کارتان احساس نزدیکی هر چه بیشتر را به مخاطب القا کنید. از طرفی مشتری اشتیاق بیشتری نسبت به تعامل با کسب و کار مربوطه پیدا خواهد کرد.

شما هنگام استفاده از این ابزار قادر خواهید بود که با کمک سرویس A/B تست، بهترین شیوه برای جذب هرچه بیشتر مخاطب را پیدا کنید. اکثر کسانی که با اینترنت سر و کار دارند و به عنوان یک کاربر شناخته می ‌شوند، قطعا یک حساب ایمیل شخصی یا سازمانی دارند. این افراد از ایمیل خود برای انجام فعالیت‌ های مهم و ضروری استفاده می‌ کنند. به این ترتیب این نوع جدید از ارتباط شما با مشتریان به طور خودکار در قالب محتوای مهم و حائز اهمیت به حافظه تلفنی آن‌ ها وارد می‌ شود.

شما در این روش به طور مشخص و متمرکز روی گروه‌ های هدف سرمایه گذاری می کنید. همچنین هزینه‌ کمی برای بازاریابی صرف می‌ کنید و به‌ علاوه بیشترین بازگشت سرمایه را در قیاس با دیگر روش ‌ها خواهید داشت. از همه مهم تر این روش بسیار سریع عمل می ‌کند. دیگر مزیت این روش قابلیت‌ ارزیابی مستقیم بازخورد مخاطب نسبت به پیام است.

بهترین روش ایمیل مارکتینگ

بهترین سیستم‌های ایمیل مارکتینگ خارجی

به طور کلی سرویس‌ های ایمیل مارکتینگ بسیار زیادی طراحی شده اند که هدف اصلی آن‌ ها ارسال پیام و ایجاد ارتباط میان کسب‌ و کار‌ها و بازار‌های هدف آن‌ ها است. با این وجود یک تفاوت بین آن‌ ها وجود دارد که همین وجه تمایز می‌ تواند مشخص کننده بهترین سرویس‌ های ایمیل مارکتینگ باشد. پولی بودن این سرویس ها و بروز مشکل هنگام پرداخت‌ های دلاری بزرگترین بخش چالش‌ های پیش روی شما خواهد بود. اما در کل چند سرویس ایمیل مارکتینگ وجود دارند که در سال گذشته به عنوان بهترین‌ها در نوع خود عمل کرده‌اند.

Constant Contact

به عنوان یکی از بهترین‌ های دیجیتال مارکتینگ شناخته می ‌شود که کار با آن بسیار آسان است در هنگام استفاده از این سرویس شما می ‌توانید لیستی از ایمیل‌ های دریافت شده توسط مخاطبان و موارد ارسالی، الگو‌های ایمیلی، تقویم برای بازاریابی وچندین مورد دیگر‌ را در آن ایجاد نمایید. هزینه استفاده از آن نیز از بیست دلار در ماه آغاز می ‌شود.

Sendinblue

این پلتفرم بسیار سریع، که در میان اروپایی ها طرفداران بسیار زیادی دارد یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌ های بازاریابی به ‌شمار می‌ رود. استفاده آسان از این پلتفرم و همچنین ارسال روزانه بیش از ۳۰۰ ایمیل به صورت رایگان، مشتریان زیادی را نسبت به استفاده از آن ترغیب کرده است. اما حداقل هزینه‌ های استفاده از آن ۲۵ دلار در ماه است.

Drip

در این سرویس شما قادر خواهید بود، از طریق یک سرویس ایمیلی یکپارچه، قابلیت استفاده از فرم‌ های مختلف پاپ ‌آپ را داشته باشید. خدمات پشتیبانی این سرویس کاملا رایگان است اما برای بهرمندی از خدمات ایمیلی آن باید ماهیانه ۴۹ دلار پرداخت کنید.

ConvertKit

در این سرویس امکان دسته ‌بندی و جدا سازی مشتریانی که احتمال خرید آن‌ ها هست وجود دارد. به این ترتیب شما می ‌توانید برای آن‌ ها ایمیل مشخصی ارسال کنید و کالای خاصی را به آن‌ ها معرفی کنید. استفاده از این سرویس تا ۱۴ روز رایگان است اما بعد از آن باید برای هر ماه استفاده  ۲۹ دلار پرداخت کنید.

جمع بندی نهایی

در این مطلب سعی کردیم علاوه بر مزایای استفاده از یک سرویس ایمیل مارکتینگ موفق و سود‌های حاصل از آن چند سرویس کارآمد نیز معرفی کنیم. به این شکل می ‌توانید در صورتی که قصد راه اندازی یک سامانه ایمیل منسجم و فعال را داشتید از طريق اين متن سرویس مد نظر خود را بیابید. به علاوه جهت پرداخت ‌های هزینه‌ این سرویس ‌ها می ‌توانید از تیم سامانه فعال شده کمک بگیرید. زیرا ممکن است در طی این پرداخت‌ ها که به صورت دلار هستند، دچار مشکلات ناشی از تحریم شوید.

4.9/5 - (7 امتیاز)
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
  • نعیم 1 سال پیش

    از این کامل تر نمیشد توضیح داد دیگه ممنونم ازتون

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید