سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

×

افزایش فروش با تولید محتوا سایت

تیم تحریریه
14 مرداد 1401
4.6/5 - (10 امتیاز)

امروزه تولید محتوا در هر کسب و کاری تاثیر بسزایی دارد. یکی از مهم ترین مزیت های این نوع بازاریابی ارتباط با مشتریان است. در واقع تولید محتوا به عنوان یک پل بین کسب و کار شما و مشتریان است. شما با تولید محتوا می توانید به بهترین صورت برند، محصولات، خدمات و نوع فعالیت خود را به مخاطبان معرفی نمایید. در نتیجه اگر دنبال موثرترین و سریع ترین راه برای معرفی محصولات خود هستید، می توانید از یک محتوای مناسب استفاده کنید. اگر می خواهید درباره افزایش فروش با تولید محتوا سایت اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا به فرآیندی گفته می شود که اطلاعاتی در زمینه کسب و کار شما در قالب متن، عکس و ویدئو تولید می کند تا مخاطبان درک بهتری از کسب و کار شما داشته باشند. در نهایت این محتواها از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. باید به این نکته توجه کنید که برای هر کسب و کاری محتوای خاصی نیاز است که با توجه به نوع کسب و کار و نیاز مخاطب متفاوت است.

تاثیر کیفیت محتوا در افزایش فروش

تولید محتوا به تنهایی نمی ‌تواند شما را به هدفی که برای هر کسب و کاری دارید، برساند .برای این که محتوا باعث افزایش فروش کسب و کار شما شود، باید محتوا از کیفیت بالایی برخوردار باشد. کیفیت مناسب محتوا به عنوان مهمترین عاملی است که باعث جذب مخاطب برای سایت شما می‌ شود. اما در صورتی که محتوای شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، مخاطب سایت شما را ترک خواهد کرد و این امر باعث تاثیر منفی در سئو و رتبه بندی سایت شما می شود. در نتیجه اگر شما به فکر افزایش فروش در کسب و کار  Business خود هستید، باید ابتدا مخاطبان خود را داشته باشید و متناسب با سلیقه آن ها محتوای با کیفیت تولید کنید. این مخاطبان بعد از دنبال کردن مداوم سایت شما ممکن است به فروش شما نیز کمک کنند.

محتواها در چه رسانه‌ هایی منتشر می شود؟

رسانه ‌های انتشار محتوا با توجه به شرایط و زمان های مختلف تغییر می کند. در گذشته که بیشتر مردم از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کردند محتوا به صورت کتاب چاپ می ‌شد و  مخاطبان با مطالعه کتاب از آن محتوا بهره می بردند. اما با پیشرفت تکنولوژی و  رونق گرفتن فضای مجازی وبلاگ ها به عنوان منبع اصلی ارائه دهنده محتوا شدند. اما امروزه بسیاری از شبکه‌ های اجتماعی، تولید محتوا را ارائه می دهند. طوری که سایت های کسب و کارها به عنوان یکی از بهترین رسانه ها برای انتشار محتوا هستند. اگر محتوای کسب و کار شما با کیفیت باشد در رتبه بندی سایت شما تاثیر بسیاری دارد و باعث بازدید بیشتر از سایت شما خواهد شد؛ زیرا رشد بازدید سایت ها باعث جذب بیشتر کاربران می شود.

یکی از پرمخاطب ‌ترین رسانه هایی که تولید محتوای ویدئویی در آن  بسیار رونق دارد، یوتیوب و سایت هایی مانند آپارات است. اینستاگرام به عنوان شبکه‌ اجتماعی دیگری است که امروزه بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند و یک راه مناسب برای هر کسب و کاری است. شما در این شبکه اجتماعی امکان ارائه عکس، ویدئو، متن و صوت را دارید؛ در نتیجه اینستاگرام به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شبکه ‌های اجتماعی است که برای شناخته شدن برند شما و افزایش فروش بسیار تاثیرگذار است.

محتواسازی شامل چه بخش هایی است؟

محتوا می ‌تواند با فرمت های مختلفی تولید شود. اما نوع محتوا متناسب با موضوع، مخاطب و نیاز بازار می‌تواند، متفاوت باشد. محتوا شامل چند بخش است که عبارتند از:

  • محتوا بصورت عکس
  • محتوای متنی
  • محتوای ویدیویی
  • محتوای صوتی 

محتوا به صورت عکس
محتوای شما می تواند به صورت عکس باشد و باعث افزایش فروش شما شود، این عکس ها جنبه تبلیغ دارند. عکس ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند؛ زیرا به عنوان یک ابزار موثر برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات شما هستند. شما برای تولید محتوا، باید ابتدا نیاز مخاطب خود را بشناسید تا بتوانید با عکس های مناسب تاثیر بسیاری بر مخاطبان خود بگذارید.

محتوای متنی
در محتوای متنی اطلاعات کسب و کار، برند یا محصول شما در قالب متن در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. این سبک محتوا، مورد توجه افرادی که به مطالعه علاقمند هستند، قرار می گیرد. البته باید به این نکته توجه کنید که محتوای متنی را در کدام رسانه منتشر کنید تا بیشترین تاثیر را روی مخاطبان داشته باشد.

محتوای ویدیویی 
امروزه محتواهای ویدیویی نسبت به سایر محتواها طرفداران بیشتری دارد. برای تولید این محتوا شما باید هزینه بیشتری را متحمل شوید. اما در صورتی که ویدیو اصولی و با کیفیت تولید شده باشد، نسبت به سایر محتواها تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان خواهد گذاشت. این امکان وجود دارد که شما محصولات یا خدمات خود را به شکلی حرفه ای به صورت محتوا ویدیویی به مخاطبان معرفی کنید.

محتوای صوتی 
استفاده از محتوای صوتی مناسب برای تمام کسب و کارها نیست. این نوع محتوا در واقع متن های تدوین شده درباره محصول، خدمات یا برند است که توسط افراد خوانده و ضبط می شود. شما باید قبل از تولید این نوع محتوا اطمینان داشته باشید که این نوع محتوا در افزایش فروش کسب و کار شما تاثیر خواهد داشت و مخاطب شما استقبال لازم را از این نوع محتوا می ‌کند.

مراحل تولید محتوای خوب برای افزایش فروش

در حالت کلی خرید کردن مشتری از کسب و کار شما شامل سه مرحله آگاهی، اعتماد کردن و تصمیم گیری است که هر مرحله  نیاز به محتوای خاص خود دارند. اگر شما به دنبال افزایش فروش با تولید محتوا سایت هستید. در اولین مرحله باید یک محتوای مناسب را تولید کنید؛ زیرا اگر محتوای شما در هر یکی از مراحل صحیح نباشد، شما به افزایش فروش با تولید محتوا دست نخواهید یافت.

افزایش آگاهی از طریق تولید محتوا

اولین مرحله برای رسیدن به افزایش فروش با تولید محتوا، آگاهی داشتن خریدار از کسب و کار شما است. در این مرحله مشتریان با برند و محصولات شما آشنا می شوند. در واقع این مرحله به عنوان ارزشمندترین مرحله است؛ زیرا مخاطبان، شما را در این مرحله می شناسند. به همین دلیل، کسب اطلاعات در مورد کسب و کار شما به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورها برای جذب مشتری و افزایش فروش است که با تولید محتوای مناسب می توانید به آن دست یابید. اگر می خواهید در این مرحله نتیجه بهتری کسب کنید بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • قبل از انتشار محتوا بهتر است محتوای سایت‌ های دیگر را بررسی کنید و سعی کنید مطالبی بیشتر از آن‌ها ارائه کنید. در این مرحله  هرچه موفقیت ‌ها و شکست ‌های خود را بیشتر بررسی کنید، سریع ‌تر به بازاریابی محتوایی خود دست پیدا خواهید کرد.
  • هنگامی که وجه کسب و کار شما قوی باشد و مخاطبان بدانند که شما چه کسی هستید، نسبت به زمانی که فقط در مورد محصول صحبت می ‌کنید بهتر می توانند تصمیم‌ گیری کنند و احتمال خرید از شما افزایش می ‌یابد.
  • بهتر است محتوای خود را در شبکه‌ های اجتماعی انتشار دهید؛ زیرا امروزه شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی دارد. این کار ساده برای ایجاد آگاهی از برند شما نتیجه خوبی در افزایش فروش شما خواهد داشت.
  • شما در ابتدا باید به مخاطبان خود ثابت کنید که به آن‌ها اهمیت می‌ دهید. مخاطبان وقتی بدانند که شما به آن ‌ها اهمیت می‌ دهید به تخفیف‌ ها شما گوش می ‌دهند.

اعتماد سازی با تولید محتوا

یکی دیگر از مراحل افزایش فروش با تولید محتوا، افزایش اعتماد سازی در بین مخاطبان است؛ زیرا در صورت جلب اعتماد مشتریان ممکن است از شما خرید کنند. برخی از فروشندگان این عقیده را دارند که بعد  از افزایش آگاهی مردم حتما از آن ها خرید می کنند در صورتی که اینطور نیست. مخاطبان تا زمانی که محصولات را با دقت بررسی نکنند، خرید نمی کنند. در این مرحله شما باید محتوایی را تولید کنید که باعث جلب اعتماد مخاطبان شود. همچنین بهتر است محتوای شما به صورت تخصصی باشد. در صورتی که شما یک محتوای تخصصی در اختیار مشتریان قرار دهید به شما اعتماد می کنند.

تصمیم گیری برای خرید، با تولید محتوا

در این مرحله مشتریان از برند شما خرید می کنند. آن ها با بهره گیری از مراحل قبلی با برند و نوع محصولات و خدمات شما آشنایی پیدا کرده اند و شما توانسته اید اعتماد مشتریان را به دست آورید. در این مرحله شما باید محتوایی را تولید کنید که مشتریان را جذب خرید از شما کند. همچنین در این محتوا می توانید انواع تخفیفات و پیشنهادهای ویژه برای خرید را در محتوا بگنجانید تا مشتری تمایل بیشتری برای خرید از برند شما را داشته باشد.

ویژگی‌ های محتوای حرفه ‌ای و تاثیر آن در افزایش فروش

اگر می ‌خواهید از محتوای خود برای کسب و کارتان بهره ببرید نیاز است از این ویژگی‌ ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تولید محتوا به زبان ساده
    محتوای شما باید طوری باشد که خواندن آن برای مخاطبان آسان باشد. محتواهای پیچیده باعث خستگی مخاطبان می شود و ممکن است صفحه شما را ترک کنند؛ زیرا شما نمی توانید مخاطبین خود را علاقه مند به خواندن محتوای سایت خود کنید. شما می توانید از ابزارهای رایگان زیادی برای کمک به ساده نوشتن استفاده کنید. این ابزار محتوای شما را بررسی می کند و میزان خوانایی متن شما را درجه بندی می کند.
  • محتوای شما باید استاندارد باشد
    برای افزایش فروش با تولید محتوا سایت، شما باید برخی اصول فنی را رعایت کنید؛ زیرا موتورهای جستجو محتوای سایت شما را آنالیز می کنند و بعد از آنالیز آن را رتبه بندی می کنند؛ در نتیجه برای اینکه بتوانید رتبه خوبی به دست آورید باید برخی از اصول را رعایت کنید. برای تسلط به این اصول و استانداردها شما باید دانش فنی داشته باشید.
  • محتوای ارزشمند تولید کنید
    شما باید محتوایی را به اشتراک بگذارید که کاربران بیشتر آن را جستجو می کنند. در واقع مطالب منتشر شده در سایت شما باید متناسب با نیازهای مخاطبانتان باشد و به آن ها کمک کند. طوری که مشتاق خواندن آن ها باشند و بتوانند از آن استفاده کنند.
  • از محتوای یونیک استفاده کنید
    محتوایی که  شما در سایت به اشتراک می گذارید، نباید کپی شده از سایت های دیگر باشد؛ زیرا انجام این کار نه تنها باعث افزایش فروش شما نمی شود، بلکه تاثیرات منفی بر روی سایت شما خواهد داشت. همچنین شما با استفاده از مطالب کپی شده نمی توانید از موتورهای جستجو امتیاز بگیرید به همین دلیل تاثیری در فروش شما نخواهد داشت.
  • رعایت اصول سئو و بهینه سازی 
    برای افزایش فروش با تولید محتوا سایت، مطالب شما باید بهینه سازی شده باشد تا بتوانید در موتورهای جستجو رتبه خوبی را کسب کنید. شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاربران آن ها را در گوگل جستجو می کنند. در صورتی که شما محتوا خوبی را تولید کنید این امکان وجود دارد که سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود و همین امر باعث جذب مشتری به سایت شما خواهد شد.

همچنین علاوه بر موارد بالا حفظ یکپارچگی در محتوا، برقراری ارتباط با مخاطب، درگیر کردن مخاطب با محتوا، سازمان ‌دهی کردن محتوا، داشتن هدف برای تولید محتوا و نگارش صحیح و اصولی نیز از ویژگی های تولید یک محتوای خوب است.

سخن پایانی
افزایش فروش با تولید محتوا سایت ارتباط دارد؛ زیرا هدف اصلی کسب و کارهای اینترنتی جذب مشتری از طریق اینترنت است؛ در نتیجه هر کسب و کار به دنبال بهترین استراتژی برای جذب مشتری است. امروزه تولید محتوا به عنوان بهترین روش برای جذب مشتری شناخته شده است. پیشنهاد می کنیم تولید محتوا برای کسب و کار خود را به تیم سامانه فعال شده بسپارید که دارای تیم حرفه ای در زمینه تولید محتوا است. تیم سامانه فعال شده به عنوان بزرگترین مجموعه در زمینه بهبود سئو سایت تولید محتوا، بهبود سئو وب سایت همراه با استراتژی سئو ، ایجاد محتوا چند رسانه ای جهت بهبود سئو وب سایت، ارائه مشاوره ویژه جهت بهبود زیرساخت وب سایت و برای بهبود سرعت لود وب سایت و لایت هاوس گوگل فعالیت دارد.

نظرتون رو برای ما کامنت کنید کمتر از ۳۰ دقیقه از ما پاسخ دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

Crawler چیست

Crawler ، که در فارسی به آن خزنده وب نیز گفته می شود، نامی است که به ...
سعید حسینی
21 تیر 1401

معرفی Google AdSense

می خواهید از اینترنت کسب درآمد کنید؟ آن هم به صورت دلاری؟ کسب درآمد از اینترنت همواره ...
تیم تحریریه
27 فروردین 1401

بهترین روش های افزایش فروش

بهترین روش های افزایش فروش قطعاً با وجود تکنیک های گوناگون می تواند بهترین معرفی شود و ...
تیم تحریریه
10 مرداد 1401