سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

×

استراتژی سئو

تیم سئو
15 خرداد 1401
4.3/5 - (16 امتیاز)

قبل از اینکه وارد جزییات و تکنیک های سئو شویم بهتر است ابتدا استراتژی خود را براساس اهداف بازاریابی ایجاد کنیم. نبود استراتژی در سئو یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت کسب و کارها است. قبل از هر چیزی ما باید با مفهوم سئو آشنا شویم. سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر  می باشد و به طور دقیق به معنی کنترل و تغییر نتایج گوگل است. زمانی که کلمه یا عبارتی را در گوگل وارد می کنید، نتایجی به شما نشان داده می شود. اگر محتوای سایت شما برای گوگل قابل فهم باشد، می توانید با یک سری تکنیک ها کاری کنید که با جستجوی یک عبارت خاص، سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود. اگر می خواهید درباره استراتژی سئو اطلاعاتی را کسب کنید پس با سامانه فعال شده همراه شوید و در پایان سوالات خود را در این زمینه مطرح کنید.

توجه به اهداف تجاری

تکنیک  های سئو در واقع شیوه ‎ ای برای کنترل برخی نتایج در موتورهای جستجو می باشد. اما سئو، به تنهایی نمی  تواند هدف تجاری یک شرکت باشد؛ زیراهیچ شرکتی بلافاصله بعد از شروع به کار نباید هدف تجاری  خود را روی رتبه گرفتن بر یک لیست پر از کلمات کلیدی قرار دهد. اگر چه سئو می  تواند تاثیر مستقیمی روی اهداف تجاری یک شرکت داشته باشد.

اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید

بعد از اینکه به طور کامل کارکرد سئو را شناختیم و اهداف تجاری کسب  و  کار را نیز پیدا کردیم، باید به سراغ هدف های بازاریابی بر ویم. در این مرحله باید مهمترین فعالیت  هایی که باعث شناخت برند ما توسط مشتری می  شود را دنبال کنیم. سه هدف اصلی بازاریابی شامل ایجاد آگاهی از برند، افزایش ورودی  های فروش و ترغیب مشتریان بالقوه به خرید است؛ این موارد به طور مستقیم با سئو  در ارتباط هستند.

ایجاد آگاهی از برند

هر چقدر تعداد افرادی که نام برند شما را بشناسند بیشتر باشد، احتمال فروش محصولات  شما نیز بالاتر خواهد رفت. اگر شما اولین بار است که نام یک محصول را می شنوید احتمال اینکه آن را بخرید بسیار کم است. اما اگر چندین بار نام یک برند را شنیده باشید در این صورت بعد از مراجعه به یک فروشگاه اولین محصولی که انتخاب می کنید احتمالا همان برندی است که بارها آن را دیده اید. در نتیجه ایجاد آگاهی از برند در جامعه به عنوان یک هدف بازاریابی مناسب است. در چنین شرایطی است که پای سئو به کسب و کار شما باز می شود و می تواند برای رسیدن به هدف بازاریابی به شما کمک کند.

افزایش ورودی های فروش

اگر شما فروشنده محصولاتی عمومی یا تخصصی باشید از اینکه مشتریان بیشتری به سراغ شما بیایند خوشحال می شوید. این افزایش ورودی ها به شما این کمک را می کند تا تعداد بسیاری از این افراد را به مشتریان نهایی خود تبدیل کنید و تعدادی از مشتریان را برای خرید محصولات مورد نظرشان راهنمایی کنید و یا اطلاعات تماس آنها را گرفته و برای اطلاع رسانی های بعدی به کار بگیرید. در نتیجه شما با شیوه های مختلف بازاریابی از این سرمایه به خوبی برای فروش بیشتر استفاده می کنید. Seo در واقع یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ورودی های فروش است.

ترغیب مشتریان بالقوه به خرید

استراتژی سئو، مجموعه ای از تکنیک ها است که با رساندن شما به رتبه های بالاتر روی کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر یا کمک به شما در کنترل نتایج جستجوها برای دستیابی به اهداف بازاریابی و اهداف تجاری می باشد. اگر به عنوان یک متخصص سئو فعالیت می کنید باید نسبت به این هدف ها آگاهی کامل داشته باشید و بدانید که هر یک از تکنیک های سئو که استفاده می کنید، چطور به اهداف بازاریابی شما کمک خواهد کرد. بهتر است قبل از هر کاری در رابطه با اهداف بازاریابی آن کسب و کار از خودتان سوال کنید. در غیر این صورت فعالیت های شما تاثیر مستقیمی بر چیزهایی که برای صاحبان کسب و کار اهمیت دارد، نخواهد گذاشت.

شروع استراتژی سئو

یک استراتژی خوب، شامل سه مرحله است که در صورت توجه نکردن به این مسیر و نداشتن استراتژی دقیق می تواند، باعث شود که کسب موفقیت در سئو با تاخیر و یا شکست مواجه شود.

1. شناسایی کلمات کلیدی کم رقابت 

یکی از استراتژی های بسیار کارآمد در سئو که بیشتر اوقات نادیده گرفته می شود، کسب جایگاه برای کلماتی است که میزان تقاضای پایینی دارند. کسب جایگاه در عباراتی که نرخ جستجوی پایینی دارند، اگر چه افزایش زیادی در آمار بازدید سایت ایجاد نمی کند اما همان تعداد کم را با احتمال بالاتری به مشتری تبدیل خواهد کرد. در این مرحله رقابت ساده  است و نتایج به دست آمده شرایط خوبی را برای مراحل بعدی کار ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر عبارت طولانی توسط کاربران جستجو شود و فروشگاه ما تنها سایتی باشد که به آن پرداخته است، احتمالا جستجوکنندگان این عبارت، در نهایت از ما خرید می کنند و به مشتری تبدیل خواهند شد.

2.هدف گیری عباراتی با جستجوی بالا 

یکی دیگر از نقاط استراتژیک سئو، توجه کردن به عبارات کلیدی است که توسط بازار نادیده گرفته شده  است. کلمات کلیدی  که جستجوی بالایی دارند، اما میزان رقابت در آنها پایین  است، این نوع عبارات که توجه کمتری به آنها شده است در نهایت می توانند ترافیک سایت شما را به خوبی افزایش دهند.

3.تولید محتوایی که لینک ها و توجهات بسیاری را به خود جلب می کند

شما می توانید به دنبال تولید محتوایی باشید که افراد و سایت های اثرگذار را به تعامل به برند شما تشویق کند یا محتوایی را ایجاد کنید که باعث دریافت لینک هایی مفید و ارزشمند در فضای وب شود. این کار باعث می شود که سرعت در نتایج جستجو رشد کند و همچنین در عبارت هایی با رقابت بالا نیز جایگاه خوبی را کسب کنید.

سئو چه کارهایی را می تواند انجام دهد؟

اگر شما به عنوان یک متخصص سئو در تیم بازاریابی یک مجموعه فعالیت می کنید یا صاحب یک کسب و کارهستید، اما اطلاعی از کارهایی که سئو می تواند انجام دهد، ندارید با مشکلات بسیاری مواجه می شوید .استراتژی سئو مجموعه ای از چند تکنیک است که به شما کمک می کند تا اهداف بازاریابیِ با موفقیت انجام گیرد. همچنین باید در نظر داشته باشید که سئو می تواند کاربرانی که به دنبال محتوای ارزشمند هستند را به خود جذب کند و معرفی برند شما در نتایج جستجو را کنترل می کند.

7 استراتژی مهم سئو

اگر می خواهید سایت خود را در رتبه بالایی ببینید و نرخ کلیک بیشتری به سایت خودتان اختصاص دهید، باید استراتژی  سئو را بلد باشید به طور کلی 7 استراتژی سئو به شرح زیر است:

1.اعتماد

اعتماد به عنوان مهمترین بخش در استراتژی سئو است. گوگل، سایت هایی که بی کیفیت و غیر قابل اعتماد هستند را از نتایج جست وجو حذف می کند و سایت های با کیفیت را در رتبه بندی بالاتر قرار می دهد. در نتیجه اگر سایت شما قابل اعتماد نیست، رقبای شما در رتبه های بالاتر قرار می گیرند.

  2.اعتبار

یکی از مواردی که برای گوگل بسیار اهمیت دارد، اعتبار سایت است. هرچه میزان اعتبار سایت بیشتر باشد در برابر سایت های سایر رقبا شانس بیشتری خواهید داشت و در رتبه بالاتری قرار می گیرید. گوگل برای سایت ها رتبه در نظر می گیرد و به آن ها نمره بین 0 تا 10 می دهد. هرچه این عدد به 10 نزدیک  باشد یعنی سایت دارای اعتبار بالایی است. تکنیک هایی که برای افزایش اعتبار سایت نیاز است به شرح زیر است:

  • اطمینان داشته باشید که تمام مروگرهای سایت شما را پشتیبانی می کنند؛ زیرا کاربران از مرورگرهای مختلفی استفاده می کنند.
  • اطمینان پیدا کنید که سایت شما از موبایل پشتیبانی می کند؛ زیرا برخی از کاربران با موبایل وارد سایت می شوند.
  • لینک های داخلی را در محتوای خود افزایش دهید؛ زیرا باعث می شود که کاربران مدت زمان بیشتری در سایت شما بمانند و اعتبار سایت شما بیشتر شود.
  • از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. بهتر است آن دسته از کلمات کلیدی را انتخاب کنید که رقابت در آن کم است و توسط کاربران زیاد جست وجو می شود تا بتوانید سریعتر به صفحه اول گوگل برسید.
  • کاربران خود را فریب ندهید. اگر کاربرانی که وارد سایت شما می شوند، به جواب سوالاتشان نرسند، از سایت شما خارج می شوند و همین امر اعتبار سایت شما را کاهش می  دهد.
  • صفحاتی که تراکنش مالی دارند باید به صفحات استرداد پول، مرجوعی، اطلاعات ارسال و قوانین و مقررات سایت، لینک شوند.

3.ارتباط

گوگل سایت هایی که ارتباط مفهومی دارند را تشویق می کند و در رتبه بالاتری قرار می دهد. در واقع زمانی که کاربران یک کلمه کلیدی را جست وجو می کنند و وارد سایت شما می شوند این انتظار را دارند که سوالی که در ذهن آن ها وجود دارد را در سایت شما پیدا کنند. اگر محتوای شما نتواند سوال آن ها را پاسخ دهد از سایت شما خارج می شوند و نرخ پرش سایت شما افزایش می یابد. افزایش نرخ پرش باعث می شود اعتماد و اعتبار سایت شما کاهش پیدا کند.

 4.تعامل

با کاربران خود بهتر است تعامل برقرار کنید. یکی از استراتژی هایی که تاثیر زیادی روی سایت شما دارد، ایجاد تعامل است. از کاربران خود بخواهید تا نظرات خود را برای شما کامنت کنند و آن را به اشتراک بگذارند.

5.رفتار کاربر

یکی دیگر از استراتژی هایی که تاثیر بسیاری در سئو دارد، کنترل رفتار کاربران است. باید ببینید کاربران سریع از سایت شما خارج می شوند یا جذب سایت شما خواهند شد. راهکار موثر برای کنترل رفتار کاربران عبارت است از:

  • ظاهر سایت
  • وجود تصاویر در سایت
  • خوانا بودن متن
  • رعایت علائم نگارشی
  • عنوان مناسب 

 6.بهینه سازی جستجوهای صوتی

یکی از قابلیت هایی که به گوگل اضافه شده است، جستجوهای صوتی می باشد. کاربران زیادی برای اینکه سریعتر تایپ نمایند، از این قابلیت استفاده می کنند. اگر می خواهید رتبه بالایی در سایت کسب کنید باید به چیزهایی که کاربران سرچ می کنند، توجه کنید. مزیت جست و جوی صوتی به شرح زیر است:

  • به نیاز کاربران سریعتر پاسخ می دهد.
  • کاربران آسان ترجست وجو می کنند.
  • گوگل به سایت هایی که به جستجوی صوتی اهمیت می دهند، توجه خاصی می کند.
  • کاربران می توانند جزییات بیشتری را بیان کنند.

7.سرعت سایت

سرعت سایت، از مهمترین فاکتورهای استراتژی سئو می باشد. اگر کاربران شما وارد سایت شوند اما سرعت سایت شما پایین باشد از خواندن مطالب سایت شما خسته خواهند شد و از سایت خارج می شوند. سایت های بسیاری وجود دارند که سرعت سایت را بررسی می کنند و برای بهبود آن راه حل هایی را معرفی می کنند. همچنین برای بالا رفتن سرعت سایت می توانید حجم عکس های خود را کم کنید طوری که کیفیت آن ها تغییر نکند.

نتیجه گیری

استراتژی سئو، برای رسیدن به رتبه برتر بسیار کاربرد دارد و فردی که این استراتژی ها را بلد نباشد، یک مسیر سخت و طولانی را برای موفق شدن باید طی کند. اما با رعایت نکاتی که در این مطالب ذکر شد می توانید با سایت های بزرگ رقابت کنید. در صورتی که قصد راه اندازی یک سایت را دارید می توانید به سایت  سامانه فعال شده مراجعه کنید زیرا به عنوان بزرگترین مجموعه بهبود سئو سایت در کشور در حال فعالیت است. تیم مجرب سامانه فعال شده دارای سابقه درخشانی در این حوزه می باشد و بهترین ها را برای شما فراهم  می کند. مهمترین هدف تیم ما کسب رضایت مشتری است و در زمینه تولید محتوا برای بهبود سئو وب سایت همراه با استراتژی، ایجاد محتوا چند رسانه ای برای بهبود سئو وب سایت، ارائه مشاوره ویژه برای بهبود زیر ساخت وب سایت و بهبود سرعت لود وب سایت فعالیت می کنیم. از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاس گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

معرفی بهترین سئو کارها

بهقبل از معرفی بهترین سئو کارها یک نگاه کوتاه به تعریف سئو و سئوکار بیندازیم. سئو چیست؟ ...
تیم تحریریه
27 خرداد 1401

چگونه از گوگل لایت‌هاوس استفاده کنیم

گوگل به‌عنوان معروف‌ترین موتور جست‌وجوگر در سطح جهان، ابزارهای مختلفی برای آنالیز عملکرد سایت‌ها طراحی کرده است. ...
تیم تحریریه
08 مرداد 1400

بهترین افزونه‌ های سئو

با پیشرفت سایت‌های وردپرسی، نیاز به سئو برای بهینه‌سازی وردپرس یک امر طبیعی است. همه‌ی مدیران سایت‌های ...
تیم تحریریه
14 مرداد 1400