سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

×

معرفی MVP

تیم تحریریه
28 مرداد 1401
معرفی MVP
4.8/5 - (9 امتیاز)

امروزه بسیاری از افراد قصد راه اندازی یک شغل و کار اینترنتی را دارند؛ زیرا می دانند این روش می تواند تحول بزرگی در زندگی آن ها ایجاد نماید، برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی دانستن اطلاعاتی از دنیای مجازی و ابزار های آن می تواند کمک بزرگی به آن ها نماید. بنابراین ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به معرفی MVP را برای شما بپردازیم.

MVP چیست؟

تعداد زیادی از اشخاص پس از راه اندازی کسب و کار اینترنتی در آن موفق نشده و نمی توانند فعالیت مناسبی داشته باشند، از جمله مشکلات این افراد نداشتن یک محصول قابل اطمینان و کارآمد برای مشتری است، لازمه شروع یک فعالیت در دنیای مجازی داشتن یک محصولی است که مشتریان از آن استقبال به عمل بیاورند؛ بنابرین شما می بایست برای داشتن یک کالای مورد اطمینان حداقل ویژگی های لازم را برایش ایجاد نمایید.

MVP می تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری کند، این آیکون باعث شده تا شما بتوانید محصولی به مشتریان ارائه دهید تا حداقل ویژگی های لازم را داشته باشد و با اندک هزینه ای محصولی قابل قبول ساخته باشید، شما می توانید با ساخت محصولی با حداقل ویژگی های ممکن نظر و دیدگاه مشتری را تحلیل و بررسی کرده و در راستای دیدگاه آن ها قدم بردارید.

آیا MVP یک محصول ناقص است؟‌

این سوال ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد که با توجه به توضیحات داده شده پس محصول تولید شده ناقص خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوال خواهیم گفت: خیر محصول تولید شده به هیچ وجه ناقص نبوده بلکه در ابتدا با خصوصیات و ویژگی های اولیه با صرف هزینه کم تولید می شود و تنها با توجه به نیاز مشتری و بازار، امکانات آن افزایش پیدا می کند. این محصول تمامی آیکون های اساسی برای برآورده سازی نیاز مشتری را داشته و تنها از گذاشتن امکانات اضافی خودداری شده است.

علت ساخت MVP

شما می توانید با ساخت یک محصول با حداقل امکانات از نظرات مشتریان خود آگاه شوید و برای توسعه و تکامل سازه خود از آن بهره ببرید؛ زیرا اگر در ابتدا یک محصولی با تمامی امکانات تهیه کنید، ممکن است در نهایت تمامی نیاز مشتری را برآورده نکند و شما از این ویژگی قافل شده باشید.

علت استفاده از MVP

  • هدف اول از ساخت MVP این است که شما یک محصول با ویژگی های اولیه را بسازید، سپس با توجه به نیاز و درخواست مشتری این آیکون ها را افزایش دهید.
  • شما با استفاده از آن می توانید در مصرف زمان و هزینه صرفه جویی کرده و مبلغ زیادی برای تولید یک محصول که ممکن است ویژگی های مورد نیاز مشتری را نداشته باشد، صرف نکنید.
  • در این روش شما می توانید محصول مورد نظر را در کمترین زمان ممکن به دست مشتری برسانید و از این طریق خوش قولی خود را اثبات نمایید، داشتن سرعت عمل و خوش قولی می تواند یکی از راه های موفقیت در زمینه کسب و کار اینترنتی باشد.
  • تمامی ایده ها و فرضیه های ممکن در این روش بررسی و تحلیل خواهند شد.
  • میزان علم و یادگیری در رابطه با محصول تولید شده با سرعت بالاتری انجام می پذیرد.
  • با استفاده از این روش شما می توانید نوع قیمت گذاری و انواع روش های بازاریابی را تعیین نمایید.
  • نظر و ایده مشتریان را در رابطه با محصول تولید شده بررسی می کنید و با استفاده از آن، به بهتر شدن محصول خود کمک خواهید کرد تا یک کالا با ویژگی های مورد نیاز کاربران تهیه کنید.
  • با این روش می توانید به تمامی نیاز های مشتریان پاسخ دهید و آن ها را از خود راضی نگه دارید.
  • از همه مدل های موجود که برای کسب و کار لازم می باشد اطلاعات کسب خواهید کرد.
  • شما می توانید با استفاده از این روش تمامی توانایی خود را برای تولید یک محصول به نمایش بگذارید.
  • اگر محصول تولید شده شما نیاز مشتریان را برآورده نسازد آن ها خریداری نکرده و پولی از این بابت پرداخت نخواهند کرد؛ بنابراین با این روش مشتریان خود را افزایش داده و محصولی مورد نیاز آن ها تولید خواهید کرد تا خریداران واقعی جذب شما شوند.

در زمان ساخت MVP به چه نکاتی توجه کنیم؟

شما می بایست برای ساخت آن به بهترین روش ممکن بسیاری از فاکتور ها را در نظر گرفته تا محصولی مناسب تهیه کنید، نکاتی که در ساخت MVP باید رعایت کرد به شرح زیر هستند:

  • نداشتن تعصب به محصول می تواند از مهم ترین ویژگی ها برای ساخت آن باشد، شما نباید انتظارات خود از محصول را در نظر بگیرید و یک محصولی تولید کرده که فقط به درد شما و اطرافیان بخورد، هیچ مشتری برای این محصول پولی پرداخت نخواهد کرد؛ بنابراین برای داشتن یک محصول مناسب می بایست خود را جای مشتری گذاشته و ببینید یک فرد از این محصول چه انتظاری خواهد داشت و به چه دلیلی به آن پول خواهد داد. دانستن نظر اطرافیان تنها به شما کمک نخواهد کرد، بلکه می بایست نظرات قشر های مختلف جامعه را بررسی کرده و با توجه به نیاز تمامی افراد محصول خود را تولید کنید.
  • به رقیبان خود توجه نمایید،‌ بازار کار اینترنتی همانند میدان جنگ بوده و هیج تفاوتی با آن نخواهد داشت، شما می بایست تمامی رقیبان خود را شناسایی کرده، برای این کار بهتر است به سایت و شبکه های مجازی مشابه شغل خود را و کالای آن ها را بررسی نمایید تا یک محصول با ویژگی های بهتر و قابل قبول تر نسبت به آن ها تولید نمایید، یکی از راه های موفقیت در زمینه کسب و کار اینترنتی برتر بودن نسبت به رقیبان است.
  • برای موفقیت در ساخت MVP ابتدا باید تمامی کار ها و قسمت های کار را به روی کاغذ نوشته و با توجه به اولویت آن ها اقدام به تحلیل و بررسی آن نمایید، به عنوان مثال یک سایت در زمینه فروش محصولات ابتدا برای ساخت MVP مناسب خود سایت فروش تلویزیون تشکیل داد و اولویت خود را برای پیدا کردن آن، خرید، سفارش گرفتن و تحویل به مشتری قرار داد.
  • در نهایت با داشتن دانش در رابطه با کالای مورد نظر می توانید آن را ساخته و به مشتری ارائه دهید، برای ساخت نمونه اولیه می بایست ابتدا کارشناسان آن را تایید کرده تا تمانی استانداردهای لازم را داشته باشد سپس به دست مشتری برسانید، تمامی نظرات و ایده های افراد را تا دو هفته پس از ارسال کالا بررسی کرده تا بتوانید یک محصول کامل و منحصر به فرد تولید نمایید.

معرفی محصولات به روشی دیگر

علاوه بر ساخت نمونه اولیه شما می توانید روش های دیگری برای جذب مخاطب انجام دهید که به شرح زیر‌ هستند:

  • شما می توانید با ساختن ویدئو کالای مورد نظر خود را به مخاطبان نشان داده تا بتوانید رفتار آن را بررسی کنید.
  • داشتن بروشور و ارائه آن به افراد از دیگر روش های موجود برای معرفی محصول می باشد.
  • شما می توانید تمامی امکانات و ویژگی های محصول خود را با زبانی ساده و صریح به مشتریان بگویید.
  • یکی دیگر از روش های معرفی محصولات به مشتریان، طراحی سایت هست، شما می توانید با راه اندازی یک سایت و گذاشتن محصولات خود در آن نظرات مخاطبان را بررسی کنید.
  • تولید محتوا در رابطه با محصول از جمله ضروریات لازم هست. این تولید محتوا می بایست هدفمند و کارآمد نیز باشد تا نظر مخاطبان به آن جلب شود.
  • روش دیگر برای معرفی محصول بهره بردن از شبکه های اجتماعی نیز است، شما می توانید در شبکه های مجازی مختلف اقدام به معرفی محصول خود کنید.

انواع MVP

  • در نوع اول نمونه ای که شما به‌ مشتری نشان می دهید شبیه نمونه اصلی است، در صورتی که جزئیات و کارایی آن بعد از سفارش اصلی انجام می گیرد.
  • روش دوم دقیقا مانند روش اول عمل می کند، ولی این عملیات به صورت دستی انجام می گیرد و مشتری از این بابت چیزی نخواهد فهمید.
  • روش سوم تلفیقی از دو مرحله اول می باشد و تنها تفاوت آن این است که با اتصال ابزار های موجود با یکدیگر محصول را تولید می کنند.
  • تولید محتوا و تهیه یک وب سایت می تواند از جمله کارهایی باشد که شما می توانید بدون تولید محصول، کارهای خود را به مشتریان نشان دهید.

سخن پایانی 

MVP نقش بسیار زیادی در موفقیت شما خواهد داشت؛ بنابراین داشتن اطلاعات کافی از آن می تواند برای شما جز ضروریات باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت Activated مراجعه فرمایید، این سایت سالیان زیادی در رابطه با کارهایی همچون تولید محتوا ، سئو، طراحی سایت و غیره فعالیت داشته و توانسته اعتماد افراد را به خود جلب نماید. شما می توانید تمامی کارهایی خود با هزینه ای بسیار کمتر نسبت به سایت های دیگر، به این سایت بسپارید.

نظرتون رو برای ما کامنت کنید کمتر از ۳۰ دقیقه از ما پاسخ دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟

فضای دیجیتال و بازاریابی مجازی بسیار گسترده است. در این فضا روش بازاریابی مختلف و متنوعی وجود ...
تیم تحریریه
13 تیر 1401
سناریو چیست؟

سناریو چیست؟

همه ما می‌دانیم که سناریو چه معنایی دارد، اما وقتی معنی سناریو در حوزه های مختلف را  ...
تیم سئو
11 خرداد 1401
گوگل دیجیتال گاراژ

معرفی Google Digital Garage

Google Digital Garage چیست؟ 0 تا 100 پلتفرم آموزشی گوگل در 2022وقتی به یک متخصص تبدیل می ...
زهرا امیدی
29 فروردین 1401