بهترین روش اس ام اس مارکتینگ

زهرا امیدی
16 اردیبهشت 1401
5/5 - (2 امتیاز)

آیا تاکنون واژه اس ام اس مارکتینگ به گوشتان خورده است؟ آیا با مزایای استفاده از آن آشنایی دارید؟ اس ام اس مارکتینگ امروزه یکی ازپرکاربردترین روش هایی است که کارآفرینان و دارندگان مشاغل به منظور جذب مشتری جدید و وفادار نگه داشتن مشتریان قبلی به منظور بازاریابی و تبلیغات از آن استفاده می کنند. به جرات می ‌توان گفت که اس ‌ام ‌اس مارکتینگ یکی از کم هزینه ترین و موثر ترین راه ها برای جذب مخاطب و مشتری می باشد که امروز بیشتر مشاغل از آن استفاده می ‌کنند.

همه ما هر روزه با دریافت پیامک های متعددی از جمله تبلیغات پوشاک، تخفیفات فروشگاه ها، سالن های زیبایی و کاشت مو مواجه می شویم که ممکن است بعضی از آنها برای ما آزار دهنده باشد و یا در ساعات نامناسبی برای ما ارسال شود. از این رو می‌توان گفت که استفاده از اس ‌ام‌ اس مارکتینگ در تبلیغات قوانین و شرایط خاص خود را دارد که برای موفق عمل کردن می بایست به هر یک از آنها عمل کرد.

در ادامه قصد داریم شما را با شیوه کار اس ام اس مارکتینگ که یکی از ابزارهای مهم بازاریابی است آشنا نماییم، از این رو بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

شیوه کار اس‌ام‌اس مارکتینگ چگونه است؟

با توجه به این که امروزه استفاده کنندگان از تلفن همراه نسبت به دهه های گذشته تقریبا سه برابر شده است، از این رو تاثیرگذاری ارسال پیامک برای تبلیغات روز به روز در حال افزایش بوده و یکی از بهترین راه های نشان دادن کسب و کار به مردم می باشد.

در این خصوص فروشندگان و افرادی که می‌ خواهند برای معرفی کسب و کار خود از تبلیغات پیامکی استفاده کنند، ابتدا می بایست یک متن مناسب را آماده کرده و به لیستی از مخاطبین مدنظر خود ارسال نمایند. در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی می بایست آن را در نظر داشته باشید که اگر در متن خود از موضوعاتی مانند تخفیفات و هزینه‌ های ویژه استفاده کنید بی شک یک بازاریابی موفق را خواهید داشت.

مزایای اس ام اس مارکتینگ

همانطور که در بالا گفته شد ارسال پیامک به منظور معرفی کردن کسب و کارهای متفاوت و یا تبلیغات با هدف بازاریابی دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • هزینه ارسال پایین

یکی از مهمترین نکات در استفاده از اس ‌ام ‌اس مارکتینگ، هزینه ارسال پایین پیامک به مخاطبان است. چرا که هزینه ارسال پیامک به هر فرد فقط چند ریال بوده در حالی که بازگشت سرمایه ده برابری را می تواند داشته باشد.

  • دسترسی تمام کاربران به موبایل

از آنجایی که بیش از ۶۵ درصد افراد در جهان گوشی موبایل در دسترس خود دارند می توان تنها با ارسال یک پیامک به سراسر کشور یا حتی خارج از کشور کسب و کار خود را معرفی کرد.

  • امکان ارسال پیام در هر زمان

با در نظر داشتن اینکه ارسال پیامک تنها در لحظه کوتاهی امکان پذیر است، بنابراین شما می توانید به راحتی اخبار یا پیشنهادات کسب و کار خود را در هر زمان که مایل بودید به دست مخاطب برسانید و این بدین معناست که پیامک بهترین راه برای ارسال محتوا در لحظه به مخاطب می باشد.

  • قابلیت ردیابی

به وسیله استفاده از روش اس ‌ام‌ اس مارکتینگ شما به راحتی می توانید مانند سایر روش های Digital Marketing مشاهده کنید که چه تعداد از کاربران بر روی لینک ارسال شده از طرف شما کلیک کرده و از طریق پیامک شما به کسب و کارتان جذب شده اند.

روش های بازاریابی اس ام اس مارکتینگ

اگر می خواهید با استفاده از اس ام اس مارکتینگ به موفقیت در بازاریابی برسید، می بایست مراحل زیر را در نظر داشته باشید.

از رپورتاژ آگهی برای تبلیغات خود استفاده کنید

اگر در پیامکی که برای تبلیغات و شناختن کسب و کار خود به دیگران استفاده می کنید، لینک یک سایت قرار دارد، باید توجه داشته باشید که برای بهتر شناخته شدن و دیده شدن سایت احتیاج به استفاده از رپورتاژ آگهی دارید.

‏ در صورتی که مایل به استفاده از رپورتاژ آگهی برای بهبود ترافیک سایت خود بودید می بایست آن را به تیمی بسپارید که دارای ویژگی‌ های زیر باشند.

  • به سئو آشنا باشد.
  • برند و مخاطبان شما را به‌ خوبی ارزیابی می‌کند.
  • در آن تیم متخصصان رپورتاژ آگهی حضور دارند.
  • ارزیابی خوبی از وب ‌سایت‌هایی که از رپورتاژ آگهی میزبانی می‌ کنند دارد.
  • ساده بنویسید

یک قانون طلایی برای موفق شدن در بازاریابی اینترنتی با استفاده از روش اس ام اس مارکتینگ کوتاه، ساده، مستقیم و جذاب نوشتن آن می باشد. از این رو برای ارسال پیامک های تبلیغاتی می بایست متن ساده و جذابی انتخاب نمایید که از کلمات تاثیرگذار مثل تخفیف، جشنواره فروش فوق العاده و غیره نیز در آن استفاده کرده باشید.

  • حتما خودتان را معرفی کنید

اگر برای معرفی فروشگاه، سایت و یا کسب و کار خود اقدام به استفاده از روش اس ام اس مارکتینگ کرده اید، فراموش نکنید که حتما می بایست در متن پیامک خود نام فروشگاه یا پیج اینستاگرام، شماره تلفن و غیره را در آن بنویسید.

  • پیامک را شخصی سازی کنید

لازم است بدانید اگر می خواهید که پیامک ارسالی شما در نظر مخاطب جذاب باشد، می توانید از پنل های پیامکی استفاده کنید که این پنل ها ابزار مهمی برای شخصی سازی پیامک در اختیار شما قرار می دهند. از این رو شما می توانید برای جلب مشتری او را با نام کوچک خود صدا کرده تا این گونه متن نوشته شده در پیامک برای او جلب توجه کند.

  • تولید محتوای مفید داشته باشید

دقت داشته باشید که اگر از طریق پیامک می خواهید که سایت خود را به افراد معرفی کنید، باید توجه داشته باشید که برای سایت خود باید تولید محتوای مفیدی را انجام دهید. چرا که با استفاده از تولید محتوا مفید سایت شما در بالاترین رتبه قرار خواهد گرفت. در این زمینه استفاده از قالب بندی محتوا و تصاویر مناسب می تواند بسیار به شما کمک کند. همچنین باید توجه داشته باشید که در نوشتن محتوا چگالی مناسب کلمات را رعایت کرده و از کپی کردن و نوشتن محتوا با غلط های نگارشی و دستوری خودداری کنید.

بازاریابی پیامکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

اگرچه بازاریابی پیامکی برای بسیاری از کسب و کارها مناسب می باشد، اما بسیاری از مشاغل هستند که حیات آنها به اس ‌ام‌ اس وابسته است که عبارتند از:

  • رستوران ها و کافه ها

اس ام اس های تبلیغاتی به منظور معرفی رستوران ها و کافه ها یک گزینه فوق العاده می باشد. چرا که با استفاده از آن شما می توانید برای رزرو میز، ارسال کد تخفیف، معرفی غذاها و نوشیدنی های جدید، اطلاع رسانی درباره قیمت‌ ها و ارسال پیشنهادات وسوسه انگیز به مشتریان استفاده نمایید.

  • آژانس های مسکن و مشاورین املاک

بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش ها برای معرفی کسب و کار برای گروهی بزرگ از افراد است. چرا که با استفاده از این روش می‌توان آژانس های مسکن و مشاورین املاک را به مشتریان معرفی کرد. با استفاده از این روش آژانس های مسکن و مشاورین املاک می‌ توانند به معرفی فایل های لوکس یا فایل هایی با قیمت مناسب بپردازند و با استفاده از پیامک نه تنها تبلیغ خود را به دست مخاطبان می رسانند، بلکه می تواند در کوتاه ترین زمان نام خود را نیز در منطقه برجسته نمایند.

  • فروشگاه های آنلاین

به جرات می توان گفت که مهمترین عامل در دیده شدن فروشگاه های آنلاین استفاده از بازاریابی به روش اس ‌ام‌ اس مارکتینگ می باشد. چرا که احتمال باز شدن پیامک نسبت به ایمیل بسیار بیشتر بوده و از آن می توان برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی استفاده کرد. با استفاده از پیامک ها می توانید به راحتی  افراد را از جشنواره های فروش و ارسال کدهای تخفیفی آگاه کنید.

  • آژانس های مسافرتی

یکی دیگر از کسب و کارهایی که حیات آن وابسته به بازارهای پیامکی می باشد، آژانس های مسافرتی هستند که آنها با استفاده از پیامک آخرین اطلاعات در مورد زمان پرواز و آب و هوا، تبلیغ تورهای لحظه آخر، ارسال کدهای تخفیف، یادآوری زمان‌ پرواز، ارسال تورهای تابستانی و اطلاع رسانی درباره هتل های ارزان استفاده می کنند.

  • باشگاه های ورزشی

باشگاه های ورزشی جزء آن دسته از کسب و کارهایی هستند که پیامک های تبلیغاتی خود را تنها برای افرادی ارسال می‌ کنند که در اطراف آن محل ساکن هستند. باشگاه‌ها با استفاده از بازاریابی پیامکی قادر هستند تا برای مشتریان جدید پیشنهادهای وسوسه کننده مانند تخفیف ۲۵ درصد در شهریه را ارسال کرده و یا می ‌توانند مشتریان فعلی خود را با ارسال نکات آموزشی و اطلاع‌رسانی درباره دستگاه ها و امکانات جدید حفظ کنند.

  • خدمات منزل

مشاغل فعال در این زمینه می‌ توانند با استفاده از پیامک به اطلاع رسانی درباره خدمات خود و آگاهی از برند مد نظر بپردازند. به عبارتی آنها می‌ توانند با کمک پیامک حضور خود را به اطلاع مردم منطقه‌ خاص رسانده و یا در فصول گرما و سرما  با توجه  به هدف خود، با ارائه تخفیف مشتریان بیشتری را جذب نمایند. به عنوان مثال با استفاده از آن می توان به یاد آوری برخی از نیازهای مشتریان  مانند سرویس سالانه کولر پرداخت.

سخن پایانی

بر اساس آن چه در بالا بیان کردیم، استفاده از اس ام اس مارکتینگ یکی از موثرترین روش های بازاریابی می باشد. امروزه برای استفاده از این روش تنها کافیست تا یک سیم کارت مجازی خریداری کرده و به تبلیغات بپردازید. در این مطلب سعی داشتیم تا شما را بیشتر با اس ام اس مارکتینگ آشنا کنیم. از همراهی شما تا پایان مطلب سپاس گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

معرفی Google Digital Garage

Google Digital Garage چیست؟ 0 تا 100 پلتفرم آموزشی گوگل در 2022وقتی به یک متخصص تبدیل می ...
زهرا امیدی
29 فروردین 1401

معرفی Google Search Console

Google Search Console چیست؟ 0 تا 100 گوگل سرچ کنسول + نکات مهم گوگل سرچ کنسول که نام ...
تیم تحریریه
21 فروردین 1401

معرفی Google Analytics

گوگل آنالیتیکس چیست؟ نکاتی که نمیدانید + آموزش نصب در ایران 1401 گوگل آنالیتکس در 14 نوامبر 2005 ...
تیم تحریریه
30 فروردین 1401