سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

آشنایی با تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تیم معرفی
25 تیر 1401
آشنایی با تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

در دهه های اخیر نحوه تبلیغات بسیار تغییر کرده است. شکل ها و مدل های بسیار جدیدی در سرتا سر دنیا وجود دارد که نحوه جذب مشتری هر کدام با دیگری متفاوت است. همانطور که بیان کردیم این اطلاع رسانی به صورت جهانی بوده و تمامی افراد می توانند آن را مشاهده نمایند. یک نمونه از این تبلیغات، تبلیغات اسپانسری اینستاگرام است. آیا تا به حال این نام به گوش شما رسیده است؟ آیا با نحوه کار آن آشنایی دارید؟ اگر جواب شما منفی بود با ما همراه باشید تا بیشتر با تبلیغات اسپانسری اینستاگرام آشنا شوید.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

اگر برای اولین بار کلمه تبلیغات اسپانسری را شنیده باشید. بهترین پیشنهاد ما به شما برای بالا بردن آگاهی در این زمینه مطالعه مقاله زیر است:

در ابتدای توضیحات باید بگوییم که تبلیغات اسپانسری یک روش فوق العاده برای تبلیغاتی است که از طریق اکانت های بیزینسی انجام می شود. این تبلیغات بستری برای رسیدن به اهداف شما است که از طریق پرداخت هزینه پست ها و وب سایت ها انجام می شود. حال هدف شما هر چه می خواهد باشد، یعنی امکان دارد شما صاحب یک شرکت بزرگ باشید که هدف شما از تبلیغات جذب مشتری باشد یا صاحب یک کسب و کار و خدمات که هدف اصلی شما از تبلیغات درآمد و فروش بالا باشد.

در این بخش تبلیغات اسپانسری همان طور که گفتیم بستری برای شما در اینستاگرام فراهم کرده است که در قسمت فید به مخاطبین هدف شما نشان داده می شود. حال مشتریان با استفاده از لینک می توانند به وب سایت یا پیج تبلیغات مراجعه نمایند.

اگر قصد دارید از طریق تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به هدف خود برسید باید نسبت به این نوع تبلیغات اطلاعات کافی و آموزش کامل دیده باشید. در حال حاضر مراحل استفاده از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را مرحله به مرحله توضیح می دهیم:

آموزش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

نکته ای که شما در مورد تبلیغات اسپانسری اینستاگرامی باید بدانید این است که عمر اکانت بیزینسی فیسبوک در انجام تبلیغات نقش بسزایی دارد، هر چه عمر این اکانت بیشتر باشد تاثیر آن نیز بیشتر است. حال اگر عمر این اکانت کم باشد نمی توانید از خدمات تبلیغات اسپانسری اینستاگرامی استفاده نمایید.

انتخاب ادیتور

نخستین مرحله برای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام انتخاب ادیتور است که ایجاد آن توسط ابزارهای زیر امکان پذیر است:

  • Ads manager
  • Facebook ads API
  • Power editor

انتخاب مناسب ادیتور باید به تعداد تبلیغات و اندازه شرکت باشد و انجام آن نیز به طور همزمان قابل اجرا است. بعد از انتخاب، گزینه create new campaign را به خاطر بسپارید و روی آن کلیک کنید.

تعیین هدف تبلیغاتی

در این مرحله از تبلیغات اسپانسر اینستاگرامی اهدافی به شما پیشنهاد می شود که باید یکی را از بین آن ها انتخاب کنید. این پیشنهادات عبارت است از:

  • بالا بردن ترافیک وب سایت
  • بالا بردن نصب اپلیکیشن
  • افزایش و جذب لید بیشتر
  • ارتباط و برقراری تعامل مخاطبین با یکدیگر
  • افزایش بازدید بیشتر پست های ویدیویی

پیشنهادات بالا مشخص کننده هدف شما هستند.

 مشخص کردن مخاطب

اگر شما از جمله کسانی هستید که فعالیت خود را در اینستاگرام به تازگی آغاز کرده اید و دغدغه مخاطبین را دارید، این مشکل رفته رفته با گذر زمان بر طرف می شود. آزمون و خطاها تشخیص مخاطب هدف را از بین می برد. برای هدف گذاری روی گروه یا افراد خاص معیارهای سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، وضعیت مالی، شغلی و تحصیلی را مدنظر بگیرید. اگر بخواهید مخاطبین خود را تعیین کنید، گزینه detailed targeting را به خاطر بسپارید و با کلیک روی آن معیارهای ذکر شده را به دلخواه انتخاب و مخاطبین را شخصی سازی کنید.

پیشنهاد ویژه  آشنایی با ویدیو مارکتینگ

در این مرحله فیسبوک تخمینی کلی و گسترده از مخاطبین انجام می دهد و تعداد آن ها را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد.

تنظیم جایگاه تبلیغات

این مرحله تنها با یک کلیک روی اینستاگرام به پایان می رسد. شما تیک اینستاگرام را فعال سازید و وارد مرحله بعدی که تعیین بودجه تبلیغاتی است شوید.

تعیین بودجه تبلیغاتی

در این قسمت با دو گزینه بودجه روزانه و بودجه مادام العمر مواجه می شوید. این گزینه ها میزان بودجه تبلیغات را برای شما مشخص می سازند.

  1. بودجه روزانه: اگر قصد دارید که هزینه تبلیغات به صورت روزانه برآورد شود و این کار به صورت خودکار انجام گیرد باید گزینه بودجه روزانه را فعال سازید.
  2. بودجه مادام العمر: این گزینه تا زمانی فعال است که بودجه شما به پایان نرسیده باشد. یعنی شما برای تبلیغات خود مدت زمان مشخص می کنید. تبلیغات مطابق با بودجه در دوره زمانی تنظیم می شود.

در این قسمت یک گزینه وجود دارد که مشخص کننده زمان شروع و پایان تبلیغات است. شما می توانید تبلیغات خود را به گونه ای تنظیم کنید که در یک ساعت مشخص در طی روز، هفته و ماه شروع و به پایان برسد. گزینه ad scheduling مشخص کننده این تعرفه است.

روش انتخاب انتشار تبلیغات، مرحله ای ما بین تعیین بودجه تبلیغاتی و بارگذاری محتوای تبلیغاتی است که لازم الاجرا است. هر یک از گزینه های پایین  به گونه ای خاصی عمل می کنند.

کلیک روی لینک

اجرای تبلیغ با روش کلیک روی لینک به این صورت عمل می کند که شما برای کلیک ها بودجه خاصی را در نظر گرفته باشد.

بازدید

تبلیغات در این قسمت به تعداد مشخصی تعیین می شود. یعنی تبلیغات شما در طول روز تا حد امکان به کاربران نمایش داده می شود. در این قسمت ممکن است تبلیغات شما بارها و بارها توسط یک کاربر در قسمت فید اینستاگرام مشاهده شود.

بازدید منحصر به فرد

در این قسمت گزینه automatic برای افرادی که هیچ اطلاعی از هزینه و نحوه کلیک ندارند فراهم شده است. اگر شما بتوانید مبلغ پیشنهادی را مشخص کنید این گزینه کارایی برای شما ندارد. این روش تبلیغ را به حداکثر یعنی روزی یک بار می رساند.

بارگذاری محتوای تبلیغاتی

به مرحله ششم یعنی بارگذاری محتوای تبلیغاتی رسیده اید. قالب محتوای تبلیغاتی خود را بر اساس اهدافتان باید مشخص کنید. این قالب ها متشکل از استوری، پست و ویدیو هستند. بعد از مشخص کردن قالب، باید محتوای تبلیغاتی را آپلود نمایید. مواردی وجود دارد که در زمان آپلود محتوا باید بدان توجه کنید. این موارد عبارت است از:

  • تعداد تصاویر بالاتر از 5 هزینه متفاوتی را برای شما رقم می زند.
  • از عکس های با فایل jpg و png استفاده نمایید.
  • تعداد کاراکتر ها برای کپشن حداقل  125 و حداکثر 2200 کاراکتر باشد.
  • ساختن لینک صفحه

ساختن لینک صفحه به این معناست که شما باید حساب اینستاگرامی خود را به حساب تبلیغاتی در فیسبوک متعلق به خود متصل سازید. برای اجرای این مورد روی add account کلیک کنید. تکمیل این مرحله با قرار دادن لینک وب سایتی که ترافیک بیشتر را به آن هدایت می کنید به پایان می رسد.

نوشتن کپشن و کال تو بعد از ساخت لینک اجرا می شود. برای اطمینان از متن و محتوای تبلیغاتی در قسمت پیش نمایش آن را مورد بررسی قرار دهید. دکمه سبز مرحله انتشار تبلیغ را به پایان می رساند، پس روی آن کلیک کنید و انتشار را با موفقیت به آخر برسانید.

گزارش عملکرد

آخرین مرحله گزارش عملکرد است. زمانی که تبلیغات اسپانسری اینستاگرام منتشر می شود. شما می توانید عملکرد تبلیغ خود را بررسی نمایید. این عمل از طریق ads manager و نرم افزارهای بازاریابی امکان پذیر است. در این مرحله اگر تمایل بر تغییر و اصلاح تبلیغ خود داشتید وارد تنظیمات شوید و تغییرات را روی تبلیغ خود اعمال نمایید.

پیشنهاد ویژه  نیچ مارکتینگ چیست؟

مزایای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تا به اینجا مراحل انتشار تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را آموزش دیده اید. اما آیا مزایای این نوع از تبلیغات را می دانید؟ در ادامه مطالب برخی از مزایای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را بیان می کنیم:

  1. بازدهی بسیار بالا و صد در صدی
  2. بازدید از طرف اکانت های واقعی و فعال
  3. طراحی و اجرای هدفمند از طریق اعمال فیلترهای دقیق
  4. نظارت مستقیم پلتفرم اینستاگرام
  5. امکان استفاده از لینک
  6. گزارش کامل و دقیق از عملکرد تبلیغاتی
  7. افزایش اعتبار پیج کسب و کار

حال که با روش تبلیغات اسپانسری اینستاگرامی آشنا شده اید، به نظر شما چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

زمان مناسب تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

پیج اینستاگرامی و شرایط فعلی خود را در نظر بگیرد. اگر تا به این زمان روش های مختلف تبلیغاتی را استفاده کرده اید و هیچ بازدیدی نداشته اید باید به فکر تبلیغ اسپانسری اینستاگرامی باشید. برای مثال زمانی که یک محتوای بی نظیر و دقیق دارید و این محتوا بازدید خوبی ندارد، در این لحظه باید از تبلیغات اسپانسری اینستاگرامی استفاده کنید تا محتوا در تبلیغ بازدید بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد.

سخن پایانی

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام مزایای بسیاری را به دنبال دارد اما نکته قابل توجه تحریم ها و محدودیت های ایران است که امکان دسترسی به تبلیغات اسپانسری اینستاگرام را محدود کرده است. برای بر طرف کردن این محدودیت می توانید به  سامانه فعال شده که سابقه بسیار درخشانی در این زمینه دارد مراجعه نمایید و از تجربیات تیم فوق العاده آن استفاده کنید. این سامانه با آگاهی کامل بستری برای هدفمند تر کردن تبلیغات شما فراهم می سازد؛ پس فرصت را از دست ندهید و همین الان با کارشناسان و مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

4.9/5 - (7 امتیاز)

یک پاسخ به “آشنایی با تبلیغات اسپانسری اینستاگرام”

  1. صبا گفت:

    آشنایی با تبلیغات اسپانسری اینستاگرام واقعا مهمه و ممنون که این محتوای دقیق و در اختیار ما گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اینفوگرافی چیست؟

اینفوگرافی یکی از مهمترین روش ها برای استفاده در داده‌ های متنی است که طرفداران بسیاری دارد. ...
زهرا امیدی
12 شهریور 1401
معرفی slack

معرفی slack

نرم  افزار اسلک در واقع یک بستر پیام  رسان به  صورت تیمی و گروهی می باشد که ...
تیم تحریریه
03 خرداد 1401

اهمیت سئو در افزایش فروش

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از  افراد ترجیح می دهند، خریدهای خود را به صورت آنلاین و ...
تیم تحریریه
29 تیر 1401