انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار
انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار به این دلیل به چنین مبحث مهمی تبدیل شده است که رقابت سختی بین کسب و کارهای آنلاین به وجود آمده است؛ به همین خاطر امروزه طراحی انواع وب سایت را یک موضوع مهم و کلیدی در نظر می گیرند. طبیعتاً برای طراحی انواع سایت می توانید به مجموعه سامانه فعال شده مراجعه کنید که جزء سایت های قدرتمند در این حوزه است. در مورد بازاریابی تأثیر گذار هم می توان روی خدمات این مجموعه حساب کرد. ما در ادامه شما را با چند نمونه از معروف ترین روش ها و انواع بازاریابی آشنا می …
انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار به این دلیل به چنین مبحث مهمی تبدیل شده است که رقابت سختی بین کسب و کارهای آنلاین به وجود آمده است؛ به همین خاطر امروزه طراحی انواع وب سایت را یک موضوع مهم و کلیدی در نظر می گیرند. طبیعتاً برای طراحی انواع سایت می توانید به مجموعه سامانه فعال شده مراجعه کنید که جزء سایت های قدرتمند در این حوزه است. در مورد بازاریابی تأثیر گذار هم می توان روی خدمات این مجموعه حساب کرد. ما در ادامه شما را با چند نمونه از معروف ترین روش ها و انواع بازاریابی آشنا می کنیم. البته تعداد انواع بازاریابی بالاست و معرفی همگی این انواع خارج از حوصله کاربر خواهد بود، پس به معرفی محبوب ترین ها می پردازیم.
بازاریابی محتوایی
بدون هیچ اغراقی بازاریابی محتوایی یکی از انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار است که نمی توان در مورد آن صحبت نکرد. محتوا به شکل های مختلف باعث آگاه شدن بقیه از کسب و کار شما می شوند و هرچه قدر این محتوا پربارتر و اصولی تر تولید شود، طبیعتاً شما را با رشد خوبی در کسب و کاری که ارائه می دهید، روبرو خواهد کرد.
قطعاً محتواهای ارزشمند و هدفمند می توانند به جذب و نگهداری مشتریان کمک کرده و روشی کم هزینه با بازدهی بالا معرفی شود که شما را از انتخاب این نوع شگرد بازاریابی ناامید نمی کند. تولید محتوایی ایده آل و خلاقانه به افزایش رتبه سایت شما کمک می کند و قاعدتاً با بالا رفتن امتیاز سایت، در سطح بین المللی چه بسا بتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید. البته همه چیز به برنامه ریزی تیمی دارد که این نوع بازاریابی را برای شما مدیریت می کند.
بازاریابی یعنی یک برنامه ریزی همه جانبه که همه چیز را به خوبی رصد کند. در این بین شبکه های اجتماعی، اینفوگرافیک، بلاگ، پادکست و ویدیو را می توان در دسته بندی انواع بازاریابی محتوایی قرارداد. حال اگر در مورد مزایای این نوع بازاریابی بخواهیم صحبت کنیم این است که به بهبود سئو سایت کمک می کند و همچنین خدمات مشتری و روابط عمومی را دچار تغییرات مثبتی می کند.
بازاریابی ویدئویی
بازاریابی ویدئویی هم می تواند در دسته بندی انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار قرار گیرد. برای بالا بردن ترافیک سایت باید به ساخت ویدیویی در مورد خدمات خود بپردازید که این کار اگر توسط متخصص و فردی کار بلد انجام پذیرد، بازدهی خوبی خواهد داشت.
مزیت ویدیو این است که به افزایش میزان ماندگاری کاربرد در صفحه مورد نظر کمک می کند و همین امر به پایین آمدن نرخ پرش قطعاً ختم خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها که برای برندسازی تلاش می کنند، بازاریابی ویدیو را بهترین راهکار می شناسند. ویدیو به این دلیل امروزه روشی حائز اهمیت به شمار می آید که می تواند شناخت در مورد یک محصول را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد و به همین دلیل، مشتریان با نحوه استفاده از محصول به راحتی و بدون دغدغه آشنا شده و با مزایای و خدمات سایت واضح تر آشنا می شوند.
معمولاً برای کسب و کارهای کوچک این روش بازاریابی یک روش و تکنیک عالی و پربازده به شمار می آید. اطلاعاتی که به صورت صوتی و تصویری یعنی ویدیویی مخاطب دریافت می کند، نسبت به تصویر و یا متن همیشه جذابیت بیشتری دارد. ویدیو همیشه تأثیر گذاری مستقیم خود را به رخ میکشد و سبب فروش بالایی می شود و بهتر است بدانید که حتی آن دسته از افراد به قول معروف تنبل و یا گاهاً بی حوصله هم از این نوع بازاریابی بیشتر استقبال می کنند.
بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) هم یکی دیگر از انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار به شمار می آید. این نوع بازاریابی یک سری قواعد و تکنیک هایی را در بر می گیرد که اگر افراد با این تکنیک ها آشنا نباشند، قطعاً آن چنان نتیجه رضایت بخشی که به دنبال هستند را به دست نخواهند آورد.
اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام، توییتر و… از جمله پلتفرم های محبوب و بسیار پرطرفدار هستند که امروزه به رشد این نوع بازاریابی کمک می کنند. شما از طریق همین پلتفرم های به ظاهر ساده می توانید به افزایش فروش محصولات خود بیندیشید و برندسازی را یک رؤیای دست نیافتنی برای خود تصور نکنید که در بسیاری از شرایط به حتی به افزایش ترافیک سایت هم کمک می کند.
یکی از ابزارهای بسیار مناسبی که می توان در نظر گرفت، استفاده از ابزارهای مناسب است. اجتماعی بودن هم یکی دیگر از تکنیک های مهم انتخاب این نوع بازاریابی به شمار می آید. انواع مسابقه و برنامه های چالشی هم می توانند بهترین تکنیک برای بازدهی این نوع بازاریابی محسوب شوند که البته همکاری با اینفلوئنسرها هم قطعاً می تواند یکی دیگر از تکنیک هایی باشد که مورد توجه قرار می دهیم. البته تکنیک هایی که در این نوع بازاریابی مورد توجه قرار می گیرند، کم نیستند و تنها به عنوان نمونه چند تکنیک را نام برده ایم.
افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش هم در دسته بندی انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار جای می گیرد. بهتر است بدانید که این نوع بازاریابی یکی از جذاب ترین انواعی است که قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم. آمازون را می توان تاسیس کننده این روش بازاریابی در سال 1996 معرفی کرد. پرداخت به ازای هر عمل (CPA)، پرداخت به ازای هر فروش (CPS)، پرداخت به ازای هر لید (CPL)، پرداخت براساس نمایش آگهی (CPM) و پرداخت به ازای کلیک (CPC) همگی انواع افیلیت مارکتینگ را شامل می شوند و بهتر است بدانید که این روش بازاریابی خروجی بسیار عالی دارد؛ زیرا هزینه پرداختی آن چنان بالایی را پرداخت نمی کنید. نکته مهم دیگر این است که به افزایش فروش و صد درصد درآمد بیشتر کمک می کند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک از این روش به شدن استقبال می کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ
این نوع بازاریابی یکی از مهم ترین انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار به شمار می آید. این روش را به افراد مشهور بسپارید. افراد تأثیرگذار و محبوب زمانی که کیفیت محصول شما را تأیید کنند، کار تمام است. در این میان، اینستاگرام جزء شبکه های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است. البته برخی از وبلاگ نویس ها هم هستند که می توانند در این زمینه انتخاب بسیار مناسبی باشند. بلاگ نویس ها یا به قولی تولیدکنندگان محتوا می توانند نفوذی همچون افراد مشهور داشته باشند. تولید کنندگان محتوا اگر محتواهایی خلاقانه و بسیار به جا تولید کنند می توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار ظاهر شوند.
بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing) را به عنوان تبلیغات پولی هم می توان در نظر گرفت. نتایج این نوع بازاریابی می تواند در بالای صفحه SERPs، بخش میانی صفحه SERPs و پایین صفحه SERPs ظاهر شود و زمانی که قوانین سئو هم در این نوع بازاریابی نقشی داشته باشند، نتایج بخش میانی SERPs مورد توجه قرار می گیرد. شما کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنید و سپس با هر بار کلیک کردن از طریق آن کلمه کلیدی روی سایت شما، از مبلغی که پرداخت کرده اید، کم خواهد شد. سیستم مزایده نام سیستمی است که در این نوع بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.
توصیه ما این است که اگر از این روش قصد دارید استفاده کنید روی کلمات کلیدی به خوبی تحقیق کنید که در غیر این صورت نمی توانید انتظار بازدهی بالایی را داشته باشید. این روش را زمانی به عنوان انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار می توان در نظر گرفت که صبور باشید تا با نتایج سئو بتوانید سایت خود را در گوگل بالا بیاورید و نتیجه ماندگار و کم هزینه تری را تجربه کنید.
روابط عمومی
بازاریابی روابط عمومی هم می تواند یکی از انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار به شمار آید. مشارکت با جامعه و با مشتری 2 مؤلفه اصلی به شمار می آیند. مشارکت با جامعه به گونه ای است که بتوانید به درستی تشخیص دهید که جامعه چه ارزشی برای شما قائل است. مشارکت با مشتری هم شامل پاسخگویی به سوالات مشتریان است که این خود می تواند یکی روش عالی برای افزایش فروش باشد. امروزه برای این که بتوانند محبوبیت و شهرت یک برند را حفظ کنند از این نوع بازاریابی استفاده می کنند. این نکته را به خاطر بسپارید که هر سایت و کسب و کار آنلاین و آفلاین اگر روابط عمومی خوبی در حالت عادی هم نداشته باشد، نمی تواند در بازاریابی به موفقیت برسد.
سخن پایانی
انواع بازاریابی اثربخش و تاثیرگذار را ضمن بررسی چند نمونه از آن به صورت مختصر ولی مفید معرفی کرده ایم. با پیشرفت صفحات وب و شبکه های اجتماعی دیگر کمتر کسی از خدمات آفلاین و سنتی استفاده می کند. با این حساب بررسی انواع روش های بازاریابی را نباید موضوع کم اهمیتی در نظر گرفت. بازاریابی یکی از راه های افزایش فروش است که محال است سایت های اینترنتی خصوصاً، از مزایای انواع بازاریابی غافل بمانند. توصیه ما به شما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه با مشاورین ما در مجموعه سامانه فعال شده صحبتی داشته باشید. این افراد تخصص و تجربه بالایی به دست آورده اند که همین تجربه و تخصص می تواند درآمد شما را در کمترین زمان ممکن افزایش دهد.