روش های پروموت محتوا

دسته‌بندی‌ها دیجیتال مارکتینگ
نویسنده تیم تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه 7 دقیقه

تولید محتوا کار ساده ای نیست؛ در بعضی مواقع زحمات زیادی برای آن کشیده می شود، اما بازدید از کار آن گونه که انتظار دارید نخواهد شد. واقعیت این است که همیشه پس از آپلود محتوا در سایت، ترافیک سایت بالا نمی رود. یکی از راه های بالا بردن سطح بازدید از سایت، سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو بوده که لازمه هر سایت معتبری است؛ اما سئو به تنهایی قادر به جذب مخاطب نیست. به همین دلیل باید سطح مقالات را ارتقاء داد؛ به عبارتی دیگر باید پروموت محتوا انجام شود. در ادامه به بررسی این موضوع می …

تولید محتوا کار ساده ای نیست؛ در بعضی مواقع زحمات زیادی برای آن کشیده می شود، اما بازدید از کار آن گونه که انتظار دارید نخواهد شد. واقعیت این است که همیشه پس از آپلود محتوا در سایت، ترافیک سایت بالا نمی رود. یکی از راه های بالا بردن سطح بازدید از سایت، سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو بوده که لازمه هر سایت معتبری است؛ اما سئو به تنهایی قادر به جذب مخاطب نیست. به همین دلیل باید سطح مقالات را ارتقاء داد؛ به عبارتی دیگر باید پروموت محتوا انجام شود. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

تولید محتوا چیست ؟

در سال 1375 شمسی بیل گیس Bill Gates معروف در سایت خود در ارتباط با تولید محتوا و اینترنت توضیحاتی داده بود. پس از آن تاریخ تا به امروز تولید محتوا به عنوان موضوعی مهم هست که به راحتی اهمیت آن از دست نخواهد رفت. از نظر بیل گیس کسی که بتواند هنر نویسندگی داشته باشد و در کنار این هنر محتوای درست خلق کند و باعث افزایش از آگاهی وجود یک برند شود را می توان به عنوان یک کارشناس تولید محتوا دانست. از همین سو باید برای این افراد حقوق مکفی را در نظر گرفت.

مراحل انتخاب موضوع با توجه به نیاز مخاطب را پرسونای مشتری می گویند که در واقع یعنی تولید یک محتوا در بازاریابی محتوا. منظور از این جمله این است که باید محتوایی تولید شود که در عین درست بودن به صورتی باشد که کاربران از آن محتوا بازدید کنند و لذت ببرند. از همین راه، مخاطب به سمت خدمات یا محصولات و … که در سایت شما وجود دارد سوق داده می شود .

تولید محتوا تنها شامل متون نیستند و به صورت های ویدیویی یا اینفوگرافیک نیز وجود دارند. محتوا باید برای پرسونای مشتری مفید باشد پس فرآیند تولید آن بسیار مهم است  .

 به صورت کلی باید گفت که محتوای ارزشمند باید این خصوصیات را داشته باشد: 

  • کاربر پسند باشد .
  • گوگل پسند باشد.
  • قابل اعتماد باشد.
  • دغدغه های مخاطب را برطرف کند.
  • کپی نباشد.

شناسایی انواع محتوا

برای تولید محتوا در سایت های مختلف باید بدانید که بازدید کننده سایت شما چه کسانی هستند و چه نوع محتوایی را می پسندند و همچنین باید بدانید که برای محتوای سایت شما چقدر زمان می گذارند. دانستن این موارد باعث می شود که مخاطب خود و خواسته هایش را شناخته و در میان انواع محتواها مناسب ترین را انتخاب کند. در ادامه با چند نوع محتوا آشنا خواهیم شد :

 

  • وبلاگ 

وبلاگ ها عموما مطالبی را ارائه می دهند که به راحتی قابل فهم هستند و دلیل ایجاد وبلاگ، آگاه سازی مخاطب از نوع کسب و کار شما است. یک محتوای با کیفیت و قوی می تواند موجب جذب مخاطب شده و از این رو بهتر است داشتن یک محتوای با کیفیت را به اولویت کار خود تبدیل کنید. در وبلاگ باید مطالب حدودا بین 700 تا 1000 کلمه باشند؛ زیرا بیش از این، از حوصله مخاطب خارج است.

  • محتواهای دسته بندی شده

در این نوع محتوا، مطالب باید دسته بندی شوند. در قانون محتوا نویسی این نوع محتوا حداکثر تا 200 کلمه برای هر دسته است و باید متناسب با چگونگی معرفی محصول از کلمات استفاده کنید.

  • محتوای طولانی 

از این نوع محتوا نویسی، معمولا جهت اطلاع رسانی و زمانی که سایت شما جنبه آموزشی دارند، استفاده می شود. معمولا در محتوا نویسی برای این سایت ها محدودیت لغتی وجود ندارد؛ زیرا اینگونه مطالب باید تمامی اطلاعاتی که نیاز مخاطب است را در بر گیرد .

  • پروموت محتوا یا ارتقاء محتوایی 

تلاش برای تشویق مخاطب به سر زدن  به سایت و بازدید از پست های جدید را پروموت محتوا می گویند. اصل کار ارتقاء دادن سایت به صورتی بوده که مخاطب با خواندن یک مقاله تشویق به خواندن مقالات دیگر می شود. این کار با روش های متفاوتی انجام می گیرد.

در دنیای مجازی محتواهای خوب در صورتی دیده خواهند شد که برای ترویج آن زمان گذاشته و تلاش کرده باشند. برای مثال در مبحث تجارت قطعا سایت هایی که محصولات خوبی دارند موفق نمی شوند؛ بلکه محصولاتی فروش بالاتری دارند که در اینترنت به درستی ترویج شده باشند. خیلی از محصولات خوب وجود دارند که به دلیل سیستم توزیع نادرست نتوانسته اند مشتریان زیادی داشته باشند.

 

چرا باید محتوای خود را پروموت کرد؟

به استراتژی محتوای خوب فکر کنید. شما در سایت خود خیلی کارهایی مانند تبلیغ برند انجام می دهید که برای آن تبلیغات، هزینه هایی پرداخت می کنید. همچنین زمان زیادی را صرف آپدیت بودن سایت خود از لحاظ فهرست بندی و غیره می کنید. این کارها برای سایت شما فوق العاده است؛ اما چرا تبلیغ و پروموت محتوا مهم است؟ این کار باعث کاهش سختی های شما در انجام کارهای مربوط به کسب و کار شما می شود. در واقع این کار یعنی شما بدون اینکه تولید محتوای جدیدی داشته باشید، از محتواهای موجود خود برای بازدید مجدد مخاطبان و همچنین استفاده مجدد آنان از رسانه های خود استفاده می کنید.

روش های پروموت محتوا

پروموت محتوا بسیار ضروری است زیرا : 

اشتراک گذاری کار شما با مخاطب را ساده تر خواهد کرد؛ برای مثال زمانی که شما محتوایی را به اشتراک می گذارید علاوه بر اینکه به خوبی دیده می شود؛ بلکه افراد دیگری نیز می توانند آن را به اشتراک بگذارند.
شناخت برند و آگاهی از آن: تمامی رسانه های اجتماعی به شما تعلق دارند و شما می توانید هر آنچه را که نیاز مخاطب است، اشتراک گذاری کنید. برای آگاهی از برند می توانید مطالب خود را در چندین پلتفرم انجام دهید.
ارتباط با کاربر: در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاری محتوا بسیار مهم بوده و این کار برای شناخته شدن خیلی عادی به نظر می آید اما به صورت جامع باید گفت که انجام آن خیلی ضروری است. محتوای شما را کسی نمی تواند ببیند مگر آنکه آن را به اشتراک بگذارید. به این صورت وقتی که فردی محصول یا خدمات شما را اینترنت جستجو می کند، محتوایی را که انتشار داده اید برای فرد نمایش داده می شود.

پروموت محتوا و روش های موثر آن 

تصور کنید که بهترین مطالب را در سایت خود به کار برده اید و کسی آن را نمی بیند، چه فایده ای دارد؟ در واقع تولید محتوا بدون پروموت محتوا کار بی فایده ای است؛ از این رو تبلیغات یک محتوا بیشتر از تولید آن جهت استراتژی کار شما اهمیت دارد. در ادامه چند نمونه از روش های موثر در بازدید بیشتر سایت و همچنین جذب مخاطب را توضیح داده ایم.

  • استفاده از شبکه های اجتماعی 

رسانه های اجتماعی ابزاری برای ارتباط انسان ها بوده و به همین خاطر می توان استفاده های تبلیغاتی برای محتوا از آن داشت. فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و … به عنوان رسانه های خوبی هستند که می توان برای اشتراک گذاری مطالب از آن ها استفاده کرد.

  • ایمیل 

برای رسیدن به مخاطبان بیشتر و تبلیغات محتوایی یکی از بهترین راه ها استفاده از ایمیل است. در ایمیل هر کسی که مخاطب شما باشد، می خواهد که مطالب شما را انتخاب کرده و از آن بازدید کند و همینطور ما متوجه خواهیم شد که آن ها پیام ما را دریافت کرده اند. این گونه با توجه به مطالب شما نرخ بازدهی را بهبود می بخشید و مخاطبان تمامی چیزهایی که از راه های مختلف برای آن ها ارسال می کنید را با اشتیاق می خوانند.

  • تبلیغات کلیکی 

این روش تبلیغی هدفمند است؛ در واقع پرداخت در مقابل هرکلیک  باعث پیدایش مخاطبان جدید خواهد شد. این نوع تبلیغات در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و در موتور های جستجو قابل اجرا است. این کار به صورتی است که زمانی که پرسونای خریدار را مشخص کنید، زمان و پول جهت اضافه شدن افراد بی علاقه نسبت به سایت شما هدر نمی رود.

  • تکرار محتوا

وقتی مدت زمان زیادی را صرف تولید یک محتوا و تبدیل کردن آن به صورت ها و قالب های مختلف می کنید، می توانید مجددا آن محتوا را مورد استفاده قرار دهید. اگر شما محتوا را به عنوان بازیافت نگاه کنید، می خواهید برای مخاطبان خود زمان کمتری را مصرف کنید. برای مثال فرض کنید پستی در قالب محتوا نوشتید که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است؛ از این رو می توان آن پست را به صورت های دیگر مانند اینفوگرافیک خوب یا ویدیو استفاده کنید. وقتی محتوایی را در یک قالبی استفاده کردید، می توانید به صورت های مختلف نیز از آن استفاده کنید، طوری که در جذب مخاطب موثر باشد.

 

سخن آخر 
برای پروموت محتوا هر چقدر که تلاش کنید نتیجه بهتری می گیرید. پروموت کردن کار راحتی نیست و باید این کار توسط فردی ماهر انجام گیرد که سایت با توجه به تکنیک های بررسی شده بتواند خوانندگان محتوا را بالا ببرد و همچنین ترافیک سایت نیز افزایش پیدا کند. گروه کاری activated به عنوان یک تیم شناخته شده و بزرگ است که می تواند در پروموت محتوا و همچنین تولید بهترین محتوا به شما کمک کند. در صورتی که نیاز داشتید از طریق تولید محتوا، کسب و کار خود را رونق دهید، می توانید همین حالا با مشاوران و کارشناسان تیم ما ارتباط برقرار کنید.

4.9/5 - (8 امتیاز)
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
  • حسین 2 سال پیش

    پروموت کردن محتوا واقعا مقوله مهمیه و ممنونم از محتوای کاملتون

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید