سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

×

هاتجر Hotjar چیست؟

سعید حسینی
15 تیر 1401
4.6/5 - (10 امتیاز)

در فضای دیجیتال بیشتر از هر چیزی کسب و کارها به دنبال ارتباط موثر با مشتریان خود هستند. آن ها تمام سعی خود را می کنند در این زمینه تکنیک های متنوعی را برای جلب نظر کاربران خود به کار ببرند. در کنار تمامی این تلاش ها و اقدامات صاحبان هر کسب و کاری به دنبال استفاده از روش های پر بازده ای هستند که بتوانند کارهای انجام شده را تحلیل کنند و متوجه شوند که آیا فعالیت شان اثر بخش بوده یا خیر؟ یکی از ابزارهایی که در این زمینه می ‌تواند بسیار کارایی داشته باشد هاتجر Hotjar است. در این مقاله از سایت activated به بررسی هاتجر و امکاناتی که در اختیار کاربران می گذارد می پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

تاریخچه هاتجر Hotjar

قبل از این که هاتجر را مورد بررسی قرار دهیم شرکت سازنده آن را معرفی می کنیم. این شرکت در سال ۲۰۱۴ توسط دکتر David Darmanin افتتاح شد. هم اکنون این ابزار توسط صدها تیم در ۲۰ کشور دنیا از راه دور کاملاً کنترل می شود.‌ بیش از ۵۰۰ هزار سایت در سراسر دنیا از هاتجر استفاده می کنند. این شرکت کاملاً به بخش خصوصی تعلق دارد.‌ سازندگان Hotjar ادعا دارند که این ابزار را برای تحقیقات و بهینه سازی کسب و کار در وب سایت ها ساخته شده است. مدیر ارشد این شرکت دارمانین نام دارد. این فرد توانسته در سال ۲۰۱۹ جایزه کار آفرین سال EY مالت را کسب کند.

معرفی هاتجر Hotjar

هاتجر یکی از ابزارهای لازم و ضروری برای هر کسب و کاری است. اگر شما قصد دارید در کسب و کار اینترنتی خود پیشرفت کنید، باید حتماً باید آن را داشته باشید. این ابزار برای تجزیه و تحلیل و بازخورد گرفتن از رفتار مشتریان است. به بیان ساده تر این ابزار پیشرفته و قدرتمند می تواند صدای مشتریان را به گوش شما برساند. همین امر است که استفاده از آن را لازم و ضروری کرده است.‌

هاتجر Hotjar به صاحبان سایت کمک می کند تا از طریق داده ها و اطلاعاتی که از طریق ابزارهای سنتی به دست می آورند اطلاعات دریافتی خود را تکمیل کنند. با کمک هاتجر و بعضی از ابزارها و افزونه ها می توان به خوبی مشتریان را درک کرد. در بعضی موارد اتفاقاتی در سایت ممکن است رخ دهد و شما دلیل این اتفاقات را متوجه نشوید. در این موارد است که هاتجر می تواند کمک حال شما باشد. این ابزار به آسانی میان آن چیزی که در سایت شما اتفاق می افتد و علت آن پیوند ایجاد می کند. به بیان ساده تر با کمک آن می‌ توانید علت رخدادهای مختلف را در سایت متوجه شوید.

البته کارایی این ابزار به این موارد ختم نمی شود؛ زیرا که هاتجر مکمل سرویس های مختلفی است. این ابزار رفتار کاربران را بررسی می کند. همچنین با کمک افزونه های نظر خواهی که روی سایت نصب می کنید به شما نشان می دهد که یک کاربر چه مسیری را در سایت شما طی کرده است. این موارد تنها بخش کوچک از معرفی و قابلیت های این سیستم به حساب می آید.

امکانات هاتجر

هر سیستم یا ابزاری امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. طبیعتاً هر فرد قبل از استفاده از این سیستم ها باید امکانات آن را به طور کامل بررسی کند. شما با بررسی امکانات این ابزار به این نتیجه می رسید که آیا باید از آن استفاده کنید یا خیر؟ چند مورد از امکانات هاتجر را ذکر می کنیم. همچنین به بررسی آن ها می پردازیم تا به درک عمیق تری از این ابزار برسید.

آنالیزگر فرم

Forms که معنی آن همان آنالیز گر فرم است. در بعضی موارد ممکن است که شما یک صفحه فرود بی نقص و عالی برای سایت خود طراحی کرده باشید. اما باز کاربران نتوانند با این صفحه ارتباط برقرار کنند. حتماً در این موارد برای شما نیز این سوال پیش می آید که مشکل از کجا است. برای این که دلیل این امر را متوجه شوید، باید دیتای لازم و کافی را داشته باشید. در این مواقع است هاتجر به شما کمک می کند.

به عنوان مثال هیچ ابزاری مانند هاتجر به شما نشان نمی دهد که کاربران با سوال چندم فرم شما ارتباط برقرار نکرده اند. این ابزار به خوبی به شما نشان می دهد که کاربران کدام یک از قسمت های فرم شما را پر نکرده اند یا مجبور شدند که چند بار آن را پر کنند. به بیان ساده هاتجر نحوه تعامل کاربران با فرم ها را به طور عمیق آنالیز خواهد کرد. بر کسی پوشیده نیست که قسمت فرم ثبت نام برای هر سایتی حائز اهمیت است. پس باید با کمک این مشکلات آن را متوجه و رفع کنید.

ویدیو ضبط شده کاربر

Recording همان ویدیوهای ضبط شده کاربر است. اگر شما به طور کامل با این ویژگی هاتجر آشنا شوید، مطمئنا به این یقین می رسید که این ویژگی یکی از کارآمد ترین و بهترین امکانات این ابزار است. قطعا هیچ چیزی بهتر از آن نیست که حرکت کاربر را درون وب سایت خود به طور کامل مشاهده کنید.

هاتجر درست از زمانی که کاربر به درون وب سایت شما می آید از صفحه مرورگر آن فیلم می گیرد. شما با کمک این مزیت قادر خواهید بود حرکت پوینتر ماوس و هر چیزی که کاربر تایپ می کند را ببینید. به علاوه شما می توانید سیستم عامل، نوع دستگاه و ورژن مرورگر کاربران را شناسایی کنید. البته شاید هنوز به طور دقیق مزیت این ویدیو رو درک نکرده باشید. اکنون ساده تر بیان می کنیم تا بتوانید به مزیت های این ویدیو پی ببرید.

  • شما قادر خواهید بود با این ویدیو تجربه کاربر را به طور عمیق درک کنید.
  • پی خواهید برد که کاربر با جزئیات سایت شما چگونه تعامل انجام می دهد. یعنی با منو، فوتر، اسلایدر و… چه ارتباطی برقرار می کند.
  • باگ یا همان خطاهای سایت خود را خیلی سریع پیدا می کنید.
  • با ویدیو ضبط شده کاربر به خوبی متوجه خواهید شد که چرا کاربر سایت را ترک کرده است.

فرم های نظر سنجی و رای گیری

نظرسنجی و رای گیری در تمام زندگی ما نقش دارد. حتما شما نیز وقتی کودک بوده اید راجب برخی مسائل از شما نظر می خواستند. مثلاً اگر بچه بد غذایی بوده اید از شما می پرسیدند که به کدام غذا علاقه مند هستید تا همان را برای شما درست کنند. طبیعتا این گونه میل و اشتیاق شما به غذا خوردن دو چندان می شد و حتما از آن غذا استقبال می کردید. البته نظرسنجی و رای گیری فقط به کودک شما مختص نمی شود.

هم اکنون نیز اگر یک فرد در مورد برخی مسائل از شما سوال بپرسد و نظر سنجی کند بسیار خوشحال خواهید شد و این گونه امور بیشتر بر طبق میل شما است. هاتجر از این ویژگی افراد استفاده قابل توجهی کرده است. شما با این ابزار می توانید رای گیری و نظرسنجی های جذابی درون سایت خود قرار دهید. طبیعتاً کاربران در این نظرسنجی ها شرکت می کنند. این گونه می توانند با سایت شما تعامل بیشتری برقرار کنند و از خدمات آن بهره بگیرند.

به عنوان مثال یکی از سایت های خارجی که از سیستم نظرسنجی هاتجر استفاده کرد، متوجه این امر شد که کاربران علاقه دارند سبد خرید خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. سپس این سایت از این نظرسنجی استفاده کرد و این قابلیت را به سایت خود اضافه کرد. این تنها یکی از نمونه های استفاده از این مزیت هاتجر به حساب می آید. شما می توانید تجربه کاربری بهتری با مخاطبان خود، این گونه به وجود بیاورید.

نقشه حرارتی

نقشه حرارتی معادل فارسی Heatmap است‌. این امکان هاتجر بسیار پر بازده است. هیت مپ ها به شما کمک می‌ کنند تا داغ ترین صفحات وب سایت تان را شناسایی کنید. اما منظور از داغ ترین صفحات وب سایت چیست؟ منظور از این صفحات داغ، صفحاتی است که کاربران بیشتر روی آن ها کلیک می کنند.

همچنین صفحاتی که کاربرها بیشتر از آن ها استفاده می‌ کنند و نقاطی که برایشان جذاب تر است، معمولاً بیشتر وقتشان را آن جا گذاشته اند. شما خیلی راحت می توانید این صفحات را مشاهده کنید. همین سریع متوجه شدن، دقیقا چیزی است که هیت مپ ها را شگفت انگیز می کند. شما با این اطلاعات می توانید عملکرد سایت و صفحات آن را بهبود ببخشید.

معمولاً در هر سایتی نقاطی وجود دارد که کاربران اصلاً سراغ آن قسمت ها نمی روند. این صفحات و نقاط می توانند بازده سایت را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند. شما خیلی سریع و آسان می توانید این نقاط را شناسایی کنید و روی آنها تمرکز بیشتری داشته باشید. نقشه های حرارتی برای صفحه فرود وب سایت بسیار حائز اهمیت هستند. این گونه شما متوجه خواهید شد، کدام CTA در صفحات کلیک بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

چه وب سایت هایی می توانند از هاتجر استفاده کنند؟

حتماً برای شما نیز این سوال پیش آمده که چه وب سایتی می تواند از هاتجر استفاده کند. اگر بخواهیم به طور مختصر بیان کنیم همه وب سایت ها می توانند از هاتجر استفاده کنند. استفاده از این ابزار هیچ گونه محدودیتی ندارد. این ابزار برای تیم ها در هر اندازه که باشند بسیار مفید است. اگر شما یک استارت آپ جدید باشید یا یک شرکت بزرگ که همه آن را می شناسند این ابزار با بینشی که در اختیار شما می گذارد شناخت کاربران را بهبود می بخشد.

یک مزیت ویژه و خاص که هاتجر دارد این است که ۸ ابزار قدرتمند را برای تحلیل رفتار و گرفتن بازخورد باهم ترکیب می کند. بدین وسیله دیگر نیازی نیست شما به دنبال ابزاری جدید باشید. با این ابزار شما دیگر نیازی نیست به دنبال ابزاری باشید که ایرادات موجود در وب سایت را شناسایی کند.

حفظ امنیت در هاتجر

با توجه به این امر که حفظ حریم شخصی و امنیت در هر وب سایتی حائز اهمیت است قبل از نصب هر ابزاری باید ابتدا از حفظ امنیت و حریم شخصی آن اطمینان داشته باشید. قطعا درون سایت شما اطلاعات شخصی کاربران وجود دارد، اگر افراد متجاوز به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند ممکن است عواقب سنگین و جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد. اما درون هاتجر تمام مسائل حفظ حریم شخصی به طور کامل رعایت شده و شما هیچ نگرانی بابت این امر نداشته باشید.

مزیت های استفاده از هاتجر

شما با استفاده از قابلیت های این ابزار به آسانی می توانید UX و UI سایت خود را بررسی کرده و در جهت بهبود آن ها تلاش کنید.
اما مزیت قابل توجه این ابزار که آن را خاص کرده، این است می تواند از گوگل منیجر پشتیبانی کند. شما به راحتی هاتجر را روی این پلتفرم می توانید نصب و پیاده سازی کنید.
این ابزار با داشتن قابلیت نظرسنجی روی صفحه به شما این امکان را می دهد نظرسنجی ها را به صورت POP-UP مطرح کنید و از کاربران خود سوال های متنوع بپرسید.

  • امکان تغییر طراحی رابط و تجربه کاربری بر اساس انتقادات متقاضیان
  • Hotjar قادر است المان هایی که مزاحم کاربر هستند را شناسایی کند.
  • قبل از خارج شدن کاربران از سایت از آن ها نظرسنجی مستقیم می کند.‌
  • امکان شناسایی محتواهای محبوب برای کاربران
    و…..

کار با هاتجر

شیوه کار با هر ابزاری مهم است؛ زیرا اگر شما قادر نباشید با آن ابزار کار کنید در واقع برای شما بازدهی ندارد. یادگیری کار با هاتجر راحت است. بر همین اساس شما نیازی نیست از دیگران برای کار با آن کمک بگیرید. نصب این ابزار نیز بسیار آسان انجام می شود و هیچ گونه فشار برای منبع سایت شما محسوب نخواهد شد.

همچنین این ابزار از ابزارهای مدیریت تگ نیز پشتیبانی می‌ کند و شما به راحتی می توانید آن را روی صدها پلتفرم متفاوت نصب کنید.‌ تحلیل های این ابزار نیز نیاز به هیچ دانش و تخصص خاصی ندارد. بصری بودن رابط کاربری و گرافیکی بودن گزارشات هاتجر مهم ترین عامل راحتی استفاده از آن و تحلیل گزارشات هاتجر به حساب می آید.

سخن پایانی 

عقلانی است از هیچ تلاشی برای بهبود سایت و همچنین فعالیت خود در فضای دیجیتال مارکتینگ دریغ نکنید. استفاده از هاتجر نیز می تواند کمک شایانی برای شناسایی کاربران و فعالیت های آن ها باشد. در فضای مجازی می توانید از مجموعه هایی برای پیشرفت کمک بگیرید. مجموعه activated از جمله مجموعه های فعال در این زمینه است. این مجموعه با چندین سال سابقه در زمینه تولید محتوا، بهبود سئو، طراحی سایت، نصب و ارائه افزونه و.. می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. اگر قصد پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ و… را دارید، حتما با مشاورین ما تماس حاصل کنید.

نظرتون رو برای ما کامنت کنید کمتر از ۳۰ دقیقه از ما پاسخ دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

معرفی گوگل ترندز

اگر در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید، حتما نام گوگل ترندز را شنیده ‌اید. ...
تیم تحریریه
06 تیر 1401

گوگل تگ منیجر چیست؟

هر کسب و کاری برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود باید رفتار مشتریان را بررسی کند. ...
تیم تحریریه
25 خرداد 1401

معرفی گوگل بیزینس

با پیشرفت علم و تکنولوژی شما قادر هستید در شهر یا منطقه خود خدمات بازاریابی را به ...
تیم معرفی
14 تیر 1401