سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

×

روش های جذب مشتری از طریق سایت

سعید حسینی
23 تیر 1401
4.8/5 - (9 امتیاز)

در دنیای امروزی انسان های بسیاری در جامعه وجود دارند که از نظر سلیقه با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت سلیقه ها را از انتخاباتی که انجام می دهند می توان فهمید. حال اگر شما صاحب کسب و کار اینترنتی هستید و از طریق یک سایت خدمات خود را به مردم عرضه می کنید باید بدانید که چگونه و از چه طریقی مشتریان را جذب نمایید. سامانه فعال شده قصد دارد در این زمینه به شما کاربران عزیز کمک کند تا بعد از راه اندازی سایت مورد نظر بتوانید به راحتی مشتریان وفادار را برای خود به ارمغان آورید.

بهترین شیوه ها در جذب مشتری

در ابتدای توضیحات باید به این نکته اشاره کرد که بالای 90 درصد از انسان ها نگاهی به توصیه های آشنایان و دوستان خود در مورد یک موضوع دارند. شما اگر بخواهید به راحتی مشتریان سایت خود را افزایش بدهید باید نکته های بسیاری را مدنظر قرار دهید. با اجرای تک تک آن ها روی سایت می توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

در اینجا مهم نیست که کسب و کار شما چیست بلکه مبحث اصلی روش هایی است که شما بتوانید با آن به راحتی مشتری را جذب نمایید. این روش های موثر، ملزومات صد در صدی موفقیت به شمار می آیند و نباید از آن ها غافل بود.

مولفه های بسیاری وجود دارند که با اجرایی کردن آن ها می توان مسیر جذب مشتری را هموارتر کرد. در ادامه مطالب برخی از این مولفه ها را با یکدیگر مرور می کنیم.

  • اهداف

در مرحله اول باید اهداف خود را مشخص سازید. تا بتوانید عملکردی بی نظیر را رقم بزنید. شما باید بدانید که چرا و برای چه منظوری قصد جذب مشتریان را دارید. چه کاری را اجرایی کنید تا رقبا نتوانند مشتریان شما را مجذوب خود کنند. برای تک تک کارهای که روی سایت انجام می دهید باید برنامه ریزی کنید. هزینه های مصرفی را برآورد کنید تا در مراحل بالاتر دچار مشکل نشوید.

  • تقسیم بندی اهداف

شما با تقسیم بندی اهداف خود به قسمت های کوچک تر به راحتی می توانید به آن ها رسیدگی کنید. این موضوع باعث می شود فعالیت های شما هدفمند شوند. این‌گونه اثربخشی و برنامه ریزی دقیق تری دارید و به سادگی می توانید به امور مشتریان رسیدگی کنید.

  • نیاز مشتری

یکی از عوامل موثر در جذب مشتری پی بردن به نیاز آن ها است؛ زیرا شما مشتریانی را می توانید جذب نمایید که نیاز آن ها را برطرف کرده باشید. متقاعد کردن تک تک آن ها با خدمات برجسته راحت تر شکل می گیرد. خدمات ارائه شده را با یک برنامه ریزی دقیق به مشتریان عرضه نمایید. این موضوع موفقیت شما را تضمین می کند.

  • پیگیری مشتریان

یکی از مولفه های جذب مشتری پیگیری های شما است. این را باید بدانید که انسان ها با یکدیگر در ارتباط هستند و خواه و ناخواه روی یکدیگر تاثیر می گذارند. اگر بخواهید این اثر، یک عملکرد مثبت و رضایت بخش داشته باشد، باید به مشتریان حاضر خود توجه کنید. آن ها این توجهات شما را دهان به دهان به دیگر مشتریان منتقل می کنند. همین موضوع باعث می شود که راه جذب مشتری سایت آسانتر شود.

  • محتوای سایت

ظرفیت های جذب مشتری بسیارند و فرقی نمی کند که شما از چه طریقی قصد عملی کردن آن را دارید. بازدید کنندگان سایت در ابتدا مشتریان بالقوه هستند. این بازدید کنندگان می توانند از طریق تبلیغات و لینک های خارجی به سایت شما مراجعه کنند. محتوای سایت در این قسمت می تواند یک جمله یا حتی یک مقاله باشد. سعی کنید این ظرفیت را به خاطر بسپارید؛ زیرا همین موضوع می تواند یک مشتری بالقوه را به یک مشتری بالفعل تبدیل کند.

  •  تنوع فرمت در متن محتوا

در بالا به این مطلب اشاره کردیم که یک محتوا می تواند مسیر رسیدن به جذب مشتری را برای شما آسان کند. اما می دانید چطور این امر امکان پذیر است؟ باید توضیح داد که مشتریان علایق متفاوتی دارند، برخی از آن ها به محتواهای متنی و بعضی دیگر محتواهای صوتی و تصویری را می پسندند. آمار نشان داده که محتواهای که به صورت تصویری هستند، مخاطبان بیشتری را مجذوب خود کرده اند. حال اگر بخواهید پاسخگوی تمامی سلیقه ها باشید، باید سایتی را طراحی کنید که تنوع محتوایی داشته باشد. با اجرایی کردن این عمل به راحتی می توانید آمار جذب مشتریان سایت خود را بالا ببرید.

  • مطالعات

آمارهای به دست آمده نشان می دهد که اطلاعات یکی از مولفه های موفقیت به شمار می آید؛ زیرا اگر نسبت به یک موضوع خاص اطلاعات خود را بالا ببرید قطعاً در آن زمینه خاص پیشرفت می کنید. کسب اطلاعات از طریق تحقیقات و در نظر گرفتن جنبه های مختلف در زمینه کسب و کار و خدمات باعث می شود که شما به راحتی بتوانید نیازهای مشتریان را رفع نمایید و به آن ها اطلاعات کافی بدهید. همین موضوع یک انتخاب بی نظیر و دقیقی را از طرف متقاضیان به دنبال دارد.

  • صفحات مرتبط

در قسمت بالا به گزینه مطالعات اشاره داشتیم و بیان کردیم که این اطلاعات باعث می شود مشتری یک انتخاب درست و مناسب داشته باشد. شما با بالا بردن اطلاعات در زمینه های مورد نظر به راحتی می توانید سایت خود به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. طراحی صفحات مرتبط و جذاب یکی از مولفه های اصلی در جذب مشتری به شمار می آید؛ زیرا آن ها با مطالعه صفحات به این نتیجه می رسند که شما تجربیات خود را با آن ها به اشتراک گذاشته اید تا آنها بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. پس این قسمت را به خاطر بسپارید و از آن غافل نشوید.

  • گواهینامه یا CTAs

این قسمت را با این سوال آغاز می کنیم. به نظر شما اعتبار در جذب مشتری به چه اندازه اهمیت دارد؟ همگی این را می دانیم که اعتبار یکی از مولفه های بسیار مهم در جذب مشتری است. حال شما برای بالا بردن این اعتبار باید گواهینامه و یا CTAs که اعتبار سایت شما به شمار می آید را پر بارتر کنید. اگر نهادهای مربوطه و نظارتی، شما را تایید نمایند بسیاری از مسیر جذب مشتری را طی کرده اید.

اگر بخواهید هوشمندانه عمل کنید، باید مشتری خود را با روش های زیر حفظ نمایید:

  1. تبلیغات
  2. بازایابی ایمیلی
  3. شبکه های اجتماعی
  4. صفحه مشتریان
  • تبلیغات

آیا راه های تبلیغاتی را می شناسید؟ پاسخ شما صد در صد گزینه های بسیاری دارد. اما ما می خواهیم در مورد تبلیغات چاپی صحبت کنیم. بسیاری از متخصصین و افراد بازاریاب اعتقاد دارند که تبلیغات چاپی تاثیر فوق العاده ای روی انسان ها می گذارند. آن ها می گویند که تبلیغات دیجیتالی به صورت آنی و در یک نگاه روی مشتریان اثر می گذارند و در ذهن آن ها ماندگار نیستند، در حالی که تبلیغات روی کاغذ ماندگار تر هستند و افراد این تبلیغات را ماه ها و سال ها نزد خود نگه می دارند. حال با این توضیح به این نتیجه می رسیم که باید در کنار دیگر تبلیغات خود از تبلیغات چاپی نیز استفاده کنید تا بتوانید در جذب مشتری موفق عمل کرده باشید.

  • بازایابی ایمیلی

یکی از روش های بسیار موثر و تاثیر گذار، بازاریابی ایمیل به شمار می آید. این نوع از بازاریابی در بازه میان مدت و بلند مدت دستاوردهای بسیار مفیدی را می تواند برای شما به ارمغان بیاورد. در این قسمت شما باید تمامی خلاقیت خود را به کار ببرید. به طور مثال می توانید روزانه ایمیل های بسیاری را به مشتریان ارسال نمایید. اگر بخواهید که مشتریان به ایمیل ارسالی شما توجه کنند باید تفاوت هایی در آن ایمیل ایجاد کنید که آنها به ایمیل ارسالی توجه کنند. این متفاوت بودن ها برای شما هزینه بر است پس بدان توجه داشته باشید.

  • شبکه‌ های اجتماعی

اگر به دنبال کوتاه ترین راه برای جذب مشتری خود هستید، شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید. شما به راحتی می توانید با چند خط نوشته و عکس نظر مشتریان را به سایت خود جلب نماید. قوانین و مقررات شبکه های اجتماعی با یکدیگر تفاوت دارند. آگاهی خود را نسبت به هر یک بالا ببرید تا در اجرای جذب مشتری دچار مشکل نشوید.

  • صفحه مشتریان

ایجاد صفحات اظهار نظر برای نظرات مشتریان یکی از مولفه های است که باید به آن اهمیت داد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم مشتریان به توجه از طرف شما بسیار اهمیت می دهند. شما از این طریق می توانید انتقادات و پیشنهادات آن ها را بررسی کنید و از تک تک این نظرات برای بهینه سازی سایت و بالا بردن رضایت مشتریان استفاده نمایید.

سخن پایانی

در مطالب بالا به روش های بسیاری اشاره کردیم، گفتیم که مشتریان سلیقه های متفاوتی دارند و برای جلب رضایت آن ها باید در مورد موضوعات خاص مطالعه داشت. این اطلاعات باعث می شود که شما نیازها را بررسی و به بهترین شکل ممکن رفع نمایید. سامانه فعال شده با سابقه چند ساله خود در زمینه بهبود سئو، تولید محتوا و طراحی محتوا قصد دارد در زمینه جذب مشتری از طریق سایت به شما کمک کند. اگر می خواهید جذب مشتری از طریق سایت به سادگی و در کوتاهترین زمان ممکن طی شود، به سایت مراجعه کنید.

نظرتون رو برای ما کامنت کنید کمتر از ۳۰ دقیقه از ما پاسخ دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

Crawler چیست

Crawler ، که در فارسی به آن خزنده وب نیز گفته می شود، نامی است که به ...
سعید حسینی
21 تیر 1401

UTM چیست

UTM قطعه‌ ای از یک کد ساده است که می ‌توانید از آن، برای ردیابی کمپین ‌ها ...
تیم تحریریه
26 خرداد 1401

افزایش فروش با تولید محتوا سایت

امروزه تولید محتوا در هر کسب و کاری تاثیر بسزایی دارد. یکی از مهم ترین مزیت های ...
تیم تحریریه
14 مرداد 1401