تقویم محتوا چیست؟
اگر در حوزه تولید محتوا فعالیت می کنید باید به خوبی اصطلاحات آن را بشناسید. برای موفقیت در تولید محتوا باید حتماً تقویم محتوا داشته باشید. در واقع تقویم محتوا، یک تقویم بسیار ساده است. در این تقویم محتوا هایی که شما قصد انتشار آنها را دارید همراه با زمان انتشار هر کدام در آن گذاشته می شود. علاوه بر این در تقویم محتوا جزئیات هر کدام از محتوا ها قرار می گیرد. داشتن تقویم محتوا مزایای زیادی برای هر نویسنده دارد. اکنون به طور دقیق تقویم محتوا چیست؟ را برای شما توضیح می دهیم. اگر علاقه مند هستید که …
اگر در حوزه تولید محتوا فعالیت می کنید باید به خوبی اصطلاحات آن را بشناسید. برای موفقیت در تولید محتوا باید حتماً تقویم محتوا داشته باشید. در واقع تقویم محتوا، یک تقویم بسیار ساده است. در این تقویم محتوا هایی که شما قصد انتشار آنها را دارید همراه با زمان انتشار هر کدام در آن گذاشته می شود. علاوه بر این در تقویم محتوا جزئیات هر کدام از محتوا ها قرار می گیرد.
داشتن تقویم محتوا مزایای زیادی برای هر نویسنده دارد.
اکنون به طور دقیق تقویم محتوا چیست؟ را برای شما توضیح می دهیم. اگر علاقه مند هستید که اطلاعات جامع و کاملی درباره این تقویم داشته باشید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. مطمئن باشید این مقاله کمک شایانی برای تولید محتوای بهتر به شما می کند.
مزایای تقویم محتوا
- تقویم محتوا سبب می شود شما به طور کلی به موضوعات نگاه کنید و آنها را از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار دهید.
- تقویم محتوا به شما ایده های نو و جدید برای تولید محتوا می دهد.
- داشتن تقویم محتوا این امکان را به شما می دهد که از تولید محتوای تکراری جلوگیری کنید.
- تقویم محتوا سبب می شود محتوای شما تنوع داشته باشد و مخاطب از خواندن آن بیزار نباشد.
- با داشتن تقویم محتوا شما می توانید به تولید دامنه وسیعی از محتوا بپردازید.
- شما به راحتی می توانید با داشتن تقویم محتوا از بازخورد آن در بین مخاطبان مطلع شوید.
- این تقویم سبب می شود شما محتوای جذاب تولید کنید.
- این امکان را به شما می دهد که در صرف وقت بسیار صرفه جویی کنید.
- شما می توانید تقویم محتوای خود را به صورت هفتگی، ماهانه یا سالیانه بچینید.
- تقویم محتوا سبب می شود تولید محتوای شما بسیار منظم تر صورت گیرد.
- شما میتوانید محتوا های خود را اولویت بندی کنید.
تقویم محتوا شامل چه مواردی است؟
قبل از استفاده از تقویم محتوا باید بدانید شامل چه مواردی است. اگر شما این موارد را به خوبی ندانید و با آن ها آشنایی نداشته باشید قطعاً نمی توانید از تقویم محتوا استفاده درستی کنید. اکنون ما مهم ترین موارد موجود در تقویم محتوا را برای شما بازگو می کنیم. سعی کنید همه این نکات را در تولید محتوا رعایت کنید تا بتوانید محتوای پربازده و پرمتقاضی داشته باشید.
- یک تقویم محتوا شامل عناوین و موضوع محتوا های شما است.
- شما می توانید ایده ها و برنامه های آینده جدید خود را در تقویم محتوایی ذکر کنید.
- نوع محتوایی که شما می خواهید به آن بپردازید.
- تصاویر محتوایی که شما از آن استفاده می کنند.
- منابعی که در تولید محتوا شما را یاری می کنند.
- وضعیت محتوا این که تکمیل شده یا حال نوشتن است و غیره
- ابزار های که شما با استفاده از آنها محتوا های ویرایشی را ویرایش می کنید.
- نام نویسنده محتوا
- زمانی که شما قصد انتشار آن محتوا را دارید.
- کانالی که قصد انتشار محتوا را در آن دارید. کانالی که شما محتوا را در آن منتشر می کنید در زیاد شدن رضایت مشتریان بسیار تاثیر گذار است.
- هدف تولید محتوا
ویژگی های تقویم محتوا
افزایش بازدید محتوا
همه افرادی که متقاضی محتوا هستند به دنبال بازدید بیشتر هستند. توجه داشته باشید که تولید محتوای خوب تاثیر شگرفی بر رونق کسب و کار دارد. یک تقویم محتوای خوب سبب دیده شدن بیشتر کسب و کار خواهد شد. تقویم محتوا با ایجاد یک برنامه ی کاربردی و منظم به نویسندگان این امکان را می دهد که محتوای پر بازده تولید کنند.
ایجاد دید وسیع برای نویسنده
دید وسیع به تولید کنندگان محتوا این امکان را می دهد که از همه لحاظ به محتوای خود نگاه کنند. علاوه بر این سبب ایجاد خلاقیت بیشتر برای انتخاب موضوع و تولید آن خواهد شد. جزئیات در تولید محتوا بسیار مهم است. تقویم محتوا سبب خواهد شد افراد به خوبی به جزییات و کلیات محتوا بپردازند. مهم ترین ویژگی هر نویسنده داشتن خلاقیت و ایده های نو است. تقویم محتوایی سبب می شود نویسنده به مرور زمان ایده های جدیدی برای تولید محتوا داشته باشد.
چه کسانی می توانند از تقویم محتوا استفاده کنند؟
استفاده از تقویم محتوایی محدودیت ندارد. هر فردی با هر نوع زمینه تولید محتوایی می تواند از این تقویم استفاده کند. اگر شما نیز به تولید محتوا می پردازید و به دنبال برنامه ای هستید که کار شما را بسیار منظم تر کند بهتر است از تقویم محتوا استفاده کنید. توجه داشته باشید که تقویم محتوا هر آن چه یک نویسنده نیاز دارد را در اختیار او قرار می دهد.
چرا باید تقویم محتوا داشته باشیم؟
تقویم محتوا برنامه ای جامع از تمام مراحل تولید و انتشار محتوا است. برخورداری از تقویم محتوا سبب می شود شما بدون هیچ دغدغه و سردرگمی بتوانید محتوا تولید و منتشر کنید. بر کسی پوشیده نیست که نداشتن برنامه جامع سبب می شود شما نتوانید در زمان معین محتوا را تولید کنید. علاوه بر این بی بهره بودن از برنامه جامع سبب خواهد شد شما به روز سانی محتوا های قدیمی را انجام ندهید.
تنها تولید کنندگان محتوا نیستند که از این برنامه استفاده می کنند. افرادی که مسئولیت چندین نویسنده را بر عهده دارند یا با افراد دیگر همکاری می کنند نیز می توانند از این تقویم استفاده کنند. شما با داشتن تقویم محتوا خواهید توانست بر کار همه ی نویسندگان نظارت کنید. علاوه بر این خواهید توانست محتواهای تولید شده توسط این افراد را به خوبی بررسی کنید.
روش نوشتن تقویم محتوا
برای قالب تقویم محتوا قالب های گوناگونی مانند گوگل شیت و نرم افزار اکسل و… وجود دارد. همه افراد می توانید از این قالب ها استفاده کنید. شما بر اساس عملکرد و کار خود می توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید. بعد از انتخاب قالب می توانید از ابزار هایی برای اضافه کردن جزییات بیشتر به تقویم محتوا استفاده کنید. شما با استفاده از این ابزار ها خواهید توانست محتوای خود را مدیریت کنید.
برای نوشتن یک تقویم محتوای کاربردی بعد از این مراحل باید به تعیین هدف بپردازید. توجه داشته باشید در صورت مشخص نکردن هدف نمی توانید بقیه مراحل تهیه تقویم را انجام دهید. داشتن هدف سبب افزایش بازدید از پیج یا افزایش میزان فروش و…خواهد شد. اگر محتواهای خود را با داشتن هدف تولید کنید قطعا به نتایج درخشانی خواهید رسید.
بعد از تعیین هدف شما باید به دنبال موضوع محتوا باشید. دقت کنید که موضوعی که شما می خواهید بر اساس آن تولید محتوا کنید باید بسیار جذاب باشد. راه های مختلفی برای پیدا کردن موضوع مناسب وجود دارد. برای پیدا کردن موضوع باید اول مخاطب خود را بشناسید. شناختن مخاطب تاثیر به سزایی در انتخاب موضوع و عنوان مناسب دارد. موضوعی که شما انتخاب می کنید باید ویژگی های خاصی داشته باشد.
موضوعی که برای نوشتن انتخاب می کنید باید اطلاعاتی را به مخاطب منتقل کند. موضوعاتی که شما انتخاب می کنید باید نیاز مخاطب را برطرف کند. شما می توانید این محتوا را به شکل های گوناگون تولید کنید. محتوا می تواند متنی باشد. اگر مخاطب شما به محتواهای ویدیو، پادکست و….علاقه مند است می توانید از این نوع تولید محتوا بهره بگیرید.
نقش کلمات کلیدی در تقویم محتوا
مرحله بعد پیدا کردن کلمات کلیدی و مرتبط با موضوع محتوا است. کلمات کلیدی نقش بسزایی در دیده شدن دارند. شما باید حتما این کلمات را به گونه ای انتخاب کنید که توجه مخاطب را جلب کند. راه های گوناگونی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد. یکی از این راه ها این است که از KWFinder کمک بگیرید. توجه داشته باشید انتخاب کلمه کلیدی نقش ویژه ای در سئو سایت دارد. حتماً باید کلمات کلیدی را در تقویم محتوا قرار بدهید تا نویسندگان بر اساس آن ها به تولید محتوا بپردازند.
گوگل از ساختارها و برنامه های جدیدی برای بررسی کلمات و محتوا استفاده می کند. گوگل تمام محتواهای تولید شده در سراسر جهان را بررسی می کند و بر اساس ویژگی هایشان با آن ها امتیاز می دهد. اگر محتوا در گوگل امتیاز بالاتری کسب کند در صفحه اول گوگل قرار می گیرد. کلمات کلیدی تاثیر بسزایی در بالابردن امتیاز محتوا دارند. شما با انتخاب کلمه کلیدی نزد گوگل محبوب می شوید و در صفحه اول گوگل قرار می گیرد.
محتواها تنها برای سایت طراحی نشدند. اگر قصد دیده شدن و افزایش درآمد دارید بهتر است فقط محتوای تولید شده را در سایت قرار ندهید. شما می توانید ابتدا بررسی کنید که حضور مخاطبان شما در کدام رسانه بیشتر است و سپس محتوا را در همان رسانه منتشر کنید. آخرین مرحله تعیین روز و تاریخ انتشار محتواست. تقویم محتوا با برنامه و نظمی که دارد سبب خواهد شد روز دقیق منتشر کردن محتوا برای شما معلوم باشد.
سخن پایانی
امروز حضور فعال در فضای مجازی تاثیر شگرفی بر کسب درآمد زیاد دارد. قطعاً یکی از راههای پر بازده تبلیغات تولید محتوایی درست و با کیفیت است. اگر شما به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود و همچنین دیده شدن در بین مخاطبان هستید. باید تولید محتوای درستی در زمینه فعالیت خود داشته باشید. سامانه Activated سال هاست که در زمینه سئو و خدمات آن و… فعالیت می کند. اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید می توانید از خدمات این سایت بهره بگیرید.
ممنون از شما محتوای عالی بود
ممنون از شما محتوای عالی بود