سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

فاکتورهای اجرای زیر ساخت سئو

زهرا امیدی
29 اردیبهشت 1401
فاکتورهای اجرای زیر ساخت سئو

بدون تردید هر فردی که یک وب‌ سایت را در اختیار دارد برای موفقیت در کار خود به دنبال روش‌ های گوناگونی است. از این رو اگر اجرای زیر ساخت سئو را به بهترین شکل ممکن انجام دهد می تواند بر تعداد کاربران بازدید کننده خود بیفزاید. در تعریف سئو باید بگوییم، سئو به مجموعه روش‌ هایی گفته می‌ شود که به تغییر استراتژیک یک وب ‌سایت کمک زیادی می ‌کند. در واقع اجرای زیرساخت‌ های سئو باعث می ‌شود کل وب ‌سایت شما در بهترین وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

سئو دارای اجزای مختلفی است که یادگیری آن‌ها باعث می ‌شود که سایت شما برای موتورهای جستجوگر بهینه ‌سازی شود و بتوانید تعامل مناسبی را با مشتریان ایجاد کنید. خوشبختانه ما در سامانه فعال شده از طریق بهترین کارشناسان و مشاوران زمینه ای را فراهم کرده ایم تا در کوتاه مدت و مقرون به صرفه ترین هزینه بهترین زیر ساخت سئو را به برای شما عزیزان به اجرا در آوریم. جهت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این زیر ساخت حرفه ای و مهم آشنا کنیم.

برای اجرای زیر ساخت سئو باید بررسی چه مواردی پرداخت؟

به جرات می توان گفت برای این که بتوانیم زیر ساخت درست از سئو را به وجود آوریم نیاز است تا مواردی به خوبی بررسی شود و آن ها را به خوبی مورد رعایت قرار داد. همین عوامل از جمله تولید محتوان، شناسایی هدف کاربران، ارزیابی کلمات کلیدی سئو، ریسپانسیو بودن سایت، شناخت جامعه هدف و.. است که می تواند کمک کند ساختاری اصولی را برای سئو به وجود آوریم.

بررسی هدف کاربران

یکی از مهم ‌ترین مواردی که می‌ تواند به شما کمک کند که سئو وب‌ سایت خود را بهینه ‌سازی کنید، شناسایی هدف کاربر می ‌باشد. به‌ عنوان مثال زمانی ‌که کاربران به سرچ عبارت “استوری اینستاگرام” می ‌پردازند با عبارت ‌های مختلف دیگری روبرو خواهند شد.

بنابراین اگر خود شما هم این کلمه را سرچ کنید کلمات طولانی‌ تری مثل هشتگ گذاری اینستاگرام، آموزش اینستاگرام، آموزش استوری اینستاگرام و … را در قسمت پیشنهادات گوگل می‌ توانید مشاهده کنید. به این نکته دقت داشته باشید که انتخاب کلمات طولانی برای کلمات کلیدی، آن ‌چنان کارآمد نمی‌ باشد. چرا که نمی‌ تواند پاسخگو هدف کاربران باشد.

به ‌عنوان مثال اگر شما در مورد آموزش اینستاگرام در سطح اینترنت فعالیت دارید، باید اهداف کاربران را از جستجویی که در اینترنت انجام می‌ دهند پیدا نمایید و توجه و تمرکز خود را روی کلمات اصلی و کلمات کلیدی که مربوط با کسب ‌و کار شما هستند منعطف کنید.

استفاده از کلمات کلیدی که مورد هدف کاربران قرار دارند باعث می‌ شود که افرادی که به صفحه فرود شما وارد می‌شوند، افزایش چندین برابری را داشته باشند. بنابراین رعایت این نکته در انجام مراحل تولید سئو سایت باعث می ‌شود که استراتژی‌ های شما در مورد بازاریابی و پیدا کردن مشتریان هدف تغییر کند.

شناسایی مخاطبان و حوزه کاری

باید حوزه کاری خود را از قبل شناسایی کنید و مخاطبان هدف را بشناسید. مخاطبین و حوزه‌ کاری شما از مهم ‌ترین مواردی هستند که در استراتژی سئو و اجرا زیرساخت سئو، باید مد نظر قرار بگیرند. چرا که اگر مخاطبان از نحوه ارائه محتوای شما نهایت لذت را ببرند، می‌ توانید پیشرفت روز افزون وب ‌سایت خود را مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه  بک لینک gov

همچنین اگر کلیک‌ های بیشتری روی وب ‌سایت شما انجام گیرد، نرخ فرود صفحه شما بیشتر می ‌شود. بنابراین زمانی ‌که قصد دارید به بهینه ‌سازی وب ‌سایت خود بپردازید، باید تعیین کنید که شما با چه کسانی قرار است رقابت کنید و این رقبای شما در چه مکانی حضور دارند؟ همچنین بررسی این‌ مورد که رقیبان شما از چه استراتژی سئو استفاده می‌ کنند، می ‌تواند در حوزه کاری شما بسیار کارآمد باشد.

بررسی کلید واژه هنگام اجرای سئو

هنگام اجرای زیرساخت سئو، باید به بهترین شکل ممکن به بهینه ‌سازی وب ‌سایت خود بپردازید و یک استراتژی سئو را بر پایه رضایت مخاطبان و حوزه کاری خود ایجاد کنید. بررسی کلید واژه ‌ها برای تعیین این ‌که کاربران هنگام جستجو به‌ دنبال چه اهدافی هستند و چه چیزهایی را سرچ می ‌کنند، کاری بسیار ضروری است. زیرا شما باید وب ‌سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی بهینه ‌سازی ‌کنید.

البته به این نکته دقت داشته باشید که تنها دنبال هدف مخاطبان نباشید، چرا که تغییر جزئی در تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلمات نامناسب، باعث می ‌شود که وب‌ سایت شما با شکست رو به ‌رو شود، بنابراین بهتر است با بررسی ‌هایی که انجام می ‌دهید درک مناسبی از بازار هدف و خریداران خود داشته باشید.

ریسپانسیو بودن وب‌سایت

گوگل اهمیت زیادی به نیاز و خواسته‌ کاربران می ‌دهد. امروزه بیشتر افرادی که وارد صفحات مختلفی در گوگل می شوند از طریق تلفن همراه این کار را انجام می دهند. در نتیجه می ‌توان گفت ریسپانسیو بودن یا موبایل فرندلی، از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است و یکی از استانداردهای گوگل می‌ باشد.

البته این نکته را هرگز فراموش نکنید که اگر یک وب ‌سایت بتواند در بخش سئو دسکتاپ خود استراتژی (Strategy) مناسبی را به کار ببرد، می‌ تواند در بین وب ‌سایت های که برای دسکتاپ طراحی شده ‌اند رتبه خود را افزایش دهد.

شما باید بتوانید ریسپانسیو بودن وب ‌سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا با نتایج مناسبی، در سرچ ‌هایی که با موبایل انجام می شود، برای مخاطبان نشان داده شود. لازم به ذکر است که بگوییم گوشی ‌های هوشمند موبایل، امروزه به ‌عنوان مهم ‌ترین وسایل زندگی بشریت شناخته می‌ شوند که با توجه به این امر می‌ تواند برای طراحان وب‌ سایت از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار باشد. بنابراین باید مطمئن شوید که وب ‌سایت شما روی گوشی‌ های اندرویدی و ios اطلاعات را به ‌درستی نمایش می ‌دهد.

البته ممکن است ریسپانسیو کردن یک وب‌ سایت برای اجرای زیرساخت سئو کار بسیار سختی باشد. زیرا به اندازه ‌ای که یک وب‌ سایت برای دسکتاپ‌ ها بهینه ‌سازی می ‌شود، نمی ‌توان المنت‌ های زیبایی را طراحی کرد و باید به یکسری از استانداردها اکتفا کرد. همچنین باید بگوییم که الگوریتم‌ ها به‌ صورت مداوم در حال پیشرفت هستند و بدون شک به گوشی هم توجه زیادی نشان خواهند داد، بنابراین باید وب ‌سایت خود را به‌ صورت ریسپانسیو طراحی کنید.

گزارش دقیق همراه با تجزیه ‌و تحلیل

هیچ‌ چیزی برای وب سایت با ارزش‌ تر و مهم ‌تر از یک گزارش دقیق نیست، بنابراین هنگام تجزیه‌ و تحلیل باید به دو مسئله مهم توجه داشته باشید.

  • بررسی نتایج به وسیله ابزارهای مختلف
  • تحقق کلمات کلیدی و نتایج گوگل

بنابراین اگر فردی نتواند تنها نتایجی را که به وسیله سئو به دست آورده‌ است، به‌ صورت کامل و دقیق بررسی کند چگونه انتظار دارد که بتواند استراتژی صحیح و مناسبی برای وب‌ سایت خود انتخاب کند.

البته به این نکته دقت داشته باشید که بسیاری از وب‌ سایت ها تنها یک ‌بار یک مطلب را بهینه ‌سازی خواهند کرد و همه ‌چیز تمام می ‌شود و بعد از آن، روی سئو خارجی وب‌ سایت خود کار می‌ کنند. بنابراین بسیاری از حوزه‌ های کاری حتی ۶ ماه یک بار هم نیاز به بررسی ندارند.

پیشنهاد ویژه  بک لینک EDU

اما اگر شما وب ‌سایتی را دارا هستید که به‌ سرعت باید حوزه کاری خود را تغییر دهید، باید در بازه زمانی سه ماه، دو ماه یا هفتگی، به بررسی کلمات جدید و آنالیز وب‌سایت خود بپردازید تا بدانید که مخاطبان هدف شما دقیقاً به ‌دنبال چه چیزی هستند.

اگر شما بتوانید برای کلمات کلیدی متفاوت صفحه‌ های مجزایی را طراحی کنید، به‌ راحتی متوجه می‌ شوید که کدام کلمات کلیدی و صفحات فرودی، می ‌توانند ورودی‌ های اصلی شما را تشکیل دهند. بنابراین با انجام این کار می ‌توانید تمرکز خود را بر روی آن صفحه بیشتر کنید که در نتیجه بهترین استراتژی سئو برای وب ‌سایت بکار برده می ‌شود.

خزنده‌ها

از دیگر مواردی که هنگام اجرای زیرساخت سئو باید به آن توجه داشته باشید خزنده ‌ها هستند. در واقع خزیدن به مراحلی گفته می ‌شود که عنکبوت‌ ها و خزنده‌ های موتورهای جستجوگر،  وب‌سایت شما را پیدا می ‌کنند. بنابراین اگر طراحی و سئو وب‌ سایت شما مناسب نباشد، نمی‌ توانند به قسمت ‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنند. در این ‌حال، خزیدن سایت شما برای موتورهای جستجو امکان‌ پذیر نیست.

علاوه‌بر این مواردی که بیان شد وجود خطاهای۴۰۴ و لینک‌ های شکسته در سایت باعث می ‌شود که وب‌ سایت شما برای موتورهای جستجوگر بهینه‌ سازی نشود. بنابراین باید زیرساخت ‌های فنی وب‌ سایت را فراهم نماید که یکی از آن‌ ها، اجازه دادن خزش به سایت مخصوصاً در وردپرس می ‌باشد.

بنابراین اگر شما به وردپرس امکان خزیدن موتورهای جستجوگر را ندهید، هیچ‌ گونه خزنده‌ ای نمی ‌توانند به سایت شما وارد شود. هنگام بهینه ‌سازی وب‌ سایت می‌ توانید دو دستور را ارائه دهید. یکی از آن‌ ها این است که هیچ ‌گونه موتور جستجویی نمی‌ توانند در سایت شما به خزیدن بپردازد. اما در دستور دوم، تمامی ربات‌ ها می‌ توانند به وب ‌سایت دسترسی داشته باشند. در نهایت اگر جست‌وجوگرها نتوانند سایت شما را پیدا کنند بهینه ‌سازی وب‌ سایت شما به‌ هیچ‌ وجه امکان ‌پذیر نیست.

سئو تکنیکال

سئو داخلی وب ‌سایت از اجزای مختلفی برخوردار است که یکی از آن‌ ها، سئو تکنیکال می‌ باشد و مباحث مهمی چون افزایش سرعت سایت کدهای جاوا اسکریپت و … را پوشش می‌ دهد. می‌ توانید با انجام سئو تکنیکال، رتبه وب‌ سایت خود را در رتبه بندی گوگل را افزایش دهید. لازم به ذکر است که بگوییم زمانی ‌که مشکلی در سئو تکنیکال شما ایجاد شود، ممکن است آسیب جدی به وب ‌سایت وارد شود.

به ‌عنوان مثال اگر شما یک سایت را در دسترس دارید و تمامی مراحل سئو را به ‌خوبی برای آن انجام داده باشید، به ‌راحتی می ‌توانید وب‌ سایت خود را در صفحه ‌های اول موتورهای جستجوگر قرار دهید. اما اگر یک افزونه نوشته ‌های ساده شما را به ‌هم بریزد، لود وب ‌سایت شما چندین ثانیه به تاخیر می ‌افتد که در نتیجه به ‌راحتی می ‌توانید مشتریان و کاربران خود را از دست بدهید.

ایندکس کردن

ایندکس کردن به ‌عنوان اجرای زیرساخت سئو معرفی می ‌شود که با خزیدن کاملاً تفاوت دارد، اما به یکدیگر مربوط می ‌شوند. کارهایی مثل ایندکس کردن سایت و نوفالو کردن لینک‌ های داخلی، از مهم‌ترین کارهایی هستند که هنگام ایندکس شدن، سریع‌تر شما را با دردسر مواجه خواهد کرد. ایندکس یعنی فهرست کردن و لیست بندی که بعد از خزیدن اتفاق می ‌افتد، شما اگر سایت خود را در نقشه سایت قرار دهید با مشکلات ایندکس شدن وب‌ سایت روبرو نخواهید بود.

تولید محتوا

اجرای زیرساخت‌ سئو، کار سختی نیست اما باید نهایت دقت خود را در انجام آن‌ ها به کار ببرید. یکی از مهم‌ ترین مواردی که همواره در سئو از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است، سئو محتوا می‌ باشد که باید آن را در اولویت قرار دهید.

پیشنهاد ویژه  تقویم محتوا چیست

یکی از استانداردهای مهم گوگل که وب‌ سایت ها را بر اساس آن رتبه‌ بندی می ‌کنند، تولید محتوا یونیک می‌ باشد، بنابراین یک متخصص سئو باید بتواند سئو محتوا را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. البته به این نکته دقت داشته باشید که اگر محتوای شما کپی و اسپم باشد وب‌ سایت را با جریمه‌ هایی روبرو می ‌کند.

از طرفی حتی اگر هیچ‌ گونه محتوایی داخل وب‌ سایت خود قرار ندهید، با ضررهای جبران ‌ناپذیری مواجه می‌ شوید. چرا که در لیست رتبه‌ بندی گوگل هیچ جایی نخواهید داشت. محتواها به ‌طور کلی در دو دسته قرار می‌ گیرند که عبارتند از:

  1. محتوای خوب: یعنی محتوای یونیک و استاندارد، که سئوی محتوا به ‌خوبی در آن رعایت شده ‌است.
  2. محتوای بد: که دارای مشکلاتی است و می‌ تواند وب‌ سایت شما را دچار مشکل کند.

محتوای خوب به محتوایی گفته می ‌شود که زمانی‌ که در فضای مجازی پخش می ‌شوند، بتواند نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کنند به ‌نحوی‌ که مشتریان هدف را برای شما ایجاد کنند. اولین کاری که باید برای تولید یک محتوای یونیک انجام دهید این است که به بررسی کلمات کلیدی مناسب بپردازید، چرا که مخاطبان جستجوهای خود را بر اساس این کلمات انجام می‌ دهند.

لینک سازی

هنگام اجرای زیرساخت‌ سئو، باید به مبحث لینک سازی هم توجه داشته باشید که به ‌عنوان یکی از مهم ‌ترین عوامل رتبه ‌بندی وب‌ سایت‌ ها به وسیله موتورهای جستجوگر معرفی می ‌شود. بنابراین برای این ‌که رتبه مناسبی را در بین دیگر وب سایت‌ ها به دست آورید باید لینک سازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

البته به این نکته دقت داشته باشید که برخی از لینک‌ ها ممکن است برای سایت خسارت‌ های زیادی را ایجاد کنند. بنابراین لینک‌ های اسپمی هستند که باعث جریمه و پنالتی شدن وب سایت شما می‌ شوند. هنگام لینک سازی بهتر است از وب‌ سایت‌ هایی لینک دریافت کنید که هم موضوع با وب‌ سایت شما باشند. از طرفی، لینکی که دریافت می‌ شود باید دارای انکر تکست باشد. انکر تکست در واقع به متنی گفته می ‌شود که لینک را با آن ارسال می کنند.

بسیاری از افراد برای اینکه در نتایج جستجوی موتورهای گوگل در رتبه بالاتری قرار گیرند، معمولا لینکی زیادی را از وب سایت‌ های گوناگون دریافت می‌کنند. بنابراین زمانی که شما از وب سایت‌ هایی که هیچ گونه شناختی روی آن‌ ها ندارید، لینک ‌هایی را دریافت کنید باعث صدمات زیادی به وب سایت خود می ‌شوید. از طرفی بسیاری از این لینک‌ ها به  صورت ربات ‌های هکر وارد وب می‌ شوند.

سخن پایانی

اجرای زیرساخت ‌های سئو، یکی از مهم ‌ترین مباحثی می ‌باشد که هر فردی که یک وب‌ سایت را برای خود راه ‌اندازی می ‌کند، باید به آن توجه ویژه ‌ای نشان دهد. از این ‌رو در این مقاله سعی داشته ‌ایم که شما را با موارد مهمی که برای وب ‌سایت مهم هستند آشنا نماییم. البته دقت کنید که اجرای زیر ساخت سئو تنها به این موارد بیان ‌شده ختم نمی ‌شود. بلکه موارد مهم دیگری هم وجود دارد که با به ‌کارگیری آن ‌ها می‌ توانید به بهترین شکل ممکن کارهای وب‌ سایت خود را انجام دهید. برای ارائه خدمات بیشتر در زمینه سئو می توانید روی تیم حرفه ای سامانه فعال شده حساب کنید و خدمات مشاوره سئو حرفه ای را در این عرصه از آن ها بخواهید.

4.9/5 - (16 امتیاز)

یک پاسخ به “فاکتورهای اجرای زیر ساخت سئو”

  1. عامر گفت:

    خیلی متشکرم ازتون اطلاعات کاملی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

گوگل لایت‌هاوس

چگونه از گوگل لایت‌هاوس استفاده کنیم

گوگل به‌عنوان معروف‌ترین موتور جست‌وجوگر در سطح جهان، ابزارهای مختلفی مثل گوگل لایت‌هاوس را برای آنالیز عملکرد ...
تیم تحریریه
16 مرداد 1400
سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا چیست؟ هرآنچه باید در مورد آن بدانید سئو محتوا چیست؟ سؤالی که ممکن است ذهن هرکسی ...
تیم سئو
14 اسفند 1400

آشنایی با هزینه های سئو سایت

احتمالاً به این موضوع پی برده اید که شکل تبلیغات در دهه های اخیر بسیار متفاوت شده ...
تیم مارکتینگ
31 مرداد 1401