مزایای رپورتاژ آگهی

تیم سئو
31 فروردین 1401
5/5 - (2 امتیاز)

رپورتاژ آگهی،تبلیغی سودمند برای وبسایت شما

شیوه های بسیار زیادی در دنیای وب برای تبلیغات وجود دارد. با استفاده از این تبلیغات شما میتوانید ماهیت کسب وکار و فعالیت خود را به همگان نشان دهید. یکی از بهترین این روشها استفاده از رپورتاژ آگهی است. محتوایی که صفر تا صد فعالیت و خدمات شما را به صورت منسجم و کاملا حرفهای و کوتاه به مخاطب بیان میکند. استفاده از رپورتاژ علاوه بر آنکه یک تبلیغ محسوب میشود باعث افزایش رتبه سایت شما هم خواهد شد و بر روی سئو سایتتان موثر است.

درباره رپورتاژ آگهی چه میدانید؟

امروزه این نوع از تبلیغات در سایتها برای همگان واضح بوده و با آن آشنایی دارند. اما رپورتاژ فارغ از تبلیغ یک اطلاع رسان است که در سایتهای مطرح منتشر میشود. این محتوا متنی یک گزارشی است که به صورت خبری نوشته میشود و هدف از متن آن اطلاع رسانی به عموم مردم در رابطه با حوزه کاریتان است. بی شک هرچه متن آن هدفمندتر نوشته شود، تاثیر دوچندان خواهد داشت. در رپورتاژ شما یک مسیر مشخصی برای مخاطبان خود نشان میدهید و در نهایت میتوانید آنها را به مقصد مورد نظر خودتان هدایت کنید.

مزایای رپورتاژ آگهی کدامند؟

فوایدی که این تبلیغ برای شما دارد بسیار ارزشمند است، شما میتوانید به راحتی از مزیتهای آن بهرهمند شوید. از سری مزایای رپورتاژ اگهی میتوان به موارد زیر داشت.

رپورتاژ، شما را به صورت جامع و حرفهای معرفی خواهد کرد

این یک مقاله خواهد بود که در رسانه های اینترنتی منتشر شده و با معرفی مجموعه شما باعث جذب توجه مخاطبانتان میشود. این یک فرصت استثنایی است که باعث میشود اطلاعات لازم را در اختیار مخاطب هدف خود قرار دهید. مهم ترین مزیت رپورتاژ آگهی است که شما تبلیغ نمیکنید و مخاطب شعار تبلیغاتی همچون بنر از شما نمیبیند. بلکه اطلاعات مفیدی کسب میکند که او را ترغیب به خرید محصول و یا بهرهمندی از خدمات شما میکند. البته به شرطی که یک محتوا تخصصی و مناسب آماده کرده باشید.

همیشه دیده میشود

تز دیگر مزایای رپورتاز آگهی دیده شدن بی قید و شرط آن برای خوانندگان است. همچون سایر تبلیغها رپورتاژ در لابه لای متن و انتهای سایت قرار ندارد و صرفا در بین مقالات سایت منتشر کننده رپورتاژ قرار میگیرد. در حقیقت یکی از مقالات آن سایت محسوب به شمار میآید. کافی است یک عنوان جذاب انتخاب کنید تا مخاطب بر روی آن کلیک کرده و تا انتهاب متن شما را با شوق بخواند. این متن اعتبار مجموعه شما است و باید به نحو احسن نوشته شود.

به برند شما اعتبار میبخشد

برای رشد کردن شما به اعتبار نیاز دارید، اعتباری که یک رپورتاژ خوب میتواند به راحتی برایتان به ارمغان آورد. زمانی که شما مقاله تبلیغاتی خود را در سایتهای مطرح و پربازدید منتشر میکنید اعتباری بسیار کسب میکنید که برای رشد و پیشرفت شما ضروری است. با کسب اعتبار مشتریان، مخاطبان و… به راحتی به شما اعتماد خواهند کرد. علاوه بر آن شما با قرار دادن لینک رپورتاژ خو در سایت خودتتان این موضوع را با بازدیدکنندگان سایت خود در میان میگذارید که در سایتهای مطرح دیگری نیز حضور داشته و دارای سابقه درخشان و ارتباطات گسترده هستید.

روی سئو سایت تاثیر مثبت میگذارد

این نیز یکی دیگر از مزایای رپورتاژ آگهی است که بر روی سئو خوب سایت موثر است. چرا که با انتشار مقاله خود در سایت های دیگر این خبر را به گوگل دادهاید که وب سایت شما توسط سایت معتبر دیگری معرفی شده و این چنین گوگل نیز به شما ارزش قائل شده و به عنوان سایتی معتبر معرفی میکند و جایگاه بالاتری برایتان در نظر میگیرد.

سودی بلند مدت برایتان دارد

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید رپورتاز شما هیچگاه حذف نخواهد شد. این جز اصلی ترین مشخصه ها و ویژگیهای رپورتاژ بوده و یک مزیت مهم نیز به حساب میآید. هنگامی که مقاله خود را در یک سایت به اشتراک میگذارید، این مقاله تا به همیشه در آن سایت حضور خواهد داشت و هیچگاه حذف نمیشود. این نگررانی قطعا برایتان وجود خواهد داشت که با گذشت زمان و روی کارآمدن مقالات جدید، رتبه مقاله شما پایینتر میرود. اما باید نیمه پر لیوان را ببینید. لینکهایی که در این مقاله قرار دارد دائمی است و لینک دائمی یک امتیاز مثبت برای شما است که google نیز به آن توجه ویژهای دارد.

یک پیشنهاد همگانی است

منظور از همگانی بودن رپورتاژ آگهی این است که هر کسب وکاری در هر حوزهای که فعال باشد، با چه تعداد فروش و تولید و… میتواند به راحتی از آن استفاده کند. فرقی نمیکند در کدام شهر و استان هستید، چه کاری انجام میدهید و… در هر صورت میتوانید از این روش استفاده نمایید و بهتر و بیشتر دیده شوید.

خرج کمتری روی دستتان میگذارد

با وجود تمامی مزایای رپورتاژ آگهی که ذکر شد احتمالا به این فکر فرو رفتهاید که هزینه زیادی برایتان خواهد داشت. اما خبر خوب این است که با توجه به تاثیراتی که روی سایت شما میگذارد، به نسبت سایر روشهای تبلیغاتی مناسب بوده و البته مقرون به صرفهتر است. قیمتهای مختلفی برای آن وجود دارد که بر اثر عوامل مختلفی همچون: تعداد کلمات مقاله، لینکهای داخلی، سایت منتشرکننده و … تعیین میشود.

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی حرفهای به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

شرط بهرهمندی از تمامی مزایای رپورتاژ آگهی که در بالا به آنها اشاره کردیم، داشتن یک محتوا خوب و کاربردی و البته جذاب است. این محتوا نباید حوصله خوانندگان را سر ببرد و از طرفی باید توسط یک متخصص در حوزه کاری خودتان بررسی شود تا اطلاعات درست و صحیحی در رابطه با سایت شما و فعالیتتان عرضه کند. از سری نکاتی که در زمان تهیه رپورتاژ باید به آن توجه کنید عبارتند از:

به یک نویسنده حرفهای بسپارید

شما برای این محتوا هزینه زیادی خواهید کرد و فارغ از آن، اعتبار مجموعه شما را به نمایش میگذارد. باید با قلمی رسا و روان نوشته شود. از طرفی در این مقاله نیز باید اصول سئو به صورت کامل رعایت شود تا بتوانید نتیجه مناسب و رضایت بخشی از آن دریافت کنید.

محتوا خبری آماده کنید

قرار نیست به مخاطب خود آموزش دهید و صرفا قصد اطلاع رسانی به آنها را دارید. از این رو بهتر است مقاله خود را در قالب محتوا خبری آماده و عرضه کنید.

کپی نکنید

خلاقیت میتواند ارزش محتوا شما را دوچندان کند. این درحالی است که کپی کردن باعث میشود تمامی انرژی، زمان و هزینه خود را دور بریزید. کپی بودن مقالات خط قرمز گوگل است و نباید از آن رد شوید، حال فرقی ندارد برای رپورتاژ شما باشد و یا یک مقاله برای سایت.

محتوا کاربردی باشد

مخاطبان شما به دنبال اخبار نیستند، چرا که در این صورت سایت خبری را ترجیح میدانند. شما باید هوشمندانه عمل کنید. در عین اینکه مقاله خبری آماده میکنید، یک سری نکات کاربردی نیز به او ارائه دهید تا مجذوب شما شده و برای دنبال کردن سایت و خرید از شما و … ترغیب شود.

از عکس ها غافل نشوید

همانند دیگر مقاله ها برای رپوتاژ نیز باید المانهای تصویری بگذارید. این تصاویر هرچه جدید، خلاقانه، باکیفیت و مرتبط باشد تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت. یک رپورتاژ بدون عکس هیچ جذابیتی برای مخاطبهای شما نخواهد داشت. در عوض هرچه این عکسها بیشتر باشد دلنشینتر خواهد بود. البته تعداد این تصاویر بستگی به سایتی دارد که قصد انتشار رپورتاژ را در آن دارید.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

کلمه کلیدی قلب هر محتوا است و در رپورتاژها نیز باید به صورت کامل رعایت شود. میتوانید از این کلمات برای لینکدهی نیز استفاده کنید و اعتبار بیشتری به آن ببخشید. ترجیح بر این است که این کلمات مطابق با سرچهای بالای گوگل انتخاب شود و جز محصولات و خدمتان سایت خودتان باشد.

تیترهای جذاب به کار ببرید

مخاطب با دیدن تیتر مقاله شما است که تصمیم میگیرد تا انتهای مقاله آن را بخواند یا خیر، تنها راه جذب و در دید بودن برای مخاطبان، استفاده از تیترهای جذاب است که متناسب با موضوع شما بوده و به صورت خلاقانه نوشته شود. بهتر است تیترهای خبری و یا سوالی استفاده کنید که تاثیر بسیار زیادی در جذب اشخاص دارد.

صادق باشید

از هیچگونه اغراقی استفاده نکنید. مخاطب باید خود واقعی شما را بشناسد. سعی کنید از اضافه گویی و تعریف و تمجید اضافه پرهیز کنید.

چگونه رپورتاژی با بازدهی بالا داشته باشیم؟

نوشتن و آماده کردن این مقاله بخشی از پروسه کاریتان خواهد بود و شما باید در انتخاب سایتی که میخواهید رپورتاژ را در آن منتشر کنید هم تحقیق کنید. برای آنکه بازدهی خوبی دریافت نمایید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • رتبه الکسا پایینی داشته باشد.
  • سایتی را انتخاب کنید که به فعالیت شما نزدیک باشد.
  • اعتبار دامنه بالایی داشته باشد.
  • اسپم اسکور آن پایین باشد.
نتیجه گیری

مزایای رپورتاژ آگهی بسیار زیاد است. کافی است یکبار آن را امتحان کنید تا از نتایج شگفت انگیز آن مطلع شده و این شیوه را برای همیشه مورد استفاده قرار دهید. البته برای دریافت نتیجه بهتر، حتما به نکاتی ذکر شد توجه کنید. هزینه ارزان را مد نظر قرار ندهید. آن چیزی که برای شما اهمیت دارد کیفیت مقاله و سایت خواهد بود. حالا اگر قیمت بالایی هم داشته باشد مشکلی ندارد چرا که بیشک از ارزش بالایی برخوردار بوده و سود آن دوباره به جیب شما بازخواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

محبوب ترین چک لیست سئو

با چک لیست سئو موارد مهم را در این عملیات هایلایت می‌کنید سئو عملیاتی است که ما در ...
تیم سئو
14 دی 1400

سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا چیست؟ هرآنچه باید در مورد آن بدانید سئو محتوا چیست؟ سؤالی که ممکن است ذهن هرکسی ...
تیم سئو
14 اسفند 1400

معرفی آپدیت جدید هسته گوگل

شرکت گوگل در هر دوره از فعالیت خود آپدیت‌ها یا به‌روزرسانی‌هایی را منتشر می‌کند که بی‌توجهی به ...
تیم تحریریه
16 مرداد 1400