آشنایی با ویدیو مارکتینگ
تبلیغات تلویزیونی و بازارهای سنتی گذشته رفته رفته به فراموشی سپرده می شوند؛ زیرا در دهه های اخیر پیشرفت بسیار چشم گیری در زمینه تبلیغات را شاهد بوده ایم. این شکل جدید تبلیغات را مدیون گسترش اینترنت در سر تا سر دنیا هستیم. به جرئت می توان گفت تماشای ویدیوها آن هم به صورت آنلاین جزئی از عادت های روزمره افراد شده است. حال اگر شما صاحب کسب و کار هستید باید این موضوع را سرلوحه اهداف خود قرار دهید و به دنبال راهی برای تبلیغات جدید خود باشید. در ادامه مطالب با نوع متفاوتی از تبلیغات آشنا می شوید …
تبلیغات تلویزیونی و بازارهای سنتی گذشته رفته رفته به فراموشی سپرده می شوند؛ زیرا در دهه های اخیر پیشرفت بسیار چشم گیری در زمینه تبلیغات را شاهد بوده ایم. این شکل جدید تبلیغات را مدیون گسترش اینترنت در سر تا سر دنیا هستیم. به جرئت می توان گفت تماشای ویدیوها آن هم به صورت آنلاین جزئی از عادت های روزمره افراد شده است. حال اگر شما صاحب کسب و کار هستید باید این موضوع را سرلوحه اهداف خود قرار دهید و به دنبال راهی برای تبلیغات جدید خود باشید.
در ادامه مطالب با نوع متفاوتی از تبلیغات آشنا می شوید که به آن ویدیو مارکتینگ می گویند. با سامانه فعال شده همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.
تاریخچه ویدیو مارکتینگ
در سال 1940 یک شرکت معتبر و بزرگ به نام Bulova تصمیم گرفت برای تبلیغات خود از ویدیو استفاده نماید که بابت این نوع تبلیغ هزینه ای معادل 4 دلار پرداخت نمود. به طور قطع می توان گفت این اولین ویدیو مارکتینگ در آن زمان به شمار می آید. رفته رفته طی سال های بعدی این نوع تبلیغ رواج یافت به گونه ای که امروزه شاهد بسیاری از ویدیو مارکتینگ ها هستیم.
در 1389 صاحبان کسب و کار کشور ایران نیز به دنبال این نوع تبلیغات برای معرفی محصول و برند خود شدند. یکی از سرویس های معتبر و نامی توانست در این زمینه خوش بدرخشد که این سرویس به نام آپارات شهرت یافت.
ویدیو مارکتینگ چیست؟
شما بازاریابی و فروش خود را از طریق ویدیوهایی انجام می دهید؛ یعنی با استفاده از ویدیو، خدمات و محصول و حتی برند خود را به مخاطبین معرفی می کنید. به این نوع بازاریابی ویدیو مارکتینگ می گویند. حال این ویدئو مارکتینگ چگونه عمل می کند و چه تاثیری در بازدید مخاطبین می گذارد را در ادامه مطالب متوجه می شویم.
در حال حاضر ویدیو مارکتینگ یک استراتژی برای کسب و کارها به شمار می آید. اگر صاحبان خدمات و کسب و کارها بدان توجه نکند در زمینه افزایش درآمد و جذب مشتریان دچار مشکل می شوند.
با دقت ادامه مطلب را مطالعه نمایید؛ زیرا برای آشنایی بیشتر ویدیو مارکتینگ باید انواع آن را بشناسید تا بتوانید هدف خود را عملی سازید.
انواع ویدیو مارکتینگ
متداول ترین و رایج ترین انواع بازاریابی ویدیویی عبارت است از:
- ویدیوهای تبلیغاتی
- ویدیوهای آموزشی و دمو
- ویدیوهای توضیحی
- ویدیوهای برندینگ
- ویدیوهای توصیه ای
- ویدیوهای زنده
- ویدیو فرهنگ سازمانی
ویدیوهای تبلیغاتی
ویدیوهای تبلیغاتی یکی از ابتدای ترین و رایج ترین نوع ویدیو مارکتینگ به شمار می آید. هدف از ایجاد این نوع تبلیغات معرفی و نمایش یک برند و محصول است. بسیاری از افراد با این نوع تبلیغات ویدیویی آشنایی دارند و می دانند که نمایش این نوع از ویدیوها برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم تهیه و تنظیم شده است.
ویدیوهای آموزشی و دمو
این نوع از ویدیوها که عموم مردم آن را با نام ویدیوی آموزشی و دمو می شناسند، برای معرفی محصول به کاربران و مخاطبین بوده است. در نگاه اول مخاطبین متوجه تفاوت ویدیوی آموزشی و دمو می شوند؛ زیرا این نوع از تبلیغات همانطور که گفته شد برای آشنایی هر چه بیشتر کاربران از محصول و کسب و کار بوده است.
ویدیوهای توضیحی
این نوع از تبلیغات ویدیویی جایگاه بسیار با ارزشی در ویدیو مارکتینگ را از آن خود کرده است. نیاز مشتریان در این ویدیو به صورت کامل و واضح بیان می شود. با ویدیوهای توضیحی متقاعد کردن مخاطبین بسیار ساده و راحت است؛ زیرا در چنین ویدیوهایی مشکلات مردم را مورد بررسی قرار می دهند، و راهکارها را بیان می کنند.
ویدیوهای برندینگ
ویدیو برندینگ یکی دیگر از انواع ویدیو مارکتینگ به شمار می آید. این نوع تبلیغات ویدیویی را به عنوان کمپین های تبلیغاتی می شناسند. دلایلی بسیار متفاوتی برای تهیه و ساخت این چنین ویدیوهایی وجود دارد؛ اما تمامی این دلیل ها یک هدف مشخص را دنبال می کنند. این هدف واحد و مشخص چشم انداز یک برند را به مشتریان نمایش می دهد. کلیت این نوع از تبلیغات ویدیوی جذب و افزایش مشتریان است.
ویدیوهای توصیه ای
ویدیوی توصیه ای همان طور که نامش پیداست در آن سعی شده مخاطبین را با توصیه های که می شود متقاعد سازند. عملکرد این نوع از ویدیوهای تبلیغاتی بدین گونه است که در آن فردی در حال استفاده از محصول و خدمات مورد نظر است. این چنین ویدیوهایی تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبین دارد؛ زیرا مخاطبین عینا شاهد تاثیر و استفاده محصول توسط فرد دیگری هستند.
ویدیوهای زنده
در این نوع از ویدیو مارکتینگ ها شما می توانید از طرق ویدیوهای زنده کسب و کار و خدمات خود را به دید نمایش بگذارید. هزینه این نوع تبلیغات ویدیویی نبست به دیگر تبلیغات بیشتر است؛ اما این را باید بدانید که مخاطبین زمان بیشتری برای این چنین تبلیغاتی صرف می کنند. اجرای این نوع از تبلیغات به راحتی در اینستاگرام و آپارات قبل اجرا است.
ویدیو فرهنگ سازمانی
از این نوع ویدیو مارکتینگ ها به دو منظور استفاده می شود:
- جذب نیروهای مستعد
- فرهنگ سازی و بالا بردن فرهنگ مخاطبین
این دسته از ویدیوها به منظور فروش محصول تهیه و تولید نمی شوند. هدف از تولید آن ها نشان دادن اصول اخلاقی و مسئولیت پذیر بودن است. در کنار این موضوع به راحتی با این نوع از ویدیو مارکتینگ نیروی های تازه نفس و جدید را می توانید وارد کسب و کار کنید و به آن ها اجازه می دهید که استعداد و خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.
تا به اینجا با برخی از ویدیو مارکتینگ ها آشنا شدیم. با کمی دقت متوجه می شوید که کدام یک از آن ها مناسب کسب و کار یا محصول شما است. شاید با خود فکر کنید که این ویدیو مارکتینگ ها چه مزایایی را برای شما به ارمغان می آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.
مزیت های ویدیو مارکتینگ
اولین مزیتی که ویدیو مارکتینگ ها برای صاحبان کسب و کارها به ارمغان می آورند، راحتی و سادگی تبلیغ است. در گذشته های نه چندان دور شاهد آن بودیم که یک ویدیو و تبلیغ چقدر زمان و هزینه بر بوده است. اما در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی و علم تبلیغات در کنار سرعت بالای اینترنت این مسیر را بسیار ساده و راحت کرده است. شما برای ایجاد یک ویدیوی تبلیغاتی به یک گوشی هوشمند و شبکه های اجتماعی نیاز دارید. این یک نمونه از مزیت های ویدیو مارکتینگ بود. دیگر مزایای آن عبارت است از:
- افزایش آگاهی مخاطبین از برند
- جذب و جلب اعتماد مخاطب
- بهینه سازی تبلیغات و بازایابی
- بهبود سئو
- تحلیل و بررسی راحت
- اطلاع رسانی سریع در مدت زمان کوتاه
- افزایش فروش
- اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
- جذب مشتریان تنبل
- بهبود و کمک رسانی به انتشار محتواها
- توضیحات کامل و جامع
معایب ویدیو مارکتینگ
برخی از مزیت های ویدیو مارکتینگ را بیان کردیم و این را می دانیم که هر یک از این تبلیغات در کنار مزایا، معایبی را همراه خود دارند. این معایب عبارت است از:
- زمان بسیار برای تولید
- مصرف حجم زیادی از اینترنت
- سرعت لود پایین
- هزینه تولید بسیار بالا نسبت به تبلیغات نوشتاری
- مشکلات فنی در زمان تولید و اجرا
آمارها نشان می دهند که این ویدیو مارکتینگ ها چگونه بازار را به دست گرفته اند. حال برای آشنایی هر چه بیشتر از ویدیو مارکتینگ برخی از این آمارها را با یکدیگر مرور می کنیم:
- از آمارها و بررسی های به دست آمده مشخص شده که 97 درصد از مشاغل برای معرفی کسب و کار خود از ویدیو استفاده می کنند. آنها اعلام کرده اند موفقیت کسب و کار خود را تا حدود زیادی مدیون ویدیو مارکتینگ هستند.
- بررسی های اخیر نشان داده که 76 درصد از بازاریابان محصولات و کسب و کارها کوچک ویدیو مارکتینگ را عامل موفقیت های خود اعلام کرده اند.
- 66 درصد از بازاریابان حوزه ویدیویی این روش فوق العاده را عامل افزایش مخاطبین خود می دانند.
- تقریباً 83 درصد از افراد اعلام کرده اند که سرمایه آن ها با این تبلیغات ویدیوی بازگشت داشته است.
- این تبلیغات ویدیویی در زمینه تماس های پشتیبانی نیز تاثیر گذاشته است به گونه ای که صاحبان کسب و کار بیان کرده اند حدوداً 53 درصد از آمار تماس های پشتیبانی کاهش یافته است.
- نظرسنجی های اخیر مشخص کرده افرادی که از ویدیو مارکتینگ استفاده کرده اند، فروشی بالای 81 درصدی داشته اند.
- 54 درصد از عموم مردم در جامعه آگاهی و شناخت خود را نسبت به محصولات و خدمات را با این روش بالا برده اند.
سخن پایانی
در پایان مطالب باید بیان کرد که این مدل از تبلیغات از سال 2010 به جهانیان معرفی شد و تا به امروز توانسته بسیاری از نیازهای مردم را بر طرف سازد. آمارهای بدست آمده نشان می دهند که نحوه و عملکرد ویدیو مارکتینگ در حوزه تبلیغات بسیار عالی بوده است. اگر شما صاحب برند و کسب وکار هستید و قصد دارید خوش بدرخشید پیشنهاد ما به شما این است که سری به سامانه فعال شده بزنید و با مشاوران و کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.
عالی بود خیلی ممنونم از تیم خوب سامانه فعال شده
عالی بود خیلی ممنونم از تیم خوب سامانه فعال شده