معرفی گوگل تگ منیجر
هر کسب و کاری برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود باید رفتار مشتریان را بررسی کند. بررسی رفتار مشتریان این امکان را می دهد که ارتباط نزدیک تری با آن ها برقرار کنند. همچنین نیاز، علایق، رفتار و … مشتریان را مد نظر داشته باشد. یکی از کارآمدترین ابزارهایی که در این زمینه و دنیای آنلاین میتواند تاثیر گذار باشد، گوگل تگ منیجر است. این ابزار اطلاعات مفید و کارآمدی از کاربران در اختیار شما قرار می دهد. با سامانه فعال شده همراه باشید تا این ابزار را به طور کامل بررسی کنیم. گوگل تگ منیجر از جمله ابزارهای …
هر کسب و کاری برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود باید رفتار مشتریان را بررسی کند. بررسی رفتار مشتریان این امکان را می دهد که ارتباط نزدیک تری با آن ها برقرار کنند. همچنین نیاز، علایق، رفتار و … مشتریان را مد نظر داشته باشد. یکی از کارآمدترین ابزارهایی که در این زمینه و دنیای آنلاین میتواند تاثیر گذار باشد، گوگل تگ منیجر است. این ابزار اطلاعات مفید و کارآمدی از کاربران در اختیار شما قرار می دهد. با سامانه فعال شده همراه باشید تا این ابزار را به طور کامل بررسی کنیم.
گوگل تگ منیجر
از جمله ابزارهای رایگان گوگل می توان به گوگل تگ منیجر اشاره کرد. این ابزار با قرار دادن چند خط کد در سایت مورد نظر می تواند اطلاعات و داده های مورد نیاز را از طریق گوگل آنالیتیکس به دست آورد. گوگل تگ منیجر به مدیریت تگ هایی که در صفحات سایت و اپلیکیشن ها قرار داده می شود، کمک شایانی می کند.
استفاده از این ابزار بسیار ساده و آسان است؛ اما در عین حال میتواند اطلاعات بسیار دقیقی از سایت در اختیار شما قرار دهد. مزیتی که گوگل تگ منیجر را خاص و ویژه کرده این است که هیچ تغییری در کدهای سایت شما ایجاد نمی کند. در واقع شما برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از رفتار مشتریان نیاز به ترتیب کدهای سایت خود ندارید.
هدف از ساخت گوگل تگ منیجر
این ابزار در سال ۲۰۱۲ توسط گوگل معرفی شد. گوگل تگ منیجر یکی از ابزارهایی است که از ابتدای به وجود آمدن گوگل نیاز به آن حس می شد. اما کسی قادر نبود ابزاری طراحی کند که قدرت و کارایی تگ منیجر را داشته باشد. قبل از طراحی گوگل تگ منیجر مدیریت تگ ها کار سخت و دشواری بود.
مشکلات مدیریت تگ ها سبب شد، گوگل تگ منیجر طراحی شود. به عبارتی به جای اینکه تعداد زیادی تگ را در صفحه های وب قرار گیرند، یک تگ واسطه برای همه تگ ها استفاده می شود.هر تگ نیز نیاز بود، داخل یک سرویس واسطه بیرون از وب سایت یا اپلیکیشن مدیریت و اجرا شود. در واقع این سرویس واسطه را امروزه با نام تگ منیجر می شناسیم.
مزیت و ویژگی های گوگل تگ منیجر
شاید شما نیز هنوز از اهمیت استفاده از گوگل تگ منیجر اطلاع دقیق نداشته باشید. بر همین اساس به معرفی چند نمونه از ویژگی های این ابزار رایگان گوگل می پردازیم.
افزایش سرعت و سهولت کار
گوگل تگ منیجر به حد قابل توجهی میتواند سرعت کار شما را افزایش دهد. معمولاً برای اضافه کردن یک تگ باید وارد کدهای سایت یا اپلیکیشن شوید. پیاده سازی این کار وقت زیادی را از شما خواهد گرفت. اما با این ابزار دیگر نیازی نیست که این کارها را انجام دهید و سریعتر و آسان تر کار شما انجام خواهد شد. اگر شما کار با این ابزار رایگان گوگل را به خوبی بلد باشید راه اندازی انواع تگ را با چند کلیک ساده انجام خواهید داد. در این صورت تمامی مراحل از تنظیمات و پیاده سازی در زمان بسیار کمی انجام خواهند شد.
بدون نیاز به کد نویسی
آشنایی نداشتن با کد نویسی، پیاده سازی و کار با تگ ها را بسیار سخت می کند. اما این ابزار رایگان گوگل شما را از کد نویسی نجات می دهد. بدون هیچ سطح دانشی از کد نویسی می توانید با این ابزار کارهای مربوط به تگ ها را انجام دهید.
خدمات جامع و یکجا
با این ابزار می توان تمامی تگ ها، تریگرها و متغیرهایشان را یکجا مشاهده کرد. افراد اعتقاد دارند شاید مهمترین دلیل طراحی و خلق تگ منیجر، همین ویژگی پکپارچه آن است. با این ویژگی گوگل ترجمه (Translate Google) دسترسی و ویرایش بسیار آسان و راحت تر صورت می گیرد.
کنترل سایت
در مواقعی ممکن است که یک تگ مورد نظر اختلالی در سایت ایجاد کند. اما این ابزار از بروز هرگونه خرابی در سایت و اپلیکیشن ها جلوگیری می کند. گوگل تگ منیجر به تگ های ناسالم اجازه نخواهد داد که در سایت شما مشکل ایجاد کنند. هماهنگی با سیستم های مختلف ویژگی دیگر این ابزار بسیار محبوب است، شما با گوگل تگ منیجر می توانید تگ ابزارهای مختلف همانند گوگل آپتیمایز، فایربیس، گوگل آنالیتیکس و…. را درون یک تگ به سایت یا اپلیکیشن خود اضافه کنید. البته تگ برخی از ابزارها در تگ منیجر تعریف نشده است. اما مشکلی نیست شما اجازه دارید تا تگ هر ابزاری را که می خواهید با یک عنوان دلخواه به سایت تان اضافه کنید.
ذخیره سازی
بعد از انتشار گوگل تگ منیجر یک نسخه از تغییرات قبلی ذخیره خواهد شد. شما می توانید با مراجعه به آرشیو خود تغییرات اعمال شده را لغو کرده و به نسخه اولیه برگردانید. مزیت این کار این است که در هر جایی که نیاز به اصلاح یا بازگشت داشتید، می توانید خیلی راحت و سریع این کار را انجام دهید.
امنیت بالا
بعضی از افراد این تصور را دارند که تگ ها و کدهایی که در سایت قرار می دهند، ممکن است مشکل امنیتی ایجاد کند. اما برخلاف تصور، تگ و کدهایی که در سایت قرار خواهید داد هیچ گونه مشکل امنیتی ایجاد نخواهند کرد. به علاوه تمام امکانات امنیتی در اختیار شما است.
ردیابی خودکار
خیلی از افراد علاقمند هستند که رفتار کاربران را نظارت کنند. مثلاً آگاه شوند کاربر به کدام صفحات رفته یا این که با کدام محتواها تعامل بیشتری برقرار کرده یا روی کدام لینکها کلیک کرده است. در گوگل تگ منیجر یک ویژگی وجود دارد به نام ردیابی خودکار رویدادها، با فعال کردن این قسمت می توانید از این موارد آگاهی پیدا کنید. این قابلیت به شما این امکان را میدهد که از عملکرد محتوای تولید شده توسط خود مطلع شوید.
ویرایش و اصلاح قبل از انتشار
در مواقعی ممکن است فکر کنید کدهایی که قرار داده اید درست کار نکند و می خواهید از عملکرد آن ها اطمینان خاطر داشته باشید. در این مواقع می توانید به پیش نمایش گوگل تگ منیجر رفته و به سادگی عملکرد این کدها را بررسی کنید. شما قادر خواهید بود، هر یک از این کدها که مشکل دارند را قبل از منتشر کردن اصلاح کنید.
کاربرد گوگل تگ منیجر
این ابزار رایگان گوگل کاربردهای فراوانی دارد. اما لازمه استفاده از این کاربردها توانایی کار کردن و آموزش لازم برای استفاده از گوگل تگ منیجر است.
- ثبت تعداد کلیک روی دکمه های مختلف
- قرار دادن کدهای لازم و ضروری در هدر سایت
- نصب کردن گوگل آنالیتیکس به کمک گوگل تگ منیجر
- فعال سازی سرویس چت، نوتیفیکشن و…
- اتصال سرویس های آمارگیری و رصد عملکرد کاربران
- امکان اضافه کردن تگ های مورد نظر به صفحات مختلف بدون نیاز به کدنویسی
- مراجعه به کدها
- ردیابی رویدادهای مختلف
- کمک تگ منیجر به تأییدیه سرچ کنسول گوگل
- انتقال اطلاعات مورد نیاز به ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس
- آگاهی از میزان اسکرول صفحه توسط کاربران
- اطلاع از تعامل کاربران
- اضافه کردن کدهای اسکیما به صورت خودکار
- آگاهی از خطای اپ
- امکان ثبت بازگشت و خروج کاربران از سایت
- نظارت کردن فرم ها از اطلاعات خروجی و اطلاعات فرم های ارسال نشده
- شناسایی افزونه ها و فناوری های مورد استفاده کاربران
بخش های اصلی گوگل تگمنیجر
تگ ها
برای ارسال اطلاعات و داده های مورد نیاز از گوگل منیجر به گوگل آنالیتیکس، از مجموعه کدهای جاوا اسکریپ که تگ ها نام دارند، استفاده می شود. برای استفاده از این کدها نیازی به برنامه نویسی و تغییر در سایت نیست. این تگ ها اطلاعات دقیقی از رفتار مشتریان و کاربران در اختیار شما قرار می دهند.
انواع تگ گوگل تگ منیجر شامل موارد زیر است:
- تعداد کلیک های تماس با ما
- کلیک روی دکمه خرید
- مدت زمان پر شدن فرم
- مشخص کردن تعداد صفحات چاپ شده
- مدت زمان قرارگیری موس روی الماس خاص
و…
محرک ها
باید گفت: محرک ها با تغییراتی که دریافت می کنند به تگ ها فرمان می دهند که چه زمانی فعالیت خود را می توانند، شروع کنند. محرک ها قادر هستند گزارش های دارای هدف از تگ ها در اختیار شما قرار دهند؛ مثلا زمان حضور کاربران در صفحات وب سایت.
متغیرها
در واقع متغیرها مقادیری هستند که برای تگ ها و محرک ها در نظر گرفته می شوند. بر اساس این متغیرها است که مشخص می کنیم تگ ها چه زمانی اجرا شوند. نکته حائز اهمیت این است که شما با استفاده از گوگل تگ منیجر می توانید از متغیرهای شخصی سازی شده نیز به جای متغیرهای پیش فرض استفاده کنید.
چه کسانی می توانند از گوگل تگ منیجر استفاده کنند؟
این ابزار دامنه وسیعی دارد و بسیاری از افراد و کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند. اگر شما دارنده یک سایت یا اپلیکیشن ساده یا اینکه مدیر یک کسب و کار بزرگ هستید که چند اپلیکیشن و سایت دارید، می توانید از این ابزار استفاده کنید. در واقع تگ منیجر به همه نیازهای شما در هر سطح فعالیتی که باشید می تواند پاسخ دهد.
روش استفاده از تگ منیجر
این ابزار مانند همه سرویس های دیگر گوگل، با اکانت جیمیل قابل فعال کردن است. ابتدا باید به پنل کاربری خود وارد شوید، بعد از ورود به پنل کاربری متناسب با نیاز خود باید تگ اصلی را از تگ منیجر دریافت کنید. بعد از دریافت تگ مورد نظر آن را در وب سایت یا اپلیکیشن خود بگذارید. بعد از راه اندازی تگ منیجر قادر خواهید بود، هر تگ دلخواه یا مربوط به ابزار و سرویس های دیگر را به تگ منیجر اضافه کنید. اکنون دیگر نیازی به اضافه کردن و تغییر تگی به وب سایت یا اپلیکیشن خود نخواهید داشت.
سخن پایانی
تا به امروز هیچ سرویس دیگری طراحی نشده که کارایی مشابه و در حد گوگل تگ منیجر را داشته باشد. جایگزین هایی وجود دارند؛ اما هیچکدام مانند این ابزار با ابزارهای دیگر سازگاری ندارند. به علاوه شرکت بزرگ و معتبری مانند گوگل از گوگل تگ منیجر حمایت می کند. هر فردی که در فضای دیجیتال مارکتینگ می خواهد پیشرفت کند باید با این ابزار گوگل آشنایی داشته باشد.
امروزه شرکت های مختلفی در زمینه طراحی سایت، سئو، بهینه سازی سایت و … مشغول به فعالیت هستند که می توانید به کمک آن وب سایت خود را قدرتمند نمایید و در صفحه نخست پیشنهادات گوگل قرار بگیرید. وب سایت activated یکی از بهترین مجموعه های فعال در این زمینه است که خدمات متنوعی را ارائه می دهد. از جمله خدمات سامانه فعال شده می توان به بهبود محتوا، طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت، پشتیبانی، خدمات مشاوره حرفه ای سئو و … اشاره نمود. همکاری با این مجموعه قطعا می تواند نقش بسزایی در موفقیت و پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد. از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاس گزاریم.
خیلی محتوای کاملی بود بی نهایت ممنونم ازتون
خیلی محتوای کاملی بود بی نهایت ممنونم ازتون