ابزار های کاربردی برای پیدا کردن کلمه کلیدی
اگر قصد دارید که یک سئو هدفمند و جذاب را در دستور کار خود داشته باشید، بایستی کلمه کلیدی مناسبی را در نظر بگیرید. برای این که کلمه کلیدی مناسب و دقیقی را پیدا و برای آن برنامه ریزی کنید، می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. سایت ها و ابزار های مختلف و متعدد برای بررسی و تحلیل سئو سایت شما وجود دارد. برای پیدا کردن کلمه کلیدی سایت شما نیز ابزارها و سایت های مختلفی و متعددی وجود دارد. حتما از این که کلمه کلیدی چیست مطلع هستید. در این مقاله قصد بر آن است که راه و …
اگر قصد دارید که یک سئو هدفمند و جذاب را در دستور کار خود داشته باشید، بایستی کلمه کلیدی مناسبی را در نظر بگیرید. برای این که کلمه کلیدی مناسب و دقیقی را پیدا و برای آن برنامه ریزی کنید، می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. سایت ها و ابزار های مختلف و متعدد برای بررسی و تحلیل سئو سایت شما وجود دارد. برای پیدا کردن کلمه کلیدی سایت شما نیز ابزارها و سایت های مختلفی و متعددی وجود دارد.
حتما از این که کلمه کلیدی چیست مطلع هستید. در این مقاله قصد بر آن است که راه و روش پیدا کردن کلمه کلیدی و ابزارهای مورد نیاز آن را با هم فرا بگیریم. با استفاده از ابزار های تحقیق کلمه کلیدی، فرآیند پیدا کردن کلمه کلیدی بسیار آسان تر خواهد بود. ممکن است شما در راستای بهبود یا تغییر استراتژی سئو سایت به سراغ تحقیق کلمه کلیدی بروید. البته حتی ممکن است که شما پروسه سئو یک سایت جدید را شروع کرده باشید.
هیچ فرقی نمی کند که قصد شما از تحقیق کلمه کلیدی چیست. قصد شما از این کار هر چه باشد، تحقیق کلمه کلیدی به صورت معجزه آسایی در رویه سئوی سایت شما تاثیر دارد؛ بنابراین تحقیق کلمه کلیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ابزارهایی وجود دارند که این رویه را برای شما آسان تر کنند.
ابزار تحقیق کلمه کلیدی یعنی و چه مزایایی دارند؟
ابزار تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی، به متخصصین سئو کمک می کند که بتوانند بفهمند کاربران چه کلمات و عبارات کلیدی را برای رسیدن به نتایج مد نظر و هدف خود در گوگل سرچ می کنند. برخی از مهم ترین مزایای ابزار تحقیق کلمه کلیدی را در زیر می توانید ببینید.
- اطلاعاتی مثل حجم جستجو کلمات کلیدی و ارزش رقابت آن ها را نمایش می دهند.
- کلمات کلیدی مناسب کسب و کار شما پیشنهاد می کنند.
- کلمات کلیدی مورد استفاده توسط رقبای شما را بررسی و شناسایی می کنند.
- عبارات Long-tail keywords را مورد شناسایی قرار می دهند.
معرفی 6 ابزار تحقیق کلمه کلیدی
برای این که بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را برای سایت خود پیدا کنید، بهتر است از ابزارهای در دسترس و مفید به فایده استفاد نمائید. در گام اول بهتر است که با این ابزارها به صورت کاملی آشنا شوید. در این مقاله ما 6 ابزار تحقیق کلمه کلیدی را برای شما به صورت مختصر اما مفید شرح خواهیم داد. این 6 ابزار عبارتند از:
- Google search
- Google Keyword Planner
- Google Trends
- Moz
- Alexa pro
- KWFinder
1. ابزار Google Search
اگر بخواهیم لیستی از قدرتمندترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی معرفی کنیم، باید خود گوگل را در صدر این لیست قرار دهیم. گوگل سرچ دارای ویژگی های مختلفی است که با استفاده از آن ها می توانید به صورت رایگان، کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید. یکی از این ویژگی ها، autocomplete است. زمانی که شما عبارتی را در گوگل سرچ می کنید، گوگل برای آن عبارت کلیدی طبق سوابق جستجو سایر کاربران کلمات کلیدی دیگری را به شما پیشنهاد می دهد. در قسمتی دیگر برای برخی از کوئری های جستجو، قسمتی به نام People also ask قرار داده است. در واقع در این قسمت مواردی را به شما نمایش می دهد که توسط سایر کاربران نیز مورد جستجو قرار گرفته اند.
2. ابزار Google Keyword Planner
این ابزار در واقع یکی از بخش های پلتفرم Google Ads است. در واقع ابزار Google Keyword planner که یکی از ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی برای افراد در نظر گرفته شده که قصد دارند از تبلیغات گوگل بهره مند شوند. نکته مثبتی که این ابزار دارد این است که همه اطلاعاتی که در دسترس شما قرار می دهد به صورت مستقیم از گوگل و دیتابیس های آن منشاء می گیرد. برای استفاده از این ابزار کافیست یک حساب کاربری گوگل ادز داشته باشید. زمانی که کلمه یا عبارت مد نظر و مناسب با کسب و کار خود را در آن وارد کنید، این ابزار کلمات و عبارات مناسب با آن را به شما نمایش خواهد داد. در ادامه برخی از ویژگی و مزایای ابزار Google Keyword planner را مشاهده خواهید کرد.
- جستجوی کلمات کلیدی به صورت کلمات، عبارات یا آدرس یک وب سایت
- نمایش میزان میانگین جستجوی ماهیانه برای کلمات کلیدی پیشنهادی
- فیلتر بر روی لیست پیشنهادی کلمات کلیدی
- دانلود لیست کلمات کلیدی در قالب نرم افزار Excel
- ارائه پیش بینی از عملکرد آینده کلمات کلیدی
3. ابزار Google Trends
ابر کمپانی گوگل علاوه بر ابزار Google Keyword planner، ابزار مفید به فایده دیگری برای تحقیق کلمه کلیدی عرضه کرده است. این ابزار قدرتمند، Google Trends است که یک پلتفرم رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی و تحقیقات راجع به آن ها استفاده می شود. اگر قصد دارید که میزان محبوبیت یک کلمه کلیدی، میزان علاقه مندی افراد یک منطقه به آن و عبارات مورد جستجوی مرتبط را بسنجید، این ابزار یکی بهترین ابزارها است. البته شما با استفاده گوگل ترندز قادر خواهید بود که کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه و میزان آن ها را در یک کشور یا منطقه بسنجید. برخی دیگر از ویژگی ها و مزایای این ابزار در زیر قابل مشاهده است.
- شناسایی ترندهای جستجوی روزانه
- ارائه دسته بندی های مختلف همچون اخبار، افراد، ورزشکاران، زیبایی، غذا، مد و …
- ارائه آمارهای سالانه، ماهانه و هفتگی
- تغییر بازه زمانی، موقعیت مکانی، و دسته بندی
- جستجو در سطح وب، یوتیوب، تصاویر
- شناسایی علاقه کاربران در بازه های زمانی مختلف
- ارائه پیشنهاد ات بر پایه کلمات کلیدی مورد جستجو در قسمت جستجوهای مرتبط
- نمایش درصد محبوبیت کلمات در مناطق مختلف
4. ابزار Moz Keyword Explorer
یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی، ابزار قدرتمند Moz Keyword Explorer است. این ابزار هوشمند، به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی جانبی بهتری را برای سایت خود انتخاب کنید. ابزار هوشمندMoz Keyword Explorer همه آن چه که از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی انتظار دارید را برآورده خواهد کرد. باید بگوییم کهMoz Keyword Explorer دو ویژگی و قابلیت منحصر به فرد را به شما ارائه می کند که در زیر آن را با هم بررسی خواهیم کرد.
امتیاز CTR ارگانیک
امتیاز CTR ارگانیک (Organic CTR Score)قابلیتی است که به شما می گوید در صورتی که شما در صفحه اول نتایج سرچ گوگل باشید به طور میانگین چند کلیک را در بازه زمانی مشخصی دریافت خواهید کرد. این ویژگی و قابلیت به شما کمک می کند تا بدانید آیا کار روی فلان کلمه کلیدی ارزش تلاش را دارد یا خیر.
امتیاز اولویت بندی
امتیاز اولویت بندی (Priority Score)در واقع ترکیبی از برخی ویژگی های ابزارهای تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی است. ماز کیورد اکسپلورر داده های مربوط به CTRحجم جستجو و سختی کلمه کلیدی را با هم ترکیب می کند. اطلاعاتی که به شما می دهد تا به راحتی بهترین و مناسب ترین کلمه کلیدی را برای کار سئو سایت خود انتخاب کنید.
5. ابزار Alexa pro – وب سایت الکسا از دسترس خارج شده است
یکی دیگر از ابزارهای تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سایت، Alexa pro است. الکسا پرو، به شما اعلام می کند که رقبای سایت شما، سایت خود را بر اساس چه کلمات سئو و بهینه سازی می کنند. این ابزار خلاءهای کلمات کلیدی در محتوای سایت شما را شناسایی می کند. کار دیگری که این ابزار برای شما انجام می دهد این است که کلمات کلیدی که می توانید بر اساس آن ها رتبه خوبی بگیرید را برای شما لیست خواهد کرد. کلمات کلیدی که خریداران در گوگل سرچ می کنند را به شما نمایش می دهد. سایت شما و رقبای تان را از نظر کلمه کلیدی استفاده شده و حجم ترافیک بررسی خواهد نمود.
6. ابزار Kwfinder
ابزار Kwfinder، یک ابزار تخصصی برای تحقیق کامل در مورد کلمات کلیدی است. Kwfinder توسط Mangools توسعه و طراحی شده استMangools. بارها ثابت کرده است که در حوزه تحقیقات کلمات کلیدی، همواره یکی از بهترین ها است. اگر می خواهید ترافیک هدفمندی را به سایت خود جذب کنید، ابزار kwfinder یکی از بهترین ابزارها جهت برنامه ریزی برای این هدف است. در ادامه شما با استفاده از این ابزار می توانید کلمات و عبارات کلیدی طولانی (long-tail keywords) را بیابید. برخی از مهمترین ویژگی و امکانات این ابزار عبارتند از:
- داشتن رابط کاربری و تجربه کاربری ساده و منحصر به فرد
- قابلیت شناسایی کلمات کلیدی در زبان ها و موقعیت مکانی مختلف
- ارائه و نمایش کلمات کلیدی مرتبط، autocomplete و بر اساس سؤال
- جستجو بر اساس کلمه کلیدی یا آدرس دامنه سایت
- آنالیز کلمه کلیدی بر اساس معیارهای مختلفی مثل روند جستجو، رقابت و درجه سختی کلمه
- فیلتر برای بهینه کردن لیست کلمات کلیدی
- شناسایی کلمات کلیدی با درجه سختی کم
- امکان گرفتن خروجی از لیست کلمات کلیدی پیشنهادی
این ابزار یکی ابزار پولی است؛ اما همیشه راهی برای این وجود دارد که از این گونه ابزارها به صورت رایگان بهره برد. برای این کار کافیست وارد سایت Kwfinder شوید و از منوی بالا گزینه Start 10 day FREE trial را انتخاب کنید.
سخن پایانی
در این مقاله 6 ابزار تحقیق و بررسی کلمات کلیدی به صورت مختصر و مفید بررسی شد. طبیعتا ابزارهایی که خود گوگل به صورت رسمی معرفی می کند، بسیار موثرتر و قوی تر هستند. سامانه فعال شده سه ابزار Google search و Google Keyword Planner و Google Trends را نسبت به سایر ابزارها قوی می داند. این که شما از کدام یک از این سه ابزار استفاده کنید به خود شما و سیاست های سئویی شما بستگی دارد.برای راهنمایی بیشتر با تیم فعال شده تماس بگیرید.