تهران، بلوار ارتش، خیابان ابوالفضل صمیع ۰۲۱۷۷۷۰۰۰۱۲
حساب کاربری
×

معرفی سایت Moz

خانه » بهینه سازی سایت SEO » معرفی سایت Moz
بهینه سازی سایت SEO متین امیری ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

سایت Moz نیز مثل تمام سایت‌ها و ابزارهای پشتیبانی وردپرس، امکانات مخصوصی ارائه می‌کند که مدیران سایت‌های وردپرس می‌توانند از امکانات آن برای ارتقای کیفیت سایت خود بهره بگیرند.

وب‌ سایت Moz  در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و بیش از ۱۷ سال است در زمینه‌ی پشتیبانی از سایت‌های وردپرس فعال است.

این سایت که در نزد کاربران وردپرس بسیار محبوب است تاکنون توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. امکانات شگفت‌انگیز این سایت مدیران سایت‌های مختلف را برای استفائه از این ابزار قدرتمند ترغیب کرده است.

 

سایت Moz چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر برایتان سوال است که سایت Moz چه ویژگی‌هایی دارد که اینهمه طرفدار پیدا کرده است، باید بگوییم این سایت، یک سایت همه‌ فن‌حریف است و شما با استفاده از سایت Moz می‌توانید عملکرد دیگر وب‌سایت‌ها را بررسی کنید.

وب‌سایت‌های تحتِ نظر شما می‌توانند سایت‌هایی باشند که با آن‌ها درحال رقابت هستید و یا از میان سایت‌هایی باشند که آن‌ها را الگوی پیشرفت خود قرار داده‌اید.

سایت Moz این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید رتبه‌بندی سایر سایت‌ها را با استفاده از گزارش‌هایی جامع دریافت و مطالعه کنید. علاوه بر این توانایی بررسی سئوی سایت‌های مختلف نیز یکی از مجموعه‌امکاناتی است که این سایت برای کاربران خود فراهم می‌کند.

با این وجود، این تمام کاری نیست که سایت Moz می‌تواند برای شما انجام دهد؛ این سایت علاوه بر خدمات مذکور می‌تواند در فرآیند بازاریابی داخلی نیز مشارکت کند. این سایت، بازاریابی داخلی را بر اساس دو شاخصه‌ی کلی انجام می‌دهد؛ فاکتور Domain Authority و فاکتور Page Authority.

 

 

فاکتور Domain Authority چیست؟

اگر با مسائل فنی سایت آشنا باشید، حتما عبارت اعتبار دامنه‌ی وب‌سایت برایتان آشناست. این شاخصه که بر اساس یک بازه‌ی عددی بین ۰ تا ۱۰۰ تعریف می‌شود، قدرت سایت و همچنین اعتبار آن در نزد موتورهای جست‌وجوگر را تعیین می‌کند.

هرچه عدد موردنظر به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد قدرت و اعتبار وب‌سایت نیز به همان نسبت بیشتر است. این فاکتور از اصلی‌ترین فاکتورهای بهینه‌سازی سایت است.

 

فاکتور page authority چیست؟

برخلاف فاکتور پیشین که استاندارد بهینه‌سازی را بر اساس کل سایت ارزیابی می‌کند، فاکتور page authority تنها بر اعتبار یک صفحه از سایت تمرکز دارد.

این فاکتور که می‌تواند اعتبار و قدرت هر کدام از صفحات وب‌سایت شما را مشخص کند، مثل فاکتور قبلی در بازاریابی داخلی سایت نیز اثرگذار است.

 

استفاده از سایت Moz چه مزیت‌هایی دارد؟

سایت Moz با استفاده از قابلیت Rank Tracking می‌تواند سایت شما را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهد و در یک بازه‌ی زمانی خاص عملکرد آن را در برابر کلمات کلیدی مهم بررسی کند. این سایت نتیجه‌ی بررسی‌ها را به شما ایمیل خواهد کرد تا بتوانید از نتایج به‌دست آمده برای بهبود عملکرد سایت استفاده کنید.

قابلیت جست‌وجوی کلیدواژه نیز یکی دیگر از ابزارهای مهم سایت Moz است که با استفاده از آن می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با حوزه‌ی فعالیت خود را پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید. این قابلیت همچنین سبب می‌شود تا شما آمارهایی مستند از عملکرد کلمات کلیدی در سایت داشته باشید.

قابلیت لینک‌اکسپلورر (link explorer) به شما اجازه می‌دهد تا تمام لینک‌های مرتبط با سایت خود را پیدا کرده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. این قابلیت می‌تواند بهترین صفحات سایت شما را با بهترین صفحات سایت‌های رقیب مقایسه کند و از از این مقایسه آماری دقیق از عملکرد سایت شما را ارائه دهد. با استفاده از این قابلیت خواهید توانست لینک‌های سایت خود را با لینک‌های سایت‌های رقیب مقایسه کنید و به این ترتیب جایگاه خود را نسبت به آن‌ها تثبیت کنید.

این ابزار همچنین می‌تواند امکاناتی همچون تعداد جست‌وجوی یک کلمه‌ی کلیدی مشخص را در ماه تعیین کرده و میزان سختی و سادگی آن را برای خوانایی سئو، ارزیابی کند.

این ابزار همچنین می‌تواند میان کلیک‌های طبیعی سایت شما و کلیک‌هایی که توسط ربات یا به‌صورت تبلیغاتی انجام می‌شوند، تمایز قائل شود و آماری یکپارچه و خالص از میزان بازدید سایت شما به دست دهد.

با استفاده از این ابزار حتی می‌توانید به آمار سایت‌هایی که از کلمه‌های کلیدی مشترک با سایت شما استفاده کرده‌اند، دست پیدا کرده و از آن‌ها بازدید کنید. قطعا بررسی روند موفقیت این سایت‌ها می‌تواند دید وسیع‌تری برای اداره‌ی سایت به شما اعطا کند.

پیشنهاد سردبیر  آشنایی کامل با مشاوره سئو

در یک نگاه کلی سایت Moz سبب می‌شود تا عملکرد سایت شما در بین موتورهای جست‌وجوگر ارتقا پیدا کند و با افزایش رتبه‌ی سایت، امتیاز شما نیز بیشتر شود.

 

ابزار Mozcast در سایت سایت Moz

یکی از جالب‌ترین ابزارهای سایت Moz، استفاده از mozcast یا همان استفاده از الگوریتم‌های جست‌وجوی گوگل بر اساس الگوهای آب‌وهوایی است. بر این اساس اگر تغییرات مربوط به جست‌وجوها تغییر کند، گوگل با استفاده از نمودارهای آب‌وهوایی تغییرات آن روز را به شما گزارش می‌کند.

 

ابزار خزیدن یا Crawl

استفاده از نسخه‌ی پرو یا پولی سایت Moz به شما این امکان را می‌دهد که یک خزنده‌ی وب‌گرد داشته باشید. از خواندن این جمله تعجب کردید؟

فرض کنید یک کرم خاکی باهوش دائما مثل یک نگهبان هوشیار سراسر وب‌سایت شما را می‌گردد و هرجا نقص یا خطایی مشاهده می‌کند، به رفع آن خواهد پرداخت.

این توصیف، توصیفی نزدیک به عملکرد ابزارهایی است که سایت Moz برای شما فراهم می‌کند تا خزنده‌های سایت، دائما سایت شما را کراول کنند و با یافتن مشکلات و خطاهای نرم‌افزاری و همچنین بدافزارها، سیستم سایت شما را ایمن کنند.

خزنده‌ی moz Pro به‌محض آنکه بتواند خطا یا نقصی را در سایت شما پیدا کند، آن را گزارش خواهد داد تا شما در کمترین زمان ممکن به رفع مشکل موردنظر بپردازید.

این خزنده همچنین لینک‌های سایت را بهینه‌سازی می‌کند و راه را برای موفقیت امکانات سئو در سایت شما هموار خواهد کرد.

خزنده‌ی moz Pro دشمن شماره‌یک خطاهای وب‌سایت شماست.

 

برای خرید نسخه‌ی Moz Pro چقدر باید هزینه کرد؟

اگر قصد خرید نسخه‌ی پروی سایت ماز را دارید، بسته به آنکه نوع برنامه‌ی انتخابی توسط شما، چه نوع برنامه‌ای باشد و پرداخت هزینه به‌صورت ماهانه و یا سالانه انجام بگیرد، متفاوت است.

هزینه‌ی تخمینی این خدمات می‌تواند از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار متغیر باشد. بنابراین نباید فراموش کرد که اگرچه با نسخه‌ی رایگان آن نیز می‌توانید خدماتی قابلِ توجه دریافت کنید، اما خرید نسخه‌ی Pro امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد.

ابزار Free Domain Seo Analysis Tool

یکی دیگر از امکانات هیجان‌انگیز سایت ماز، استفاده از ابزار بررسی دامنه است. این ابزار به شما کمک خواهد کرد که صفحاتی مشخص از وب‌سایت‌تان که بیشترین لینک را دریافت کرده‌اند، شناسایی کنید. علاوه بر این شما می‌توانید برجسته‌ترین لینک ورودی به .ب‌سایت خود را مشاهده کنید و اطلاعات همراه آن را نیز در اختیار داشته باشید.

این ابزار همچنین می‌تواند با بررسی کلمات کلیدی استفاده‌شده در سایت شما، برترین و ضعیف‌ترین آن‌ها را رنک‌بندی کند تا با استفاده ز این گزارش بتوانید در مطالب جدید، آگاهانه‌تر از کلمات کلیدی استفاده کنید.

جالب است بدانید لینک‌های ورودی به سایت شما و به‌طور مخصوص برجسته‌ترین لینک‌های ورودی به سایت شما اگر از سمت یک وب‌سایت برجسته با رتبه‌بندی بالا باشد، می‌تواند رتبه‌ و اعتبار سایت را در موتورهای جست‌وجوگر افزایش دهد.

 

ابزار Cheek your moz local listing score

ابزار بعدی که قرار است از آن صحبت کنیم، وضعیت شما را در موتورهای جست‌وجو و شبکه‌های اجتماعی بررسی می‌کند. این قابلیت سایت Moz سبب می‌شود لیست‌ها و استنادات شما در در برنامه‌هایی همچون فیسبوک، بینگ، گوگل‌مپ و گوگل بررسی شود.

کاری که در حقیقت این ابزار سایت Moz انجام می‌دهد، تعیین جایگاه شما در نظام رتبه‌بندی وب است. این ابزار شما را با جایگاه واقعی‌تان در دنیای آنلاین روبه‌رو می‌کند تا اگر از مرتبه‌ی خود ناراضی هستید، برای افزایش آن تلاش کنید و اگر هم در جای موردقبولی ایستاده‌اید، برای حفظ جایگاهتان تلاش کنید.

Moz Local چیست؟

ماز لوکال یکی از نرم‌افزارهای جانبی سایت Moz است که می‌توان با استفاده از آن رتبه‌ی سایت‌های محلی را بهینه‌سازی کرد.

اگر شغل یا کسب‌وکار خود را در گوگل و یا فیسبوک ثبت کرده باشید، نرک‌افزار ماز لوکال با قراردادن سایت شما در فهرست توزیع به موتورهای جست‌وجوگر، شما را به این موتورها معرفی می‌کند. موتورهای جست‌وجوگر نیز با لیست‌کردن و ست‌کردن سایت شما با انتخاب‌های کاربران، سایت شما را به مخاطبان موردنظر عرضه خواهد کرد. ماز بوکال می‌تواند دو بسته‌ی متفاوت را برای کسب‌وکار شما تدارک ببیند:

پیشنهاد سردبیر  بهترین افزونه‌ های سئو

ماز لوکال نوع اول برای کسب‌وکارهای کوچک

بسته‌ی نخست ماز لوکال کاری می‌کند که بهینه‌سازی داده‌های سایت شما برای موتورهای جست‌وجوگر ساده شود.

این ابزار بی‌نظیر، اطلاعات سایت شما را به سمت موتورهای جست‌وگری می‌فرستد که مخاطبان آن‌ها، بیشتری استفاده را از آن‌ها می‌کنند. این ابزار به رفع نواقص سایت شما سرعت بخشیده و می‌تواند با شناسایی خطاها از دوباره‌کاری در دفعات بعدی جلوگیری کند.

این ابزار سایت Moz به شما کمک می‌کند تا یادتان نرود اعتماد مخاطبان چقدر مهم است؛ همین امر باعث می‌شود شما برای پست‌کردن داده‌ها و اطلاعات مختلف، وسواس بیشتری به‌خرج دهید و سخت‌گیرتر باشید.

این ابزار همچنین شما را به موتورهای جست‌وجوگر می‌شناساند و با افزایش کیفیت سایت شما، اعتماد آن‌ها را جلب خواهد کرد. از آن‌جایی که یکی از مباحث مورد علاقه‌ی موتورهای جست‌وجو، نظردهی مخاطبان سایت است، شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار به‌محض دریافت نظر، از آن مطلع شوید و در کمترین زمان ممکن به آن پاسخ دهید.

با این فرآیند، موتورهای جست‌وجوگر همیشه سایت شما را به‌عنوان یک سایت محلی و معتبر به مخاطبان می‌شناسانند.

 

ماز لوکال برای کسب‌وکارهای بزرگ

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ به دلیل حجم کارها و دغدغه‌هایشان همیشه نیاز به یک اتوماسیون پیشرفته را احساس کرده‌اند. این ابزار سایت Moz به صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ این امکان را می‌دهد تا از چگونگی رتبه‌بندی خود در موتورهای جست‌وجوگر مطلع شوید.

این ابزار همچنین با تاکید بر نقاط مثبتی که در آن پیشرفت داشته‌اید، به شما کمک می‌کند تا به آنالیز عملکرد خود بپردازید و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. با استفاده از این ابزار تمام مشکلات سایت می‌توانند به محض وقوع، به اطلاع شما برسند تا بتوانید در اسرع وقت برای رفع آن‌ها اقدام کنید.

جالب است بدانید که اگر عملکرد قابل قبولی داشته باشید و برای بالابردن شاخص‌های کیفیتی سایت خود تلاش کنید، این ابزار از اعتبار شما در موتورهای جست‌وجوگر دفاع می‌کند و همین موضوع می‌تواند منجر به بهبود وضعیت شما شود.

 

پیشنهاد مناسب‌ترین کلمه‌ی کلیدی

جالب است بدانید اگر در انتخاب کلمات کلیدی مختلف دچار تردید هستید و نمی‌دانید کدام کلمه‌ی کلیدی می‌تواند اثری موثر بر سایت شما داشته باشد، می‌توانید از ابزار Keywordtool استفاده کنید. این ابزار سایت Moz با بررسی کلمات کلیدی استفاده‌شده در سایت شما و مقایسه‌ی آن با سایر کلمات کلیدی در بستر وب، مناسب‌ترین کلمه را برای شما انتخاب خواهد کرد.

 

ابزار Google Analytice

احتمالا اگر تجربه‌ی مدیریت یک سایت را داشته باشید، همیشه دغدغه‌ی کنترل ترافیک ورودی به سایت را داشته‌اید. این موضوع می‌تواند با استفاده از ابزار گوگل‌آنالیز حل شود.

با استفاده از این سیستم آنالیز، شما می‌توانید درک بسیار کامل‌تری از رفتار کاربران سایت‌تان داشته باشید. علاوه بر این استفاده از این ابزار سبب می‌شود بتوانید ورود هر کاربر را با کلمه‌ی کلیدی کلیک‌شده توسط او ردیابی کنید و به این ترتیب به معیار کارایی کلمات کلیدی نیز دست پیدا کنید.

استفاده از گوگل‌آنالیز و دسترسی به کلمات کلیدی پرکاربرد، فرآیند بسیار ساده‌ای دارد و به‌راحتی می‌توانید به این بخش از سایت خود دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این ابزار می‌بایست به‌قسمت Acquisition بروید و پس از آن بر روی گزینه‌ی Search Consol کلیک کنید.

پس از این مرحله لازم است به بخش Queries or Acquistion رفته و بر روی گزینه‌ی Campaigns کلیک کنید تا به بخش Organic keyword ورود کنید. در این قسمت می‌توانید لیستی از پرکاربردترین کلمات کلیدی را پیدا کنید.

البته بد نیست بدانید که علاوه بر گوگل‌آنالیز سایت‌های دیگری هم وجود دارند که با استفاده از ابزارهای مختلف، کارکردی مشابه گوگل‌آنالیز دارند. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از این سایت، از خدمات سایت‌هایی مثل Matomo و Clicky نیز استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

سایت ماز، یکی از بهترین سایت‌های ممکن برای افزایش کیفیت شاخصه‌هایی است که برای موفق‌شدن باید به آن‌ها توجه کرد. اگر دغدغه‌ی معروف‌شدن سایت یا کسب‌وکارتان را دارید و در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی فعال هستید، خدمات سایت ماز می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

متین امیری

حدود ۸ ساله در حوزه سئو به صورت تخصصی درحال فعالیت هستم و عاشق گوگلم و هر روز در حال آپدیت در حوزه سئو هستیم ما برای شما بهترین محتوا ها را ارائه میکنیم تا بتوانیم رضایت شما را بدست بیاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معرفی افزونه یواست سئو

متین امیری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

افزونه سئو رنک مث پرو چیست؟

متین امیری
۱۸ تیر ۱۴۰۰

آشنایی کامل با مشاوره سئو

متین امیری
۱۷ شهریور ۱۴۰۰