کامنت مارکتینگ و نقش آن در سئو و بازاریابی

کامنت مارکتینگ و نقش آن در سئو و بازاریابی

دسته‌بندی‌ها بهینه سازی سایت
نویسنده ثنا
زمان مورد نیاز برای مطالعه 7 دقیقه

کامنت مارکتینگ و نقش آن در سئو و بازاریابی یکی از پربحث ترین موضوعاتی است که در حال حاضر می توان در مورد آن صحبت کرد. سئو یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می تواند شما را از راه اندازی سایت خود، راضی کند. سامانه فعال شده یکی از بهترین مجموعه هایی است که در زمینه خدمات سئو سابقه ای درخشان و فعالیتی طولانی دارد. در این میان، کامنت مارکتینگ هم یکی از روش های بازاریابی محتوا به شمار می آید که می تواند در سئو و بازاریابی بسیار مقوله تأثیر گذاری باشد؛ به همین دلیل، در ادامه شما …

کامنت مارکتینگ و نقش آن در سئو و بازاریابی یکی از پربحث ترین موضوعاتی است که در حال حاضر می توان در مورد آن صحبت کرد. سئو یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می تواند شما را از راه اندازی سایت خود، راضی کند. سامانه فعال شده یکی از بهترین مجموعه هایی است که در زمینه خدمات سئو سابقه ای درخشان و فعالیتی طولانی دارد. در این میان، کامنت مارکتینگ هم یکی از روش های بازاریابی محتوا به شمار می آید که می تواند در سئو و بازاریابی بسیار مقوله تأثیر گذاری باشد؛ به همین دلیل، در ادامه شما را با ماهیت کامنت مارکتینگ و هرآنچه به آن مربوط است، بیشتر آشنا می کنیم.

کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ چیست؟

بخشی از بازاریابی محتوا را کامنت مارکتینگ به خود اختصاص می دهد. این روش بازاریابی محتوا یکی از قابل اعتمادترین روش هایی است که می توان در مورد آن صحبت کرد. برای بهینه سازی هرچه قدرتمندتر سایت صد درصد، Comment Marketing یا بازاریابی دیدگاه، یکی از بهترین شگردهایی است که امروزه وجود دارد.

ثبت نظرات یا به قولی کامنت کاربران باعث می شود که برند به درستی معرفی شود و حتی تعاملی بین سایت و کاربر به وجود آید. حقیقتاً اگر شما به دنبال بالا بردن نرخ تبدیل و فروش در سایت خود هستید، کامنت مارکتینگ کم هزینه ترین و سریع ترین روش به شمار می آید. معمولاً با مطالعه کامنت کاربران، نویسنده متوجه درک کاربر از مطلب خود می شود و حتی می تواند لحن و سبک خود را به آن چه کاربر به آن تمایل دارد نزدیک تر کند. حال در ادامه بیشتر به اهمیت و ارزش کامنت مارکتینگ و نقش آن در سئو و بازاریابی خواهیم پرداخت.

  • روش های ترغیب کاربران برای ثبت نظرات

قدرت کامنت مارکتینگ و نقش آن در سئو و بازاریابی را به هیچ عنوان نباید نادیده بگیرید. نظرات کاربران می تواند بهترین گزینه برای بالا بردن اعتبار سایت باشد. گوگل زمانی که متوجه شود، کاربران از یک مطلب در سایت شما استقبال چشمگیری به عمل آورده اند، قطعاً اهمیت بیشتری قائل می شود و همین اهمیت بیشتر به نفع سایت شما خواهد بود.

نظرات کاربران تنها یکی از فاکتورهایی است که گوگل برای ارزش گذاری محتوای یک سایت در نظر می گیرد. طبیعتاً اگر محتوایی، محتوای درجه یک و ارزشمندی باشد، کاربران نظرات خود را ثبت می کنند و این موضوع برای گوگل بسیار موضوع مهمی است. حال شاید سؤال شما این باشد که چگونه می توان کاربران را ترغیب کرد تا برای محتوای سایت شما کامنت بگذارند؟ ما در ادامه شما را با راهکارهای مفیدی که به ترغیب کاربران در این زمینه کمک می کند، آشنا می کنیم.

  • محتوای باکیفیت

اگر محتوای شما محتوایی ارزشمند و باکیفیت باشد، کاملاً طبیعی است که در سطح وب حرف های زیادی برای گفتن خواهید داشت. محتوای سایت شما باید یک محتوای کاملاً کاربردی باشد، کاربردی یعنی مطابق با نیاز کاربران تولید شده باشد. عمدتاً اگر دقت کنید برخی از محتواها به گونه ای تولید می شوند که کاربران را با سؤالات گوناگونی روبرو می کنند و این خود یکی از دلایل ثبت نظرات کاربران است. حتی توصیه ما به شما این است که در طی متن، سعی کنید به مخاطب بفهمانید که چنانچه با سؤال و ابهام خاصی مواجه شده است، در پایان از شما بپرسد.

  • تکنیک های تولید محتوایی با کیفیت

محتوا نویسی در فواصل کوتاه و به صورت هدفمند یکی از تکنیک های اصلی به شمار می آید که گوگل تشخیص می دهد، سایت شما برنامه خاصی را در این زمینه ترتیب داده است. یکی از ابزارهای مناسب برای محتوا نویسی، صد درصد می تواند استفاده از نظرات کاربران باشد. اگر به این نظرات دقت کنید، متوجه برخی ایده ها خواهید شد. ایده یابی یکی از سخت ترین قسمت های محتوا نویسی به شمار می آید و برای یافتن ایده ای ناب، قطعاً نظرات کاربران را هم می توان در نظر گرفت.

در هنگام تولید محتوای متنی باید در پایان محتوا از مخاطب خود بخواهید که چنانچه با سؤال خاصی روبرو شده است، در قسمت نظرات سؤال خود را مطرح کند. به خاطر داشته باشید که شناختن مخاطب هدف هم خود یکی از تکنیک های اصلی در محتوا نویسی به صورت اصولی است. معمولاً ایجاد قسمتی در سایت برای نظرسنجی می تواند به محتوانویس کمک کند تا با ویژگی های مخاطب هدف خود و نیازهایی که دارد بیشتر آشنا شود و حتی توصیه ما این است که در مورد رقبا هم تحقیقی به عمل آید، به این دلیل که مشخص خواهد شد، چه چیزی آن ها را به موفقیتی که در حال حاضر دارند، رسانده است.

  • حفظ احترام کاربران

به هر حال این موضوع پیش می آید که کاربری انتقادی از روند کار شما داشته باشد و در قسمت نظرات این انتقاد را بیان کند. شما باید با حفظ احترام کامل کاربر، سعی کنید به صورت شفاف به انتقاد وی پاسخ دهید. حتی اگر بتوانید به جنبه های مثبت انتقاد کاربر هم اشاره کنید، صد درصد برگ برنده در دستان شماست.

  • تحریک مخاطبان

شما به عنوان محتوا کار لازم نیست همیشه موافق همه چیز باشید. اگر اکثریت مردم در مورد یک مسئله موافق هستند، آن مسئله را بررسی کنید و سپس اگر دلایلی موجه برای مخالف خود پیدا کرده اید، به مخالفت در مورد آن مطلب بپردازید. در این شرایط می توانید مخاطبان خود را به سادگی تحریک کنید و این تحریک کردن راهکاری برای ثبت نظرات آن ها خواهد بود.

  • نظر کاربر در سایت فروشگاهی

بسیاری از مردم زمانی که قصد دارند از یک سایت فروشگاهی نسبت به خرید یک محصول اقدام کنند، معمولاً این کار را کمی ریسک پذیر می دانند. به این علت که در مورد کیفیت محصول نمی توانند تنها به اطلاعات سایت دلخوش کنند. امروزه با توجه به نظرات کاربران در سایت های فروشگاهی، عمدتاً با خیال راحت تری می توان به خرید آنلاین پرداخت؛ به همین دلیل، از مشتریان خود بخواهید که بعد از ثبت خرید، تجربه خود را در مورد نحوه استفاده از محصول در بخش نظرات سایت بیان کنند تا دیگر کاربران از تجربه این افراد استفاده کنند.

سوالات کاربران

چه نکاتی را در پاسخ به سؤالات کاربران باید رعایت کرد؟

معمولاً کاربران از تأخیر استقبال نمی کنند. این تأخیر چه در تحویل یک محصول در فرایند خرید آنلاین باشد و یا چه پاسخ سؤالی که مطرح کرده اند. در این حالت باید به این نکته هم دقت کنید که شاید کاربر برای این که پاسخ مناسبی دریافت کند، حتی به دیگر سایت ها هم سری بزند و در سایت های رقیب متوجه شود که زمان بیشتری برای کاربران خود قائل می شوند.

شما به شکلی باید به سؤالات کاربران پاسخ دهید که پاسخ شما یک پاسخ شفاف و کامل باشد که در این غیر این صورت، مخاطب احساس می کند که چندان برای شما مهم نیست که خواسته وی را برطرف کنید. البته توصیه ما این است که در هنگام پاسخ به سؤالات کاربران سعی کنید با ارسال پیامی به ایمیل آن ها، اعلام کنید که برای زمانی که گذاشته اند، بسیار ارزش قائل هستید. در این شرایط شما می توانید از مزایای کامنت مارکتینگ و نقش آن در سئو و بازاریابی به نحو احسنت استفاده کنید.

چه زمانی کامنت مارکتینگ تأثیری در سئو ندارد؟

اسپم کردن در کامنت مارکتینگ هم متأسفانه وجود دارد. چنانچه شما با استفاده از ربات ها در سایت رقبا به معرفی خدمات سایت مورد نظر خود بپردازید، الگوریتم های گوگل این روش را تشخیص داده و همین امر به بی اعتبار شدن برند شما ختم خواهد شد. نباید ابهت برند بودن خود را زیر سؤال ببرید، تبلیغاتی که از طریق اسپم حاصل می شوند، تنها در یک مدت زمان بسیار کوتاه شاید یک بازدهی جزئی داشته باشند.

سعی کنید هدف خود را از دریافت نظرات کاربران، بک لینک در نظر نگیرید. به این دلیل که بک لینک ساختن از نظرات کاربران حقیقتاً تجربه ثابت کرده است که نمی تواند آن چنان تأثیر گذار باشد. شاید در همین لحظه هم با خود فکر کنید، پس بهترین کار خرید بک لینک است. حساسیت استفاده از بک لینک در بحث سئو خارجی را نمی توان نادیده گرفت و به همین دلیل، بدون تخصص کافی حتی خرید بک لینک هم مشکلاتی را به وجود می آورد. با توجه به آنچه در این قسمت بیان شد، شما عملاً نمی توانید به کامنت مارکتینگ و نقش آن در سئو و بازاریابی دلخوش کنید.

سخن پایانی

به صورت مختصر و مفید در مورد کامنت مارکتینگ و نقش آن در سئو و بازاریابی با شما صحبت کرده ایم. حال شما می توانید با توجه به تکنیک هایی که ارائه شده است، به افزایش بازدهی سایت خود بپردازید. مهم تر از همه سعی کنید از تجربه تیم با انگیزه مجموعه سامانه فعال شده برای پیشبرد سایت خود غافل نشوید؛ چرا که این مجموعه در زمینه سئو تخصص و تجربه بالایی دارد و با کمترین هزینه، سایت مورد نظر شما را به یکی از معتبرترین ها در سطح وب تبدیل خواهد کرد. چنانچه با سؤال یا ابهام خاصی در مورد موضوع مورد نظر (کامنت مارکتینگ) روبرو شده اید، با مشاورین مجموعه در ارتباط باشید تا مشاورین ما با صبر و حوصله به سؤال شما پاسخ دهند.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید