سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

×

اصول تبلیغات در گوگل

تیم تحریریه
31 خرداد 1401
4.6/5 - (16 امتیاز)

طی سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که دنیا، بخصوص دنیای گسترده اینترنت چه پیشرفت بسزایی داشته است. این پیشرفت تکنولوژی روی تبلیغات نیز تاثیر گذاشته است. افرادی که صاحب کسب و کار خواه نا خواه به دنبال رونق بخشیدن به کار خود هستند. آن ها بهترین راه حل را تبلیغات می دانند. آن ها به راحتی می توانند با پشت سر گذاشتن برخی از موارد حرفه، کسب و کار و حتی بیزینس خود را به جهانیان معرفی کنند. این تبلیغ از نوع اینترنتی خواهد بود. شاید با خود فکر کنید که تبلیغ اینترنتی به چه معنا است؟ زمانی که وارد مرورگر گوگل می شوید با جستجوی موضوع مورد نظر نتایج بسیاری را مشاهده می کنید. این نتایج تبلیغات اینترنتی به شمار می آیند که به عنوان تبلیغات پولی شناخته شده هستند. همین تبلیغات اینترنتی از قوانین و مقرراتی پیروی می کنند. اگر بخواهید  کسب و کار خود را رونق ببخشید و بسیاری از بازدیدکنندگان را از آن خود سازید باید این قوانین را رعایت کنید. ارائه این مطالب برای بالا بردن آگاهی شما در این زمینه است با سامانه فعال شده همراه باشید.

اصول تبلیغات در گوگل چگونه است؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم شما برای انجام تبلیغات در گوگل باید اصول و قواعدی را دنبال کنید. رعایت این اصول نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه آن تبلیغ را نیز هدفمند می کند و باعث می شود که شما مشتریانی وفادار داشته باشید. بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان در رونق کسب و کار شما نیز تاثیر می گذارد.  پس از آن ها غافل نشوید.  به نظر شما چه چیزهای شامل این اصول و قواعد هستند؟ مولفه های بسیاری وجود دارند که با رعایت تک به تک آن ها می توانید یک تبلیغ بی نظیر در گوگل ادوردز داشته باشید. در ابتدای کار تبلیغات و یا همان بازاریابی باید نقش رسانه و نحوه تعامل را در نظر و درک کنید. در ادامه مطالب چند نمونه از اصول و قوائد را بیان کرده ایم تا پایان توضیحات با ما همراه باشید.

ده مورد از اصول تبلیغات در گوگل

اگر به دنبال یک تبلیغ بی نظیر و فوق العاده هستید این ده مورد را به خاطر بسپارید.

  1. قرار دادن مشتری در اولویت
  2. جستجوی مکان مشتری
  3. ارتقای خلاقیت شخصی
  4. تست کردن
  5. امتیاز گوگل
  6. کلمات کلیدی
  7. کلمات کلیدی طولانی
  8. اشتراک
  9. نرخ تبلیغ
  10. فعالیت اکانت گوگل

1ـ قرار دادن مشتری در اولویت:

اولین اصول و قاعده به مشتریان اختصاص داده شده است. زیرا آن ها باعث می شوند ما یک کسب و کار موفق و پر رونق را داشته باشیم. اگر خود شما یک مشتری بودید چه چیزی را بیشتر مدنظر قرار می دادید؟ شاید با خود فکر کنید که ظاهر تبلیغات بسیار مهم هستند؛ اما این مبحث در جایگاه بعدی قرار می گیرد. یک مثال ساده، محصولی که شما تبلیغ آن را در گوگل انجام داده اید در زمینه سالن زیبایی و آرایشی و بهداشتی است. آیا کیفیت و تخفیفات را مد نظر می گیرید. به طبع جواب شما مثبت است. زیرا به این دو مولفه بیشتر توجه می شود. پس بهترین تخفیفات و آفرها را برای تبلیغ خود در نظر بگیرید. تا در افزایش مشتری موفق تر باشید.

2ـ جستجوی مکان مشتری:

شما برای تبلیغات در گوگل هزینه صرف می کنید. اما مهم ترین قسمتی که باید بدان توجه کرد جایی است که باید برایش هزینه کنید. یعنی شما باید به جایی که مشتریان از طریق آن خرید خود را انجام می دهد دقت کنید. اگر متقاضیان از موبایل استفاده می کنند کار بسیار احمقانه ای است که شما بر روی دسکتاپ هزینه کنید. این موضوع یک تجربه کاری محسوب می شود و نتیجه این تجربه افزایش تعامل کسب و کار شما را در پی دارد.

3ـ ارتقای خلاقیت شخصی:

در ابتدای مطالب بیان کردیم که نحوه تبلیغات بسیار تغییر کرده است. دیگر مشتریان برای رفع نیاز خود به روش های گذشته عمل نمی کنند و به دنبال تنوع هستند. حال با این موضوع باید چه کار کرد؟ تنها راهی که باعث می شود که شما بتوانید به راحتی محصول یا برند خود را به مشتریان ارائه کنید تنوع و خلاقیت شخصی است؛ زیرا این خلاقیت شخصی است که باعث می شود کسب و کار شما رونق پیدا کند. یکی از این خلاقیت ها ارتباط موثر با مشتری به شمار می آید. یعنی شما باید بینش مشتری را در نظر بگیرید و فضای رسانه ای را نیز درک کنید.

4ـ تست کردن:

فرصت های بسیار با بررسی های مداوم به وجود می آید. یعنی شما اگر بررسی مداوم داشته باشید از استانداردهای جدید مطلع و از آن ها خارج نمی شوید. بسیاری از ریسک هایی که امتحان خود را پس داده اند را امتحان کنید؛ زیرا مرورگر گوگل این امکان را فراهم کرده است که بتوانید آن ریسک ها را آزمایش کنیم و بازخورد آن ها را ببینیم. نتیجه این تست کردن های مداوم، یک تبلیغ بی نظیر در گوگل است.

5ـ امتیاز گوگل:

یکی دیگر از اصول تبلیغات در گوگل کیفیت تبلیغ به شمار می آید. گوگل با بررسی های خود کیفیت تبلیغات شما را می سنجد. یعنی تبلیغات شما را از نظر کیفیت اندازه گیری می کند تا ببیند این تبلیغ تا چه مقدار مورد بازدید است و آیا نیاز عموم مردم را بر طرف می کند یا خیر. پس هر چه امتیاز کیفیت از نظر گوگل بالاتر باشد عملکردی که از تبلیغ به چشم می خورد، بیشتر است. کلمات کلیدی نیز جزئی از کیفیت به شمار می آید که خود امتیاز جداگانه ای دارد و از 1 تا 10 است. کلماتی که نمره آن ها زیر 3 است را باید بهینه سازی کنید.

6ـ کلمات کلیدی:

در نظر گرفتن کلمات کلیدی به خصوص کلمات منفی یکی از اصول تبلیغات در گوگل است که بسیار حائز اهمیت است. این کلمات کلیدی منفی تاثیر بسزایی در سرمایه گذاری دارد. اگر بتوانید لیستی از این کلمات تهیه کنید نرخ بازگشت سرمایه را به حداکثر رسانده اید. تبلیغات در گوگل حکم یک مزایده را دارند. بهترین راه اصولی قیمت گذاری روی کلمات کلیدی است. کنار گذاشتن کلمات کلیدی غیر مرتبط کمک بسیاری در زمینه تبلیغات به شما می کند. این امر با تجزیه و تحلیل داده های مشتری امکان پذیر است.

حال برای رسیدن به این تجزیه و تحلیل داده ها چه کار باید کرد؟ مرورگر گوگل ابزاری را به نام گوگل کیورد پلنر برای این موضوع در اختیار شما قرار داده است. با کیورد پلنر به راحتی می توانید لیستی از کلمات کلیدی صحیح و مناسب تهیه و از دیگر کلمات کلیدی غیر مرتبط صرف نظر کنید.

7ـ  کلمات کلیدی طولانی:

یکی از اصول تبلیغات در گوگل کلمات کلیدی طولانی یا همان Long tail به شمار می آیند. نرخ تبدیل این نوع از کلمات بسیار بالا است. یعنی شما با استفاده از این کلمات کلیدی دم بلند تبلیغات خود را در گوگل هدفمندتر می کنید. این نوع از کلمات کلیدی که به صورت طولانی هستند معمولا cpc کمتری دارند. شما برای اصولی کردن تبلیغات و جذب مشتری به این نوع از کلمات نیاز دارید.

8ـ  اشتراک:

به تعداد جستجوها بر مبنای کلمات کلیدی شما و تعداد نمایش آگهی، “اشتراک ایمپرشن” می گویند و یکی از اصول تبلیغات در گوگل است. این اشتراک را در تمامی سطوح تبلیغات و کلمات کلیدی مشاهده می کنید. زمانی که مشتریان کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کنند هر چه تعداد اشتراک های تبلیغ شما نسبت به رقیبان بیشتر باشد، به طبع ایمپرشن بیشتری نیز از طرف گوگل دریافت می کنید. یکی از مولفه های که بر ایمپرشن تاثیر می گذارد نرخ کلیک ها است. که در مورد آن صحبت می کنیم.

9ـ  نرخ تبلیغ:

همانطور که در بالا اشاره کردیم نرخ کلیک بر ایمپرشن تاثیر می گذارد. این تاثیر این گونه است که تعداد کلیک ها را روی میزان ایمپرشن تقسیم می کنند. حال که هر آنچه نرخ کلیک ها بیشتر باشند، ارتباط کپی تبلیغات و کلمات کلیدی بیشتر است. با بهبود بخشیدن به نمره کیفیت کلمات کلیدی، هزینه های کلیک cpc را کاهش داده اید.

10ـ فعالیت اکانت گوگل:

یکی از اصول تبلیغات فعالیت اکانت گوگل است. این امر با بهینه سازی مداوم اکانت امکان پذیر است. هر چه فعالیت اکانت شما بیشتر باشد نمره کیفیت تبلیغ نیز افزایش می یابد. اگر بخواهید یک استراتژی بلند مدت داشته باشید، این اصل از تبلیغات را به خاطر بسپارید. غیر فعال بودن اکانت به منزله دنبال نکردن حساب و الگوریتم به شمار می آید که از طرف گوگل جریمه می شود و امتیاز کمتری دریافت می کند.

سخن پایانی

تبلیغات در گوگل یک فرصت بی نظیر است و مزایای بسیاری دارد. هزینه کم و دسترسی آسان به طور شبانه روزی از مزایای تبلیغات در گوگل به شمار می آید. اما همین تبلیغات اصول و قوانینی را در بر دارد که در مطالب بالا با آن آشنا شدیم. سامانه فعال شده با خدمات بی نظیرش در زمینه سئو، بهبود محتوا، سرعت لود وب سایت، ارائه مشاوره در جهت بهبود سئو و رپورتاژ آگهی توانسته تا به امروز رضایت بسیاری از کاربران را جلب نماید. شما با مراجعه به سایت می توانید متون تبلیغاتی خود را با اصول و قوانین خاص تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

معرفی شرکت های برتر هاستینگ در ایران

 قدم اول برای داشتن یک سایت قدرتمند که بتواند در درازمدت به سودآوری برسد و درآمدی پایدار ...
تیم معرفی
30 مرداد 1400

معرفی ابر آروان

وب ‌سایت های مختلف در سراسر اینترنت مشاهده می ‌شوند که هر کدام از آن‌ ها آماده ...
تیم تحریریه
28 اردیبهشت 1401

معرفی نت افراز

بنا بر تحقیقاتی که توسط Hootsuite صورت گرفته است در چندین سال اخیر حدود ۸۰ تا ۹۰ ...
تیم تحریریه
11 خرداد 1401