آشنایی با گوگل ویس

آشنایی با گوگل ویس

دسته‌بندی‌ها دیجیتال مارکتینگ
نویسنده تیم تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه 10 دقیقه

همه ما می دانیم که گوگل یکی از معروف ترین و بزرگترین شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات است. کمتر کسی را می توان پیدا کرد که با این شرکت آشنایی نداشته باشد. هدف بزرگ این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و در دسترس قرار دادن این اطلاعات برای عموم مردم است. در این راستا گوگل با شرکت های دیگر شروع به همکاری کرده تا بتوانید خدمات بهتری را به کاربران خود ارائه دهد. گوگل ویس یکی از تولیدات عظیم گوگل به حساب می آید. در این مقاله از وب سایت activated به معرفی گوگل ویس و مزایای آن می پردازیم. …

همه ما می دانیم که گوگل یکی از معروف ترین و بزرگترین شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات است. کمتر کسی را می توان پیدا کرد که با این شرکت آشنایی نداشته باشد. هدف بزرگ این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و در دسترس قرار دادن این اطلاعات برای عموم مردم است. در این راستا گوگل با شرکت های دیگر شروع به همکاری کرده تا بتوانید خدمات بهتری را به کاربران خود ارائه دهد. گوگل ویس یکی از تولیدات عظیم گوگل به حساب می آید. در این مقاله از وب سایت activated به معرفی گوگل ویس و مزایای آن می پردازیم. اگر شما نیز قصد دارید از این سیستم نهایت استفاده را ببرید، با ما همراه باشید.

تاریخچه گوگل ویس

برای طراحی و ارائه یک سرویس بی نقص و پر بازده زحمت‌ های فراوانی کشیده می شود. گوگل ویس Google Voice نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت گوگل با تلاش فراوان و همچنین با بهره گیری از افراد متخصص توانست این سیستم بی نقص را طراحی کند. این سرویس گوگل نهایت در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۰۹ راه اندازی شد. با توجه به اینکه طراحی سیستم های جدید نیاز به علم و تخصصی زیادی دارد. شرکت گوگل برای طراحی این سیستم دقت و وقت بسیاری صرف کرده است.

معرفی گوگل ویس

این سیستم یک سرویس تلفنی اینترنتی رایگان است. در واقع گوگل ویس به شما ما کمک می دهد تا تمام شبکه سلولی ارتباطی خود را با یکدیگر ادغام کنید. شما با استفاده از چندین دستگاه مختلف قادر هستید تماس های خود را پاسخگو باشید. همچنین به جای داشتن چندین خط برای انجام امور شخصی یا امور کاری می توانید فقط از شماره گوگل ویس خود را برای برقراری ارتباط با دیگران آن استفاده کنید. داشتن یک شماره سبب خواهد شد افراد زودتر با شما ارتباط بگیرند.

به علاوه شما با داشتن یک شماره در میان انبوه شماره ها سر در گم نخواهید شد. هنگامی که فردی قصد دارد با شما ارتباط برقرار کند شما قادر هستید از طریق گوگل ویس تماس های شخصی، کاری و.. خود را پاسخگو باشد. یک مزیت دیگری که این سیستم دارد این است که شما با استفاده از این سیستم می توانید با کمک کامپیوتر ارتباط برقرار کنید. در صورتی که علاقمند هستید از مزایای این سیستم بهره مند شوید، باید ابتدا یک حساب کاربری در گوگل ایجاد کنید.

گوگل ویس برای چه افرادی مناسب است؟

گوگل ویس ابزار مناسبی برای همه کاربران است؛ اما کاربرانی که خطوط ارتباطی و شماره تلفن فراوانی دارند و مدیریت این همه شماره برای آنها سخت و دشوار است این سیستم گزینه مناسبی است. افراد و توریست هایی که به صورت مداوم در بین کشورهای مختلف در حال سفر و گشت و گذار هستند، می توانند نهایت بهره را از گوگل ویس ببرند.

اشخاصی نیز که دائماً در حال عوض کردن خط هستند هزینه تلفن های بین المللی برای آن ها بسیار گران تمام خواهد شد. استفاده از گوگل ویس می ‌تواند هزینه های مربوط را در این زمینه به میزان قابل توجهی کاهش دهند. بعضی از تماس ها نیاز است که حتما ضبط شوند. گوگل ویس به شما این امکان را می ‌دهد که تماس های خود را به صورت رایگان ضبط کنید.

نحوه عملکرد گوگل ویس

استفاده از گوگل ویس بسیار ساده و آسان است. اما با این حال نحوه عملکرد و استفاده از این ابزار گوگل را برای شما بیان می کنیم. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید وارد حساب کاربری گوگل ویس خود شوید. سپس یک شماره تلفن ایجاد کرده و فعالیت خود را آغاز کنید.‌ در واقع گوگل ویس به شماره یک شماره یونیک می دهد این شماره اختصاصی است.

شما با آن قادر هستید تماس برقرار کرده پیام ارسال و دریافت کنید. این سیستم یک صندوق صوتی نیز در اختیار شما قرار می دهد. حتما برای شما هم این سوال ایجاد شده که با چه دستگاهی می تواند از گوگل ویس استفاده کنید. با توجه به اینکه این ابزار توسط شرکت بزرگ مانند گوگل طراحی و در دسترس کاربران قرار می گیرد هیچ نگرانی بابت استفاده از آن نداشته باشید.

شما با هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد می توانید از گوگل ویس استفاده کنید. استفاده از این ابزار گوگل موقعیت مکانی نیز ندارد. در واقع شما اگر در یک کویر یا در منزل خودتان باشید، فقط کافیست که به اینترنت دسترسی داشته باشید تا بتوانید از گوگل ویس و مزایای آن بهره مند شوید.

نکته مهم در استفاده از گوگل ویس

توجه داشته باشید که شرکت گوگل برای تشخیص کاربران غیرفعال و فعال بازه زمانی ۵ الی ۶ ماهه تعیین کرده است. یعنی گوگل سعی دارد که کاربران غیرفعال را حذف کند. به بیان ساده گوگل ویس تاریخ انقضا ندارد؛ اما اگر کاربران در یک مدت مشخص از این سیستم هیچ استفاده ای نکند گوگل به طور خودکار حساب آن ها را حذف خواهد کرد. برای جلوگیری از حذف اکانت می توانید ماهی یک بار به یک شماره تصادفی آمریکایی پیامک ارسال کنید یا با آن تماس برقرار کنید.

در صورت عدم پاسخ نگرانی وجود ندارد. زیرا الزامی نیست شماره ای که با آن ارتباط برقرار می کنید، حتماً پاسخگو باشد. اگر شما فردی مشخص یا شماره خاص در کشور آمریکا را ندارید، می توانید با شرکت های بزرگ و شماره تماس با آن ها ارتباط برقرار کنید. در واقع می توانید با این شماره ها زنگ بزنید یا پیام ارسال کنید.

در مورد هزینه نیز نگران نباشید؛ زیرا که ارتباط برقرار کردن از طریق گوگل ویس با این شماره ها هزینه ای برای شما به همراه ندارد. شما از این طریق گوگل را متوجه این امر می کنید که کاربری فعال هستید. با تکرار مداوم این کار در چندین ماه امکان حذف حساب کاربری شما توسط گوگل دیگر وجود نخواهد داشت. در غیر این صورت گوگل شماره شما را غیرفعال به جیمیل دیگری اختصاص خواهد داد.

آشنایی با گوگل ویس

چرا کاربران ایرانی باید از گوگل ویس استفاده کنند؟

افراد فراوانی در ایران وجود دارند که برای انجام امور مختلف خود نیاز است که حتماً با سایت های خارجی و سرویس های مختلف ارتباط برقرار کنند. در واقع با پیشرفت علم و تکنولوژی هر کشوری نیاز است که با دیگر کشورهای جهان ارتباط گسترده داشته باشد. به دلیل تحریم های اعمال شده از سمت سایت ها و سرویس های مختلف، کاربران ایرانی نمی توانند به راحتی از این سرویس ها دسترسی پیدا کنند. اما گوگل ویس این امکان را به کاربران می دهد که به راحتی بتواند به نیازهای خود دسترسی پیدا کنند.

این ابزار گوگل یک شماره واقعی و ثبت شده در آمریکا را در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهد. شما با استفاده از این شماره قادر هستید از هر برنامه، سایت و خدمات اینترنتی و غیر اینترنتی بهره مند شوید. قطعاً از این طریق شما می‌ توانید از رقبای خود بسیار جلو بیفتید. در واقع گوگل ویس و خدمات آن شما را از رقبا متمایز می کند. از این طریق شما می توانید در زمینه ای که مشغول به فعالیت هستید زودتر به اهداف خود برسید و پیشرفت کنید. این امر است که استفاده از این ابزار را برای کاربران ایرانی ضروری کرده است.

آیا استفاده از گوگل ویس مجاز است؟

حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده که استفاده از گوگل ویس و خدمات آن برای کاربران ایرانی مجاز است یا خیر؟ جواب این سوال کاملا واضح و مشخص است. توجه به اینکه این ابزار برای کشورهای دیگری طراحی شده که ایالت متحده آمریکا و کانادا جزو این کشورها به حساب می آید استفاده از این سرویس در دیگر کشورها غیر مجاز است.

یعنی کشورهایی که گوگل تعیین نکرده به صورت غیرمجاز این سرویس استفاده می کنند. شما نگران نباشید؛ زیرا که در صورت استفاده از گوگل ویس در ایران مجرم شناخته نمی شود. بلکه فقط گوگل ویس برای ایران از طریق گوگل هنوز مجاز نشده است.

ساخت حساب در شبکه های اجتماعی با شماره گوگل ویس

با توجه به این امر که بعضی از شبکه های اجتماعی در ایران فیلتر هستند یا اینکه توسط خود شبکه اجتماعی امکان دسترسی به آن ها توسط کاربران ایرانی وجود ندارد. شماره گوگل ویس یک راه حل آسان در این مواقع است. در واقع شما به راحتی با استفاده از این شماره می توانید از شبکه های اجتماعی که با شماره گوگل ویس همخوانی دارند، استفاده کنید. اما باید چند نکته را هنگام استفاده از شماره گوگل ویس رعایت کنید.

در هنگام ثبت نام در این شبکه های اجتماعی برای استفاده از آن ها باید آی پی خود را به کشور آمریکا تغییر دهید. توجه داشته باشید که جی پی اس گوشی خود را در این مواقع خاموش کنید.‌ در صورت انجام این موارد شبکه اجتماعی مورد نظر متوجه متفاوت بودن آی پی شما و شماره تلفن ثبت شده توسط شما نخواهد شد. از این پس شما به راحتی قادر خواهید بود از این شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید.

امکانات گوگل ویس

قبل از استفاده از گوگل ویس ابتدا باید امکانات و ویژگی ‌های این ابزار گوگل را بررسی کنید. با بررسی امکانات این سیستم به این نکته پی خواهید برد که آیا مناسب شما است یا خیر؟ با توجه به اینکه امکانات گوگل ویس بسیار زیاد هستند، پس اکنون به صورت مختصر به بررسی چند مورد از آن ها می پردازیم:

ساخت حساب واتساپ و تلگرام

بعضی از افراد برای انجام فعالیت های کاری به شماره مجازی گوگل نیاز دارند. در واقع در صورت نداشتن شماره آمریکایی نمی توانند امور خود را به درستی انجام دهند.‌ گوگل ویس این امکان را به شما می‌ دهد که بتوانید با استفاده از این شماره به ساخت حساب کاربری در واتساپ و تلگرام بپردازید.‌ البته ساخت Apple ID نیز به راحتی با استفاده از این شماره مجازی گوگل ممکن است.

مدیریت حساب

ممکن است شما از جمله افرادی باشید که به دلیل مشغله کاری و نداشتن زمان کافی همچنین عدم دسترسی به تمامی دستگاه خود مجبور باشید از چند سیستم برای مدیریت حساب خود استفاده کنید. باید بگوییم گوگل ویس در این موارد گزینه مناسبی برای شما به حساب می آید. امکان راه اندازی این حساب گوگل روی لپ تاپ، تلفن همراه و.. وجود دارد. شما از طریق هر سیستمی قادر هستید حساب خود را مدیریت کنید و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید.

نسخه پشتیبان

بعضی از اطلاعات موجود در حساب، حساس و ضروری هستند. شما باید همیشه این اطلاعات را نزد خود محفوظ داشته باشید. در صورت از دست دادن بعضی اطلاعات قطعاً شما با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد. امکان گرفتن نسخه پشتیبان از طریق حساب موجود در گوگل ویس وجود دارد. بر این اساس اطلاعات شما در صورت گرفتن بکاپ از بین نخواهد رفت. پس دیگر شما هیچ نگرانی بابت اطلاعات حساس و ضروری خود نخواهید داشت.

تماس بین المللی

تماس های بین المللی به دلایل مختلف هزینه های زیادی را به همراه دارند. در واقع اگر شما برای انجام امور خود مجبور باشید با کشور دیگری ارتباط برقرار کنید هزینه هنگفتی را باید بپردازید. قطعاً از نظر اقتصادی برای شما به صرفه نخواهد بود. گوگل ویس یک مزیت بزرگ دارد. این مزیت این است که شما با این سیستم می توانید تماس های بین المللی  را بدون پرداخت کم ترین هزینه انجام دهید.

ضبط تماس

بعضی از تماس های ضروری نیاز است که حتماً ضبط شوند. این ابزار این امکان را به شما می دهد که تماس های دلخواه خود را ضبط کنید. در واقع شما این مکالمات را ضبط خواهید کرد و در صورت نیاز می توانید از آنها استفاده کنید.

برخی از امکانات گوگل ویس را می توان موارد زیر برشمرد:

  • ارسال پیام های گروهی
  • منشی تلفنی و دایورت تماس ها
  • سیستم انتظار تماس
    و…..

مزایای شماره مجازی گوگل ویس

مزایای بسیار زیادی را می توان برای گوگل ویس عنوان کرد که مهمترین آنها موارد زیر است:

  • شناسایی تماس گیرنده
  • رونویسی خودکار از هر پیام صوتی
  • فیلتر کردن اسپم
  • سفارشی سازی خوش آمد گویی
    و…

سخن پایانی 

در این مقاله شما را به طور کامل با گوگل ویس و امکانات آن آشنا کرده ایم. شما باید ابتدا نحوه کار با گوگل ویس و استفاده از خدمات آن را یاد بگیرید. در فضای دیجیتال بروز بودن بسیار مهم است از جمله مجموعه های فعالی که در این زمینه می تواند به شما کمک کند مجموعه activated است. این مجموعه با سال ها سابقه در زمینه سئو، تولید محتوا، طراحی سایت و… بهترین خدمات را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. اگر شما قصد پیشرفت در فضای دیجیتال را دارید می توانید از این مجموعه کمک بگیرید.

4.8/5 - (19 امتیاز)
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
  • سینا 2 سال پیش

    خیلی ممنون بلاگ جامعی بود

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید