سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

×

معرفی سوشیال سیگنال

تیم سئو
13 اسفند 1400
معرفی سوشیال سیگنال
5/5 - (1 امتیاز)

معرفی سوشیال سیگنال و همه چیز در مورد آن

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر یکی از پراستفاده‌ترین پلتفرم‌ها و رسانه‌های مجازی بوده که می‌توانند روی هر چیزی تأثیر بگذارند. در واقع نمی‌توان این رسانه‌های برخط را کتمان کرد. از زندگی روزمره تا کسب‌وکار، تماماً در این رسانه دخیل است. حال به این فکر کنید که صاحب یک وب‌سایت هستید و به شما پیشنهاد می‌شود از پتانسیل سوشیال مدیا برای رشد کسب‌وکار و سئوی وب‌سایت خود استفاده کنید. احتمالاً در نگاه اول سردرگم می‌شوید که سئو چه ارتباطی با شبکه‌های اجتماعی خواهد داشت. دقیقاً بحث همین است که به‌خودی‌خود، ممکن است این دو به هم ارتباطی نداشته باشند. اما می‌توان از سیگنال‌هایی که سوشیال مدیا برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارسال می‌کند، به رشد خوبی در صفحات وب رسید. به‌هرحال اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین، پراستفاده‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی در دنیا به‌حساب می‌آید.

 

تعریف سیگنال شبکه اجتماعی

اجازه دهید پیش از هر چیزی به یک تعریف مشخص از سیگنال شبکه اجتماعی یا همان معرفی سوشیال سیگنال برسیم. صحبت ما در مورد شبکه‌های اجتماعی است. وقتی پستی منتشر می‌کنید، به مجموعه واکنش‌هایی که کاربران به آن نشان می‌دهند که می‌تواند شامل لایک، ویو، کامنت، به‌اشتراک‌گذاری و… باشد گویند. به‌هرحال این سیگنال‌ها برای گوگل مهم است. مثلاً اگر یک فروشگاه اینترنتی معروف را در اینترنت جستجو کنید. معمولاً در کنار پروفایلی که اینستاگرام برای آن می‌سازد و همین‌طور ترتیب ایندکس، صفحه اینستاگرام و فیس‌بوک آن نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد. حتی ممکن است جز رتبه‌های اول تا پنجم باشد. در واقع گوگل در این شرایط متوجه می‌شود که شخص صاحب کسب‌وکار، شبکه‌های اجتماعی را مهم می‌داند. در نتیجه سایت او نیز می‌تواند یک محور تعاملی داشته باشد.

تصور کنید که شما یک پیج اینستاگرامی برای وب‌سایت خو دارید که ۱۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارد، هر روز پست و استوری منتشر می‌کند. هر روز تعداد کاربران زیادی وارد پیج شما می‌شوند، کامنت می‌گذارند، لایک می‌کنند و یا این که پست‌های شما را برای هم می‌فرستند. در این حالت سیگنال شبکه‌های اجتماعی می‌تواند روی سئوی سایت شما هم تأثیر بگذارد. این عنصر به گوگل کمک می‌کند که در رتبه‌بندی وضعیت بهتری داشته باشید. حتی با استفاده از بسیاری از رسانه‌ها می‌توانید بک‌لینک نیز دریافت کنید.

 

اهمیت سوشیال سیگنال در سال ۲۰۲۲

همه ما دوست داریم وقتی وب‌سایتی احداث می‌کنیم در مدت‌زمان کمی به بهترین نتیجه برسیم، حتی اگر چیزی برای فروش نداریم، می‌توانیم از ورودی گوگل و بازدید کسب درآمد کنیم. در چنین شرایطی شما می‌توانید به SEO وب‌سایت خود کمک کنید. از بین ۲۰۰ عاملی که به استفاده از به‌کارگیری آن می‌توانید در گوگل رشد کنید، سئوی شبکه‌های اجتماعی یا سوشیال سیگنال بهترین و ایده‌آل‌ترین نتیجه است. همین‌طور گوگل تنها مقالات، محتواها و عناوین بهینه و خوب از سایت شما را در رنک برتر گوگل به نمایش می‌گذارد. در نتیجه انتظار نداشته باشید که صرفاً با راه‌اندازی یک پیج اینستاگرامی بتوانید خودتان را در رنک بندی گوگل بالا بکشید. همه چیز زمانی حاصل می‌شود که تمامی المان‌های سئوی درون صفحه را در سایت خود رعایت کرده باشید. نمایش عناوین اسپم، استفاده از کلمات کلیدی به‌صورت مکرر ارزش محتوای شما را کاهش می هد.

در چنین شرایطی حتی یک پیج چندمیلیونی هم نمی‌تواند به داد شما برسد. ضمن این که شما می‌توانید از سوشیال مدیا بک‌لینک دریافت کنید. اما اگر محتوای سایت شما قوی نباشد، چیزی در چنته برای نمایش نداشته باشید مطمئن باشید که نتیجه مطلوب نمی‌گیرید.

تصور کنید که دو وب‌سایت از نظر رتبه در گوگل و الکسا شرایط یکسانی دارند. اما یک از آن‌ها تصمیم می‌گیرد که پس از مدتی صفحه اینستاگرامی خود راه‌اندازی می‌کند. بر اساس نرخ تبادل گوگل، احتمال حضور این وب‌سایت در کلمات کلیدی مشابه تا ۲۳ درصد نسبت به سایتی که صفحه‌ای در سوشیال مدیا ندارد بیشتر است.

 

نحوه دریافت سوشیال سیگنال برای سایت

حال به آموزش نحوه انجام سوشیال سیگنال می‌پردازیم. در درجه اول یک صفحه اینستاگرام، فیس‌بوک و لینکدین ایجاد کنید. لازم است که در این صفحه‌ها فعال باشید. ترجیح ما این است که نام مشابه سایت خود را به‌عنوان نام کاربری برای پیج انتخاب کرده، لینک سایت خود را در بخش بیوگرافی قرار دهید. البته اگر از صفحه فرود استفاده کنید بهتر است. اگر سایت شما بخش‌های متنوعی دارد لازم است که یک صفحه لندینگ کامل بسازید. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارها و سایت‌های صفحه ساز و المنتور وردپرس استفاده کنید.

همین‌طور به یاد داشته باشید که وب‌سایت شما هماهنگی کامل با سئوی موبایل یا همان ریسپانسیو را داشته باشد. در غیر این صورت این به ضرر شما خواهد بود. کاربران با کلیک روی لینک سایت شما در بیوگرافی اینستاگرام وارد آن شده و اگر از ساختار و قالب راضی نباشند، خیلی زود آن را ترک می‌کنند و در این صورت ضریب حضور در وب‌سایت شما کاهش می‌یابد. باید به‌صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی پست منتشر کنید. البته درک کنید که تعداد زیادی پست در طول روز کلافه‌کننده است. پس کسی شما را دنبال نمی‌کند. این کار باعث می‌شود که اعتماد کاربران جلب شود. استوری نیز روش هوشمندانه‌ای است.

مرحله بعدی استفاده از تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافی‌ها و همین‌طور نمودارهای برداری است. مردم بیشتر ترجیح می‌دهند فیلم ببینند. تیتروار بخوانند و عبور کنند. شما در یک تصویر با چند تیتر می‌توانید بازدهی یک متن ۲۰۰۰ کلمه‌ای را دریافت کنید.

در تمام شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، از گوگل پلاس، توییتر، اینستاگرام، فیس‌بوک گفته تا … اگر یک عبارت خاص را در اینترنت جستجو کنید، احتمالاً با صفحه سایت در توییتر روبرو می‌شوید. این نشان می‌دهد که توییتر مهم است.

 

بهترین روش برای تقویت سوشیال سئو

تفاوتی ندارد که سایت شما در چه زمینه و محوریت موضوعی فعالیت می‌کند. باید این اجازه را به کاربران بدهید که پس از بازدید آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. می‌تواند دکمه‌های ارسال پست و به‌اشتراک‌گذاری را در شبکه‌های اجتماعی در قالب سایت خود قرار دهید. زمانی که کاربر روی آن‌ها کلیک می‌کند به صفحه سایت یا اپلیکیشن شبکه اجتماعی ارجاع داده می‌شود. در این صورت می‌تواند محتوای موردنظر را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. همین‌طور باید حضور شما در شبکه‌های اجتماعی قوی و مستمر باشد. بخش وبلاگ سایت خود را جذاب و بروز نگه دارید. متأسفانه یکی از قسمت‌های سایت‌ها که موردتوجه قرار نمی‌گیرد. در نهایت چند مطلب کوتاه و یا کپی دارد بلاگ یا همان مجله خواهد بود.

مجله خبری بهترین را برای جذب مخاطب از طریق سوشیال مدیا است. ازاین‌رو می‌توانید از این پتانسیل سایت خود استفاده کنید. 

توجه کنید که سوشیال سیگنال طبیعی بنا به روش‌های زیر توسط گوگل تشخیص داده می‌شود. یعنی هر چه این موارد بیشتر باشد، گوگل بیشتر به صفحه شما توجه می‌کند. دقت کنید که سایت و اینستاگرام شما معمولاً جز اولین نتایج جستجو در صورت دردسترس‌بودن هستند. در نتیجه بهتر است که لایک‌ها، تعداد پست‌ها و اشتراک‌گذاری پست‌های شما زیاد باشد. خودتان هم همیشه در شبکه‌های اجتماعی فعال و در دسترس باشید. ضمن این که می‌توانید از منشن نیز برای دریافت سیگنال شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. سعی کنید جنجال بسازید تا دیگران مطالب شما را بازتاب دهند. این مورد در توییتر بهترین روش است.

 

کدام رسانه‌ها برای سوشیال سیگنال مناسب هستند؟

در نهایت اگر برای شما این پرسش مطرح شده است که چه مواردی می‌توانند روی پروسه دریافت سیگنال از شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار باشند باید به فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب، ردیت، پست بلاگ و مهمان در وب‌سایت و… اشاره کنیم. لازم است توضیحاتی در مورد یوتیوب نیز داشته باشیم. پیشنهاد می‌کنیم که ویدئوهای منتشر شده روی سایت خودتان را دوباره و پس از چند روز روی کانال یوتیوب خود نیز بازنشر دهید. در پایان و در بخش توضیحات آدرس سایت خود را با استفاده از لینک‌های کوتاه کننده وارد کنید و در بخش پروفایل یوتیوب، آدرس سایت خود را نیز ثبت کنید. این کار در واقع به گوگل می‌فهماند که این پیج رسمی است و توسط شما ایجاد شده است. در نتیجه برای ایجاد ارتباط سوشیال سیگنال از آن استفاده می‌کند.

البته در بین تمامی شبکه‌های اجتماعی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، یوتیوب و اینستاگرام جز محبوب‌ترین‌ها هستند. عملاً فعالیت در دیگر موارد نمی‌تواند برای شما بازدهی زیادی داشته باشد. ضمن این که به‌جای آن‌ها می‌توانید به سراغ آپارات هم بروید. موتورهای جستجوی وب روی شبکه‌های اجتماعی به دنبال سیگنالی از سایت شما هستند، در نتیجه مدام آن‌ها را بررسی می‌کنند. از طرفی اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی اهمیت ویژه‌ای برای گوگل و سئو دارند. تا می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید.

 

تأثیرات مهم سیگنال شبکه اجتماعی روی سئو

در واقع شبکه‌های اجتماعی می‌توانند موجب کاهش نرخ خروج از سایت شوند. بازدید سایت شما ا افزایش می‌دهند و همین‌طور زمان حضور کاربران در یک صفحه نیز بر پایه آن بهبود می‌یابد. همین‌طور سیگنال شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌ها برای ساخت بک‌لینک‌های ارگانیک و قوی است.

البته امروزه سیگنال نیز خریدوفروش می‌شود. همان‌طور که در سایت‌ها می‌توان از امکان رپرتاژ آگهی استفاده کرد. می‌توانید به پیج‌های معروف درخواست دهید که پستی تبلیغاتی برای منتشر کنند. در این پست، از آن‌ها بخواهید که هشتگ و آدرس سایت شما، کلمات کلیدی مرتبط با آن‌ها و همین‌طور حیطه فعالیت شما را توضیح دهند. از طرفی فراموش نکنید که باید یک صفحه فعال هم داشته باشید. غیرفعال بودن صفحه اینستاگرامی یک کسب‌وکار به‌مرور می‌تواند موجب مرگ آن شود. از طرفی انتظار نداشته باشید که گوگل به پیجی که تنها چند فالوور دارد و دو پست روی آن منتشر شده است اهمیت بدهد. اینستاگرام به دنبال صفحه‌ای زنده برای دریافت سیگنال است. پس تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید سیگنال شبکه اجتماعی یا همان سوشیال سیگنال خود را تقویت کند. به سراغ برگزاری مسابقه، اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات گروهی بروید.

نظرتون رو برای ما کامنت کنید کمتر از ۳۰ دقیقه از ما پاسخ دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

معرفی اسکیما

نشانه گذاری اسکیما چیست

اگر شما دارید این مطلب را مطالعه میکنید پس حتما برای شما سوال شده است که نشانه ...
تیم تحریریه
18 فروردین 1401

بهترین منبع آموزش سئو

سئو به مجموعه ای از فعالیت هایی می گویند که به منظور بهینه سازی یک سایت در ...
تیم تحریریه
23 شهریور 1401
سئو تصاویر چیست؟

سئو تصاویر چیست؟

سئو تصاویر یکی از موضوعات مهم در بهینه سازی صفحات سایت است که باید به آن توجه ...
تیم تحریریه
13 مرداد 1401