شبکه اجتماعی
28%

برای ثبت درخواست اطلاع رسانی هنگام موجودی ، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

ورود به حساب کاربری
شبکه اجتماعی

مدیریت شبکه اجتماعی

تضمین بهترین کیفیت
دسته‌بندی خدمات ویژه
1نظر5.00
  • طراحی استراتژی یک ماه
  • ایجاد تقویم محتوایی
  • ایجاد طراحی قالب اینستاگرام
  • پشتیبانی ویژه و رایگان
  • افزایش فالوور و افزایش بازدید کننده
مشاوره رایگان

ارتباط با مشاوران فعال شده : ۰۲۱۷۷۷۱۶۵۷۹

نقد و بررسی اجمالی

در واقع مدیریت شبکه مجازی به معنای فرآیند ایجاد، برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل و درگیر شدن با محتوای ارسال شده در پلتفرم های پر کاربرد شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، اینستاگرام و توییتر می باشد. ممکن است یک مدیر رسانه اجتماعی برای دستیابی به مشتریان جدید به صورت آنلاین برای بهبود و حفظ شهرت یک برند استخدام شود.

مدیران شبکه های مجازی متخصصانی هستند که می توانند فعالیت های رسانه های اجتماعی را انجام دهند، از پاسخ به بازخورد مشتریان گرفته تا توسعه استراتژی هایی در مورد چگونگی دستیابی به اهداف بلندمدت بازاریابی با انتشار محتوای اصلی را ارائه دهند. با این حال، ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد استراتژی خود را کنترل کنید. در ادامه با سامانه فعال شده همراه باشید، تا نکات مربوط به مدیریت شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟

مدیریت رسانه های اجتماعی به معنای مدیریت تعامل شما با مخاطبین بالقوه و بالفعل در کسب و کارتان و همچنین مدیریت محتوایی است که تولید می کنید تا اعتماد مشتریان یا مخاطبین خود را برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما جلب کنید. بسته به جامعه هدف خود می توانید یکی از شبکه های اجتماعی یا پیام رسان های محبوب را در بین مردم انتخاب کنید و فعالیت و انتشار مطالب خود را آغاز کنید.

اما نکته مهم این است که مدیریت صحیح و استفاده عملی و حداکثر استفاده از شبکه های اجتماعی قدرتمندی مانند اینستاگرام، تنها به ارسال پست های روزانه در شبکه های اجتماعی کسب و کار شما محدود نمی شود؛ بلکه باید بتوانید تعامل موثری با مخاطبان خود داشته باشید. نرخ تعامل صفحه خود را ایجاد و افزایش دهید؛ زیرا تنها از این طریق می توانید احتمال دیده شدن صفحه خود توسط مخاطبین احتمالی خود را افزایش دهید.

رسانه های اجتماعی نقش کلیدی در چشم انداز کسب و کار دارند. در واقع، با 3.2 میلیارد نفر در شبکه های اجتماعی در سراسر جهان و 11 کاربر جدید در هر ثانیه اضافه می شود، به جرات می توان گفت که این شبکه های موجود به استانداردی جهانی تبدیل شده اند. ابزارها و خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا به این مخاطبان عظیم دست پیدا کنید و کمپین رسانه های اجتماعی را با تصمیم گیری های آسان تر راه اندازی کنید.

اگر می خواهید استراتژی رسانه های اجتماعی خود را شروع کنید، خدمات تخصصی وجود دارد که می توانید با آنها مشورت کنید. به عنوان مثال، می توانید از کارشناسان ” سامانه فعال شده ” بهترین بهره مندی را کنید.

جایگاه شبکه های مجازی در جهان امروزی

امروزه شبکه های مجازی بخش مهمی از زندگی بشر را تشکیل می دهند، اکثر افراد بدون دلیل خاصی و صرفا برای وقت گذرانی ساعاتی از روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. این یعنی پلتفرمی آماده برای داشتن یک تجارت سودآور با مشتریان بالقوه، اکثر ما فکر می کنیم مدیر به دنیا آمده ایم و در هر زمینه ای متخصص هستیم. این باعث شده است که ما دچار شکست های سنگینی شویم و از مسیر اصلی زندگی کاملاً منحرف شویم.

امروزه تقریباً 3 میلیارد نفر در سراسر جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که تقریباً هر یک از آنها عضو 5 شبکه اجتماعی هستند، 95 درصد از این افراد بین 18 تا 34 سال سن دارند که به معنی تعداد زیادی از مشتریان بالقوه است که شما باید با دانش مدیریتی خود آنها را به واقعیت تبدیل کنید.

برای شروع، ابتدا باید یک استراتژی خوب برای کسب و کار خود داشته باشید، یعنی مخاطب خود را به خوبی شناسایی می کنید و محصول خود را بر اساس نیاز آن ارائه می دهید یا کاری را انجام می دهید که محصول به آن نیاز دارد. پس از آن باید محتوای خوب و جذابی داشته باشید، می توان گفت که مطالب در فضای مجازی مانند ویترین فروشگاه است، پس سعی کنید ویترینی خاص و جذاب داشته باشید.

 پلتفرم های محبوب در شبکه های اجتماعی

حتما با بسیاری از این شبکه های اجتماعی آشنا هستید، در ادامه به معرفی سه پلتفرم مهم می پردازیم:

  • فیس بوک

به افراد کمک می کند با یکدیگر و مارک هایی که به آنها علاقه دارند ارتباط برقرار کنند. با ابزارهای رایگان کسب و کار، بینش و یک جامعه جهانی، فیس بوک همچنان می تواند به شما در رشد سازمان تان کمک کند. فرمت های موجود در فیس بوک؛ آنها پست ها و داستان ها هستند. شما همچنین می توانید گروه ها و مجالس میزبانی را تشکیل دهید که منجر به ایجاد یک جامعه می شود.

  • اینستاگرام

اینستاگرام جامعه ای پویا از افرادی است که به دنبال الهام گرفتن و کشف چیزهای مورد علاقه خود از جمله برندها و سازمان ها هستند. شما می توانید داستان برند خود را در اینستاگرام از طریق عکس، فیلم و استوری های تعاملی بگویید.

  • واتساپ

واتس اپ همچنین راهی برای تعامل با مخاطبان جهانی است. می توانید از واتس اپ برای ایجاد یک حضور تجاری، ارسال اطلاعات به مردم و پاسخگویی به مشتریان خود استفاده کنید. در واتس اپ می توانید پیام های متنی همراه با عکس، فیلم و گیفت ارسال کنید.

مدیریت شبکه مجازی چگونه است؟

مدیریت شبکه های اجتماعی مجازی شامل موارد زیر است:

تولید محتوا

یکی از نکات مهمی که همیشه باید به آن توجه کرد تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است. محتوا و شبکه های اجتماعی دو مفهوم جدایی ناپذیر هستند. اگر محتوا نباشد، شبکه های اجتماعی معنایی ندارند و اگر شبکه های اجتماعی وجود نداشته باشند، هیچکس از محتوایی که می خواهید به اشتراک بگذارید مطلع نمی شود. در تولید محتوا باید به جذابیت و خاص بودن محتوا توجه کرد. علاوه بر این جذابیت و خلاقیت محتوا نیز بسیار مهم خواهد بود. با توجه به اهمیت تولید محتوا لازم است برای جذابیت و زیبایی محتوا برای این کار زمان برنامه ریزی شود و روی محتوا تمرکز شود. ما می توانیم با استفاده از روش های مختلف محتوا تولید کنیم:

محتوای ویدیویی

با استفاده از ویدئوهای انگیزشی و آموزشی و همچنین ویدئوهایی با محتوای معرفی محصول می توانیم تاثیر مثبت و جذابی بر کاربران در شبکه های اجتماعی داشته باشیم. به طور کلی بازارهای ویدئویی در جذب کاربران بسیار موثر هستند. برای تولید محتوا برنامه ریزی درست و گروه مشارکتی داشته باشید. سعی کنید موضوعات بسیار متنوعی را پوشش دهید، اما باید توجه داشت که موضوع اصلی نباید حذف شود. با انتخاب تم ها و رنگ های مختلف سایت را هر هفته تغییر دهید. این رنگ ها و تم ها را متناسب با سال و ماه و حتی مناسبت ها هماهنگ کنید.

پرسیدن یک سری سوالات می تواند ذهن کاربران را در شبکه های اجتماعی به چالش بکشد و این نیز برای افزایش فروش بسیار مهم است. سؤالات می تواند شامل سؤالاتی در مورد محصولات شرکت، قیمت محصول و موارد دیگر باشد.

برای تأثیرگذاری بر کاربران و مشتریان، می توانید از فعالیت ها و جلسات ایده پردازان و اعضای تیم عکس بگیرید. به طور کلی سعی کنید از روند جلسات و فعالیت های خود عکاسی کرده و به اشتراک بگذارید. با برگزاری و اجرای کمپین ها و همچنین برگزاری مسابقات و حتی قرعه کشی با هشتگ خاص خود می تواند روشی برای تولید محتوا توسط کاربران باشد.

با ایجاد یک برند خاص شبکه های مجازی را مدیریت کنید

با توجه به افزایش روزافزون شبکه های اجتماعی و تنوع زیاد آن، با انتخاب و طراحی نامی مناسب، امکان فعالیت در حوزه ها و قسمت های بیشتری وجود خواهد داشت. با انتخاب نام مناسب می توان به جذابیت آن شبکه افزود و بر تعداد کاربران آن افزود. شما باید سعی کنید بتوانید شرکت یا برند خود را ثبت کنید، این تلاش باعث می شود تا کاربران و طرفداران سایت شما به راحتی آن را پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کنند. از این نام می توان به عنوان میانبر ذهنی برای کاهش زمان پردازش ذهنی استفاده کرد و جستجوی وب مشتریان را قادر می سازد اطلاعات را خیلی سریع دریافت کنند.

مدیریت موثر شبکه های مجازی

کسب و کارها و مشاغلی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، کاربران آنلاین زیادی را به خود جذب می کنند. افرادی که صفحه شخصی یک شرکت را دنبال می کنند، مشتریان وفادار تر و بهتری برای محصولات آن شرکت هستند. یک مدیر شبکه اجتماعی باید تعدادی از فعالیت ها را برای مدیریت شبکه های مجازی انجام دهد:

مدیریت در همه شبکه های اجتماعی
با استفاده از ابزارهای تحلیلی بر شبکه های اجتماعی کنترل کامل داشته باشید.
فعالیت نسبتاً بالا در شبکه های محبوب مانند اینستاگرام، فیس بوک و …
پاسخگویی به سوالات کاربران و مشتریان در صفحه سایت طبق سیاست های کاری.
طوفانی از افکار ایجاد کنید تا ایده های زیادی خلق کنید.

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

اگر در رسانه های اجتماعی تازه کار هستید، ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای شروع است. این سیستم عامل ها می توانند به شما در مدیریت کمپین ها با رابط های ساده و جامع که برای مبتدی ترین مدیران رسانه های اجتماعی طراحی شده اند، کمک کنند. علاوه بر این، ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی اغلب بسیار مقرون به صرفه هستند و بسیاری از آنها نسخه های رایگان را برای آزمایش قبل از خرید ارائه می دهند. در اینجا چند ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی مفید وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید کدام یک از پست های شما مفید بوده و کدام یک مفید نیستند.

  • Old Post

با استفاده از این ابزار می توانید یک بازه زمانی مشخص بین هر پست به اشتراک گذاشته شده، روزهای قبل از اشتراک گذاری و تعداد پست هایی که می خواهید به اشتراک بگذارید تعیین کنید. نسخه رایگان به طور خاص برای هدف قرار دادن شبکه های اجتماعی بزرگ (فیس بوک و توییتر) طراحی شده است. از جمله ویژگی های این ابزار برای تبلیغ همه چیز در سایت شما، به طور خودکار محتوای جدید و قدیمی را به اشتراک می گذارد تا همه چیز را در وب سایت شما تبلیغ کند. نکته دیگر برنامه ریزی سفارشی برای هدف قرار دادن مخاطب به صورت استراتژیک است.

نسخه حرفه ای آن با تمامی پلتفرم های رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، تامبنیل و … سازگار است. شما این امکان را دارید که هر پست را قبل از به اشتراک گذاشتن آن در رسانه های اجتماعی شخصی سازی کنید یا از یک الگو یا قالب استاندارد پیروی کنید.

  • Hoot suite

یکی از بهترین ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی برای ایجاد و مدیریت فعالیت های تجاری؛ سوئیت به جای مدیریت دستی هر یک از حساب های رسانه های اجتماعی خود، می توانید Hoot suite را باز کنید و همه آنها را از یک داشبورد مدیریت کنید. از این داشبورد، می‌توانید رسانه‌های اجتماعی خود را برای برنامه‌ریزی پیام‌ها، پیگیری مکالمات، مدیریت پروفایل‌های متعدد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی دیگر مدیریت کنید.

  •  MeetEdgar

این ابزار مانند یک خلبان خودکار برای حساب های شبکه اجتماعی شما عمل می کند. کارهای پیچیده زیادی را برای شما انجام می دهد و با فیس بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام سازگار است. این یک ابزار تجزیه و تحلیل نیست، بلکه فقط یک برنامه است. چیزی که Meet Edgar را بسیار متفاوت می کند، اتوماسیون آن است. می ‌تواند متون ارزشمندی را که می‌ توان از لینک‌ها بازیابی کرد، پیدا کرد و سپس بروزرسانی را انجام داد که با آنها سازگار است.

  • Buffer Publish

این یکی از قدیمی ترین ابزارهای رسانه های اجتماعی است که هدف اصلی آن برنامه ریزی پست ها است. این برنامه از فیس بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام پشتیبانی می کند و کاربران حرفه ای نیز می توانند بروز رسانی های مربوط به حساب پینترست خود را دریافت کنند. کاربران همچنین می توانند به سه حساب اجتماعی از جمله صفحات و گروه های فیس بوک خود به صورت رایگان متصل شوند.

سخن پایانی 

این روزها، شرکت ها پول زیادی را صرف ایجاد محتوای عالی برای فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و سایر رسانه های اجتماعی موجود می کنند. در هر کسب و کاری، دسترسی به مشتریان و مخاطبان مناسب بستگی زیادی به در دسترس بودن و فراگیر بودن شبکه های اجتماعی شما دارد. صرف زمان و منابع زیاد برای ایجاد پست‌های عالی در فیس ‌بوک و توییتر هیچ ارزشی نخواهد داشت، اگر ندانید چگونه تأثیر آنها را به طور مؤثر نظارت کنید. افزایش تعداد فالوورها تنها بخشی از داستان را بیان می کند.

بنابراین مدیریت رسانه های اجتماعی توسط تیم ” سامانه فعال شده ” به شما کمک می کند تا نقاط قوت خود را مانور دهید و همچنین تجربه برند قوی تری ایجاد کنید. وقتی در یک رسانه اجتماعی موفق شدید، به سراغ دیگری بروید. زمانی که مدیریت شبکه مجازی و فرآیند تولید محتوا را ساده کنید، مدیریت یک حساب دیگر آسان تر خواهد بود.

4.6/5 - (21 امتیاز)
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
امتیاز محصول
5.00از مجموع 0دیدگاه
پشتیبانی
خدمات
قیمت
همکاری
پیشنهاد
  • نگار حسنی 29 شهریور 1401

    مدیریت شبکه های اجتماعی اصلا کار راحتی نیست و واقعا تو زمینه سئو و گرفتن ورودی مقوله خیلی مهمیه تیم سامانه فعال شده ام واقعا از افراد دلسوز و زبده ای تشکیل شده و من خوشحالم از بابت همکاری باهاشون

    • تیم فنی 17 آبان 1401

      ممنونیم از دیدگاه شما خوشحالیم که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم

ارسال نظر برای این محصول
عنوان دیدگاه
ایمیل
متن دیدگاه
جنس
بدنه
کارایی
کیفیت
مقاومت

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید

ورود به حساب کاربری
نیاز به مشاوره دارید ؟

با کارشناسان ما بصورت رایگان گفتگو کنید