سئو داخلی چیست؟

دسته‌بندی‌ها بهینه سازی سایت
نویسنده تیم تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه 9 دقیقه

سئو به دو بخش سئو خارجی و سئو داخلی تقسیم شده است. سئو خارجی به فعالیت هایی گفته می شود که مربوط به سئو در خارج از سایت است. اما سئو داخلی مجموعه فعالیت هایی است که باعث می شود کاربران به راحتی با سایت شما ارتباط برقرار کنند و مربوط به کارهایی است که در داخل سایت انجام می شود تا سایت را با استانداردهای گوگل هماهنگ کنیم. یک پروژه خوب سئو معمولا از ترکیب سئو داخلی و خارجی استفاده می کند. اگر می خواهید درباره اینکه سئو داخلی چیست، اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با سامانه فعال …

سئو به دو بخش سئو خارجی و سئو داخلی تقسیم شده است. سئو خارجی به فعالیت هایی گفته می شود که مربوط به سئو در خارج از سایت است. اما سئو داخلی مجموعه فعالیت هایی است که باعث می شود کاربران به راحتی با سایت شما ارتباط برقرار کنند و مربوط به کارهایی است که در داخل سایت انجام می شود تا سایت را با استانداردهای گوگل هماهنگ کنیم. یک پروژه خوب سئو معمولا از ترکیب سئو داخلی و خارجی استفاده می کند. اگر می خواهید درباره اینکه سئو داخلی چیست، اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با سامانه فعال شده همراه باشید.

سئو داخلی On Page SEO

سئوی داخلی بهینه ‌سازی صفحات وب برای بهبود رتبه‎‌ بندی در موتورهای جستجو است. سئوی داخلی در واقع چیزی بالاتر از تولید محتوا است و به محتوا و کدنویسی می پردازد. یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی ارتباط محتوا با خواسته مخاطب است. در نتیجه برای افزایش این ارتباط در هنگام تولید محتوای صفحه، سعی دارد خواسته مخاطبان را برآورده کند. سئوی داخلی دو جنبه محتوا و سئو فنی را تحت پوشش قرار می ‎‌دهد؛ در نتیجه علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت، شامل بهینه ‌سازی عناوین، تگ های عنوان، متا، تصاویر و لینک دهی داخلی بین صفحات می باشد.

برای سئو داخلی چه فاکتورهایی مهم است؟

با توجه به موضوع و اهمیت محتوا، یک محتوای خوب باید فاکتورهای بسیاری را رعایت کند تا از نظر مخاطب و گوگل، دارای ارزش بالایی باشد. فاکتورهایی که باید در نوشتن محتوای سئو به آن ها توجه کنیم به شرح زیر است:

  • کاربرپسند بودن

برخی از افراد، برای کسب سود از سایت خود از تبلیغات کلیکی استفاده می‌ کنند. یعنی برای داشتن یک محتوای خوب، صفحه سایت خود را پر از تبلیغات می ‌کنند. هنگامی که گوگل سایتی را بررسی می کند به دنبال عناصری است که کاربر را به هدف هایش نزدیک کند.

حتی اگر یک سایت محتوا محور دارید، محتوای شما باید موضوع را به خوبی بیان کند. کاربران هنگامی که موضوعی را در صفحه  گوگل جستجو می ‌کنند با این صفحه ها روبرو می ‌شوند. اما این سایت ها معمولا برای کاربران خوشایند نیست به همین دلیل ترجیح می دهند از این سایت خارج شوند؛ در نتیجه بهتر است به دنبال ایجاد محتواهای کاربرپسند باشید تا مخاطبان به سایت شما علاقه مند شوند.

  • محتوای منحصر به فرد

اینترنت سرشار از محتوا است، اما شما باید اطمینان داشته باشید که محتوای شما منحصر به فرد است. پیشنهاد می کنیم برای داشتن سایتی که مورد توجه مخاطبان باشد به دنبال ایجاد محتوای خاص باشید. بهتر است پس از جستجوی منابع، موضوعات را به زبان خود بیان کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد و از منابع به هیچ عنوان کپی نکنید.

  • عمق مطالب

محتوا نقش بسیار مهمی در سئو داخلی SEO دارد. شما باید محتوای مناسبی را برای سایت خود ایجاد کنید، طوری که برای مخاطب ارزش ایجاد کند. باید به این نکته توجه کنید، هنگامی که شما یک محتوای کوتاه ایجاد می‌ کنید، نمی ‌توانید درباره آن موضوع به طور کامل توضیح دهید؛ در نتیجه محتوای کم و بی ‌ارزش امتیاز خوبی از گوگل دریافت نخواهد کرد. شما باید مطالبی را روی سایت خود قرار دهید که علاوه بر طول مناسب، دارای عمق خوبی هم باشد، به این معنی که محتوا باید آنقدر عمیق باشد که مطالب برای مخاطبان به خوبی بیان شود.

  • اعتبار مطالب

یکی از فاکتورهای مهمی که در سئو داخلی سایت بسیار مهم هست، اعتبار مطالب است. گوگل این قابلیت را دارد که محتوا را آنالیز کند و مطالب را با محتوای سایت ‌های بزرگ و معتبر مطابقت دهد تا میزان اعتبار مطلب شما را ارزیابی کند.

  • کلمات کلیدی

استفاده کردن از کلمه کلیدی در سئو داخلی بسیار مهم است. در گذشته الگوریتم گوگل به این صورت بود  که هر چقدر شما از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می ‌کردید، نتیجه بهتری از گوگل دریافت می کردید. اما امروزه الگوریتم گوگل به سمت کاربر پسند بودن محتوا کشیده شده است و تمرکز بیشتری بر روی مفهوم محتوا دارد؛ در نتیجه شما باید به این نکته توجه کنید که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید؛ زیرا علاوه بر دریافت نکردن امتیاز گاهی جریمه نیز خواهید شد.

  • بهینه سازی تصاویر

تصاویر باید برای گوگل بهینه شوند در صورتی که از تصاویر در محتوای خود استفاده نمی ‌کردید، باید از این به بعد استفاده کنید و اگر هم از تصاویر فقط استفاده می ‌کردید، باید آن ها را بهینه سازی کنید. بهتر است در تصاویر از کلمه کلیدی و مرتبط با موضوع تصویر استفاده کنید. این کار باعث می شود اگر تصویر نیز برای کاربر نشان داده نشود با استفاده از متن متوجه خواهد شد که هدف از آن تصویر چیست.

اما باید به این نکته توجه کنید که باید حجم عکس پایین باشد تا به سرعت نمایش داده شود و به کیفیت و جذابیت تصاویر نیز دقت کنید. در حالت کل تصاویر دو مزیت دارند به بهبود تجربه کاربری می انجامند و به سئو سایت کمک می کنند.

سئو داخلی چیست؟

  • تگ ‌های بدنه

تگ‌ های بدنه در واقع عبارت‌ های وسط محتوا می باشد که مطلب شما را از یکنواختی در می ‌آورند. هنگامی که سایت شما دارای ظاهر مناسبی نباشد باعث خستگی کاربران می شود و ممکن است صفحه را ترک کنند. اما اگر شما از تگ ‌بندی مناسب در سایت خود استفاده کنید، کاربران می دانند در کدام قسمت مطالبی را که نیاز دارند را پیدا کنند. تگ‌ های سرفصل از شماره 1 تا 6 شماره ‌گذاری شده است که به صورت H1 تا H6 نمایش داده می ‌شوند.

اولین فاکتوری که گوگل برای موضوع صفحه به آن توجه می ‌کند، تگ H1 صفحه است که ماهیت محتوای صفحه است. هر صفحه سایت باید حداکثر یک H1 و حداقل یک H2 داشته باشد تا گوگل بتواند درک بهتری از صفحه پیدا کند. هنگامی که از تگ ‌ها به صورت اصولی استفاده کنید و بدنه محتوایی خود را با تگ دسته ‌بندی کنید، گوگل امتیاز خوبی به شما خواهد داد. همچنین اگر در تگ‌ های خود مخصوصا تگ های H2 و H3 از کلمات کلیدی استفاده کنید، در سئو داخلی تاثیر زیادی خواهد داشت.

  • متا تگ عنوان

تگ های بسیاری در Html وجود دارد، یکی از این تگ ها در سئو متا عنوان است. عنوان در واقع عبارتی است که کاربران به صورت یک لینک در صفحه نتایج جستجو مشاهده می کنند که با کلیلک بر روی آن به سایت مورد نظر انتقال داده می شوند. تگ عنوان در سئو و در تبلیغات کلیکی گوگل باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما می شود. شما باید به این نکته توجه کنید که عنوان صفحات بهتر است کوتاه باشد زیرا گوگل عنوان هایی که خیلی طولانی باشند را خواهد شکست. همچنین بهتر است که از خود کلمه کلیدی اصلی صفحه در عنوان استفاده کنید.

  • لینک دهی داخلی

لینک دهی داخلی به سئو داخلی کمک بسیاری می کند و به عنوان ارتباط بین مطالب در سایت است. هنگامی که شما به یک مطلب لینک می ‌دهید این امکان وجود دارد که کاربر به صفحات دیگر سایت شما سر بزند و مدت بیشتری در سایت شما باقی بماند در نتیجه گوگل به مطالب شما ارزش می ‌دهد. استفاده از لینک های داخلی به افزایش ماندگاری کاربران در سایت نیز کمک بسیاری می کند و به راحتی موضوعات مرتبط  را یافته و از آن ها استفاده می کنید. همچنین لینک دهی تاثیر مستقیم بر روی سئو صفحات سایت شما خواهد داشت.

  • لینک دهی خارجی

گوگل می‌ خواهد که هر محتوا تمام نیازهای مخاطبان را پوشش دهد. در نتیجه بهتر است در صفحه، حداقل به یک منبع معتبر لینک دهید و مخاطب را به سایتی دیگر، هدایت کنید. پیشنهاد می کنیم مطالب خود را به صفحات مرتبط با مطالبی که دارید و در سایت های معتبر لینک دهید.

متای توضیحات 

متا توضیحات راهی برای نشان دادن این است که مخاطب می تواند مطالبی که نیاز دارد را در آن صفحه بیابد. متا توضیحات از عوامل رتبه بندی گوگل نمی باشد، بلکه توسط موتورهای جستجو خوانده می شود تا اطمینان حاصل شود که محتوای سایت شما با عبارت جستجو شده توسط کاربران ارتباط دارد. اگر متا توضیحات در صفحه نمایش نتایج جستجو نشان داده شود، می تواند نرخ کلیک سایت شما را افزایش دهد. پیشنهاد می کنیم برای تمام صفحات خود از توضیحات متا استفاده کنید.

همیشه بهینه سازی ویدیو را انجام دهید

این امکان وجود دارد که شما علاوه بر تصاویر از فیلم ها نیز در صفحه خود استفاده کنید. استفاده از ویدیو در محتوای شما باعث افزایش مخاطبان برای سایت شما خواهد شد. اما هنگام بهینه سازی محتوای ویدیو باید نکاتی را رعایت کنید که به شرح زیر است:

  1. عنوان ویدیوی شما باید کوتاه، جذاب و شامل کلید اصلی شما باشد.
  2. توضیحی کامل از ویدیوی خود اضافه کنید که موضوع مورد بحث شما را بیان کند.
  3. این اطمینان را حاصل کنید که ویدیو شما با سایر مطالب مرتبط است.
  4. قرار دادن یک ویدیو در صفحه شما باعث می شود که مخاطبان را بیشتر جذب کند و باعث می شود محتوای شما را بهتر درک کنند.
    می توانید برای ویدیو زیرنویس اضافه کنید تا کاربرپسند باشد.

نظرات در سئو داخلی

بسیاری از افراد معتقد هستند که با پیدایش رسانه های اجتماعی، نظرات وبلاگ دیگر مهم نیست در صورتی که اشتباه است و نظرات بسیار مهم است؛ زیرا اگر افراد مطالب شما را دوست داشته باشند و با صفحه شما ارتباط داشته باشند، می تواند سئو داخلی شما را تقویت کند. برای استفاده بهینه از نظرات بهتر است، از انتشار نظراتی که به صورت عمومی است خودداری کنید، فقط نظرات مربوط به محتوای صفحه و ارزش افزوده را تأیید کنید، هنگامی که کاربران از یک نام واقعی استفاده نمی کنند، نظرات را تأیید نکنید و سعی کنید به نظرات کاربران پاسخ دهید تا افراد بیشتری به اظهار نظر تشویق شوند.

چگونه سرعت سایت را بالا ببریم ؟

با استفاده از فشرده سازها، بهینه سازی تصاویر و مدیاها، فعال سازی کش مرورگرها، انتخاب هاست های سریع، محدود کردن تبلیغات و حداقل کردن تعداد ریدایرکت ها این امکان وجود دارد که سرعت سایت را بالا ببریم.

سخن پایانی

سئو داخلی بهینه سازی قسمت های مختلف سایت شما است که بر رتبه بندی موتور جستجو تأثیر بسیاری دارد. طوری که سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شود و توسط تعدادی از عوامل رتبه بندی مانند قابلیت سرعت صفحه، محتوای بهینه شده، کلمات کلیدی، برچسب های عنوان و… تعیین می شود.

شما با تولید محتوای با کیفیت، مناسب و کاربرپسند، لینک ‌سازی اصولی، بهینه‌ سازی محتوا و استفاده درست از متاتگ ‌ها می ‌توانید به سایت خود کمک کنید تا به صفحات اولیه گوگل راه پیدا کند؛ در نتیجه باید سئو داخلی را جدی بگیرید اینها تنها بخشی از مواردی است که باید برای سئو داخلی در نظر داشته باشید. سامانه فعال شده به عنوان بزرگترین مجموعه سئو محور برای تولید محتوای وب سایت، ایجاد استراتژی سئو وب سایت، مشاوره حرفه ای سئو، افزایش سرعت لود ، طراحی سایت و  ایجاد محتوای چند رسانه ای می باشد.

4.8/5 - (6 امتیاز)
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
  • علی 2 سال پیش

    خیلیی دنبال این محتوا گشتم ممنونم ازتون

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید