معرفی نرخ کلیک یا CTR

تیم تحریریه
14 فروردین 1401
5/5 - (2 امتیاز)

نرخ کلیک یا CTR چیست ؟

عبارت CTR مخفف Click Trough Rate که معادل فارسی CTR میشه نرخ کلیک نام برد و اگر بخوایم راحت تر نرخ کلیک یا CTR رو معرفی کنیم

(نمایش یا ایمپرشین) / (کلیک) = CTR یا نرخ کلیک

و موضوع نرخ کلیک فقط در موتورهای جستجوی گوگل نیست بلکه در تبلیغات و ایمیل و …. هم می توان از CTR نام برد و استفاده کرد.

اولین بار CTR توسط چه شرکتی معرفی و استفاده شد

برای اولین بار نرخ کلیک در سال ۱۳۷۶ توسط شرکت AT&T یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی در امریکا معرفی و استفاده شد.

شرکت مخابراتی AT&T  برای ارائه گزارش تبلیغ بنری خود که در سال ۱۳۷۶ انجام داده شروع به ارائه یک گزارش از روند نمایش بنر و کلیک های جذب شده صحبت کرد که این همکاری با وب سایت HotWired انجام شده و مجموعه HotWired جز اولین مجله های اینترنتی بود

شرکت AT&T در گزارش خود بیان کرد که تبلیغ های بنری خود بیش از ۴۰ درصد کلیک را جذب کرده است و AT&T اولین مجموعه ای بود که مفهوم CTR را به وجود آورد.

بهترین راهکار های افزایش نرخ کلیک یا CTR

  • بهینه سازی عنوان صفحه یا (Meta title)

عنوان صفحه یا متا تایتل چیه ؟ وقتی شما در وب سایت خود یک صفحه ای را ایجاد میکنید اولین موردی که در وب سایت خود قرار میدین عنوان محتوا هست یا عنوان صفحه است و هر چقدر بتونید عنوان جذاب تری رو تولید کنید باعث جذب بیشتر کاربران می شود به طور مثال دو عنوان را با هم مقایسه میکنیم

به عنوان بالا کمی دقت کنید این عنوان اصلا جذاب نیست ما با کلمه ( افزایش سرعت لود ) این صفحه را پیدا کردیم کمی به عنوان بالا دقت کنید شما باید از عنوان های جذاب استفاده کنید تا کاربر جذب صفحه شما بشه به طور مثال : اگر شما در حال گردش در پاساژی هستین مغازه های که از عنوان های تخفیف و فروش ويژه استفاده کردن شما رو جذب میکند و وقتی ظاهر مغازه مورد نظر شما جذاب باشد شما حتما از اون مغازه دیدن می کنید. عنوان هر چقدر جذاب باشه باعث افزایش فروش و افزایش کلیک میشه ما برای شما یک عنوان برتر آماده کردیم که بتونید ازش الگو بگرید

عنوان بالا به سه قسمت تبدیل شده که باعث افزایش مشتری و جذب کلیک و جز لینک یک گوگل باشه

  • استفاه از کلمه انگلیسی
  • استفاده از عدد
  • استفاده از ایموجی

باز هم می تونی عنوان جذاب تر تولید کنی ولی باید تو تولید عنوان سعی کنی و تلاش کنی هر چقدر عنوان بهتری داشته باشی یک قدم برای رسیدن به کلیک بیشتر نزدیک تر میشی

حالا شما به ما چند عنوان جذاب معرفی کنید تا با نام شما و ادرس وب سایت شما در این بخش مطرح شه.

  • توضیحات یا متادسکریپشن

عنوان جذاب داشته باشی ولی توضحیات جذاب ندی نمی تونی کاربر رو راضی کنی تا وارد وب سایت بشه سعی کن رو توضحیات محتوات کار کنی فکر کن میخوای محصولی رو بفروشی ولی باید در دو خط به مشتریت توضیح بدی و راضیش بکنی که این محصول رو ازت بخره و عنوان محتوا یا محصول هم همین قدر مهم و جذابه

  • استفاده اسکیما (Markup Schema)

قبل از هرچیزی میخوام بهتون اسکیما را معرفی کنم Schema یک ابزار نشانه گذاری است که نوعی کد هست که داخل صفحه مورد نظر خود قرار میدین و به موتور های جستجو کمک میکنی تا اطلاعات بیشتری درمورد صفحه مورد نظر داشته باشه مثل ساعت کاری و مبلغ محصول و کد محصول و سوالات متداول و نوع کار وب سایت و…. می باشد و این ابزار باعث افزایش نرخ کلیک وب سایت شما هم میشه و باعث میشه کاربر رو بیشتر جذب خودش بکنه.

استفاده از اسکیما کار سختی نیست و نیازی هم نداره از طراح وب سایت یا برنامه نویس استفاده کنید شما می توانید به راحتی آب خوردن از Schema استفاده کنید و شما می توانید با نصب افزونه های رنک مث و یواست سئو از این خدمات استفاده کنید و این افزونه ها کاملا رایگان هست

ما سعی کردیم کوتاه ترین و بهترین روش های افزایش CTR را به شما آموزش بدیم و اگر شما همه زیرساخت های سئو خود را رعایت کرده باشید با راهکار های که گفته شده شما می تونید افزایش بازدید داشته باشید و به این مورد هم توجه کنید هر چقدر صفحه شما بازدید کننده داشته باشه باعث بهبود سئو وب سایت شما هم میشه

کار های که باعث افت نرخ کلیک یا CTR

  • بازدید فیک یا جعلی

خیلی از وبمستران به فکر این هستن که با افزایش بازدید فیک و جعلی بتوانند رتبه خیلی خوبی را به دست بیارین و حتی سیستم های در داخل ایران طراحی شده که به کاربران پول پرداخت میکنند تا وارد صفحه وب سایت شما بشن و در وب سایت شما کلیک کنند و به گفته خودشون هیچ ضرری نداره و باعث افزایش رتبه وب سایت شما هم میشه ولی من با این کار کاملا مخالفم چون گوگل انقدر درحال توسعه الگوریتم های خودش هست که به شما اجازه نمیده با کار های فیک بتونید رتبه خوبی را به دست بیارید

حالا شما فکر کن تونستی با کلیک های فیک رتبه به دست بیاری و اگر یک روز این سیستم کار نکنه یا تعداد بالای برای شما ورودی ارسال کنه گوگل شک میکنه و شاید کل بازدید خودتون رو برای یک کلمه از دست بدین و ما به شما پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان کار فیک انجام ندین شاید دیر به صفحه یک گوگل برسین بهتر از اینه که گوگل متوجه بشه و شما رو از لیست خودش حذف کنه

  • کلمه کلیدی تکراری در عنوان و توضیحات

شاید شما هم فکر کنید اگر من کلمه کلیدی را در عنوان و توضیحات هر چقدر بیشتر به کار ببرم می تونم رتبه خوبی رو داشته باشم باید بگم اصلا این مدلی نیست شما با این کار عنوان و توضیحات جذاب رو از دست میدن و کاربران هیچ وقت رو چنین صفحه های کلیک نمیکند و گوگل هم در تلاش هست وب سایتی رو به کاربران خودش نشون بده که بتونه تمام نیاز کاربران را برطرف کنه و با تکرار کلمه کلیدی شما به هیچ عنوان نمی تونید افزایش نرخ کلیک را به دست بیارید و باعث افت هم میشه

نتیجه درباره افزایش CTR یا نرخ کلیک

می تونم بهتون بگم با داشتن عنوان و توضیحات جذاب شما می تونید افزایش نرخ کلیک داشته باشید نه قرار بکلینک بزنید نه قرار رپورتاژ‌ آگهی بزنید نه چیزی دیگه ای و قرار هم نیست شما کار سختی رو انجام بدین فقط با استفاده از کلمه های کلیدی جذاب کاربران خود را بیشتر کنید هر چقدر جذاب تر باشد کاربران بیشتری جذب صفحه شما میشن ولی باید این مورد هم ذکر کنم که قبل از هرچیزی باید به این فکر کنید که وقتی کاربر وارد وب سایت شما میشه بتونید تمام رضایت کاربر رو به دست بیارید و دیگر کاربر از صفحه شما خارج نشه و وارد صفحه وب سایت رقیب شما نشه

اگر سوالی داشتین تیم ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات سئوی شماست همین حالا می تونید سوالات خود را در کامنت مطرح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

بهترین افزونه‌ های سئو

با پیشرفت سایت‌های وردپرسی، نیاز به سئو برای بهینه‌سازی وردپرس یک امر طبیعی است. همه‌ی مدیران سایت‌های ...
تیم تحریریه
14 مرداد 1400

آشنایی کامل با مشاوره سئو

دنیای اینترنت و دیجیتال، روزبه‌روز در حال پیشرفت است و طرفداران بسیار زیادی به خود جلب کرده ...
تیم تحریریه
17 شهریور 1400

معایب سوشال بوکمارک

بسیاری از وب سایت‌ها هستند که امکان ذخیره و اشتراک گذاری صفحات وب سایت را به ما ...
سعید حسینی
01 اردیبهشت 1401