تأیید سایت در گوگل ادسنس

شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس

دسته‌بندی‌ها مقالات آموزشی
نویسنده تیم تحریریه
زمان مورد نیاز برای مطالعه 7 دقیقه

شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس در ایران شرایط دشواری است؛ به همین دلیل، بسیاری این کار را به متخصصین توانمند این حوزه می سپارند. تولید محتوای جذاب و یونیک یکی از مهم ترین عوامل کسب درآمد بالاتر از گوگل ادسنس به عنوان یک سرویس تبلیغاتی غیر رایگان است. در این میان، سامانه فعال شده برای تولید محتوایی جذاب و خلاقانه به شما در این حوزه کمک می کند و حتی شرایط ثبت نام در این سرویس را آسان خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید. گوگل ادسنس چیست؟ قبل از این که در مورد شرایط …

شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس در ایران شرایط دشواری است؛ به همین دلیل، بسیاری این کار را به متخصصین توانمند این حوزه می سپارند. تولید محتوای جذاب و یونیک یکی از مهم ترین عوامل کسب درآمد بالاتر از گوگل ادسنس به عنوان یک سرویس تبلیغاتی غیر رایگان است. در این میان، سامانه فعال شده برای تولید محتوایی جذاب و خلاقانه به شما در این حوزه کمک می کند و حتی شرایط ثبت نام در این سرویس را آسان خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

گوگل ادسنس چیست؟

قبل از این که در مورد شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس صحبت کنیم، بهتر است در مورد گوگل ادسنس کمی توضیح دهیم. گوگل ادسنس (Google AdSense) یک نوع سرویس تبلیغاتی غیر پولی است. ناشران تبلیغ Display Network می توانند از تبلیغ هایی نظیر  تبلیغات بنری، تصویری، متنی و حتی ویدئویی استفاده کنند. گوگل، تبلیغات را دسته بندی و مدیریت می کند و شما به 2 صورت CPM و CTR میتوانید به کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس بپردازید. باید سایت مورد نظر شما غیر فارسی زبان باشد، محتوایی جذاب و ترغیب کننده تولید کنید و سپس تبلیغات را در سایت خود قرار داده و به کسب درآمد از این طریق بپردازید.

بررسی شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس و نحوه انجام آن

حال که در مورد شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس قصد داریم با شما صحبت کنیم، بهتر است به عنوان مثال سایت وردپرسی را مدنظر قرار دهیم. ما در ابتدا باید در گوگل ادسنس یک حساب به وجود آورید و این حساب با جیمیل کارساز است. حال که حساب جیمیل خود را فعال کرده اید، نوبت به آن رسیده است که درخواست خود را ارسال کنید تا مورد بررسی گوگل ادسنس قرار بگیرد. (این بررسی توسط گوگل ادسنس ممکن است چند هفته طول بکشد، پس صبور باشید.)

زمانی که گوگل ادسنس حساب شما را تأیید کند، وارد حساب خود می شوید تا کد تبلیغاتی خود را دریافت کنید. کدی که دریافت می کنید همان کدی است که برای نشان دادن تبلیغات در وب سایت خود به آن نیاز دارید. البته تبلیغات خودکار به وجود آمده است و شما باید کد تبلیغاتی خود را وارد کنید تا گوگل تصمیم گیری کند که در هر صفحه می توان از چند و چگونه تبلیغاتی استفاده کرد.

برای اضافه کردن گوگل ادسنس به وردپرس چه کنیم؟

در ابتدای کار لطفاً مشخص کنید که تبلیغ باید در کدام قسمت سایت نمایش داده شود و سپس به فکر اضافه کردن گوگل ادسنس به وردپرس باشید، به این دلیل که این یکی از شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس به حساب می آید.

معمولاً نوار کناری می تواند گزینه مناسبی برای نمایش تبلیغات باشد که شما به ابزارک های وردپرس برای این کار نیاز دارید. برای استفاده از این ابزارک ها باید به صفحه Appearance مراجعه کنید و سپس Custom HTML که یک نوع ویجت است را به قسمت ابزارک مورد نظر خود کشیده و سپس رها کنید، حال نوبت قرار دادن کد Google AdSense است.

اضافه کردن کد تبلیغاتی به صورت دستی

منوی تبلیغات را در سمت چپ را انتخاب کنید و روی آن کلیک کرده و با برگه By ad unit آن را جابجا کنید. حال نوبت به کلیک روی Create New Ad رسیده است که در این قسمت باید نوع تبلیغ خود را انتخاب کنید که با 3 نوع تبلیغ درون مقاله، درون فید و نمایشی رو به رو می شوید و پیشنهاد ما شروع با تبلیغات نمایشی است. بعد از انتخاب نوع تبلیغ خود، طبیعتاً مشخص کردن نوع و اندازه تبلیغ را هم باید فراموش نکنید.

حال نوبت به Ad Size می رسد که شما را با اندازه های محبوب تبلیغ روبرو می کند. خاطر نشان می کنیم که در این قسمت، این اختیار را دارید که واکنش گرا بودن تبلیغات خود را هم مشخص کنید و این یک امتیاز مثبت برای گوگل ادسنس است و برای ادامه روی Create کلیک کنید.

در این شرایط گوگل ادسنس برای شما کد تبلیغاتی را به وجود می آورد و این کد را باید آیدی واحد تبلیغ و آیدی نویسنده در نظر گرفت. این نکته را هم به خاطر بسپارید که با Google AMP سایت، کپی کد صفحه های AMP را هم نباید نادیده گرفت.

اضافه کردن کدتبلیغاتی به صورت خودکار

تبلیغات خودکار گوگل ادسنس یکی از اقدامات ویژه گوگل است. تنها باید کد مورد نظر را که قبلاً در هنگام ثبت نام و پروسه های این چنینی دریافت کرده اید به سایت خود اضافه کنید. سپس گوگل ادسنس اندازه، نوع و مکان تبلیغ را مشخص می کند. ناگفته نماند که این مدل تبلیغات، هزینه بیشتری می طلبد. البته همیشه عیب و ایرادهایی هم برای هر روشی وجود دارد و عیب این چنین تبلیغاتی هم می تواند قیمت بالای تبلیغات باشد.

برای اضافه کردن کد تبلیغاتی به صورت خودکار، وارد حساب کاربری خود می شوید، تب Ads را انتخاب می کنید و سپس روی گزینه دریافت کد کلیک می کنید تا گوگل ادسنس به تولید خودکار کد بپردازد. کدی با آیدی نویسنده برای شما تولید می شود و شما روی صفحه نمایش می توانید مشاهده کنید. (توصیه ما به شما کپی کد در ویرایشگر و جایگذاری آن است.)

کدی که به صورت خودکار برای تبلیغات در نظر گرفته شده است، در کلیه قسمت های وب سایت شما تبلیغات را به نمایش می گذارد. یعنی کد باید به کلیه صفحات کع قصد تبلیغ نمایش دارید را اضافه کنید. در قالبی مانند وردپرس، فایل header.php می تواند بسیار به کار آید تا کد را به این فایل اضافه کنید. (چنانچه تم تغییر کند یا حتی بروزرسانی شود، کد تبلیغاتی هم ناپدید خواهد شد و به همین دلیل، استفاده از افزونه Insert Headers و Footers توصیه ما به شما است.) حال باید به صفحه تنظیمات بروید تا کد را بتوانید در بخش هدر جایگذاری کنید.

چگونه از گوگل ادسنس درآمد کسب کنیم؟

شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس را مورد بررسی قرار داده ایم. حال نوبت آن رسیده است که در مورد نحوه کسب درآمد از گوگل ادسنس با شما صحبت کنیم. این نوع سرویس تبلیغاتی، کاملاً رایگان است و این مهم ترین امتیازی است که می توان در نظر بگیرید. متأسفانه در ایران به راحتی نمی توان از خدمات این سرویس استفاده کرد و این واقعاً جای تأسف دارد!

شما برای کسب درآمد از این سرویس، باید به تولید محتوایی جذاب، خلاقانه و منحصر به فرد توجه بیشتری نشان بدهید. محتوای تکراری به سرعت توسط موتورهای جستجوگر بررسی می شوند و حتی استفاده از نرم افزار Article Spinning هم می تواند به تشخیص محتوای تکراری کمک کند. زمانی که بازدید کننده از سایت کاهش پیدا کند، طبیعتاً گوگل ادسنس هم درآمد شما را کم می کند و حتی زمانی که به این شگرد غیر اخلاقی (تولید محتوای تکراری) پی ببرد، شما را جریمه می کند، یعنی نام صاحب دامنه و دامنه وب سایت را در لیست سیاه خود قرار می دهد.

اگر بخواهیم یک خط مش به شما معرفی کنیم، تولید محتواهایی در حوزه پزشکی، بیمه و اقتصادی را می توان جزء پربازده ترین ها معرفی کرد. معمولاً ترافیک سایت، نوع محتوا، تعداد آگهی دهنده ها و موقعیتی که برای تبلیغات گوگل ادسنس در نظر گرفته شده اند، همگی جزء عوامل مؤثر در برآورد درآمد از این سرویس تبلیغاتی است.

استفاده از گوگل ادسنس در ایران

طبق شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس در ایران، این سرویس تحریم است. اگر دوست و آشنایی در خارج از ایران دارید که ساکن است، می توانید از آدرس وی برای ثبت نام استفاده کنید. بعد از انجام ثبت نام کدی از طریق نامه به آدرس مورد نظر ارسال می شود و تأیید حساب کاربری را باید 1 هفته الی 1 ماه در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که میزان سابقه سایت هم بسیار موضوع مهمی برای این سرویس است. با این حساب، به اهمیت تولید محتوای یونیک پی ببرید و به هیچ عنوان آن را نادیده نگیرید. به هیچ عنوان به صورت پشت سر هم و به قول معروف پی در پی نیابد ثبت نام کنید که شانس خود را بسیار پایین می آورید؛ همچنین، پسوند ir را گوگل ادسنس قبول نمی کند و باید از پسوند جهانی com استفاده کنید.

البته این نکته را نادیده نگیرید که زبان سایت هم باید انگلیسی، عربی، فرانسوی و هر نوع زبانی به جزء زبان فارسی باشد. بعد از ثبت نام لطفاً از آی پی های ایرانی استفاده نکنید که در حساب کاربری خود دچار مشکل خواهید شد.

سخن پایانی

به بررسی شرایط تأیید سایت در گوگل ادسنس پرداخته ایم. امروزه راه های کسب درآمد از گوگل بسیار زیاد است و گوگل ادسنس یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید ولی باید با شرایط و قوانین آن آشنا باشید که در این محتوا به این شرایط اشاره شد. به هر حال با وجود تحریم های داخلی، توصیه ما به شما این است که این کار را به متخصصین ما در مجموعه سامانه فعال شده بپردازید، این چنین از نتایج به وجود آمده رضایت بیشتری به دست خواهید آورد و می توانید در حوزه نت به کسب درآمد بالایی دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید