نقد و بررسی اجمالی
در چند دهه اخیر شاهد آن هستیم که تبلیغات، چهره جدیدی به خود گرفته اند. بسیاری از افراد از این چهره جدید تبلیغات که به صورت آنلاین است برای معرفی کالا و محصولات خود استفاده می کنند. از بین بسیاری از تبلیغات آنلاین بهترین گزینه گوگل ادز است که یک سیستم فوق العاده تبلیغاتی آنلاین به شمار می آید. برای بهره مندی از این نوع تبلیغ باید مراحل و پروسه هایی را پشت سر بگذارید. اگر شما قصد دارید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به جهانیان معرفی کنید پس با ما همراه باشید.
گوگل ادز چیست؟
همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی بی نظیر است که با آن به راحتی می توانید محصولات و خدمات خود را به جهانیان معرفی نمایید. اما اگر بخواهیم کامل تر توضیح دهیم باید بگوییم گوگل ادز یک نمونه از بازاریابی PPC است. نحوه عملکرد آن به صورت کلیک است؛ یعنی بابت هر کلیک باید مبلغی به گوگل پرداخت کرد. بهترین و مناسب ترین گزینه برای جذب لید و تبدیل تک تک آن ها به مشتری به شمار می آید. گوگل ادز می تواند به راحتی بستری برای ایجاد کمپین تبلیغاتی هدف دار به وجود آورد.
کمپین گوگل ادز
به جرئت می توان گفت که ایجاد کمپین بخشی از ابتدایی ترین مراحل ساخت اکانت گوگل ادز به شمار می آید، اما ایجاد این کمپین همیشگی نیست. شما می توانید با مراجعه به سایت activated که جزء بهترین ها در این زمینه است یک اکانت گوگل ادز بدون کمپین را در کمتر از چند دقیقه راه اندازی و بسازید. حال اگر قصد دارید در گوگل ادز تبلیغ کنید، قبل از راه اندازی و ساخت آن باید نسبت به نحوه عملکرد آن اطلاعاتی را کسب نمایید.
عملکرد گوگل ادز
عملکرد گوگل ادز این گونه است که شما برای بازدید بیشتر نیاز به کلمات کلیدی دارید. این کلمات کلیدی باعث می شوند در گوگل ادز جزء اولین ها باشید. همین امر در بالا بردن ترافیک و کلیک نقش بسزایی دارد. اگر بخواهید در بهینه سازی موتور جستجوگر موفق باشید باید از ابزار گوگل ادز استفاده نمایید. عملکرد گوگل ادز مدت زمان رسیدن به موفقیت را به حداکثر می رساند.
مراحل ساخت گوگل ادز
با ما همراه باشید تا مراحل ساخت گوگل ادز را مرحله به مرحله مرور کنیم.
- ورود به سایت
- ورود به حالت Expert
- عبور از مرحله کمپین تبلیغاتی
- تکمیل کردن اطلاعات
- ورود به گوگل ادز
- ورود به سایت
برای ساخت گوگل ادز خود باید وارد مرورگر گوگل شوید، سایت Google Ads را انتخاب کنید. sing in گزینه است که باید روی آن کلیک کنید. حال روی عبارت New Google Ads Account کلیک کنید. تمامی این گزینه ها و عبارت ها را قبل از ورود به ایمیل خود باید انجام دهید. بعد از ورود به سایت به سراغ حالت Expert می رویم.
- ورود به حالت Expert
در بالا توضیح دادیم که می خواهیم یک اکانت بدون ایجاد کمپین داشته باشیم. در این قسمت مرورگر گوگل از شما یک سوال در مورد این که چه چیزی را می خواهید تبلیغ کنید می پرسد. سوال این قسمت را نادیده بگیرید و از آن عبور کنید. عبارت Switch to Expert Mode در پایین صفحه قرار دارد، روی آن کلیک کنید، تا به مرحله بعدی راه یابید.
- عبور از مرحله کمپین تبلیغاتی
Create an Account Without a Campaign عبارت آبی رنگی است که شما بعد از عبور از ایجاد کمپین تبلیغاتی مشاهده می کنید. روی این عبارت کلیک کنید. بعد از عبور مرحله کمپین تبلیغاتی به سراغ مرحله بعدی یعنی تکمیل کردن اطلاعات می رویم.
- تکمیل کردن اطلاعات
در این قسمت از گوگل ادز شما باید اطلاعات مربوط به کسب و کار و تجارت خود را وارد کنید. در این مرحله دقت خود را بالا ببرید؛ زیرا بعد از تکمیل کردن بخش های مختلف و تایید آن اگر اشتباه رخ داده باشد دیگر قابل جبران و تایید مجدد نیست. نکته قابل توجه ای که باید کاربران ایرانی بدانند این است که در زمان تکمیل قسمت های مختلف نامی از ایران، نرخ ارز و زمان وجود ندارد و این امر به دلیل تحریم ها و محدودیت ها بوده است. در قسمت انتخاب کشور باید از نام کشوری غیر از ایران استفاده شود.
در این قسمت باید به شما تبریک گفت؛ زیرا با توضیحات بالا توانستید به راحتی یک اکانت گوگل ادز را راه اندازی و بسازید. اما همچنان باید منتظر باشید؛ زیرا گوگل ادز یک ایمیل برای شما ارسال می کند که در آن یک کد با عنوان your customer ID می دهد. شما با این ID در گوگل ادز معرفی شده اید و از آن تاریخ به بعد گوگل ادز شما را با این آی دی می شناسد.
مزایای ساخت اکانت گوگل ادز
شاید با خود فکر کنید با ساخت اکانت گوگل ادز چه مزایایی را به دست می آورید. چند نمونه از مزایای این ابزار بی نظیر را در مطالب پایین بازگو می کنیم.
- کسب درآمد
- مشاهده آمار بازدید کنندگان
- هدف گذاری بر اساس علاقمندی مشتریان
- تعیین زمان نمایش تبلیغات به دلخواه
- تعیین بودجه برای تبلیغ
- افزایش درآمد در لحظه
- مشاهده رقبا
- سرعت بالاتر از سئو
- بازگشت هزینه ها
- کسب درآمد
یکی از برترین مزایای گوگل ادز درآمد تبلیغات آن به شمار می آید. این تبلیغات از طریق وب سایت شما امکان پذیر است و منجر به کسب درآمدهای بسیاری می شود.
- بررسی آمار بازدید کنندگان
مشاهده بازدید کنندگان و وضعیت سایت از دیگر مزایای اکانت گوگل ادز است. این قابلیت به شما اجازه می دهد که بتوانید آمار دقیق و کامل بازدید کنندگان وب سایت خود را مشاهده و بررسی کنید.
- هدف گذاری بر اساس علاقمندی مشتریان
رفتار بازدید کنندگان، پیشنهاد کلمات مناسب و کلیدی باعث می شوند که شما هدف خود را متناسب با آن مشخص کنید. با توجه به این توضیح متوجه شدیم که گوگل ادز یک بستر هدف گذاری را فراهم کرده است. شما می توانید هدف وب سایت خود را مطابق با علایق مشتریان و ویژگی های جمعیت شناسی مثل جنسیت، سن، وضعیت تاهل، زبان، محل زندگی و حتی سیستمی که از آن استفاده می شود، مشخص کنید.
- تعیین زمان نمایش تبلیغات به دلخواه
یکی از مزایای بازر گوگل ادز تعیین زمان تبلیغات به شمار می آید. این ابزار بی نظیر موقعیتی را برای شما فراهم کرده است که بتوانید به راحتی تبلیغات وب سایت خود را غیرفعال و مجدداً فعال سازید. تعیین ساعت و روز تبلیغ را در گوگل ادز پنهان نمایید.
- تعیین بودجه برای تبلیغ
موفقیت یک تبلیغ در تعیین بودجه صرف شده برای آن است. گوگل ادز یک مزیت را در خود جای داده است آن هم مشخص کردن بودجه صرف شده برای تبلیغات روزانه بوده است. برای اعمال این عمل باید به قسمت help center بروید و مدیریت بودجه تبلیغات وب سایت خود را کنترل نماید.
- افزایش درآمد در لحظه
مهم ترین ویژگی گوگل ادز نحوه درآمد آن است. این ابزار فوق العاده به گونه ای عمل می کند که شما بلافاصله بعد از ایجاد تبلیغات در اکانت گوگل ادز و مشخص کردن کمپین به درآمد می رسید. این زود بازدهی و افزایش درآمد در لحظه، یکی از مهمترین مزیت های اکانت گوگل ادز به شمار می آید. آمار نشان داده که گوگل ادز تلاش می کند تا تبلیغات شما در صفحه نتایج جزء برجسته ترین ها به شمار آید. 50 درصد خرید افراد از طریق کلیک روی تبلیغات بوده است.
- مشاهده رقبا
استفاده از کلمات کلیدی برای مشخص کردن رقبا در گوگل ادز کافی است. این بدان معناست که شما اگر بخواهید مشاهده کنید تا چه میزان رقیب در کسب و کار خود دارید، می توانید از کلمات کلیدی مربوط به خدمات خود در گوگل ادز سرچ کنید تا مشخص شود چه مقدار رقیب کاری خواهید داشت.
- سرعت بالاتر از سئو
احتمالا بر این موضوع واقف هستید که سئو یک فرآیند زمان بر است. برای تبلیغ از طریق آن به فاکتورهای بسیاری نیاز دارید. گوگل ادز یک بستر فوق العاده ایجاد کرده است که شما بتوانید با آن صفحات جستجو و نتایج را به راحتی بررسی کنید. این ابزار تبلیغاتی نتایج ارگانیکی را به مخاطبین نمایش می دهد. باید متذکر شد که گوگل ادز یک مکمل تبلیغاتی در کنار بازاریابی محتوایی و سئو است.
- بازگشت هزینه ها
یکی از مزیت های اکانت گوگل ادز بازگشت هزینه ها است. یعنی پولی را که برای تبلیغات خرج کرده اید را به شما باز می گرداند. در مطالب بالا بیان کردیم که گوگل ادز بر اساس علایق مشتریان عمل می کند. این امر موجب می شود که نرخ هزینه های تبلیغاتی شما بالا برود؛ اما در زمان بازدهی مزیت بازگشت هزینه ها در گوگل ادز مشخص می شود.
سخن پایانی
با مطالعه مطالب بالا متوجه شدیم که مهمترین مزیت اکانت گوگل ادز توانایی تبلیغات آن به شمار می آید. شما با داشتن یک اکانت گوگل ادز به راحتی می توانید خدمات و محصولات خود را به جهانیان معرفی نماید. تحریم ها و چالش های مختلف موانعی بر سر راه شما هموطنان عزیز بوده است که باعث می شوند شما نتوانید به راحتی تبلیغات خود را انجام دهید. سایت سامانه فعال شده بهترین راه حل را به شما معرفی کرده است.
فرصت را از دست ندهید و برای ساخت یک اکانت گوگل ادز از طریق تیم حرفه ای سامانه فعال شده برند خود را به بالاترین رتبه برسانید. ساخت اکانت گوگل ادز کاری حرفه ای بوده که لازم است از طریق افراد متخصص صورت گیرد. برای ساخت این اکانت روی ما حساب کنید.
اگه اکانت گوگل ادز ندارید همین الان سفارش بدید واستون بسازن واقعا کاربردی و کار راه اندازه
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید
ورود به حساب کاربری