طراحی لوگو
30%

برای ثبت درخواست اطلاع رسانی هنگام موجودی ، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

ورود به حساب کاربری
طراحی لوگو

طراحی لوگو

تضمین بهترین کیفیت
دسته‌بندی خدمات ویژه
1نظر5.00
  • ویرایش لوگو کاملا رایگان
  • قرار دادن چندین رنگ بندی 
  • پشتیبانی ویژه و رایگان
  • مشاوره صد در صد رایگان
  • ارائه گزارش از عملکرد طراحی 
مشاوره رایگان

ارتباط با مشاوران فعال شده : ۰۲۱۷۷۷۱۶۵۷۹

نقد و بررسی اجمالی

شما که در حال خواندن این مطلب هستید، حتما واژه لوگو را حداقل یکبار شنیده اید یا اگر به اطراف خود نگاه کنید می توانید حداقل سه لوگو را ببینید. اما در اصل باید بدانیم که لوگو چه بوده و به چه منظور از آن استفاده می کنند؟ یا طراحی آن به چه صورت انجام می گیرد؟ این سوالی است که ممکن است، ذهن خیلی از مخاطبان را درگیر کرده باشد. به همین جهت اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، به تمامی سوالات ذهن شما در ارتباط با لوگو و همچنین طراحی لوگو پاسخ خواهیم داد.

لوگو چیست؟

نام های دیگر لوگو ” آرم ” و ” نشان واره ” است. لوگو در واقع یک عنصر گرافیکی قابل فهم بوده که عموما از ترکیب عکس و حروف به صورت یک زبان بصری در قالب یک هویت تصویری برای دیده شدن ایجاد می شود. تصویر، رنگ، سبک و چیدمان حروف و … در یک لوگو باید منحصر به فرد و خاص باشد.

به زبان دیگر می توان گفت که لوگو در واقع یک نماد کوتاه از نام ( شامل تمامی برند ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ ) است که برای جای گیری در ذهن مخاطب بوده و به نوع کسب و کار نیز اشاره خواهد کرد. آرم ها معمولا به صورت گرافیکی ایجاد می شوند و به کمک نرم افزارهای مختلفی می توان آن ها را طراحی کرد. از جمله نرم افزارهای مرتبط با این زمینه کاری می توان به کورل دراو، فتوشاپ ادوبی Adobe ایلاستریتور و … اشاره داشت.

آشنایی با انواع لوگو

طراحی لوگوها به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • لوگو با استفاده از تصویر ( آیکون )

به لوگوهایی که در آن از تصویر استفاده می شود و در بر گیرنده شمایل و نمادها هستند لوگوی تصویری می گویند. معمولا این آیکون ها از لوگو های نوشتاری پیچیده تر هستند، گاهی نیاز به تفسیر دارند و از یک یا چندین نماد مختلف برای طراحی آن استفاده می شود. مانند: آرم شرکت اپل.

  • لوگو با استفاده از متن و به صورت نوشتاری

نام دیگر آن ” لوگو تایپ ” است که در آن از نام کسب و کار در ایجاد آرم استفاده می شود؛ همچنین برای طراحی آن فونت هایی بجز فونت های مرسوم نوشتاری به کار می رود که با خلاقیت باید به یک نماد جذاب بصری تبدیل شود. مانند:  آرم توییتر

  • لوگوی ترکیبی از تصویر و نوشتار

همانطور که از نام آن مشخص است این نوع لوگوها ترکیبی زیبا از دو مدل آرم هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، هستند. مانند: آرم پیتزا هات

اهمیت طراحی لوگو

تا به حال چند بار با دیدن یک لوگو نوع کسب و کار و نام آن را حدس زده اید؟ قطعا به این چنین موردی برخورد کرده اید و می دانید که اگر لوگویی درست و اصولی طراحی شده باشد، حتی بدون داشتن شناخت از آن برند، می توانید آن را شناسایی کنید. باید متوجه شده باشید که داشتن یک لوگوی خوب برای هر کسب و کاری واجب بوده و بسیار مهم است.

این اهمیت به این دلیل است که آرم نه تنها یک تصویر ساده نیست، بلکه چهره ای از کسب و کار شماست و همین امر موجب می شود که مخاطبان کسب و کار شما به اطلاعاتی از برند شما دسترسی پیدا کنند. در واقع آرم کاری شما به عنوان یک عامل شناخت برای مخاطبان کاری شما است.

طراحی لوگو به صورت حرفه ای کار هر شخصی نیست و برای انجام آن باید علاوه بر داشتن ذهن خلاق، با قائده های مرتبط با طراحی، یک نشان واره خوب و تمامی مسائل مربوط به آن آشنا بود؛ چرا که لوگو تصویری به صورت مینیمال و در عین حال بسیار هوشمندانه است و طراحی آن به صورتی که اطلاعاتی از یک کسب و کار در آن وجود داشته باشد، فقط توسط یک طراح حرفه ای و خلاق امکان پذیر است. به همین دلیل نباید کسب و کار خود را از داشتن یک لوگوی خوب محروم کنید و از اهمیت طراحی لوگو برای آن غافل شوید.

هدف از طراحی لوگو چیست؟

دلایل مختلفی برای ایجاد و طراحی آرم برای هر کسب و کار و برندی وجود دارد، که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • داشتن آرم مخصوص برای یک کسب و کار نشان از حرفه ای بودن آن کسب و کار است.
  • آرم با بیانی خاص و خلاقانه می تواند تعامل با مشتریان را تضمین کند .
  • موجب جلب اعتماد مشتریان شما خواهد شد و در نتیجه کار شما پیشرفت خواهد داشت .
  • شناسایی برند شما برای مخاطبان راحت تر بوده و آن برند با سرعت بالاتری به دیگران معرفی خواهد شد.
  • باعث ایجاد دید کلی از کار شما در مشتریان می شود.
  • موجب معرفی برند در سطح جهانی و رونق کار شما می شود.
  • با داشتن آرم در بازار کار و در میان رقبا برند متمایزی خواهید داشت و رقابت کاری ایجاد می شود .

در میان تمامی مواردی که به آن ها اشاره شد باید بدانید که شناخته شدن و ماندگاری لوگو یکی از اصلی ترین، دلایل طراحی لوگو برای یک برند است. برای مثال برند نایک به صورتی است که با شنیدن نام آن نه تنها تصویر آن برند، بلکه تمامی محصولات نایک نیز در ذهن مجسم می شود.

ویژگی های یک طراح لوگوی خوب

اگر می خواهید با ویژگی یک طراح خوب و موفق آشنا باشید، باید حتما به موارد زیر دقت کنید:

  • فرد طراح باید یک ارتباط اصولی و دو طرفه بین کسب و کار و آرمی که می خواهد طراحی کند، برقرار نماید که این ارتباط باید حتما صادقانه باشد.
  • لوگوی طراحی شده، باید معنای خود را به مخاطب منتقل کند؛ یعنی موضوع و خصوصیات برند معرفی شده توسط لوگو باید با یکدیگر هم خوانی داشته باشند.
  • فرد طراح باید طرح خود را به صورتی ایجاد کند که ماندگاری داشته باشد. در واقع باید با گذشت زمان و ایجاد طرح ها و مد های مختلف، مانایی طرح از بین نرود. بعضی از طراحان با گذشت زمان و به صورت دوره ای، طرح لوگوی خود را تغییر می دهند که این کار بسیار اشتباه است؛ زیرا مخاطب با تغییر آن دچار سر در گمی خواهد شد و اعتماد آن فرد به کار شما از بین خواهد رفت. به همین دلیل مانا بودن طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • یک طراح خوب باید توانایی داشته باشد که طرحی را ایجاد کند تا قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد؛ یعنی در هر صورتی معنا و مفهوم خود را از دست ندهد و ظاهر آن نیز تغییری نکند. ( به صورت های سیاه و سفید، تمام رنگی، سایز های مختلف )
    آرمی که توسط یک طراح خوب ایجاد شود، باید به صورتی باشد که به هر دو حالت آنلاین و چاپی بدون هیچگونه ایرادی بتوان از آن استفاده کرد.
    باید لوگو به صورتی باشد که از مدل های دیگر مشابه سازی نشده باشد. فرد طراح باید بتواند طرحی را ایجاد کند که منحصر به فرد باشد و همچنین قابلیت ثبت را نیز داشته باشد.

[irp posts=”2713″ name=”خدمات تخصصی طراحی سایت”]

به صورت کلی شخصی که کار طراحی لوگو را انجام می دهد، باید طرحی را ایجاد کند که در عین سادگی، خاص بوده ومتناسب با کسب و کار مربوطه باشد تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.  ممکن است در ابتدای کار به این فکر کنید که نیازی نیست، طراحی لوگو به فردی که در این زمینه متخصص است بسپارید و  احساس کنید که می توان بعدا آن را به حالت بهتری انجام داد و آن را بهبود بخشید؛ اما این نوع طرز فکر بسیار اشتباه بوده چرا که برای ایجاد لوگو برای یک برند قدم اول توجه به تمامی ابعاد و مسائل مربوط به آن برند است.

باید در ابتدا تمامی این مسائل بررسی شوند و نباید به فکر این بود که می توان بعدا در آن تغییراتی ایجاد کرد. با این کار به کسب و کار خود صدمه زده اید و همچنین ممکن است بسیاری از مشتریان خوب خود را از دست بدهید. پس بهتر است این کار را به متخصصین حرفه ای در این زمینه بسپارید.

 

سخن پایانی

داشتن آرم برای هر شرکت و برندی حساسیت های خاص خود را دارد. در واقع طراحی لوگو به صورتی است که نیاز به یک زیر ساخت قوی که متشکل از انواع روش ها، اصول، ابزار و همچنین تکنیک های خاص باشند، دارد. سامانه فعال شده با دارا بودن بهترین طراحان و مشاوران در زمینه طراحی لوگو می تواند به شما کمک کند تا برای برند خود لوگویی بسیار جذاب را فراهم کنید. سامانه فعال شده علاوه بر این که در زمینه طراحی لوگو اقدام به فعالیت می کند، در راستای بهبود سئو سایت نیز به کاربران کمک های شایانی می نماید. در صورتی به دنبال یک طراح حرفه ای لوگو هستید می توانید روی ما حساب کنید.

4.9/5 - (9 امتیاز)
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
امتیاز محصول
5.00از مجموع 0دیدگاه
پشتیبانی
خدمات
قیمت
همکاری
پیشنهاد
  • صحرا 30 شهریور 1401

    خوشحالم طرحی که میخواستم نزدیک به لوگویی بود که برام طراحی کردید و خیالم ازین بابت راحت شد

    • تیم فنی 17 آبان 1401

      عرض ادب و احترام خوشحالیم که از خدمات ما راضی بودید

ارسال نظر برای این محصول
عنوان دیدگاه
ایمیل
متن دیدگاه
جنس
بدنه
کارایی
کیفیت
مقاومت

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید

ورود به حساب کاربری
نیاز به مشاوره دارید ؟

با کارشناسان ما بصورت رایگان گفتگو کنید