در دهه اخیر نوع تبلیغات و حتی بازاریابی شکل جدید به خود گرفته است. برای افزایش عملکرد این تبلیغات باید زمینه ای بی نظیر را فراهم کرد. این بستر با مولفه ای به نام کمپین نویسی Advertising campaign ایجاد شده است. کمپین های بازاریابی تقریباً جزء ضروری هر کسب و کاری به شمار می آیند. این کمپین ها می توانند به صاحبان کسب و کارها کمک کنند تا آگاهی از برند را افزایش دهند و مشتریان جدید را جذب و فروش خود را بالا ببرند. در حال حاضر تنوع بسیار زیادی در کمپین های بازایابی و تبلیغاتی وجود داد که سازمان ها این کمپین ها را مطابق نیاز باید انتخاب نمایند.
کمپین نویسی چیست؟
کمپین نویسی یک استراتژی محسوب می شود که هدف آن ارتقای تلاش های یک شرکت، برند یا فرد خاص است. کمپین نویسی باید به گونه ای طراحی شود که نظر مخاطبین و مصرف کنندگان را به طرق مختلف جلب کند.
هدف کمپین نویسی
همانطور که در مقدمه بیان کردیم هدف نهایی کمپین نویسی معمولاً افزایش آگاهی از یک سازمان و جذب مشتریان جدید است. حال زمانی این هدف تحقق می یابد که تمامی اصول و شرایط کمپین نویسی رعایت شده باشد. اگر می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید پس با ما همراه شوید. اصول کمپین نویسی عبارت است از:
- تعیین هدف کمپین
- شناسایی هدف
- تقسیم بندی مخاطبان
- انتخاب بهترین ابزار برای کمپین نویسی
- مشخص کردن زمان مناسب برای اجرای کمپین
تا به اینجا توضیحاتی درباره کمپین نویسی و هدف اصلی آن بیان شد. حال این کمپین ها انواع مختلفی دارند. زمانی که شما اطلاعات کافی از کار و خدمات خود دارید و هدف اصلی خود را از کمپین نویسی مشخص کرده اید می توانید یکی را انتخاب و پیاده سازی کنید.
نمونه های کمپین نویسی
نمونه های ذکر شده در مطالب زیرین از پرکاربردترین کمپین نویسی ها هستند که برای بالا بردن اطلاعات شما کاربر گرامی گرد آوری کرده ایم. این نمونه ها را با دقت مطالعه نماید.
- کمپین نویسی کسب مشتری
- کمپین نویسی بازاریابی محصول
- کمپین نویسی رسانه های اجتماعی
- کمپین نویسی تبلیغاتی پولی
- کمپین نویسی بازاریابی محتوا
- کمپین نویسی بازاریابی ایمیلی
- کمپین نویسی محتوای تولید شده توسط کاربر
- کمپین نویسی آگاهی از برند
- کمپین نویسی بازاریابی وابسته
- کمپین نویسی کسب مشتری
کمپین نویسی کسب مشتری، کمپینی است که نه تنها آگاهی را در مورد راه حل های برند شما افزایش می دهد، بلکه منجر به جذب مشترکین و مشتریان ایمیل جدید می شود. توجه به این موضوع بسیار مهم است که از انواع دیگر کمپین های تبلیغاتی در رده کسب مشتری قرار می گیرند. جذب مشتری یک راه اندازی اکیپ ساده یا یک کمپین نیست. بلکه این یک فرآیند مستمر است که از کمپین های تبلیغاتی مختلف برای دستیابی به اهداف سرنخ و فروش بیشتر استفاده می کند.
کمپین نویسی بازاریابی محصول
یک کمپین نویسی بازاریابی محصول خوب با عملکرد فوق العاده باید مولفه های که در زیر بیان شده است را داشته باشد.
- تولید – محصول
- بازاریابی
- موفقیت مشتری
- حراجی
در نگاه اول ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که یک کمپین بازاریابی موفق محصول به سادگی راه اندازی و در کوتاهترین زمان ممکن به سود دهی می رسد. اما شما قبل از کمپین نویسی باید به وضوح نیاز مشتری را دریابید در مورد آن اطلاعات جمع آوری کنید و از آن طریق محصول خود را به عرضه بگذارید.
کمپین نویسی رسانه های اجتماعی
یک کمپین نویسی موفق رسانه های اجتماعی، زمانی عملکرد فوق العاده خود را نشان می دهد که چهار مولفه زیر را در خود جای داده باشد.
- طرح توسعه یافته عالی
- اهداف مشخص و تعریف شده
- تبلیغ های بین کانالی
- تحلیل نهایی
زمانی که کمپین نویسی را شروع می کنید، باید تجزیه و تحلیل حسابها و فالوورهای موجود در رسانههای اجتماعی را مدنظر قرار دهید. بودجه های مصرفی را باید طبق نقش ها و مسئولیت های، طراحی و پیام رسانی ها باید تنظیم کنید. اگر بخواهید در این کمپین نویسی موفقیت کسب کنید باید نیاز خود را از دیگر رقبا متمایز سازید. فالورهای رسانه های اجتماعی را به صفحات فرود وب سایت ( لندینگ پیج ) هدایت کنید.
کمپین نویسی تبلیغاتی پولی
در قسمت کمپین نویسی تبلیغاتی پولی می توان از این چهار نوع کمپین استفاده کنید.
- تبلیغات جستجوی پولی
- تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- تبلیغات نمایشی
تبلیغات جستجوی پولی
این یک استراتژی است که در آن از تبلیغات تصویری و متنی در پلتفرم هایی مانند بینگ و گوگل استفاده می شود. این کمپین به بازاریابی موتورهای جستجو نیز معروف است.
تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی
در این نوع از تبلیغات برای علایق اهمیت زیادی قائل می شوند. به گونه ای کاربران، رسانه های اجتماعی را با تبلیغات تصویری و ویدیویی هدف قرار دهید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
از این نوع تبلیغات یعنی اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغ شخصی تر محصولات از طریق افرادی که دنبال کنندگان اجتماعی زیادی دارند، استفاده می شود. ابزار مورد استفاده این نوع تبلیغ Google Ads است و برای بهبود بخشیدن به امتیاز و بالا بردن کیفیت، دستورالعمل های گوگل را باید دنبال کنید.
معیارهای جغرافیایی را در این کمپین مدنظر بگیرید و بر اساس مکان هایی که کمپین شما بهترین نرخهای تبدیل را ارائه میدهند، تغییر دهید. گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی برای یافتن صفحات فرود وب سایتی در اختیار شما قرار می دهد که برای بازدیدکنندگان مفید و مثمر ثمر است. اما به طور کلی عملکرد خوب و مناسبی را به دنبال ندارند. در اینجا بهترین گزینه استفاده از یک کمپین تبلیغاتی پولی است.
تبلیغات نمایشی
این نوع از تبلیغات نمایشی از شبکه های نمایشی استفاده می شود. در این شبکه ها تبلیغات به بازدیدکنندگان در وب سایت ارائه می شود. این فناوری هدف خود را بر مبنای فعالیت مرور وب سایت مشخص می کند.
کمپین نویسی بازاریابی محتوا
در این نوع از کمپین نویسی رعایت بازه زمانی 30 تا 90 روزه یک امر ضروری محسوب می شود. مخاطب و موضوع خاص در این نوع از کمپین نویسی بسیار حائز اهمیت است. هدف مشخص شده یک استراتژی نیاز دارد. این استراتژی بازاریابی محتوای شما باید شخصیت های خریدار خاصی را ایجاد کند. ایده های محتوا را بر اساس موضوع کمپین بازاریابی محتوا و اطلاعات شخصیت خریدار باید توسعه داد.
اگر بتوانید یک کمپین بازاریابی محتوا را به درستی پیاده سازی کنید، اصلا محدودیت ندارید. نه تنها نام تجاری شما در معرض دید بیشتری قرار می گیرد، بلکه دارایی های داخلی مانند وبلاگ شما در دراز مدت سود بیشتری ایجاد می کند.
کمپین نویسی بازاریابی ایمیلی
موفقیت یک کمپین نویسی ایمیلی بدون هدف به هیچ عنوان ممکن نیست. در این نوع از کمپین نویسی باید هدف مشخصی را مدنظر قرار دهید و مسیر را مطابق با آن طی نمایید. ایده های بسیاری وجود دارند که در این مسیر می تواند به کمک کاربران بیاید. در این قسمت چند ایده را بیان کرده ایم:
- تلاش کنید که مخاطبین غیر فعال را دوباره جذب نماید.
- در تقسیم بندی مشترکین دقت کنید
- تعامل محتواها را ترویج دهید
- خوش آمدگویی را بهبود بخشید
- استراتژی های مختلف را بکار ببرید تا بتوانید به راحتی مشتریان را جذب نماید.
کمپین نویسی محتوای تولید شده توسط کاربر
محتواهای که توسط کاربران تولید می شود شامل پست های وبلاگ و رسانه های اجتماعی است. مشتریان شما آنها را با عشق به اشتراک می گذارند. به جرئت می توان گفت که قدرت محتوای تولید شده توسط کاربرعملکردی فوق العاده دارد. این کاربران خواه نا خواه در حال تولید محتوا برای شما هستند. شما می توانید کمپین محتوای خود را هدفمند آغاز کنید. پلتفرم خوبی را مانند اینستاگرام، فیس بوک و توییتر را می توانید انتخاب کنید.
مهمترین قسمت کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر پاسخ دادن به مخاطبان و تعامل با آنها به شمار می آید. اجرای این فرآیند به مشتریان شما نشان می دهد که کمپین به همان اندازه که برای آنها مهم است برای شما نیز مهم است.
کمپین نویسی آگاهی از برند
در این نوع از کمپین نویسی تبلیغات تماماً هدف خود را برای معرفی برند شما قرار داده است. اجرای صحیح و درست آن باعث می شود که هزینه های کمتری برای تبلیغات هدر رود. 5 مرحله وجود دارد که در این کمپین نویسی می تواند به شما کمک کند.
- شناسایی مخاطبین
- تعیین مخاطبان آنلاین
- تعیین بودجه
- پیگیری اهداف
- بررسی نتایج
کمپین نویسی بازاریابی وابسته
در حال حاضر یکی از کمپین نویسی های که در حال گسترش است کمپین نویسی بازاریابی وابسته است. این نوع از کمپین نویسی به حدی پیشرفت داشته که تا سال ها قصد عقب نشینی ندارد. قواعد اولیه ابزارهای وابسته و پیوند ها باعث می شوند یک کمپین نویسی بازاریابی وابسته اعتبار خود را افزایش دهد. در مدیریت شرکت های وابسته، کمیسیون، فروش و تجزبه و تحلیل و ردیابی لینک ها می توانید از این ابزارها استفاده کنید.
سخن پایانی
سعی ما بر آن بوده که اطلاعاتی پیرامون کمپین نویسی و انواع آن را برای شما فراهم و جمع آوری کنیم. انواع مختلفی از کمپین نویسی را در کنار یکدیگر مطالعه کردیم. حال اگر می خواهید در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته باشید، سامانه فعال شده با سابقه چند ساله خود به راحتی می تواند اهداف شما را محقق سازد.
دسته بندی:
برچسب ها:
آنچه در این مقاله میخوانید:
دیدگاه مشتریان
دیدگاهشما لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ممنون از محتوای خوبتون واقعا عالی بود