تهران، بلوار ارتش، خیابان ابوالفضل صمیع، واحد فعال شده ۰۲۱۷۷۷۰۰۰۱۲
حساب کاربری
×

افزونه سئو رنک مث پرو چیست؟

خانه » بهینه سازی سایت SEO » افزونه سئو رنک مث پرو چیست؟
بهینه سازی سایت SEO matin 09 جولای 2021

عملکرد هر سایت در فضای اینترنت تاحدود زیادی بستگی به این دارد که سایت موردنظر چقدر استاندارد موتورهای جست‌وجوگر را رعایت می‌کند. سایت‌های خبری، تجاری و خدماتی اگر بتوانند استانداردهای موتورهای جست‌وجوگری مثل گوگل را رعایت کنند، می‌توانند از رنک یا اعتبار بسیار خوبی در فضای اینترنت برخوردار شوند.

 

افزونه‌ی رنک مث پرو چیست؟

افزونه‌ی رنک مث پرو یکی از بهترین افزونه‌هایی است که تاکنون در بازارهای جهانی ارائه شده است. این افزونه می‌تواند به‌صورت خودکار شاخصه‌های سایت شما را بهبود ببخشد و عملکرد سایت را با استانداردهای گوگل هماهنگ کند.

افزونه‌ی رنک مث پرو در واقع کاری می‌کند که محتوای تولیدی شما مورد توجه موتورهای جست‌وجوگر قرار بگیرد و در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، یکی از سرآمدترین سایت‌ها هنگام جست‌وجو در اینتزنت باشید.

افزونه‌ی رنک مث پرو می‌تواند برای سایت‌های خبری، سایت‌های سرگرمی، سایت‌های آرشیو ویدئو و سایت‌های فروشگاهی به‌کار برود.

 

استفاده از افزونه‌ی رنک مث پرو مثل آب خوردن

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده است افزونه‌ی رنک مث پرو به یک افزونه‌ی وردپرس کاربردی تبدیل شود، سادگی استفاده از آن است. برای استفاده از افزونه‌ی رنک مث پرو نیاز نیست به وردپرس تسلط کامل داشته باشید و تمامی زیروبم آن را بدانید.

چگونه افزونه‌ی رنک مث پرو  را نصب کنیم؟

بهترین روش نصب افزونه‌ی رنک مث پرو استفاده از روش راه‌اندازی جادویی است. در این روش رنک مث پرو می‌تواند به‌صورت خودکار و کاملا پیشرفته تنظیمات مهم و حیاتی را بر روی سایت شما پیکربندی کند.

علاوه بر این سیستم راه‌اندازی جادویی افزونه‌ی رنک مث پرو  به شما راه‌ها و روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که منطبق بر استانداردهای موتورهای جست‌وجوگر باشد.

همچنین افزونه‌ی رنک مث پرو  تنظیمات مربوط به سئوی داخلی و خارجی سایت و همچنین سئوی تکنیکال سایت شما را بررسی کرده و آن‌ها به‌طور اتوماتیک تنظیم می‌کند.

 

طراحی افزونه‌ی رنک مث پرو

نمای داخلی افزونه‌ی رنک مث پرو و طراحی آیکون‌ها و اِلِمان‌های مختلف آن به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌سادگی تمام اطلاعات سایت خود را زیر نظر بگیرند و با بخش‌های فنی آن آشنا شوند.

در طراحی فضای داخلی افزونه‌ی رنک مث پرو تلاش شده تا به واضح‌ترین شکل ممکن محتوای سایت شما آنالیز و بررسی شود و نتایج حاصل از آن در اختیار شما قرار بگیرد.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های افزونه‌ی رنک مث پرو برخورداری از دکمه‌ی پیش‌نمایش است. وقتی که شما تنظیمات مخصوصی برای محتوای سایت خود درنظر بگیرید، می‌توانید ببینید نتیجه‌ی اجرای تنظیمات شما در موتورهای جست‌وجوگر یا شبکه‌های اجتماعی چگونه نمایش داده می‌شود. در واقع با این ویژگی افزونه‌ی رنک مث پرو شما اولین بیننده‌ی سایت خود می‌شوید.

ماژول داخلی افزونه‌ی رنک مث پرو

این ویژگی افزونه‌ی رنک مث پرو به شما این امکان را می‌دهد تا سئوی سایت را به‌صورت پیشرفته بررسی کنید. این ماژول برای پیگیری رتبه‌ی کلمات کلیدی استفاده‌شده در سایت، در موتور جست‌وگر طراحی شده است.

این ویژگی افزونه‌ی رنک مث پرو سبب می‌شود تا شاخصه‌هایی همچون خطای ایندکس مطالب و کلمات کلیدی امتیازآور سایت خود را دریافت کنید و با رفع آن‌ها به افزایش مرتبه‌ی سایت خود در گوگل و سایر موتورهای جست‌وجوگر کمک کنید.

ترکیب افزونه‌ی رنک مث با گوگل آنالیتیکس

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی شاخصه‌ها و پارامترهای سایت خود را بر اساس نمودارهای گرافیکی دریافت کنید و به بررسی آن‌ها بپردازید. در واقع شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید به‌سادگی تمامی آنالیزها و تحلیل‌های گوگل آنالیتیکس را از پنل وردپرس مشاهده کنید.

نمودارهایی که در این بخش برای شما به نمایش در می‌آیند، این امکان را فراهم می‌کنند تا رشد یا سقوط مخاطبان سایت و همچنین ضرر یا سود مالی خود را زیر نظر بگیرید و به‌روشنی معنای آن‌ها را دریابید.

رهگیری رتبه‌ی سایت

جنگی که میان سایت‌ها در میدان سئو وجود دارد، یک رقابت بسیار هیجان‌انگیز است. بی‌شک هیچ مدیر سایتی بدش نمی‌آید تا ببیند سایتی که طراحی و تعریف کرده است چگونه در فضای اینترنت با رقبایش می‌جنگد.

خاصیت رهگیری لحظه‌ای افزونه‌ی رنک مث پرو این امکان را فراهم می‌کند تا عملکرد سایت را بر اساس کلمات کلیدی تعریف‌شده بررسی کرده و نتیجه‌ی آن را به شما منتقل کند.

جایگاه گوگل و تاریخچه‌ی آن

برای شما که مدیر یا طراح یک سایت هستید، این امکان بسیار مهم است که بتوانید عملکرد سایت خود را با استفاده از روش‌های مختلف بهینه‌سازی سئو کنترل و آزمایش کنید. بررسی دقیق تاریخچه‌ی شما در گوگل می‌تواند عملکرد سایت را در دوره‌های زمانی مختلف بررسی کند و پربازده‌ترین روش بهینه‌سازی سئو را برای سایت خود انتخاب کنید.

ویژگی تاریخچه‌ی افزونه‌ی رنک مث پرو سبب می‌شود که شما بتوانید عملکرد سایت موردنظرتان را در دوره‌های هفتگی و ماهانه‌ی مختلف بررسی کرده و بر این اساس عملکرد صحیح را برای سایت خود انتخاب کنید.

کلمات کلیدی پست‌های سایت

کلمات کلیدی به‌عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های سئوی سایت شما، نقش مهمی در بهبود عملکرد و رتبه‌ی سایت در گوگل دارند. افزونه‌ی رنک مث پرو این امکان را فراهم کرده است تا رتبه‌ی کلمات کلیدی استفاده‌شده در سایتتان را بررسی کنید.

این ویژگی افزونه‌ی رنک مث پرو از این جهت اهمیت دارد که تعیین رتبه‌ی کلمات کلیدی می‌تواند شما را نسبت به کاربرد آن‌ها آگاه کند. اگر کلمات کلیدی استفاده‌شده در سایت شما نتوانند بازدید خوبی برای سایت شما به ارمغان بیاورند، شما می‌توانید آن‌ها را بازنویسی کنید تا کلمات کلیدی کاربردی‌تر، با قابلیت دیده‌شدن بیشتر موجب افزایش کارآمدی سایت شما شود.

نرخ کلیک یا CTR در افزونه‌ی رنک مث پرو

یکی از جالب‌ترین بخش‌های سئو، نرخ کلیک مطالب در موتورهای جست‌وجوگر است. نشانه‌گذاری یا برجسته‌کردن محتواهای بارگذاری‌شده در سایت‌های مختلف که فرآیند اسکیماسازی نام دارد، شرایطی را فراهم می‌کند تا موتورهای جست‌وجوگر راحت‌تر بتوانند اطلاعات مطالب سایت شما را دریافت و پردازش کنند.

شما با نشانه‌گذاری صفحات مختلف یک سایت، به موتورهای جست‌وجوگر این امکان را می‌دهید که هدف مطالب شما را با دقت بسیار بیشتری تحلیل کنند و در اختیار مخاطب قرار دهند.

فرآیند اسکیماسازی به‌دنبال این است تا علاوه بر سایر تقسیم‌بندی‌ها در بستر وب، از لحاظ معنایی یا تصویری نیز اطلاعاتی جانبی به مخاطب منتقل کند. اسکیماسازی باعث میشود نرخ کلیک سایت شما تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

برای آشنایی بیشتر با اسکیما، نام یک کتاب را در گوگل جست‌وجو کنید؛ خواهید دید علاوه بر اطلاعات اولیه راجع‌به کتاب، اطلاعات دیگری مانند ترجمه به زبان‌های دیگر و همچنین تعداد چاپ کتاب نیز برای شما نمایش داده می‌شود. در واقع شما با اضافه‌کردن اسکیمای کتاب به مطلب خود در سایت، این مطلب را در دسته‌بندی معنایی کتاب نیز قرار می‌دهید و امکان دیده شدن آن را خودبه‌خود بالا می‌برید.

درون‌ریزی اسکیما

گاهی ممکن است اسکیما یا نشانه‌گذاری موردنظر شما در تنظیمات افزونه‌ی رنک مث پرو وجود نداشته باشد. در عین حال این احتمال هم وجود دارد که نشانه‌گذاری یک سایت خارجی یا رقیب نیز توجه شما را جلب کرده باشد. در این حالت شما می‌توانید محتوای اسکیمای خارجی را در تنظیمات سایت خود درون‌ریزی کنید و سپس با انجام فرآیندهای مختلف، تغییراتی اختصاصی و مطابق سلیقه‌ی خود در آن ایجاد کنید.

نیاز به اعتبارسنجی اسکیما

متخصصان وب و وردپرس پیشنهاد کرده‌اند درصورت درون‌ریزی اسکیمای خارجی در سایت خود، بلافاصله آن را اعتبارسنجی کنید. شما می‌توانید از این راه نشانه‌گذاری اجراشده را با استفاده از نتایج اعتبارسنجی گوگل بررسی کنید تا سایت شما بهینه‌سازی شود.

چند نوع اسکیمای مختلف

اسکیمای مقاله‌ها: زمانی که قصد دارید یک مقاله‌ی علمی یا تحلیلی را در سایت خود آپلود کنید، می‌توانید از الگو یا اسکیمای مقاله‌ها در آن استفاده کنید. با این کار موتورهای جست‌وجوگر بسیار ساده‌تر می‌توانند محتواهای موردنظر شما را شناسایی و مدیریت کنند.

اسکیمای مقاله‌ها سبب می‌شود اطلاعاتی بیش از اطلاعات اولیه در صفحه‌ی نخست جست‌وجو ظاهر شود و همین امر باعث جلب نظر خواننده و افزایش کلیک سایت خواهد شد.

اسکیمای محصولات مختلف: اگر می‌خواهید اطلاعات محصولات موجود در انبار را برای ارائه در فروشگاه اینترنتی خود آپلود کنید، می‌توانید علاوه بر نام و مشخصات ابتدایی محصول، سایر اطلاعات حاشیه‌ای اما مهم را نیز وارد کنید.

این کار سبب می‌شود مخاطبان زمانی که نام محصول را در موتورهای جست‌وجوگر سرچ می‌کنند، در همان صفحه از یک بانک اطلاعاتی غنی بهره‌مند شوند و برای ورود به سایت شما مشتاق‌تر باشند.

اسکیمای آشپزی و طرز تهیه: فرض کنید می‌خواهید در یک سایت آشپزی دستور پخت قورمه‌سبزی را آموزش دهید؛ اگر در اسکیمای مربوط به آشپزی مواد لازم برای پخت قرمه‌سبزی را هم وارد کنید، می‌توانید به‌سادگی صفحه‌ی خود را به‌عنوان بهترین صفحه‌ی حاوی دستور پخت قرمه‌سبزی در موتورهای جست‌وجوگر مطرح کنید.

اسکیمای سوالات متداول: هر روز در سراسر جهان عبارت‌هایی متداول و تکراری در موتورهای جست‌وگر وارد می‌شوند تا پاسخ یک سوال مشخص را در اینترنت پیدا کنند. در موتورهای جست‌وجوگر فارسی نیز همین ویژگی وجود دارد و کاربران به‌صورت روزانه سوالاتی متداول را در حوزه‌های مختلف جست‌وجو می‌کنند.

درصورتی که شما بتوانید این سوالات را در یک حوزه‌ی خاص حدس بزنید و آن‌ها را در اسکیمای سایت خود وارد کنید، موتورهای جست‌وجوگر سایت شما را برای یافتن پاسخ سوالات مذکور به مخاطبان معرفی می‌کنند و آن‌ها نیز برای کلیک بر روی مطلب وب‌سایت شما ترغیب خواهند شد. استفاده از اسکیمای سوالات متدوال یکی از قوی‌ترین ابزارهای افزونه‌ی رنک مث پرو برای بالابردن آمار بازدید سایت است.

اسکیمای کسب‌وکار محلی: اگر صاحب یک رستوران محلی یا یک فروشگاه صنایع دستی محلی هستید و در محل کسب خود محصولات بومی به مشتریان ارائه می‌کنید، می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی هدف‌مند و انتخاب لوکیشن و دادن اطلاعات جانبی، میزان ورود به سایت خود را افزایش داده و آن را به‌عنوان یک مرکز بومی شناخته‌شده در گوگل ثبت کنید.

گردشگران مختلف زمانی که از شهر محل اقامت شما بازدید کنند، حتما برای کسب اطلاعات گردشگری به گوگل رجوع خواهند کرد و اگر شما بتوانید اطلاعاتی دسته‌اول و کاربردی به آن‌ها عرضه کنید، آن‌ها نه‌تنها به سایت شما می‌آیند، بلکه مشتری فروشگاه شما نیز می‌شوند.

اسکیمای «چگونه؟» : بخش زیادی از سرچ‌های گوگل و سایر موتورهای جست‌وجوگر به سوالاتی اختصاص دارد که کاربر در آن‌ها چگونگی انجام کاری خاص را جست‌وجو می‌کند. بسیاری از کاربران مبتدی بارها و بارها سوالاتی همچون «چگونه ایمیل بسازیم» یا «چگونه ویندوز لپ‌تاپ را عوض کنیم» در موتورهای جست‌وجوگر سرچ می‌کنند.

اگر شما بتوانید در حوزه‌های مختلف فعالیت خود، سوالات ابهام‌برانگیز برای کاربران مبتدی را تعریف کنید، می‌توانید بازدید بسیار زیادی دریافت کنید. اسکیمای چگونه یا همان How to? یکی از بهترین ابزارها برای افزایش نرخ کلیک در سایت شماست.

 

آرشیو لغات و آرشیو کلمات ترجمه‌شده

در افزونه‌ی رنک مث پرو، شما می‌توانید از آرشیو لغاتی استفاده کنید که به‌صورت پیش‌فرض و بر اساس بیشترین تعداد سرچ در موتورهای جست‌وجوگر تعریف شده‌اند.

علاوه بر این شما می‌توانید کلمات کلیدی استفاده‌شده در متن خود را با ابزار گوگل ترندر، مقایسه و راستی‌آزمایی کنید. کلمات کلیدی استفاده‌شده در مطلب شما می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف و بر اساس رفتار کاربران سراسر کشور یا سراسر جهان، مورد مقایسه قرار بگیرند.

جالب است بدانید اگر شما از واژه‌های ترجمه‌شده برای بخش‌های مختلف سایت استفاده کنید و یا علاوه بر زبان فارسی، از زبان انگلیسی هم در سایت استفاده کنید، میزان ورود به سایت شما و نرخ کلیک آن به‌شدت افزایش خواهد یافت.

 

نتیجه‌گیری

با این وجود اگر درحال طراحی یک سایت هستید یا دغدغه‌ی ایجاد سایت برای کسب‌وکار خود را در سر می‌پرورانید، علاوه بر سایر ترفندهای وردپرس، برای استفاده از افزونه‌ی رنک مث پرو وردپرس تصمیم خود را بگیرید.

این افزونه‌ی پرکاربرد به شما کمک می‌کند تا رتبه‌ی سایت خود در گوگل را به‌صورت لحظه‌ای ببینید، عملکرد سایت خود را با سایر سایت‌های مشابه در سراسر جهان مقایسه کنید و در نهایت رتبه‌ی لحظه‌ای سایت خود را ببینید.

شما با استفاده از افزونه‌ی رنک مث می‌توانید سئوی سایت وردپرس را ارتقا دهید و در میان رقبا و سایر تولیدکنندگان محتوا سرآمد باشید.

استفاده از افزونه‌ی رنک مث باعث می‌شود بتوانید انواع تحلیل‌های مختلف پیرامون کلمات کلیدی استفاده‌شده در متن را در قالب نمودارهای گرافیکی مشاهده و تحلیل کنید.

به‌صورت کلی پیشنهاد ما این است که اگر در کارهای مربوط به صفحات وب، صاحب‌نظر نیستید، از افزونه‌ی رنک مث استفاده کنید تا بتوانید بدون نیاز به کدنویسی و کارهای تخصصی، سئوی سایت وردپرس خود را بالا ببرید.

matin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معرفی سایت Ahrefs

matin
22 جولای 2021