نقد و بررسی اجمالی
گسترش دامنه دیجیتال مارکتینگ، رقابت سایت های اینترنتی را به خارج از مرز ها کشانده است؛ به همین دلیل در عصر حاضر شاهد افزایش سایت های چند زبانه و دوزبانه هستیم. در چنین شرایطی ارتقاء دادن یک سایت چند زبانه مشکل تر شده است. خوشبختانه سئو، استراتژی های کارساز زیادی دارد که به کارگیری آن ها می تواند باعث پیشی گرفتن از رقبا شود.
برای ارتقاء سایت های چندزبانه باید روی نوع خاصی از بهینه سازی تمرکز شود. این نوع بهینه سازی بر تکنیک هایی مانور می دهد که به وسیله آنها میتوان توجه کاربران بین المللی را جلب کرد.
هر سایتی می تواند ویژگی چند زبانه بودن را به آپشن های خود اضافه کند. به طور مثال یک سایت چند زبانه می تواند یک فروشگاه اینترنتی باشد یا یک سایت با محتوای آموزشی. مسئله تمرکز داشتن روی این قابلیت و بسط دادن آن برای کسب نتایج بهتر است. داشتن مخاطبان مختلف از چند کشور می تواند صرف نظر از نوع فعالیت سایت، ارتقاء دهنده و سود آور باشد. به طور مثال جذب مخاطب بین المللی برای فروشگاه های اینترنتی فروش بالاتر را به ارمغان می آورد. درمورد سایت های آموزشی، چند زبانه بودن باعث برند سازی و افزایش بازدید می شود. این سایت ها می توانند از طریق تبلیغات به درآمد قابل توجه دست یابند.
ارکان اساسی سئو سایت چند زبانه
دو عامل در تعیین سرنوشت بهینه سازی سایت های چند زبانه بسیار مهم است. این عوامل به ترتیب، مکان جغرافیایی و زبان های مختلف هستند. خبر خوب این است که سئو، راهکارهایی دارد که اجرای آن ها می تواند باعث استفاده بهینه از این عوامل شود. این دو رکن اصلی در بهینه سازی سایت با نام های Local SEO و سئو چند زبانه شناخته می شوند.
مراحل سئو سایت چند زبانه
سئو به طور کلی از یک سری قوانین عمومی تشکیل شده است که در مورد تمام سایت ها صدق می کند. با این حال بهینه سازی سایت، به دسته های تخصصی تر تقسیم می شود. به طور مثال سئو سایت های چند زبانه مراحل خاص خودش را دارد. گروه تخصصی سامانه فعال شده مدت زیادی است که به صورت حرفه ای در مورد بهینه سازی سایت ها خدمات ارائه می دهند. با همراهی تیم سئو کاران سامانه فعال شده، استراتژی های مخصوص سایت چند زبانه اجرا خواهد شد. در ادامه مراحل بهینه سازی سایت چند زبانه را معرفی خواهیم کرد.
استفاده از کلمات کلیدی در سایت چند زبانه
استفاده از کلمات کلیدی محبوب، اصلی ترین تکنیک بهینه سازی سایت های چند زبانه است. با استفاده از کلمات کلیدی می توان به موتورهای جستجوگر سیگنال ارسال کرد؛ در نتیجه ارسال این سیگنال ها مرورگر ها سایت مورد نظر را شناسایی می کنند و متوجه می شوند که هدف این سایت از بهینه سازی چیست. البته سئوکاران سایت های چند زبانه کار بیشتری نسبت به سایت های معمولی دارند. برای بهینه سازی سایت چند زبانه با استفاده از کلمات کلیدی، باید در مورد این کلمات در زبان های مختلف جستجو انجام شود.
هر زبانی ساختار خاص خود را دارد. در نتیجه کلمات کلیدی هر یک از این زبان ها متفاوت خواهند بود. همانطور که اشاره شد تحقق این استراتژی کمی مشکل به نظر می رسد. با این حال اهمیت این تکنیک در سئو آنقدر بالا است که بهینه سازی سایت بدون آن ممکن نیست. در صورتی که گروهی از سئو کاران کار جستجو درمورد کلمات کلیدی را برعهده بگیرند سختی آن کاهش خواهد یافت. برای این منظور می توانید روی سئوکاران مجرب سامانه فعال شده حساب باز کنید.
تولید محتوای چند زبانه
تولید محتوای با کیفیت صرف نظر از نوع سایت در بهینه سازی آن نقش موثر دارد. محتوا، تیری است که با استفاده از آن می توان به صورت همزمان چند هدف را نشانه گرفت. در صورت با کیفیت بودن محتوا، مخاطبان نام سایت شما را به خاطر خواهند سپرد. در این صورت اگر کاربران در زمانی دیگر، عبارتی را سرچ کنند، با مشاهده نام سایت شما، محتوای با کیفیت سایت را به خاطر خواهند آورد؛ در نتیجه از میان هزاران پیشنهاد گوگل، سایت شما را انتخاب خواهند کرد. فرایند برند سازی به همین راحتی اتفاق می افتد.
به علاوه با اجرای قوانین سئو می توان محتوا را به دامی برای جذب مخاطبان هدفمند استفاده کرد. با به کار بردن کلمات کلیدی در محتوا هنگام جستجو، مرورگر سایت شما را به کاربر پیشنهاد می کند؛ در نتیجه بازدید سایت افزایش خواهد یافت و در صورت فروشگاهی بودن سایت، آمار فروش صعودی خواهد بود.
تولید محتوای یونیک نیز می تواند در بهینه سازی موفق نقش داشته باشد. یونیک بودن از مسائلی است که موتورهای جستجو تمرکز زیادی روی آن دارند. در صورتی که یک سایت چند زبانه به صورت مدام محتوای یونیک تولید کند، مرورگر آن سایت را مورد توجه قرار می دهد و در نتیجه رتبه سایت از نظر رنکینگ افزایش می یابد.
تولید محتوا برای سایت چند زبانه نسبت به سایت های معمولی انرژی و سرمایه بیشتری می طلبد. به طور مثال اگر سایتی به سه زبان محتوا تولید کند باید سه تیم تولید محتوا داشته باشد. محتوا نویسان باید در زمینه تولید محتوا به زبان مورد نظر تخصص داشته باشند.
استفاده از تگ Hreflang
قابلیت بسیار جذابی در سئو وجود دارد که ویژه سایت های چند زبانه است. سئو می تواند شرایطی را ایجاد کند که به موجب آن محتوا با توجه به زبان تولید شده برای کاربران نمایش داده شود. به طور مثال محتوای فارسی به فارسی زبانان سراسر جهان پیشنهاد شود؛ همچنین محتوای انگلیسی در لیست پیشنهادات انگلیسی زبان قرار بگیرد. تگ Hreflang تکنیکی است که این مسئله را ممکن می سازد. به کمک این تگ، سایت می تواند زبان های هدف خود را به مرورگر معرفی کند. مرورگر با شناسایی این تگ، محتوای مناسب را به کاربران مورد نظر پیشنهاد می کند.
مدیریت URL
مدیریت URL روشی است که در بهینه سازی سایت چند زبانه تاثیر دارد. اما در مورد استفاده از این تکنیک یک سری نکات وجود دارد. به طور مثال این استراتژی زمانی جواب می دهد که برای هر زبانی روش مناسبی انتخاب شود. در اینجا اهمیت مجرب بودن سئو کار مطرح می شود. سئوکاران سامانه فعال شده، تجربه کافی برای یافتن روش ایده آل برای هر زبان را دارند؛ در نتیجه می توان با کمک این مجموعه سایت چند زبانه را در کوتاه ترین زمان و به بهترین روش بهینه سازی کرد.
چند زبانه کردن متا تگ ها
متا تگ ها نقش بسیاری مهمی در اطلاعات رسانی به موتورهای جستجو دارند. اما این تگ ها در مورد سایت های چند زبانه تنها زمانی کاربرد دارند که به برای هریک از زبان ها به صورت جداگانه نوشته شده باشند. در نتیجه سئوکاران سایت چند زبانه باید با توجه به ساختار هر زبان، متاتگ های مناسب برای آن زبان را تنظیم کنند.
سئو خارجی
سخن سئو خارجی برای ارتقاء سطح سایت چند زبانه بسیار مهم است. برای بکارگیری این تکنیک باید از قبل برای سایت بک لینک ساخته شود. موتورهای جستجو توجه خاصی به تعداد بک لینک ها دارند؛ در نتیجه برای ارتقاء سطح یک سایت چند زبانه، تعداد بک لینک های آن را در نظر می گیرد. هرچه میزان بک لینک ها بیشتر باشد، سایت از نظر مرورگر معتبر تر است. پس از اینکه سایتی از نظر مرورگر معتبر شناخته شود، محتوای آن سایت بیشتر به کاربران پیشنهاد می شود. به تدریج رنکینگ سایت افزایش می یابد و در نهایت در صفحات اول پیشنهادات گوگل قرار می گیرد.
این مسئله نیز مانند دیگر مسائل در مورد سایت های چند زبانه دردسر بیشتری دارد. به طور مثال تولید رپورتاژ یکی از رایج ترین روش ها برای ساخت بک لینک است. در مورد سایت های فارسی این مسئله زیاد چالش برانگیز نیست. اما سایت های چند زبانه باید رپورتاژهای مختلف به زبان های متفاوت تولید کنند و سایت هایی را بیابند که با زبان های مورد نظر محتوا تولید می کنند. این فرایند مطمئنا زمان بر خواهد بود. با این حال نباید به خاطر این سختی ها مایوس شد. بهینه سازی سایت به طور کلی نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است. در صورتی که قواعد سئو به درستی اجرا شود و سایت ارتقاء یابد؛ سود حاصل نسبت به سود سایت های تک زبانه بسیار بیشتر خواهد بود. به همین دلیل صرف این انرژی منطقی به نظر می رسد.
سخن پایانی
در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها، بین المللی ساختن تجارت شان را در دستور کار خود قرار داده اند. بعضی از کسب و کارهای اینترنتی نیز با توجه به میدان ارتباطات گسترده موجود در اینترنت تمایل به تولید محتوای چند زبانه دارند. در صورتی که مدیریت سایت چند زبانه برایتان بسیار مشکل است، می توانید محتوا را به زبان انگلیسی تولید کنید؛ زیرا اکثر کاربران در سراسر جهان به این زبان آگاه هستند؛ در نتیجه مخاطبان شما نسبت به زمانی که محتوای فارسی تولید می کنید افزایش خواهد یافت. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در سامانه فعال شده ارتباط برقرار کنید.
پیشنهاد
من سایت آموزشی داشتم و با همکاری فعال شده سایت آموزشیمو تبدیل به یک سایت چند زبانه کردم و بعد از اون با تیم سئو سایت چند زبانه حرفه ای فعال شدن تونستم خیلی زود تو کلماتی که میخواستم بیام بالا و حالا خیلی خوب میتونم یوزر جذب مجموعه خودم کنم و پیشنهاد میکنم شماهم اگر دنبال سئو کار خوب بودید حتما فعال شده رو انتخاب کنید
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید
ورود به حساب کاربری