سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

×

سئو محلی چیست؟

تیم سئو
05 مرداد 1401
5/5 - (6 امتیاز)

بسیاری از افراد برای رفع نیاز خود از موتورهای جستجو استفاده می کنند. برای این که کسب و کار شما برای کاربران به نمایش در بیاید نیاز است که حتماً سئو خوبی برای آن در نظر گرفته باشید. سئو ابعاد بسیار گسترده ای دارد، که سئو محلی جزو جدید ترین آن محسوب می شود. برای برخورداری از سئو محلی خوب نیاز به تخصص و مهارت دارید. اما قبل از اینکه از آن استفاده کنید ابتدا باید بدانید که سئو محلی چیست؟ و چه کارایی دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. اگر شما علاقمند به این موضوع هستید با ما همراه باشید.

سئو محلی چیست؟

گوگل بزرگترین شرکت دنیا شناخته می ‌شود و این شرکت کمک عظیمی به کسب و کارهای مختلف می کند. اما برای این که بتواند کسب و کارهای خاص را از بقیه متمایز کند فاکتورهای مختلفی را در نظر دارد. یکی از این فاکتورها موقعیت جغرافیایی شما است. گوگل موقعیت جغرافیایی و مکان کسب و کار شما را مورد توجه قرار می دهد. این موتور جستجو سعی می ‌کند کسب و کارهایی که به کاربران نزدیک تر هستند را برای آنها به نمایش بگذارد.

برای اجرای این امر گوگل از تجهیزات و تکنولوژی های بسیاری استفاده کرده است که این تجهیزات نشان دهنده اهمیت این موضوع برای گوگل است. به بیان ساده تر گوگل از هیچ راهی برای جذب مخاطب و کسب رضایت کاربران دریغ نمی کند و توجه به موقعیت جغرافیایی یکی از این امور است. سئو محلی در این دسته جای می گیرد. این نوع سئو را با نام Local seo نیز می شناسند. اما شاید منظور ما را به طور دقیق از سئو محلی متوجه نشده باشید، ایرادی ندارد یک مثال خیلی ساده میزنیم.

تصور کنید که یک کاربر قصد دارد که در منطقه شهرک غرب به یک رستوران برود. این کاربر در گوگل سرچ می کند رستوران های شهرک غرب در این مواقع که اهمیت سئو محلی خود را نشان می دهد. رستوران هایی که در این موقعیت جغرافیای هستند اگر سئو محلی خوبی داشته باشد برای کاربر به نمایش در می آیند. با همین مثال ساده شما منظور از سئو محلی را متوجه شده اید. البته شما در صورتی می ‌توانید از سئو محلی بهره ببرید که بتوانید آن را به خوبی اجرا کنید.

مزایای سئو محلی

معمولاً افراد قبل از اینکه از خدمات در زمینه های متفاوت بهره بگیرند. ابتدا قصد دارند که مزایای آن را بررسی کنند. اتفاقا این کار بسیار درستی است. شما با بررسی مزایای سئو محلی به این نتیجه می رسید که آیا سئو محلی مناسب شما است یا خیر؟ با توجه به اینکه مزایای این سئو بسیار زیاد است اکنون به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم تا آشنایی نسبی با این مزایا پیدا کنید:

  • تبلیغات کمتر 

حتما شما نیز به خوبی می دانید که بسیاری از کسب و کارها برای دیده شدن هزینه های بسیار هنگفتی را می پردازند. در مواردی مشاهده شده که این تبلیغ و هزینه‌ ها ثمر بخش نبوده و فقط باعث ضرر اقتصادی شده است. اما یک مزیت قابل توجه سئو محلی، این است که شما با هزینه نه چندان زیاد می توانید کسب و کار خود را نوعی تبلیغ کنید. در این موارد شما می توانید هزینه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته بوده اید را به انجام امور دیگر اختصاص دهید.

  • افزایش اعتبار

مزیتی که در سئو محلی زیاد به آن توجه نمی شود این است که شما با استفاده از سئو محلی به کسب و کار خود با اعتبار می بخشید. هنگامی که کاربران در گوگل به دنبال رفع نیاز خود در حوزه فعالیت شما هستند با پیدا کردن سریع کسب و کار شما به آن اعتماد می کنند. به طور قطع تعیین اعتبار و اعتماد نزد گوگل نیز محبوب است و سبب می‌ شود که به کسب و کار شما ارزش بیشتری دهد. توجه داشته باشید که اگر کاربران به کسب و کار شما اعتماد نکنند قطعاً از خدمات شما بهره نمی گیرند.

  • مشتریان بیشتر 

امروزه اینترنت و فضای مجازی به بستری امن برای رفع نیاز و دغدغه کاربران تبدیل شده است. قطعاً بسیاری از کاربران وقت و زمان فراوانی برای پیدا کردن کسب و کار مناسب خود ندارند. آن ها سعی دارند با یک سرچ ساده به رفع نیاز خود بپردازند. وقتی کسب و کار شما سئو محلی خوبی داشته باشد، کاربران خیلی راحت آن را پیدا می کنند. قطعاً این امر سبب افزایش مشتریان شما خواهد شد و حتی این مشتری ها خدمات شما را به دیگر کاربران نیز معرفی می کنند.

  • تمایز از رقبا

هیچ چیزی مهم‌ تر از تمایز نسبت به بقیه نمی تواند در پیشرفت شما تاثیر گذار باشد. تصور کنید که چند فروشگاه به ارائه محصولات می پردازند. قطعا فروشگاهی می تواند میزان سود و مشتریان بیشتری داشته باشد که خدمات خاصی را به مشتریان ارائه دهد. سئو محلی نیز عملکردی مانند همین خدمات خاص دارد. تحقیقات نشان داده که کسب و کارهای زیادی از سئو استفاده نمی کنند. آن ها اطلاعاتی دقیقی درباره سئو محلی ندارند. پس وقتی شما از این مزیت و امتیاز درست استفاده کنید، قطعا از رقبا متمایز خواهید شد.

نکات کلیدی برای بهبود سئو محلی

چند نکته کلیدی وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید عملکرد بهتری در سئو محلی داشته باشید. اجرای این نکات بسیار ساده و آسان است. البته در مواردی برای اجرای آن ها نیاز به تخصص و مهارت کافی دارید.

  • طراحی سایت عالی 

اولین قدم برای پیشرفت در سئو محلی این است که یک وب سایت عالی طراحی کنید. البته الزامی نیست که حتماً شما وب سایت داشته باشید. اما با داشتن آن می ‌توانید بهتر در این زمینه عمل کنید. مراکز مختلفی وجود دارند که طراحی وب را برعهده می گیرند. معمولاً طراحی وب سایت متناسب با نوع کسب و کار یا خدمات شما صورت می گیرد. اما در هر صورت وب سایتی طراحی کنید که کاربران بتوانند نیازهای خود را با مراجعه به آن برطرف کنند.

  • ثبت در گوگل مپ

اگر می خواهید سئو محلی خوبی داشته باشید، حتماً از ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ غافل نشوید. گوگل مپ نیز یکی از خدماتی است که گوگل برای کاربران خود در نظر گرفته است. شما با ثبت در گوگل مپ می توانید اطلاعات ضروری برای کاربران را به اشتراک بگذارید. مثلاً ساعات کاری، آدرس دقیق، شماره تماس و غیره. در این صورت کاربران خیلی سریع شما را پیدا کرده و از خدمات شما بهره می گیرند.

  • ثبت دقیق اطلاعات

اگر شما دارای وب سایت هستید حتما باید درون وب سایت خود آدرس دقیق، تایم کاری، شماره تماس و نام کسب و کارتان را ذکر کنید. این اطلاعات باید دقیق باشند؛ اما امر دیگری که در ثبت اطلاعات الزامی هست این است که اگر کسب و کار شما در گوگل مپ نیز ثبت باشد، حتماً باید اطلاعات ذکر شده در سایت با گوگل مپ یکی باشد. پس حتماً این موارد را برای داشتن سئو محلی خوب چک کنید.

  • واکنشگرا بودن وب سایت

امری که حتماً باید به آن توجه داشته باشید، این است که وب سایت خود را به صورت واکنش گرا یا ریسپانسیو طراحی کنید. البته این امر با موبایل فرندلی بودن وب سایت نیز شناخته می ‌شود. اما منظور از واکنش گرا بودن سایت چیست؟ توجه داشته باشید که بسیاری از کاربران با سیستم‌های مختلف سعی دارند که کسب و کار محلی نزدیک خود را پیدا کنند. اگر سایت شما ریسپانسیو خوبی نداشته باشد افراد قادر نخواهند بود که در صفحه نمایش خود به صورت اصولی وب سایت شما را مشاهده کنند. طبیعتاً این امر منجر به خروج از سایت و عدم استفاده از خدمات آن کسب و کار می شود.

جالب است که بدانید ریسپانسیو برای گوگل بسیار حائز اهمیت بوده و به آن توجه می کند. گوگل سایت هایی که رسیپانسیو خوبی را ندارند حمایت نمی کند. دلیل آن امر این است که اگر کاربر از سایت های گوگل استفاده کنند و متوجه ریسپانسیو بد وب سایت شود قطعاً از عملکرد گوگل راضی نخواهند بود. پس گوگل یکی از فاکتورهای اساسی خود را واکنشگرا بودن سایت در نظر دارد. حتماً برای سئو محلی خوب وب سایت و رونق کسب و کار سایت خود را کاملاً ریسپانسیو طراحی کنید.

  • تولید محتوا

تولید محتوا می تواند تاثیر بسزایی در داشتن یک سئوی محلی خوب داشته باشد. البته در صورتی که شما بتوانید محتوای مناسب تولید کنید. در تولید محتوای محلی نیاز است که حتماً از کلمات کلیدی خاصی استفاده شود. شما از این طریق می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو به خوبی بهینه سازی کنید. مثلا می توانید درباره خدمات خود اگر در زمینه پوشاک هستند اینگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنید بهترین پوشاک غرب تهران. قطعاً این تولید محتوا در سرچ و نشان دادن وب سایت شما برای مخاطبان تاثیر قابل توجهی دارد.

  • ثبت نظر کاربران 

نظر کاربران می تواند یک تبلیغ چشمگیر برای خدمات شما باشد. اگر شما یک سایت دارید، بخشی برای نظر دادن کاربران قرار دهید. تحقیقات نشان داده هنگامی که متقاضیان با بازخورد مثبت روبرو می شوند تمایل آن ها به بهره گیری از خدمات یا یک کسب و کار شما چندین برابر افزایش می یابد. بهتر است اگر برای ثبت نظر کاربران قسمت قرار داده اید به نظرات آن ها پاسخ دهید. لازم و ضروری است که حتی به بازخورد های منفی نیز واکنش نشان دهید.

البته این قسمت می تواند در بهبود عملکرد شما نیز تاثیر قابل توجهی داشته باشد. اگر شما متوجه بازخورد منفی کاربران شوید به ایراد کار خود پی خواهید برد. البته در صورتی که حتماً شما از نظرات کاربران استفاده بهینه را کنید. در این راستا سعی کنید تعامل خود را با متقاضیان افزایش دهید. برای ترغیب آن ها برای نظر دادن می توانید امتیازاتی قرار دهید.

چه کسانی می توانند از سئو محلی استفاده کنند؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده که آیا می توانید از سئو محلی استفاده کنید یا خیر. لازم به ذکر است که بدانید تا به امروز بسیاری از کسب و کارهای بزرگ با استفاده از سئو محلی شناخته شده اند. شما با صرف هزینه نه چندان زیاد می توانید از سئو محلی خوبی برخوردار باشید. پس اگر کسب و کار شما نیاز به معرفی دارد می توانید از این نوع سئو بهره بگیرید. البته سئو محلی بیشتر برای کسب و کارهایی است که دارای موقعیت جغرافیایی هستند.

در اکثر موارد نیاز است که برای برخورداری از سئو محلی خوب آدرس البته اگر شما قصد داشته باشید که آدرس کسب و کار خود را عوض کنید حتماً باید تمام اطلاعات موجود در گوگل را تغییر دهید. مثلا اطلاعاتی که در گوگل مپ قرار داده اید یا درون وبسایت خود گذاشته اید را باید به طور کامل عوض کنید. اما به طور کلی فرقی نمی کند که کسب و کار شما کوچک باشد یا بزرگ در هر صورت شما قادر خواهید بود از سئو محلی برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید.

نقش شبکه های اجتماعی در سئو محلی

یکی از اشتباهات رایج افراد فعال در گوگل این است که به دیگر شبکه های اجتماعی توجه خاصی ندارد. استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو محلی می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. اگر افراد در دیگر شبکه های فعالیت داشته باشند، می ‌توانند ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت خود سرازیر کنند. اگر شما در دیگر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره فعالیت دارید بهتر است درون پیج یا کانال خود اطلاعات کسب و کارتان را قید کنید.

این گونه کاربران شبکه های اجتماعی به استفاده از خدمات شما ترغیب می‌ شوند. البته یک راه خیلی ساده برای افزایش اشتیاق این کاربران وجود دارد. مثلا می توانید درون صفحه اینستاگرام خود ذکر دهید که در وب سایت تخفیف ویژه قرار داده آید. این گونه کاربران برای بهره گیری از این تخفیف باید حتما به سایت شما مراجعه کنند. این امر موجب می شود تعداد مشتریان شما افزایش یابد. همچنین با استقبال زیاد جایگاه وب سایت شما نزد گوگل ارتقا پیدا می کند.

سخن پایانی

با سئوی محلی می توانید شاهد پیشرفت و رونق کسب و کار خود باشید. اجرای سئو محلی اصول و شرایط خاص خود را دارد. اگر شما نمی توانید به خوبی برای سایت یا کسب و کار خود سئوی مناسبی در نظر بگیرید، می توانید از خدمات مجموعه ما کمک بگیرید. سامانه فعال شده از جمله مجموعه های فعال در این زمینه است. این وب سایت خدمات ارزنده ای را در زمینه تولید محتوا، سئو، طراحی وب سایت و… ارائه می کند. در صورت نیاز می توانید از خدمات ما نهایت بهره را ببرید. اگر هرگونه سوالی در این زمینه دارید می توانید از کارشناسان مجموعه Activated اطلاعات کسب کنید.

نظرتون رو برای ما کامنت کنید کمتر از ۳۰ دقیقه از ما پاسخ دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

چگونه از گوگل لایت‌هاوس استفاده کنیم

گوگل به‌عنوان معروف‌ترین موتور جست‌وجوگر در سطح جهان، ابزارهای مختلفی برای آنالیز عملکرد سایت‌ها طراحی کرده است. ...
تیم تحریریه
08 مرداد 1400

نقشه وب سایت چیست؟

تصور کنید که قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید؛ یکی از مهم ترین کارهایی که ...
تیم سئو
17 تیر 1401

معرفی بهترین سئو کارها

بهقبل از معرفی بهترین سئو کارها یک نگاه کوتاه به تعریف سئو و سئوکار بیندازیم. سئو چیست؟ ...
تیم تحریریه
27 خرداد 1401