شرایط دریافت ای نماد

تیم تحریریه
07 اردیبهشت 1401
5/5 - (3 امتیاز)

ای نماد ( Enamad ) یا همان نماد اعتماد الکترونیک نمادی است که از طرف شرکت توسعه تجارت الکترونیک زیر مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت ایران به فروشگاه های اینترنتی اهدا می گردد.

دریافت ای نماد نیز مانند هر اعتبار دیگری نیازمند یک سری ویژگی ها در فروشگاه است و شرایط مخصوص به خود را دارد. اولین شرط دریافت ای نماد این است که فروشگاه حتما دارای فروش آنلاین باشد. دارندگان ای نماد از اعتماد و اعتبار بیشتری نزد مشتریان برخوردار هستند. از این رو داشتن آن باعث بازاریابی بهتر و فروش بیشتر برای صاحبان کسب و کار می شود.

شرایط اخذ ای نماد

شرکت توسعه کسب و کار های اینترنتی برای اهدای ای نماد به متقاضیان شرایطی را در نظر می گیرد که اگر قصد ورد به این حرفه را دارید خوب است بدانید. شرایطی مانند:

ارائه کالا و خدمات در سایت

همان طور که پیش از این اشاره شد سایتی برای ادامه کار خود نیازمند دریافت ای نماد است که امکان سفارش کالا یا خدمات آن ها به صورت آنلاین وجود داشته باشد. در صورتی که شما در سایت خود تنها درباره‌ی محصول یا چگونگی ارائه خدمات خود توضیحاتی ارائه کرده باشید. و در این صورت امکان خرید آن به صورت آنلاین وجود نداشته باشد به شما ای نماد تعلق نمی گیرد.

درج قیمت محصولات و خدمات

یکی دیگر از مسائلی که در سایت حتما باید رعایت شده باشد تا بتواند نماد اعتماد الکترونیک را دریافت نماید. بحث اطلاعات دقیق کالاها است. مخصوصا قیمت یک کالا زمانی که در سایت قرار می گیرد باید به صورت واضح ذکر شده باشد. درباره ی سایت های خدماتی که یک فعالیت در آن ها صورت می گیرد هم به همین شکل است و رقمی که در ازای آن خدمات دریافت می شود باید ذکر شده باشد. همچنین ارائه اطلاعات خرید در قالب یک فاکتور یا سبد خرید نیز الزامی است.

صاحب امتیاز دامنه

فردی که برای دریافت نماد اعتماد اقدام می نماید باید همان کسی باشد که دامنه امتیاز سایت به نام او ثبت شده است. دامنه اعتبار سایت های حقوقی نیز باید به نام یک شرکت یا نهاد حقوقی ثبت شده باشد. اطلاعات دقیق تمامی صاحب امتیازان دامنه ها در یک سایت جمع آوری می شود. که شما در صورت لزوم می‌ توانید به این سایت وارد شده و اسم دامنه خود را وارد و اطلاعات آن را جست و جو کنید.

تایید صلاحیت فرد

یکی دیگر از شرایط که برای کسب نماد اعتماد الکترونیک یا همان ای نماد مورد نیاز است دریافت تایید صلاحیت شخصی برای فرد متقاضی است. نهاد تایید کننده این صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی و ناجا است.

برای دریافت ای نماد نیازی به مراجعه حضوری ندارید و پس از استعلام اطلاعات شخصی شما نتیجه تحقیقات از طریق آدرس ایمیل برایتان ارسال خواهد شد. این اطلاعات در سامانه ای نماد ثبت می‌ شود.

با انجام این فرایند هیچ شخصی قادر نخواهد بود که دوبار درخواست بدهد. به همین دلیل است که که اگر شخصی پس از رد صلاحیت بخواهد شرایط خود را تغییر داده و دوباره درخواست بدهد باید تحت عنوان فرجام خواهی درخواست خود را ارائه کند. طی عملیات فرجام خواهی با بررسی دوباره اطلاعات فرد امکان تجدید نظر وجود دارد.

البته در صورت داشتن سوء پیشینه فرد باید به دادگاه مراجعه کند و مدارک قضایی مبنی بر مختومه شدن پرونده یا هر مدرک دیگری که نشان دهنده رفع شدن مشکل باشد را دریافت نماید. پس از دریافت این سند فرد باید آن را به آدرس [email protected] که همان ایمیل سازمان ای نماد است ارسال نماید.

داشتن سن کافی

حداقل سن مورد نیاز برای دریافت ای نماد داشتن ۱۸ سال تمام است. اما شرایطی هم وجود دارد که فرد تا قبل از این سن می‌تواند برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک مراجعه نماید. این شرایط هم در صورتی است که فرد بتواند از دادگاه مدرکی تحت عنوان حکم رشد از دادگاه دریافت نماید. پس از دریافت این حکم باید آن را به مرکز ای نماد ارائه دهد.

در گذشته آقایان برای دریافت ای نماد نیاز به داشتن کارت پایان خدمت داشتند که البته در قوانین جدید چنین چیزی به چشم نمی خورد. افراد می‌توانند بدون داشتن این کارت نیز جهت دریافت ای نماد اقدام کنند.

تا اینجای مطلب شروط اولیه را برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک با هم مرور کردیم. اما در کنار این شروط مدارکی هم برای دریافت آن مورد نیاز هستند که در ادامه به بررسی آن ها به طور کامل و دقیق می‌پردازیم.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ای نماد

مدارکی که لازم است متقاضیان حقیقی جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیک ارائه نمایید به شرح زیر است.

  • یک تصویر از مجوز فعالیت
  • تعهد نامه حقیقی با امضای شخصی فرد
  • عکس از مدارک هویتی
  • اجاره نامه یا سند مالکیت محل کسب و کار

مدارکی هم وجود دارد که متقاضیان حقوقی نیاز دارند تا برای دریافت ای نماد ارائه کنند تفاوتی نمی‌کند که تجاری باشند یا غیر تجاری.

  • عکس آگهی روزنامه رسمی
  • عکس اساسنامه
  • آگهی رسمی از آخرین تغییرات در صورت داشتن آدرس
  • آگهی بروزترین اسامی هیئت مدیره در صورت وجود
  • آگهی بروزترین موضوع فعالیت شرکت
  • تعهدنامه امضا شده توسط شخصیت حقوقی
  • عکس پروانه یا مجوز فعالیت

چگونگی تمدید نماد اعتماد الکترونیک

Enamad تنها دو سال اعتبار دارد و بعد از آن نیاز است که فرد دارنده این نماد اقدام به تمدید اعتبار آن نماید. برای این کار باید قبل از پایان اعتبار نماد اقدام به تمدید آن کنید.

سه هفته قبل از پایان مهلت اعتبار ای نماد لازم است که به پنل اعتماد ای نماد خود مراجعه کنید و اطلاعات جدید را جایگزین اطلاعت قبلی نمایید. بدین صورت اعتبار نماد الکترونیک شما تمدید خواهد شد البته این مسئله به شرطی توسط کارشناسان ای‌نماد تایید می شود که بخش شکایت ها از پنل شما خالی باشد.

در صورت وجود شکایت و تایید مشکل از طرف کارشناسان ای نماد شما به مدت یک سال از دریافت ای نماد محروم می شوید و پس از آن نیاز است مجددا برای دریافت ای نماد اقدام نموده و هزینه دریافت آن را به ‌صورت کامل بار دیگر پرداخت کنید.

جمع بندی نهایی

ای نماد یک نماد اعتماد الکترونیک است که در جهت اعتبار بخشیدن به کسب و کار های اینترنتی به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می شود. ما در این مقاله سعی در کامل کردن اطلاعات شما تا حد امکان درباری این نماد اعتماد الکترونیک کردیم. امید است که شما هم با دریافت و استفاده بهینه از این امکان بزرگ دنیای الکترونیک بهره مند شده و بهترین استفاده را ببرید. در صورتی که برای راه اندازی و طراحی محتوای سایت خود به کمک احتیاج داشتین تیم ما آماده است که در راه اندازی سایت به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

معرفی افزونه فروشگاه ساز ووکامرس

اگر سایت شما یک سایت فروشگاه آنلاین باشد یا در آن خدماتی مصرفی را به مخاطبان ارائه ...
تیم تحریریه
18 مرداد 1400

 جامع‌ترین ترفندهای حل مشکل ویروسی‌ شدن سایت

 چطور بفهمیم سایت‌مان ویروسی شده است؟ مدیران سایت‌های مختلف گاهی با پیغام‌هایی از سوی گوگل مواجه می‌شوند که ...
تیم تحریریه
11 مهر 1400

مزایای المنتور پرو

افزونه المنتور توسط تیم توسعه وب سایت ها ایجاد شده است و طراحی صفحات وب را برای ...
سعید حسینی
24 اردیبهشت 1401