نقد و بررسی اجمالی
شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که چگونه می توان برای یک وب سایت فروشگاهی به تولید محتوا پرداخت و تولید محتوا فروشگاهی کرد؟ در این بخش قصد داریم تا شما را با روش های مختلف تولید محتوای فروشگاهی آشنا کرده و آموزش های لازم را ارائه کنیم.
روی تولید یک نوع از محتوا، تمرکز کنید
امروزه پلتفرم های متنوعی وجود دارد که می توانید درون آن ها به تولید محتوا بپردازید؛ نکته قابل توجه این استکه نباید وقت، سرمایه و انرژی خود را برای تولید محتوا در تمام این پلتفرم ها صرف کنید. بهترین کار این است که روی یک پلتفرم تمرکز کرده و سریع ترین راه برای این کار را پیش بگیرید. با توجه به مشتریان، محصولات و خدماتی که ارائه می کنید، قادر خواهید بود تا پلتفرم مناسب خود را پیدا کنید. در صورتی که نمی توانید پلتفرم مناسب را پیدا کنید، کافی است تا تمرکز خود را روی محتوای ایمیل بگذارید.
شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که 74 درصد از موفق ترین بازاریاب های مصرفی، از ایمیل برای توزیع محتوا استفاده کرده و از این طریق با مشتریان، ارتباط برقرار می کنند؛ بنابراین روی تولید محتوای فروشگاهی در یک پلتفرم تمرکز کرده و با این کار، فروش خود را چند برابر کنید.
راهنمای استفاده از محصولات یا خدمات را به مشتریان خود، ارائه کنید
نوع مطلبی که باید در زمینه آن به تولید محتوا بپردازید هم از اهمیت بالایی برخوردار است. ساده ترین نوع مطلب، تولید محتوای راهنمایی و آموزشی در رابطه با محصولات و خدمات وب سایت خواهد بود. گاهی نیاز است تا روش کار کردن با محصول را با کاربران به اشتراک بگذارید و در برخی مواقع، کافی است تا روش تعمیر یک دستگاه را در وب سایت خود قرار دهید؛ شاید هم ترجیح دهید تا جزئیات و اطلاعاتی درباره خدمات ارائه شده در وب سایت را با آن ها درمیان بگذارید.
جلب اعتماد مشتریان بسیار راحت است؛ تنها کافی است تا محتوایی تولید کنید که به برخی از پرسش های آن ها، پاسخ دهد. علاوه بر این ها، پس از مطالعه این مطالب، مشتری در روند فرضی خرید به مشتری آماده به خرید تبدیل شده و حتی ممکن است به مشتری ثابت شما، بدل شود. اگر محصولات خود را بروزرسانی کرده اید، خوب است تا جزئیات این بروزرسانی را با کاربران خود به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که محتوای تولیدی، تنها با هدف پاسخ دادن به پرسش های مشتری نوشته شده و هرگز از آن ها برای افزایش فروش، استفاده نکنید.
با تولید محتوای راهنما، در حقیقت به کاربران نشان خواهید داد که قصد کمک به آن ها را دارید و می خواهید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند. از سوی دیگر، از به کار بردن تصاویر مناسب در این راهنماها، غافل نشوید. به مشتری کمک کنید تا به سادگی محصول را مجسم کرده و مطالب راهنما را به خوبی درک کند. اینفوگرافیک یک روش جذاب برای ترکیب اطلاعات و تصاویر است. در صورتی که یک اینفوگرافیک مناسب را طراحی کنید، نه تنها درک مطلب برای کاربران آسان تر خواهد شد، بلکه در صورت تمایل، کاربران آن را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. با این کار، به سادگی تعداد بازدید روزانه از وب سایت فروشگاهی شما افزایش خواهد یافت.
تولید محتوای فروشگاهی چه مزایایی دارد؟
هر فروشگاهی اینترنتی و آنلاینی برای پیشرفت به تولید محتوای فروشگاهی نیاز دارد. با این کار علاوه بر بروز ماندن وب سایت، میزان بازدید و جذب مشتریان نیز افزایش یافته و به طبع، فروش آن نیز افزایش خواهد یافت. از جمله مزایای تولید محتوای فروشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
تجربه و تخصص تیم خود را به نمایش بگذارید
در صورتی که از تیمی متخصص برای تولید محتوای فروشگاهی کمک بگیرید، خیلی زود از وب سایت های رقیب پیشی خواهید گرفت. از آنجا که این تیم در زمینه تولید محتوا تخصص دارند، قادر هستند تا به خوبی مطالبی بهینه شده از نظر سئو نوشته و ایده هایی خلاقانه را به نمایش خواهند گذاشت. کاربران وب سایت هم با دیدن کیفیت مطالب وب سایت شما، به سرعت جذب آن شده و میزان بازدید و فروش وب سایت فروشگاهی را دوچندان می کنند. درست همانطور که گفته اند: «کار را به کاردان بسپار.»
صرفه جویی در هزینه برای تبلیغات
برای پیشرفت و توسعه وب سایت فروشگاهی خود، ضروری است که از قبل برنامه ریزی کرده و به صورت هدفمند عمل کنید. غیر ممکن است که شخصی بخواهد در عرصه تجارت فعالیت کند و در عین حال هیچ برنامه ای برای تبلیغات خود، نداشته باشد. از سوی دیگر، هزینه بالای تبلیغات سبب شده تا تنها از آن در مواقع لازم و ضروری کمک گرفت. به بیانی دیگر می توان گفت که در صورت به کار گرفتن تبلیغات به شکل نادرست، سرمایه افراد هدر رفته و ضرر می کنند.
تولید محتوای فروشگاهی در این زمینه هم می تواند به شما کمک کند. با تولید محتوای مناسب و دارای تمام معیارهای لازم، قادر خواهید بود تا در بخش عظیمی از هزینه های تبلیغات، صرفه جویی کرده و سرمایه خود را صرف چیزی دیگر کنید. فراموش نکنید که کیفیت محتوای تولید شده، خود قادر است تا نقش بهترین تبلیغ را برای شما بازی کند.
محتوا و مطالب بروز خواهند شد
در صورت بروز بودن مطالب و محتوای وب سایت، به شکل طبیعی میزان بازدید آن افزایش یافته و از سوی گوگل، رتبه بالاتری را دریافت می کند. این مسئله برای فروشگاه های اینترنتی هم صدق می کند. تصور کنید که کاربران چندین و چند بار به وب سایت فروشگاهی شما مرجعه کنند، اما هر بار با قیمت، کالاها و همان مطالب قدیمی روبرو شوند. به عنوان مثال ببینند که یکی از کالاهای تمام شده، حتی پس از گذشت هفته ها، هنوز به طور مجدد موجود نشده است. لازم به ذکر است که بروز نگه داشتن وب سایت فروشگاهی کار راحتی نیست و باید آن را به تیمی متخصص سپرد.
به دست آوردن نتیجه بهتر در زمانی اندک
تولید محتوای فروشگاهی علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، در وقت شما نیز صرفه جویی کرده و نتیجه بهتری از تبلیغات نیز ارائه می کند. به بیانی دیگر، با صرف هزینه ای کم تر، در مدت زمانی اندک، وب سایت فروشگاهی شما گسترش یافته و به سود دهی می رسد.
سوالات متداول و جزوه های اطلاعاتی را دست کم نگیرید!
جزوه های اطلاعاتی نه تنها به عنوان جدول های سایزبندی برای فروش انواع کفش، لباس و زیورآلات و جواهرات ، بلکه در زمینه فروش دیگر انواع محصولات هم مفید هستند. از آن ها می توان در فروش محصولاتی همچون ابزارآلات و لوازم یدکی ، وسایل خانه و دیگر تجهیزات بزرگ، استفاده کرد. این جزوه های اطلاعاتی قادر هستند تا به پرسش هایی که در ذهن مشتریان ایجاد می شود، پاسخ دهند. از جمله این پرسش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- آیا در خودرو جا خواهد شد؟
- در … فضای کافی برای گذاشتنش خواهم داشت؟ (می تواند خانه، دفتر کار یا هر محیط دیگری باشد)
- با قد و وزن حال حاضرم در آن راحت خواهم بود؟
- آیا محصول به قدری بزرگ است که به تنهایی توان حملش را نداشته باشم؟
بارها دیده شده که کاربران برای یافتن پاسخ پرسش های این چنینی، با شما تماس گرفته یا کامنت می گذارند. در صورتی که برای آن ها، جزوه اطلاعاتی تهیه کنید، به سادگی اطلاعات مورد نیاز را با مشتریان به اشتراک گذاشته و در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد. در صورتی که به تولید محصولات خاص می پردازید، قادر خواهید بود تا از پرسش های زیر برای تهیه پرسشنامه استفاده کنید.
- آیا امکان ارسال محصول به محل مورد نظر مشتری وجود دارد؟
- هزینه ارسال محصول چقدر خواهد بود؟
- چقدر زمان می برد تا محصول به دست مشتری برسد؟
- سیاست شرکت درباره بازگرداندن محصول چیست؟
- اگر محصول آسیب ببیند، تکلیف چیست؟
در صورتی که در زمینه ارائه خدمات فعالیت می کنید، از پرسش های زیر را برای پرسشنامه به کار ببرید.
- اگر مشتری از خدمت دریافتی رضایت نداشت، امکان بازپس گیری وجه پرداخت شده وجود دارد؟
- دوره رایگانی برای خدمات وجود دارد؟
- اگر مشتری برای مدت زمانی طولانی تر ثبت نام کند، تخفیفیا مزیت دیگری شامل حالش خواهد شد؟
- بسته خدماتی شرکت شامل چه مواردی می شود؟
- تفاوت میان بسته های خدماتی معمول و ویژه چیست؟
توصیه می کنیم که حتماً امکان بازبینی و بروزرسانی این پرسشنامه ها را در نظر بگیرید؛ چرا که در صورت به وجود آمدن پرسش هایی جدید، به سادگی قادر خواهید بود تا آن را به پرسشنامه اضافه کرده و به آن پاسخ دهید. با تهیه این پرسشنامه ها، اعتماد مشتریان به وب سایت خود را افزایش خواهید داد.
داستان های مرتبط با خرید مشتری ها را به اشتراک بگذارید
این درست است که اشتراک گذاری رضایت مشتری پس از خرید، کاری آسان به شمار می رود؛ اما تاثیر ژرفی به دنبال خواهد داشت. دیگر کاربرانی که برای خرید محصول دودل هستند، پس از مشاهده این رضایت مشتریان، تصمیم خود را گرفته و خرید را انجام می دهند. از سوی دیگر با این کار در حقیقت بخشی از وظیفه تولید محتوا فروشگاهی را به عهده مشتریان خواهید گذاشت. از آنجایی که این محتوا توسط مشتریان واقعی تولید می شود، از صحت و اعتبار زیادی برخوردار بوده و هزینه زیادی هم به همراه نخواهد داشت.
از مشتریان بخواهید تا جزئیات بیشتری از تجربیات خود با محصول را با شما درمیان بگذارند؛ در مرحله بعد، مطالب الهام بخش و تازه را از میان این نظرات پیدا کرده و پس از کسب اجازه از مشتری، آن را به اشتراک بگذارید. در صورتی که از برنامه های رقابتی استفاده کنید، کاربران تشویق می شوند تا نظرات، تصاویر یا محتوای ویدیویی مرتبط با خرید خود را تولید کرده و به اشتراک بگذارند. با این کار، بدون هزینه ای بالا، به سادگی بین مردم به شهرت رسیده و بر سر زبان ها خواهید افتاد.
دیدگاهی یافت نشد ، اولین نفری باشید که برای تولید محتوا فروشگاهی دیدگاه ثبت میکند
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید
ورود به حساب کاربری